E39 520i/525TDS предстояща покупка ???
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
E39 520i/525TDS предстояща покупка ???
Здравейте,
мисля да сменям стария Citroen XM с нещо по-ново. Спрял съм се на E39 най-вече заради външния дизайн (мисля ,че дизайнерите и са знаели какво харесвам
). Мисля колата да е 98-99г защото над 99 стават много кинти . Ще се радвам ако ми отговорите на няколко въпроса които са решителни за мен :
- 520i някой слагал ли и е метанов инжекцион и като цяло метанова уредба? Питам за метана, защото с XM-а съм страшно доволен от този метан по отношение вървене/километри/пари за гориво и мисля следващата ми кола да е също с метан.
- 525TDS възможно ли е да се намери читав до 6500Е от чужбина години 98-99 и като цяло по-проблемна ли е от 520i ?
- по отношение на поддръжката бихте ли споделили какво трябва да се смени след покупка на стар автомобил , който е примерно на 170хк?
И преблизително какви пари да си приготвя за (окачване , консумативи , двигател и т.н.) . Из мобиле.бг имаше една статия в която пишеше да се приготвят ~1000E за части след покупка на стара кола.
мисля да сменям стария Citroen XM с нещо по-ново. Спрял съм се на E39 най-вече заради външния дизайн (мисля ,че дизайнерите и са знаели какво харесвам

- 520i някой слагал ли и е метанов инжекцион и като цяло метанова уредба? Питам за метана, защото с XM-а съм страшно доволен от този метан по отношение вървене/километри/пари за гориво и мисля следващата ми кола да е също с метан.
- 525TDS възможно ли е да се намери читав до 6500Е от чужбина години 98-99 и като цяло по-проблемна ли е от 520i ?
- по отношение на поддръжката бихте ли споделили какво трябва да се смени след покупка на стар автомобил , който е примерно на 170хк?
И преблизително какви пари да си приготвя за (окачване , консумативи , двигател и т.н.) . Из мобиле.бг имаше една статия в която пишеше да се приготвят ~1000E за части след покупка на стара кола.
re:
Здравей колега.
Аз имах 520i на метан и то оригинален от Италия. Първо колата няма мощност на метан и изобщо разваля имиджа на БМВ. Не вървеше повече от 150 км/ч. А и ще се скъсаш да сменяш гърнета... Бутилката тежи нечовешки. Изобщо съм на мнение, ако ще гониш икономия по-добре си купи OPEL CORSA 1,4D. BMW е кола за хора, дето могат да си го позволят. Ако беше добре на метан швабите отдавна да са го масовизирали. Моя съвет е да не се превръщаш в таксиджия а да си караш колата както е излязла от завода. Иначе, избора ти е добър - прекрасна кола е!!! При разумна експлоатация, не гори толкова много .... поносимо е. Да не говорим и, че метана си е една малка бомбичка в колата а и качеството дето се предлага е отврат. Така че ти си решаваш в крайна сметка. А за избора на този автомобил те поздравявам.....
Аз имах 520i на метан и то оригинален от Италия. Първо колата няма мощност на метан и изобщо разваля имиджа на БМВ. Не вървеше повече от 150 км/ч. А и ще се скъсаш да сменяш гърнета... Бутилката тежи нечовешки. Изобщо съм на мнение, ако ще гониш икономия по-добре си купи OPEL CORSA 1,4D. BMW е кола за хора, дето могат да си го позволят. Ако беше добре на метан швабите отдавна да са го масовизирали. Моя съвет е да не се превръщаш в таксиджия а да си караш колата както е излязла от завода. Иначе, избора ти е добър - прекрасна кола е!!! При разумна експлоатация, не гори толкова много .... поносимо е. Да не говорим и, че метана си е една малка бомбичка в колата а и качеството дето се предлага е отврат. Така че ти си решаваш в крайна сметка. А за избора на този автомобил те поздравявам.....
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Колега, за кола от класа на Е39 е малко странно да е на газ или метан. А точно пък за Е39 си е направо кощунство, мен ако питаш. 

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Здравей колега.
Аз съм малко по-напред от теб - имам 520 от около 3 седмици
Още нямам опит , но поне за разхода мога да кажа - намирам го за съвсем приличен.
До сега карах двулитрово Толедо от '92 - Бургас-София ми гори около 9/100 - да кажа че не съм състезател , мощност ми трябва, за да изпреварвам бързо и безопасно (и да дърпам по светофарите
. С бавареца е почти същото - два пъти между Бургас и София ми дава 9.9/100 по компютър и в града доколкото мога да засека за толкова време рахода е около 10/100 - по компютър е 9.7/100.
Аз съм малко по-напред от теб - имам 520 от около 3 седмици

Още нямам опит , но поне за разхода мога да кажа - намирам го за съвсем приличен.
До сега карах двулитрово Толедо от '92 - Бургас-София ми гори около 9/100 - да кажа че не съм състезател , мощност ми трябва, за да изпреварвам бързо и безопасно (и да дърпам по светофарите

George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Feanor написа:Колега, за кола от класа на Е39 е малко странно да е на газ или метан. А точно пък за Е39 си е направо кощунство, мен ако питаш.
Без да се обижда авторът на темата,ама напълно подкрепям
Feanor

А по отношение на поддръжката, днес в БМВ Варна смених следното:
-кормилен накрайник
-шарнир
-носач
-тампони на носача май (не ги разбирам много частите

-двата задни амортесъори
Тая работа ми излезе 1333 лева с алтернативни части (Лемфъордер),а не оригинални, иначе отиваше към 2500 лева.
Feanor написа:Колега, за кола от класа на Е39 е малко странно да е на газ...
Преди врме гледах по Дойче Веле, в предаването auto motor und sport как някакъв немец в Германия си слага газов инжекцион BRC точно на Е39. Репортажа беше за алтернативните горива в Германия.
Ако се направи както трябва едва ли ще има проблеми. Във форума има няколко човека със Е39 с газов инжекцион, потърси, ако искаш, техните постове. Иначе за метана подкрепям негативните мнения.
Карал съм ТДС и ми хареса повече от 520i. Двигателя е някакси по-мек. Не трябва да качваш оборотите, има мощност и на ниски. Освен това субективно усещане за мощност е по-голямо при дизела при нормално каране. Ако не изрязваш до максимални обороти по светофарите, а си караш нормално, поне на мен ТДС-а ми харесва повече. Има и по-нисък разход, но двигателя не е толкова здрав, колкото бензина. А и обслужването му е по-скъпо.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Чел съм за газовите инжекциони и знам. Просто не ми се връзва на тази кола да и правя доработки, че да стане по-икономична. Звучи ми малко като дизелово Ферари. 

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: E39 520i/525TDS предстояща покупка ???
thewizard написа:Здравейте,
мисля да сменям стария Citroen XM с нещо по-ново. Спрял съм се на E39 най-вече заради външния дизайн (мисля ,че дизайнерите и са знаели какво харесвам......
Колега, първо да те поздравя за правината ориентация за следващия ти автомобил

ОБАЧЕ!!! Не се хващай на ниски цени! Оценките по Шваке на БМВ 98-99 г. са от 8000 евро - на горе. И са изчислени за техническото състояние на колите в Германия - т.е. извършвани са всички технически обслужвания в установените срокове и в ПЪЛЕН обем!
За "изпънати" БМВ-та на сметка (99г -7000 евро примерно) мисля, че Лъки беше писал какво следва да им се сменя - части за още 4-5000 евро!
А що се касае до избора м/у 520i и 525tds и далаверата с икономията от горивата, си направи следната съпоставка:
- За 100 000 км. , изчисли разхода на гориво по сегашните цени за двата двигателя. Получава се разлика от порядъка на 5000 - 9000 лева (градско, извънградско и смесен) в полза на дизела.
- При бензиновия сменяш филтри, масла и др. течности, поне четири пъти свещи и т.н. При дизела сменяш само малко повече филтри и ако ще и дюзите да смениш

Моето мнение е 525 и задъжително след обстоен преглед в оторизиран сервиз!


- popai
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 339
- Регистриран на: 1.11.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e63 3.0 i, Х1 е84 35 i
- Мечтае да кара: м5
който каквото кара това хвали, 520i за мене си е по простия мотор за обслужване, този мотор където и да прочетеш за него, пише, че е прост за обслужване и много непретенциозен, за кола 2ра ръка, дизеловия мотор има голяма вероятност да е на 600 700 000 км, а бензиновият да си е на 200 000 300 000,, дизела си има някой агрегати, като турбина, нафтова помпа, които като им дойде времето си искат своето. а като средства не са малко, така че, все пак си е важно в какво състояние е колата, не искам да се изказвам лошо за дизела, той за мене си е много добър мотор, ако се намери в добро състояние и не много каран, ще ти служи много дълго и вярно, така че всичко си е до късмет май, няма лоши БМВ та, има лоши стопани, и лъжливи продавачи....
аз за това си взех 528 i, и съм неутрален по темата.... 


- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Ехх, то и аз гледах 528-ците, ама... нищо, следващата ще е М5. 

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Относно изказването на Pazokolarov ми се иска да споделя нещо:)
Пазо, приятелю, не знам на колко километра е твоята 525-ца, но ще ти кажа нещо от опит. На тези години ТДС-ките са по на 500 000 км и отгоре. И точно тогава почваш да сменяш не само масла и филтри както казваш. Почваш да сменяш освен маслата и филтрите, демферната шайба 700лв, ГНП-то 3500 лв, турбината - 2400 лв, 4-та дюза с електрониката - не помня колко пари беше и т.н. И всичко това за разлика от един литър на 100 км. Моята 520-ка ми харчи 9-9.3 градско, а карам служебен дизел, при това комонреал, който харчи 12.4. Ама айде и на 9 да го свалиш пак не ти излиза сметка. А да не говорим, че за 100000 км, както казваш, няма да смениш 4 пъти свещи а два и най много 2 бобини. И то ако не са ти наред свещите. Така че разликата от 1000 лв икономия от горивото, на дизела, се изяжда от ремонтите, които ще ти оставят джобовете сираци.
Пазо, приятелю, не знам на колко километра е твоята 525-ца, но ще ти кажа нещо от опит. На тези години ТДС-ките са по на 500 000 км и отгоре. И точно тогава почваш да сменяш не само масла и филтри както казваш. Почваш да сменяш освен маслата и филтрите, демферната шайба 700лв, ГНП-то 3500 лв, турбината - 2400 лв, 4-та дюза с електрониката - не помня колко пари беше и т.н. И всичко това за разлика от един литър на 100 км. Моята 520-ка ми харчи 9-9.3 градско, а карам служебен дизел, при това комонреал, който харчи 12.4. Ама айде и на 9 да го свалиш пак не ти излиза сметка. А да не говорим, че за 100000 км, както казваш, няма да смениш 4 пъти свещи а два и най много 2 бобини. И то ако не са ти наред свещите. Така че разликата от 1000 лв икономия от горивото, на дизела, се изяжда от ремонтите, които ще ти оставят джобовете сираци.

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: E39 520i/525TDS предстояща покупка ???
pazokolarov написа:
....... и задъжително след обстоен преглед в оторизиран сервиз!![]()
Е те това е НАЙ-ВАЖНОТО!!!
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани