Vanos

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 15.01.2007

Vanos

Мнение от BManW » 02 Апр 2007, 22:43

Здравейте.Въпроса ми е какъв разход да очаквам градско от 520 с ванос при нормално каране? (колата е 93г. и доколкото разбрах ванос се слага след 09.92 :?: )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 241
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: София

Мнение от vvch » 02 Апр 2007, 22:46

Има теми по въпроса.Потърси.
Иначе мисля 13-14 бензин градско.Аз съм без ванос де,но майче той не влияе на разхода при нормално каране.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 2.04.2007

Мнение от Killuminati » 03 Апр 2007, 10:20

Добре де , а мога ли аз да попитам Ваноса точно какво променя :(
Защото в сряда(утре) очаквам една 520i E34 (95') с новия бъбрек и новите огледала, да пристигне. От Италия казаха че била с ванос мотор-а.

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 03 Апр 2007, 10:35

Ванос е наименованието на система за променливо газоразпределение. Целта е ДВГ да е по-пъргав в ниските обороти. А не както при класическия М50, до 3500 е куц кон, а после пощурява. С промяна на момента на отваряне на клапаните мощността идва малко по-рано. Това естествено оказва влияние и на разхода, по-малко натискаш - по-малко гори ;)

Повече инфо по въпроса - ТУК
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 15.01.2007

Мнение от BManW » 03 Апр 2007, 11:35

Няма ли някои с Ванос които да ми отгвори колко е горе долу тоя разход :?: :confused: :!:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 03 Апр 2007, 21:29

М50Б20 с вонос под 12/100 градско с каране като стара дама и без климатик несъм могъл да го сваля :( нормално каране с климатик и зверски трафик близо 14/100 бензин. голата истина.
;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 15.01.2007

Мнение от BManW » 03 Апр 2007, 21:55

Мерси много!

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 22.02.2007
Местоположение: Perniк

vanos

Мнение от djkeks » 04 Апр 2007, 14:01

аз сам с такав,какавто 4акаш,разхода му е 12-13 градско.моя е комби.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: усмихнат
Мечтае да кара: совалка

Мнение от texudo » 04 Апр 2007, 18:43

Vanos(от variable NockenwellenSteurung) коляновият вал задвижва вала на изпускателните клапани чрез верига и зъбен венец.Втора верига свързва венеца върху вала на изпускателните клапани с венец върху вала на всмукателните клапани.Последният обаче не е директно и неподвижно монтиран-в него има голям отвор от вутрешната страна,на който са изработени спирални зъби.На вала пък е набито зъбно колело със спирални зъби.Външният му диаметър е по-малък от отвора във венеца и движението не може да се предаде.Връзката между тях се осъществява от метална "чаша",която има спирални зъби отвътре(за да се свърже със зъбното колело на вала)и отвън(за да се свърже с венеца).С-та се задейства когато посредством хидравличен механизъм чашата се измества осово и свързва венеца със зъбното колело.Поради спиралната форма на зъбите,при навлизането си във венеца тя се завърта на един зъб и предава движението си на зъбното колело на вала,измествайки относителната синхронизация на между вала и зъбния венец и променяйки ъгала на вала спрямо първоначалния.Промяната е максимум 12.5 градуса,като най-малко е изпреварването при празен ход.По късно с-та се усъвършенства и се появява т.нар. двоен Vanos,който позволява променливо управление и на изпус. клапани.ако нещо съм объркал поправете ме.а иначе М50Б25 13.5-15 градско и един въпрос към колегите с ванос на колко км сменявате филт.на ваноса
"Наслаждавай се на малките неща,осбено на половия си орган.Големите проблеми тръгват от малките работи..."

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 15.01.2007

Мнение от BManW » 04 Апр 2007, 20:33

С риск да отекча някого, бихте ли ми казали и разхода на М50б20(шестака по-стария дето е е 129к.с-дано не се лъжа).Всичко това е защото искам петица, но ако меже да си покарам на бензин, а не на газ заради големия разход.И отделно осезаема ли е много разликата (дори и в звукът) между двата шестака тоя с 12v-129hp и 24v-150hp

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 3.01.2007
Местоположение: Варна

Мнение от Crossblade » 04 Апр 2007, 22:00

BManW написа:С риск да отекча някого, бихте ли ми казали и разхода на М50б20(шестака по-стария дето е е 129к.с-дано не се лъжа).Всичко това е защото искам петица, но ако меже да си покарам на бензин, а не на газ заради големия разход.И отделно осезаема ли е много разликата (дори и в звукът) между двата шестака тоя с 12v-129hp и 24v-150hp


12v e M20B20. 24v 150 Коня е М50B20.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 15.10.2005
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: Е 30

Мнение от t_andonov » 05 Апр 2007, 11:08

М50 е по икономичен

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook