Термостат или ????

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е70
Мечтае да кара: 25 годишна

Термостат или ????

Мнение от jullydjs » 22 Мар 2007, 9:53

Здравеите колеги, имам малак проблем. преди една седмица колата ми BMW E34 520 M50 B20 без ванос ми позагря малко в центъра температурата ми отиде на първата 4ерти4ка след средата ,след окуло 5 мин. каране така се оправи ,стеснах се бая :shock: след като се прибрах в нас по4нах да се правя на умен :uups: реших 4е това ще да е виско , хоп в магазин4ето изпаднах от 150лв за нов закс монтирах го и нямах проблеми 4, 5 дни -до таз сутрин след като я покарах 10км. по прав у4асък без задрастваня ми спретна същият номер :shock: не е помпа според мен защото като отворя капа4ката на радиатора виждам 4е антифризат си цирколира като дам газ струиката се овели4ава и маи така трябва да бъде та мисля 4е е термостат4е...но все пак МОЛЯ даите ми савет

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 686
Регистриран на: 8.08.2005
Пол: Мъж

Мнение от carmanf1 » 22 Мар 2007, 10:16

Колега, след като си отварял разширителния съд
на работещ мотор за да видиш антифриза дали ти циркулира,
със сигурност системата ти е глътнала въздух.
Та сега първото нещо е да обезвъздушиш системата.
Термостата се проверява лесно, след като колата е загряла,
стрелката е стигнала средата, виж дали долния маркуч,
който излиза от радиатора, е топъл като горния.
Ако не е, имаш неотварящ термостат.
Радиатора също трябва да е равномерно топъл по цялата му площ (горе, долу).
Неотварящ термостат се проверява елементарно.
Та започни с това.
Успех.

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 22 Мар 2007, 10:27

Колеги, термостата струва точно 30 лева - не се правете на цигани и го сменете първо него. Като ги гледам тия М50-ки, май водната помпа и термостата са си консуматив за тях :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 22 Мар 2007, 11:16

99% е от термостата проблема.Явно почнал да засяда и затова загрява понякога.
Като се отваря разширителното казанче на работещ двигател няма как да глътне въздух системата при условие че нивото на водата е в границите на нормалното.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 22.07.2006
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: ше E34 /грухчо/
Мечтае да кара: E34 M5

Мнение от tahsinov » 22 Мар 2007, 18:51

Няма дори и 30лв., оня ден си купих термостат на цена 22лв. /немски на WAHLER/

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 15.10.2005
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: Е 30

Мнение от t_andonov » 22 Мар 2007, 18:57

и мен на два пъти ме стряска така но като покарам се оправя ако е от термостата пиши и аз да го сменя

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е70
Мечтае да кара: 25 годишна

Мнение от jullydjs » 23 Мар 2007, 0:31

t_andonov написа:и мен на два пъти ме стряска така но като покарам се оправя ако е от термостата пиши и аз да го сменя



:yes:

Мерси колеги ще го сменя и ще пиша ко е станало

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 23 Мар 2007, 1:03

tahsinov написа:Няма дори и 30лв., оня ден си купих термостат на цена 22лв. /немски на WAHLER/


:OT: Много евтини термостатите за бензинките, на мен за ТДС-а ми искат 48лв за Wahler

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 23 Мар 2007, 8:15

BAI_DOBRI написа:
tahsinov написа:Няма дори и 30лв., оня ден си купих термостат на цена 22лв. /немски на WAHLER/


:OT: Много евтини термостатите за бензинките, на мен за ТДС-а ми искат 48лв за Wahler

Има Wahler има и Wahler. Ако е със съчма е два пъти по-скъп ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 23 Мар 2007, 8:27

Не знам дали е със съчма,щото не съм го сменял още, то при мен проблем не е задържането на термостата а изтиването (много рано отваря) ама още не мога да се наканя да го сменя. А като отидох в магазина попитах за 525ТДС 92г и ми казаха само тозо от 48лв.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 23 Мар 2007, 10:03

Какъв консуматив ,какви 5 лв бе :mhihi: :mhihi:
Аз за 140 К км съм сменил един единствен път термостата и то на вероятно 600 К км,защото не вярвам колата да ми е на по-малко :idea:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 23 Мар 2007, 10:56

BAI_DOBRI написа:Не знам дали е със съчма,щото не съм го сменял още, то при мен проблем не е задържането на термостата а изтиването (много рано отваря) ама още не мога да се наканя да го сменя. А като отидох в магазина попитах за 525ТДС 92г и ми казаха само тозо от 48лв.


По-скъп е защото и главата му е по-скъпа :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 23 Мар 2007, 12:58

не е термостат според мен. само си задай въпроса що го прави на студено... и аз имам този проблем, ама писах и разни умни го приеха с насмешка :roll: жокерите са кора на капака, кора под радиатора, и други в тоя ред :winky:
както и да е , мисля че в жегите ще реагира нормално, хвърляй по едно око на датчика.
иначе Пенчев е прав, аз сам с термостата, дет я купих... преди 6 год без 4 месеца... :mhihi: и 142к... :mhihi: кав консуматив :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 23 Мар 2007, 13:19

Владо в жегите колата пак си изстива( примерно по някой баир надолу).Сега ще дам моето обяснение(теория)-термостата от вътре мисля че имаше една пружинка,която като е разпъната термостата е затворен,а като почне да се свива термостата отваря малко по-малко, докато отвори напълно.Тази пружинка се влиае от температурата на охлаждащата течност и когато тя достигне определена температура металът от който е направена пружинката омеква и тя се свива т.е термостата отваря.Но както знаем има един процес,който се нарича "умора на метала" и с времето тази пружинка омеква и почва да отваря по-рано.
Ако греша моле някой да ме поправи.
Аз като си запаля колата сутрин след 2-3мин. мъркуча,който отива към радиатора се затопля много бързо,не е горещ но се затопля и по това съдя,че моя термостат отваря много рано и е време за смяна и ако ги няма тези шлици(мисля че така се наричаха) който са от двете страни на радиатора и го предпазват да не се обдухва, то тогава колата ще върви постоянно студена.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 23 Мар 2007, 14:12

съгласен съм с това дето пишеш. иначе мисля че твоя термостат не затваря до край.
иначе въпроса ми е следния, защо като е студено, сутрин например, двигателя ми работи с една идея по-висока температура, отколкото на обяд напримерно, когато външната температура е по-висока :roll:
аз си имам някакво обяснение. може да е валидно и за задаващия въпроса колега, за това си позволявам да му се спамя... :uups:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook