Бутала фор дъмийс?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 6.02.2002
Местоположение: jdM_s0M3wH3Re.loc

TorquEEEEEEEEEEEEEе

Мнение от LordDigital » 21 Яну 2004, 3:29

И аз съм супер учуден ,какви са тез Трансмисии и Диференциали дето са правени за под 500Нм ,пак хващат да речем ... 800.

А Камикадзе ми каза ,че на М5 трансмисията - са я тествали със 1200НМ!!!!!!???

Мнооого Мистериозно ми се струва това. На Бугати-то ,специално му правиха трансмисия за 1200-1300Нм ,и кво се оказва - ТРЯС ТРЯС размазва се ,та целия проект се забави със 1 година.

Mercedes ,които са върха на Автоматичните транмисии ,така и не намериха трансмисия която да хваща над 1000Нм и се наложи S600 Twin Turbo V12sec ,да му ограничават електронно въртящия момент. А всички знаем колкоооо по-лесно се прави трансмисия със хидро-Муфа (автоматик) да хваща момент!

Мистерия-та на БМВ маи?:)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

.

Мнение от Postman » 21 Яну 2004, 8:14

KAMIKADZE написа:...Постман я кажи ако мина с керами коатинг колекторите всмукателен и изпускателен какво ще постигна - по малка температура около изпоскателния и по малка във всмукателния ли ?

KAMIKADZE, това което със сигурност ще стане с покритие на колекторите е да се намали топлообмена между тях и околната среда. Това ще предотврати в известна степен намаляването на температурата на отработилите газове преди турбината поради и ще предпазаи в известна степен постъпващия въздух от загряване в пълнителния колектор. Специално за пълнителния има обаче една особеност. Когато двигателят работи в режим на максимална мощност за NA двигател), дебита на въздух през пълнителния колектор е толкова голям, че той успява да се подгрее от стените на колектора с максимум 2...5 градуса при това в най-лошия случай. Ама наистина най-лошия. Просто при този режим въздуха толкова бързо минава през колектора, че няма време да се подгрее, дори ако колектора е с температура 70...80 градуса Целзий. Когато си карал в града бавно и полудееш за момент давайки газ до безумие, в началния момент колектора е топъл и започва постепенно да се охлажда от минаващия въздух докато настъпи ново рановесие. Единствено тогава въздуха успява да се загрее малко повече.
Сега, при положение че температурата под капака е сравнително ниска и температурата на колектора също не е много висока, защото той все пак резсейва топлината. Ако при това положение се монтира турбоккомпресор (който работи на 1 бар да речем) и температурата на въздуха след интеркулера е по-висока от тази под капака, тогава керамичното покритие ще пречи на колектора да доохлади въздуха и в този смисъл може би е вредно. Ако температурата на въздуха след интеркулера е много по-ниска отколкото в двогателното отделение, тогава е полезно това покритие. Но във всички случаи според мен, когато двигателят работи с максимална или близка до нея мощност, няма време за топлообмен така че въздуха няма как да се подгрее толкова много за да има някакви особени последствия за двигателя.
Относно изпускателния колектор, там температурата на въздуха е толкова висока, че при тази скорост с която се движи престоява вътре нищожно малко време и няма кога да се охлади толкова, че да има срив в мощността на турбината. Според мен тези покрития са едно изключително красиво и едновременно много излишно нещо, най-малкото защото струват немалко пари. Това че някои фирми ги правят, изобщо не означава че без тях двигателят ще се самоунищожи.
Така поне аз си мисля - добри са, но са за Отличен 6+, а също и за тези които се чудят за каква супер изчекната гъзария да си хвърлят парите. Нещо като поговорката, в която се казва как жабата видяла че подковават коня и тя се наредила след него :D :D :D .

Lordeeeeeeeee, докато се чудиме ние с теб как става всичко това, хората си направиха 10 second's cars, а ние с теб пак си останахме семкаджии :shock: :shock: :roll: . Явно в стомана получена от рудата, която добиват от Рурския регион има нещо много загадъчно :wink: или пък я рафинират в електропещи, а не в Бесемеров конвертор :D :D :D . А може би Баварските инженери да са толкова добри, че докато се обърнеш и вече са направили state of the art :D :D :D .
това си е лека закачка за повишаване на кондицията :D :D :D , take it easy :D :D :D
respect

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 21 Яну 2004, 9:52

След толкова изписано по въпроса, аз все още съм на мнение че този вид покритие направено на обикновенно бутало има смисъл, защото както казах и преди това е доказано със експерименти. Ако аз лично имам бутала JE честно казано никога няма да си направя такова покритие просто защото според мен то не е нужно. В този случай много по добре е да се направи маслено охлаждане на буталата в случай че мотора няма фабрично такова.

Сега отностно трансмисиите дето държат на мноо въртящ момент :lol: . Проблема е че големите фирми требе да дадат гаранция за продукта, докато в нашия случай след появил се проблем, кутията просто или се ремонтира или се сменя с нова и толкова :lol: . Естественоо че този въртящ момент е огромен за тази кутия но това не пречи на колата да се движи докато кутията се счупи нали :D . И на мен не ми се вярва М5 кутия да държи на 1200НМ ама има човек дето си е с такава и май даже до сега е нямал проблеми с нея....може и късмет да е не знам :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

.

Мнение от Postman » 21 Яну 2004, 10:27

TURBO Maniak написа:...

Тук вече съм 100% съгласен с теб :D . Само че при тази цена за JE бутала, има ли смисъл да се правят покрития на оригиналните, вместо да се сменят с ковани :?: Мисля си все пак, че керамичното покритие има повече предимства за бързооборотен (над 8000 об/мин) атмосферен отколкото за турбодвигател :roll: . Ние и преди сме си говорили с теб и аз съм споделял, че според мен най-истинското решение е масленото охлаждане на буталото. Това също е доказано експериментално и надълго и широко сме го обсъждали :wink: .

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook