Профилактика при М40?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Профилактика при М40?

Мнение от Митко Ганчев » 11 Апр 2007, 13:21

Мръсната гад взе да се разтраква когато е студена. Имам желание да направя нещо, та да забавя процеса на съсипване. Мисълта ми е че проблема все още е в начална фаза, няма осезаемо намаляне на мощността, достига си максималните обороти. Това, което успяхме да измислим с един приятел е, да извадим повдигачите. Чел съм във форума, че се раздвижват на менгеме докато тръгнат свободно. Другото за което се сеща е да промия тръбичката, през която минава маслото до тях, но не знам с какво?? Има ли нещо друго, което си заслужава да бъде направено като е отворена главата? Нещо, за което трябва да внимавам, като изключим зацепването на ремъка след това? И моля без идеи от рода на: като си отворил главата, смени вала, повдигачите и кобилиците :mhihi: Ще ми се просто да отворя, да почистя де що има та поне да знам че съм направил нещо;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 11 Апр 2007, 13:35

Да правилно си решил, почисти тръбичката разкарай повдигачите на менгиме ама много внимателно и бавно се прави тази процедура да не спукаш повдигача. Преди това ги понакисни в короселин поне 30 мин. Разкарваш ги 5-6 пъти докато се изпразнят и можеш с пръсти да си ги свиваш само на пружината да се движат. Смени и маслото с по-гъсто Мотул 15-50 примерно. Като си отворил прегледаи и кобилиците ако има някои с нарушена циментация ги смени. Ако не ти се дават пари можеш да отидеш на Симеон, там арабите имат пълни сандъчета с кобилички и ги дават по 5-10 лв. цамо гледаш циментацията да не е паднала.
Аз лично съм правил едно М-40 с стари кобилици и си заработи перфектно. Също ако ги сменяш кобилиците хубаво е да се балансират с едно електронно кантарче за семки и една флекса, мериш ги и от задния край (от страна на повдигача) се изпиляват докато станат всички с еднакво тегло.
Ако има нещо питаи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Апр 2007, 13:48

и аз имам намерение да се заиграя някой ден, по-скоро от любопитство. някакви по-особени инструменти трябват ли ? да не са скрили някой торкс вътре и да го гледам като объл камък :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 11 Апр 2007, 13:53

Мда скрили са един торс :mhihi: номер 12 на разпределителния вал. Дави кажа, че се намира трудно по магазините но едни момче от форума ми го намери. Той има реклама в подписа си че продава инструменти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 11 Апр 2007, 15:41

Se7ven написа: Смени и маслото с по-гъсто Мотул 15-50 примерно....

Точно такова сипах и аз миналата година лятото,и го карах една седмица,и го източих обратно,и сложих мобил 10/40. Дойде му доста тегаво тоя мотул 15/50 и то лятото. Поне при мен де. Имах чуството че бях закачил каравана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 11 Апр 2007, 15:58

Zik написа:
Se7ven написа: Смени и маслото с по-гъсто Мотул 15-50 примерно....

Точно такова сипах и аз миналата година лятото,и го карах една седмица,и го източих обратно,и сложих мобил 10/40. Дойде му доста тегаво тоя мотул 15/50 и то лятото. Поне при мен де. Имах чуството че бях закачил каравана.


Странно наистина... :roll: Това си е баш лятно масло за поизносените ни моторетки. А аз карам с такова и зимата и нямам ядове :roll:

За профилактиката - звучи добре, но ако все още има останало нещо здраво да се профилактира - иначе си е гавра с труп :mhihi: При мене всичко е леш и затова карам на доизживяване - дето се вика, некролога му се е показал от ауспуха...
It's not who You are, it's who You know...

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 11 Апр 2007, 16:38

аз съм мил обтегачите на ауди 80 и ефект имаше , само че не с курселин а с гас за горене. Най - добре ги остави цяла нощ да са в газта. Имаше позапекли повдигачи , ама чак до менгеме не сме стигали , пък и те ако запечът го правят в "свито" състояние. След "прифилактиката" си цъкаха свободно само от инерцията докато ги поклащах. Не съм виждал на м40 обтергачи на живо , ама на аудито и на М50 нямат пружини :roll:
Газта за горене е идеална за тая работа , то ще видите колко нагар ще падне .. :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 11 Апр 2007, 17:12

logout написа:
Zik написа:
Se7ven написа: Смени и маслото с по-гъсто Мотул 15-50 примерно....

Точно такова сипах и аз миналата година лятото,и го карах една седмица,и го източих обратно,и сложих мобил 10/40. Дойде му доста тегаво тоя мотул 15/50 и то лятото. Поне при мен де. Имах чуството че бях закачил каравана.


Странно наистина... :roll: Това си е баш лятно масло за поизносените ни моторетки. А аз карам с такова и зимата и нямам ядове :roll:

За профилактиката - звучи добре, но ако все още има останало нещо здраво да се профилактира - иначе си е гавра с труп :mhihi: При мене всичко е леш и затова карам на доизживяване - дето се вика, некролога му се е показал от ауспуха...

Ми не знам и на мен ми беше странно но факт. Още като излязох от масларницата веднага се усети. Нарочно го карах една седмица ама никва промяна и го източих :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 11 Апр 2007, 18:07

профилактика, профилактика, ама щом има тропане, си иска смяна... ако отвориш сега, ще видиш вече нарушена циментация... то хубаво ще сменяте маслата с по-гъстички, ама мотора не е само повдигачи и кобилици :mhihi: ... другите раоти кво ги праим... щото при тях лонг лаифа е свързан с лонг лаиф масла ;) ... тая интервенция се извършва на 200к, така че сега ако я свършиш, след това те чака дълго време, през което ще забравиш проблема ;) ... стига да е качествено де... :mhihi:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 11 Апр 2007, 18:10

За тръбичката пробвай на ултразвук ако знаеш в кой сервиз има ;)
Аз съм чистил така и става като нова и нямаш идея какви боклуци ще излязат оттам :winky:
А за повдигачите колегите правилно са те посъветвали - раздвижи ги на менгеме докато им излезе маслото и да можеш да ги движиш леко с ръка 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 11 Апр 2007, 21:38

Ми до арабите на Симеон няма да стигна, щото съм в немско...а и ултразвук не знам къде има тука, така че дайте няква алтернатива за тая тръбичка в случай че не намеря ултразвук...спирачна течност?? Бензин?? Естествено промиване с масло след това...навил съм се да го правя, щото иначе да чукна на дърво, мотора си е в доста добро състояние на 120к е. С доста рядко масло го карам - 5В40 на Мотул, но преди 30к Км определено не потракваше на студено, а и тогава го карах със същото. Което ме навежда на мисълта, че един или повече повдигачи са спекли. Тоя торкс 12 за сваляне на вала ли е? Добре че колегата се сети да пита, че наистина щеше да падне зяпане :mhihi: Последен въпрос: има ли начин да извадя вала без да свалям ремъка с капаците и термостата, респективно без да източвам водата? Че тая работа с обезвъздушаването ми е много пипкава и бих си я спестил ако става? Мерси на всички за отговорите!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 11 Апр 2007, 21:55

И мен ме 4ака съ6тата интервенция (съ6то в немско) :)
Затова по темата> Има ли 6понка на разпределителния вал и мога ли ако бележа вси4ко да направя центровката без този специален инструмент>
Изображение

За справки за Центровката ина4е>
http://e30.de- DO IT YOURSELF/ Motorraum - Wartung / Zahnriemenwechsel beim M40
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 11 Апр 2007, 22:02

Тая Фигурка като си сменях ремъка, предварително си я изрязах сам от текстолитова плочка по чертежа. Обаче вала и главата си имат белези, така че не ми се наложи да я ползвам. А какво ще рече шпонка?? И какъв е проблема ако има такава? Между другото, тоя Торкс 12 май се вижда на една от снимките от ръководството от линка който си дал! Отпред на вала.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 11 Апр 2007, 22:16

ТОРКС>http://de.wikipedia.org/wiki/Torx
ШПОНКА>http://de.wikipedia.org/wiki/Passfeder

Ми ако я има зна4и е дефинирано положението на ВАЛА спрямо ШАИБАТА. А ако я няма (удрял съм такава греда на ОПЕЛ Дизел) то не може да нацели6 центровката, ако отвива6 централния болт на разпредел Вал (за да го смени6 например), 6тото си белязал преди това 6аибата за ГМТ, но вала не.

Так 4е препатилите: Има ли шпонка :?: :help:
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 11 Апр 2007, 22:31

В реалоем за торкса излиза:

07 TORX BOLT M10X35 1 11311715412

Явно е 10, а не 12...

А шпонка виждам само на коляновия вал, номер 5.

Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook