за ангелските очи
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- батекики
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 530 da F11
- Мечтае да кара: M5 Hurricane
за ангелските очи
колеги една седмица умувах как да ги направя, защо слагате резистори като ако свържеш 4 диода по 3 волта последователно ти правят 12 и си светят и не се нагряват
сега експериментирам нещо ако стане ще пусна снимки и обяснение пък и май излиза около 20 лв за 4 фара, и един въпрос някой знае ли каква температура се развива във фаровете

- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Ксеноновата крушка достига до 700-800 градуса температура,обикновен халоген около 300.Температурата оба4е зависи и от мощността на халогена.Обикновените Н4 предполагам че достигат до към 200 градуса.А за диодите е по-добре да свържеш 5 броя последователно.Така при 14.4V ще имаш пад от 2.9V на диод.Също така ти препоръчвам ако ще слагаш бели светодиоди да си вземеш Ultra Bright LED на 12000 миликандела.Малко трудно се намират ама светят досата ярко 

- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
резисторче се слага за да напраиш пад на всеки диод самостоятелно защоот 10 резистора струват 5ст а един диод 1,50лв и нали се сещош че епо добре да сложиш по един резистор отколкото повечко диоди а пък и друго всичко ще си стане красиво направено затворено във единия фар а не да окабеляваш отпред колата по Български
За греенето не знам точно как седи въпроса но съм на мнение че ако ринга е вътре няма да се погхвали с дълъг живот но това е мое мнение ще свети но не се знае колко като се има в предвид че като го нагряваш да го огънеш примерно го нагряваш във фурна на около 300 градуса макс 5 минутки нали се сещаш ако пътуваш 3 часа вечер че този ринг ще стане в течна форма

За греенето не знам точно как седи въпроса но съм на мнение че ако ринга е вътре няма да се погхвали с дълъг живот но това е мое мнение ще свети но не се знае колко като се има в предвид че като го нагряваш да го огънеш примерно го нагряваш във фурна на около 300 градуса макс 5 минутки нали се сещаш ако пътуваш 3 часа вечер че този ринг ще стане в течна форма

По проблема.
Извинявайте момчета, ама това не са круши!!! Диодите се управляват по ТОК, а не по напрежение!!!!!!!!!!! Резистора ограничава протичащия през диода ток, и не прави нищо с напрежението. Затова в характеристиките на свето-диодите е даден Максимално допустим ток, а не марули. Не откривайте топлата вода, ОТКРИТА Е!
Лесно е да се жертваш за приятел, но е трудно да намериш приятел, за когото да се жертваш!
- батекики
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 530 da F11
- Мечтае да кара: M5 Hurricane
Re: По проблема.
Joro2004 написа:Извинявайте момчета, ама това не са круши!!! Диодите се управляват по ТОК, а не по напрежение!!!!!!!!!!! Резистора ограничава протичащия през диода ток, и не прави нищо с напрежението. Затова в характеристиките на свето-диодите е даден Максимално допустим ток, а не марули. Не откривайте топлата вода, ОТКРИТА Е!
би ли пояснил това което искаш да кажеш, не всички сме на ниво експерти с тока
МДАААА
Казвам, че в описанието на един свето-диод е дадена характеристика - максимално допустим ток. Примерно 25мА (милиампера). Тоест ако искаме това да е максималния ток при захранващо напрежение 12В, трябва да подберем резистора по формулата СЪПРОТИВЛЕНИЕТО = НАПРЕЖЕНИЕТО / ТОКА. Или 12 : 0,025 = 480. Та значи резистора трябва да ни е със съпротивление 480 ома. Просто. Тук обаче трябва да се има впредвид, че напрежението в колата може да достигне 14-15В. Малък запас също не е излишен. Това е.
Лесно е да се жертваш за приятел, но е трудно да намериш приятел, за когото да се жертваш!
- батекики
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 530 da F11
- Мечтае да кара: M5 Hurricane
Re: МДАААА
виждам че си в нещата, искам да те питам нещо, значи сложил съм 4 групи успоредно свързани, всяка една група има по 4 диода последователно свързани, какъв резистор ми трябва щом като достига 14-15 волта
- furnata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 sedan
Ма защо просто не сложиш по един резистор на диод струва стотинки резистора и едва ли е толко трудно да се запои.И слагай поне по 0.5 вата резистор 

НЕВОЛЯТА УЧИ........




- батекики
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 530 da F11
- Мечтае да кара: M5 Hurricane
правя си експерименти, ефекта е невероятен, светят много силно и през деня защото диодите са разположени в кръг и са насочени напред по 16 на ринг,или общо 64 и не са по 1,50лв а по 40ст. Трябваше да послушам колегата да сложа по 5 във всяка група, но вече ги бях направил и не ми се препрайваше, за това искам да сложа по 1 резистор на всеки ринг, но ми трябва някой да ми го изчисли
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: МДАААА
Joro2004 написа:Казвам, че в описанието на един свето-диод е дадена характеристика - максимално допустим ток. Примерно 25мА (милиампера). Тоест ако искаме това да е максималния ток при захранващо напрежение 12В, трябва да подберем резистора по формулата СЪПРОТИВЛЕНИЕТО = НАПРЕЖЕНИЕТО / ТОКА. Или 12 : 0,025 = 480. Та значи резистора трябва да ни е със съпротивление 480 ома. Просто. Тук обаче трябва да се има впредвид, че напрежението в колата може да достигне 14-15В. Малък запас също не е излишен. Това е.
Прав си колега ама с малка забележка.Когато смяташ по тази формула стоиността на резистора трябва преди това да извадиш от захранващото напрежение(в слу4ая 14.4V max)типичния пад върху светодиода които се дава в каталога.В случая за бели светодиоди е около 3V.Така ще ти остане едно напрежение което резистора ще отнесе като пад.Чак след това делиш това напрежение на тока т.е. 0,025А и полу4аваш стоиността на резистора


Така е.
Съгласен съм за пада на напрежение върху диода (не може да е друго), обаче както си отбелязъл, за различните диоди е различен. Та без да знаем точните характеристики на използваните диоди, не можем да говорим. Затова тези 2-3 волта, ще ги пренебрегнем за да останат в запас за сигурност. На всички ни е ясно, че колкото по-близко сме до максимално допустимия ток, толкова е по-голям е риска. Т.е. пазим си диодите. А разлика от 2 волта в светенето не можем да усетим. Затова за мен е най-добре диода да работи на 90% от възможностите си. Иначе голегата не го разбрах добре. 4 групи по 4 диода, а после стават 64? Нещо не се ориентирах. Обясни го по-добре, макар че всички познати схеми са с резистор на всеки диод.
Лесно е да се жертваш за приятел, но е трудно да намериш приятел, за когото да се жертваш!
- батекики
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 530 da F11
- Мечтае да кара: M5 Hurricane
- Lacho
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
furnata написа:Ма защо просто не сложиш по един резистор на диод струва стотинки резистора и едва ли е толко трудно да се запои.И слагай поне по 0.5 вата резистор
0,25W резистор е напълно достатъчно за един диод, та дори 25 000mcd да е

0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
- батекики
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 530 da F11
- Мечтае да кара: M5 Hurricane
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
сори че се намесвам, ама 15 човека едва ли не ти казаха да сложиш по 1 резистор на ВСЕКИ диод, а ти си знаеш твоето. Същите хора добре ти обясниха че така рискуваш да горнеш диодите и да трябва да ги сменяш редовно, били те и по 15 стотинки, а ти си знаеш твоето. На тяхно място нямаше да се обадя повече, а да те пратя да учиш още малко физика в реални условия, а не повърхностни теоретични.
//офф
//офф
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани