Въпрос относно 525TD към 525TDS конверсия

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Въпрос относно 525TD към 525TDS конверсия

Мнение от zoomer » 26 Апр 2007, 12:03

Искам да се пробвам да преравя едно 525ТД и да му сложа интеркулер ( оригиналния който е от ТДС). До сега се рових и четох и имам следният въпрос: След като се монтира интеркулера, променят се въздуховодите и се сложи чип за 525ТДС( идеята е да се чипне и да се сложи кулер т.е. да стане 173bhp) има ли нещо друго да се прави? ( до колкото разрах при ТД-то турбото надува на 1.9бара докато при ТДС-а е 2.2) та еднакви ли са турбините? И ако да може ли и как става да се дигне налягането до 2.2 бар-а?
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 26 Апр 2007, 12:25

Лесно става. Можеш да го направиш 280 коня без проблем :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Мнение от zoomer » 26 Апр 2007, 12:30

леле колко си умен..........
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 26 Апр 2007, 13:15

Приятелю 525TD е 116кс. 525 TDS е 143. Помпите на двата мотора са различни! Мисля че има и други различия освен помпите!
С интеркулер и чип от 116 да скочи на 173кс малко не ми се верва,но нека и други да се изкажат

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Мнение от zoomer » 26 Апр 2007, 14:08

добре де, до колкото разбрах помпите са еднакви. И както аз мисля не би ли трябвало само с кулера и повишаване на налягането на турбината да се докара до 143к.с. а след това като се сложи чип ( който по принцип си е за ТДС) да стигне 170 к.с.
П.С. опитвам се да намеря точна информация за това което питам , изглежда никой във форума не е правил такова нещо, защото колкото хора толкова менния.....
В крайна сметка никъде неможах да намеря достоверна иформация , какви са точно разликите между двата модела :(. Защото ако е нужно само да се сложи интеркулера и да се смени софт-а не виждам къде е проблема да стане 170 к.с.
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 26 Апр 2007, 15:03

Турбото е различно също управлението,сензори,датчици бе почти всчко по електрониката.Само двигателя като кубатура е еднакъв ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 26 Апр 2007, 15:32

dinozab написа:Турбото е различно също управлението,сензори,датчици бе почти всчко по електрониката.Само двигателя като кубатура е еднакъв ;)
:yes:
За това му написах на тоя пич с насмешка че лесно може да го направи 280кс щото си мислех че е попрочел нещичко за разликите двата мотора но той май не ме е разбрал се обиди. Мислех че е наясно че двата мотора еднаквото им е само кубатурата май. Конверсията на 525TD от 116hp до 173hp според мен е невъзможна. А ако се добута до 173кс, то този мотор не знам дали ще изкара до морето и обратно, според мен де,ама както и да е

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 26 Апр 2007, 15:33

а бе с 2 думи ----тоа филм не СТАВА :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Мнение от lowrider » 26 Апр 2007, 15:52

dinozab написа:Турбото е различно също управлението,сензори,датчици бе почти всчко по електрониката.Само двигателя като кубатура е еднакъв ;)

В аутодата друго пише 8) ,поне що се отнася до помпа и дюзи са еднакви.Кажете какви са турбините на двата модела тогава.
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 26 Апр 2007, 17:08

Номер на турбо за TDS :arrow: 11652244349
Номер на турбо за TD :arrow: 11652244347 ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Мнение от lowrider » 26 Апр 2007, 18:22

dinozab написа:Номер на турбо за TDS :arrow: 11652244349
Номер на турбо за TD :arrow: 11652244347 ;)


Хайде сериозно вече,какви са турбините като марка и модел,благодаря! :roll:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 26 Апр 2007, 19:36

bmwfena написа:а бе с 2 думи ----тоа филм не СТАВА :mhihi:


кои ти каза пък че не става сичко става само въпроса е какъв ще е ефекта
може да има ефект но мисля че щте се увеличи турбо лага
а кви коне ще стане кои знае
аз съм на мнение че определено ще има някакъв ефект ама тряа да се напраи с ъкъла си
аз съм намислил на моето -524тд подобна интервенция
ама мисля да направя възможно наи къс пътяа на тръбите
относно чипа-ква работа върши някои може ли да обясни??
аз без чип мога да я напрая да върви повече и то чувствително
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Мнение от zoomer » 26 Апр 2007, 20:47

@ Zik Ако не се правиш на умен няма да има нужда да се оправдаваш.

Добре някой (който наистина разбира) може ли да ми каже каква е точно разликата между двата модела (освен интеркулера)

И не мога да разбера защо подяволите ги захапахте тея 173 к.с. и не ги пускате. След като знаете какъв ще е ефекта като се сложи кулера ( това че ще стане по лагаво го знам).
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 26 Апр 2007, 22:27

zoomer написа:@ Zik Ако не се правиш на умен няма да има нужда да се оправдаваш.

Добре някой (който наистина разбира) може ли да ми каже каква е точно разликата между двата модела (освен интеркулера)

И не мога да разбера защо подяволите ги захапахте тея 173 к.с. и не ги пускате. След като знаете какъв ще е ефекта като се сложи кулера ( това че ще стане по лагаво го знам).

Приятелю горивните помпи за ТДС в различните години са 4 (четери) модела или в по-добрия случай три! И всичко това се прави с цел оптимизация на гориво подаването! :idea: От тук на сетне си помисли за разликите в другите възли!
Служи си кулер ще вдигниш мощноста до известна степен но не очаквай чудеса!
тази операция която си замислил от финансова гледна точка не е ефективна(друг е въпроса ако си фен на направи си сам) :idea:
съвет: продай си колата и с парите които ще са нужни за метаморфозата можеш да си купиш, да не кажа голяма дума 525d от първата реколта ;)
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 26 Апр 2007, 22:36

Интеркулера е най- малкия проблем. Помпите при двата мотора са различни.
При 525ТД помпата е обикновенна,която няма електроника и не може да се сложи чип или да се ебава по електронен път. Се едно да сложиш чип на опел вектра А 1.7Д .Може по механичен път както казва- stambo_81dg.

При 525ТДС съм чел (тук)че има електроника на помпата но не знам точно каква,има и т.нар. мислеща дюза и т.н. И при този мотор не знам дали може да се сложи чип,защото не е common rail с дебитомер и работата да се управлява изцяло от компа и т.н. но не знам. Ако греша нещо нека някой ме поправи!

При 525Д (Е39) което е common rail или при ауди А4 2.5 тди и разни други марки,които работят с тази система с високо налягане,и дебитомери и пиезо-дюзи и т.н. при тях вече може да се сложи чип защото цялата работа се управлява от компа и може с чип да се оптимизира работата на мотора с предварителното впръскване,самото впръскване, момента на впръскването на горивото и т.н.

Турбото при дизела се слага за постигане на по голяма литрова мощност тъй като дизела (работата, процесите на запалване и горене и т.н.) не може да работи на високи обороти. Демек ако от един дизел обикновен 1.6 е 55кс с турбото ще е около70кс.
За това се сещам за момента. Дано съм бил полезен. Не знам каква ти е целта но според мен няма смисъл да пипаш обикновен дизел на 200хил+ за да му извадиш душата,но пак казвам-според мен!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook