Колеги дайте съвет
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
1. Уреда на таблото на БМВ е направен така, че да не подскача при всяко изменение на температурата, а да компенсира "нормалното" в различни режими изменение. Значи мръдне ли стрелката изменението е извън зададените рамки, тоест нещо липсва. В случая на колегата термостата е за смяна, това е писано десетки пъти, имал съм същия проблем.
2. При спускане по инерция дълго време термостата не пуска вода до радиатора. А щом работи двигателя, отделя топлина и има нужда от охлаждане, дори само заради триенето в цилиндрите без да има горене. Вероятността да се преохлади е пренебрежимо малка, защото триенето при всички случай произвежда по-голяма температура от 90-те градуса на охладителната течност. Тоест пак не би трябвало дда има проблем при коректно работеща охладителна система. Че спада температурата с няколко градуса - спада, но на уреда на БМВ не би трябвало да се види.
Подобно е положението и при спускане на празен ход на двигателя, не би трябвало да има преохлаждане.
2. При спускане по инерция дълго време термостата не пуска вода до радиатора. А щом работи двигателя, отделя топлина и има нужда от охлаждане, дори само заради триенето в цилиндрите без да има горене. Вероятността да се преохлади е пренебрежимо малка, защото триенето при всички случай произвежда по-голяма температура от 90-те градуса на охладителната течност. Тоест пак не би трябвало дда има проблем при коректно работеща охладителна система. Че спада температурата с няколко градуса - спада, но на уреда на БМВ не би трябвало да се види.

Never mistake motion for action...
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Leon написа:
2. При спускане по инерция дълго време термостата не пуска вода до радиатора.
Това и при вариант, че си на скорост ли е вярно?!?!? За изключена от скорост ми е ясно...
според теб как си мислиш че термоста разбита че си на скорост? той функционира в зависимост от температурата
като е затворен няма циркулация на вода в блока и не знам колко обората са необходими да загряват двигателя , но сигорно 2500 (примерно) са достатъчни , става ясно че ако я спускаш колата с 800 (пак примерно)може и да се преохлади - има някаква граница на оборотите . Обаче и както каза LEON стрелката на БМВ показва 12:00 в диапазона 82:98 С (там някаде) и трудно ще я смъкнеш на долу ако термостата си затваря при <90 градуса напълно както е ако работи добре
П.С.


П.С.



re
На един приятел му беше преебан термостата и загряваше супер бавно в града (за Е36 пак говоря). А мойта си загрява за 5 мин. Иначе на 50-тина км. каране извънградско със средна скорост 130 км. без да пускам по инереция ми пада малко температурата.
П.П. тва става въпрос за нощно карана при температура около 1-2 градуса. През деня още не съм я карал на извънградско.
П.П. тва става въпрос за нощно карана при температура около 1-2 градуса. През деня още не съм я карал на извънградско.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
mitak_o написа: Обаче и както каза LEON стрелката на БМВ показва 12:00 в диапазона 82:98 С (там някаде) и трудно ще я смъкнеш на долу ако термостата си затваря при <90 градуса напълно както е ако работи добре
П.С.![]()

Ясно ми е как работи термостата... това за на скорост питах, щото тогава като не подаваш газ двигателя си се върти на собствен кеф и от гумите.... но ми липсват познания по ДВГ, че да си направя и сам заключенията

Както и да е.... сега лятото не смятам да го сменям, освен ако не се наложи... вече преди зимата ще го мислиме

Последна промяна Mollov на 19 Апр 2007, 1:06, променена общо 2 пъти
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Мдаа, явно на повече хора термостатите са им "наполовина" преебани
. Щом сервизните казват че няма проблем защо търсим под вола теле и още повече ако колата си загрява нормално (бързо) и само в някои случаи при не знам си кво каране особено на студено да мърда съвсем лееко надолу да се каже че термостата е преебан? Е да ама не бих се съгласил.
P.S. Ако "12" показва е си между 82 -98 ,значи колата работи при нормален режим към 90 грдуса +- 8гр. .Е не виждам нищо чудно при по-различно каране (както в случаите описани по-горе ) темп. да пада с толкова (8-10 гр.) и да мръдне леко стрелката, а това че се връща бързо до нормалното "12" мисля че термостата сичко е наред.



P.S. Ако "12" показва е си между 82 -98 ,значи колата работи при нормален режим към 90 грдуса +- 8гр. .Е не виждам нищо чудно при по-различно каране (както в случаите описани по-горе ) темп. да пада с толкова (8-10 гр.) и да мръдне леко стрелката, а това че се връща бързо до нормалното "12" мисля че термостата сичко е наред.
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Въпреки квалитетните обяснения на Леон и Митака
,гледам Краска продължава да се дърпа
,ако продължите да му разяснявате пуснете му едно инфо защо ДВГ-то загрява от триене САМО когато няма масло






"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Не казвам че няма триене в двигателя (има разбира се при което наистина се отделя темп.), но смятам че темп. на двигателя се покачва не толкова при триенето, а по-скоро от вътрешното горене, където се отделя доста голямо количество топлина. Въпроса е при каква темп. се затваря термостата ? Все пак да караш с 100-120 при ниски темп. представете си радиатора с каква темп. се обдухва и как се охлажда и ако тогава не е затворил малкия кръг термостата, как няма да се охлади двигателя достатъчно (при услови на скорост и по инерция),че да покаже на таблото. Може би така трябва да е както казва LEON ,но това е сигурно с оригиналните части излязъл от завода, все пак колите са на години и е напълно възм. да се различават термостите , датчика за темп... . Ако има макар и малки изменения е възм. темп. на отваряне и затваряне да е по-различна и да се случват такива неща, но това не значи че термостата е "прее..." или "наполовина прее..ан", ако наистина си загрява бързо и това падане на темп. го прави само при определени условия и то за малко време.
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани