Температурата на маркучите
Модератор: Технически модератори
57 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
---Нормално е да са малко по твърди маркучите в следствие на температурата.Водната система създава налягане когато колата загрее.Но не трябва да са прекалено твърди.Със сигурност трябва да смениш термостата и както Станчев е написал,провери водната помпа.Може да е превъртяла.Дано само да не си спукал главата.Успех.Пиши за резултати.
Колеги, проблемът като че ли е решен... хайде да не казвам със сигурност, нека я покарам колата 1-2 дни, но така си мисля...
Като махнахме виско-то, пипнах радиатора и интересното беше че е горещ горе, а долу е студен.
Дойде един познат, който в автосервиз работи, и се зае със смяната на термостата. Смени термостата, след което реши да тества дали водната помпа работи... не работеше. Започна да обезвъздушава системата. Отвори капачката на резервоарчето за антифриз както и малкото капаче до тази капачка. Двигателят работи и го фурсираме, и чакаме. През това време натискаше долният мъркуч на радиатора (този за големия кръг), и водата в казанчето ходеше нагоре-надолу, като от време на време доливахме още вода.
След около 15 минути обезвъздушаване по този начин, радиаторът започна да грее до средата, и след около още 5-10 минути, започна целият да грее. Системата беше обезъвздушена. Също така, и водната помпа започна очевидно да работи (като фурсираш двигателя, водата в казанчето спада).
Сега всичко изглежда наред, колата не грее, макар че не я карах много, че стана късно и ми се спи...
Утре ще тествам, но съм почти сигурен че вече всичко е наред
Дано темата е полезна и на някой друг
П.С. Маркучите вече не се втвърдяват, тъй че като че ли по двигателя всичко е ток и жица
П.П.С. Виското пак не ебава...аз да се *** в глупака купих 2ра ръка виско, уж на 2 месеца било, ама май и то е предало богу дух..но странното е че като е студено то върти. Щом се стопли колата (за 10тина секудни някъде) и отцепва
Като махнахме виско-то, пипнах радиатора и интересното беше че е горещ горе, а долу е студен.
Дойде един познат, който в автосервиз работи, и се зае със смяната на термостата. Смени термостата, след което реши да тества дали водната помпа работи... не работеше. Започна да обезвъздушава системата. Отвори капачката на резервоарчето за антифриз както и малкото капаче до тази капачка. Двигателят работи и го фурсираме, и чакаме. През това време натискаше долният мъркуч на радиатора (този за големия кръг), и водата в казанчето ходеше нагоре-надолу, като от време на време доливахме още вода.
След около 15 минути обезвъздушаване по този начин, радиаторът започна да грее до средата, и след около още 5-10 минути, започна целият да грее. Системата беше обезъвздушена. Също така, и водната помпа започна очевидно да работи (като фурсираш двигателя, водата в казанчето спада).
Сега всичко изглежда наред, колата не грее, макар че не я карах много, че стана късно и ми се спи...
Утре ще тествам, но съм почти сигурен че вече всичко е наред

Дано темата е полезна и на някой друг

П.С. Маркучите вече не се втвърдяват, тъй че като че ли по двигателя всичко е ток и жица

П.П.С. Виското пак не ебава...аз да се *** в глупака купих 2ра ръка виско, уж на 2 месеца било, ама май и то е предало богу дух..но странното е че като е студено то върти. Щом се стопли колата (за 10тина секудни някъде) и отцепва

Последна промяна loobian на 22 Мар 2007, 8:33, променена общо 1 път
veso VTK написа:---Какво значи че водната помпа в началото не е работила а после е проработила?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Няма такъв филм.Тя или работи или не работи.Ако греша ме поправете.
Ами може би аз не се изразявам правилно...може би по-правилно е да се каже, че в началото не е функционирала, а след това започна да функционира.
Майсторът каза, че когато системата не е обезвъздушена напълно, водната помпа не функционира, защото не можела да засмуче водата заради въздуха в системата.
Та и моят случай беше такъв...и изглежда че цялата ми охладителна система просто не е работила до сега...

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Колега, ако мислиш ,че колата се е оправила вече,кажи ,за да знам да заключвам темата с оглед на избягване писането на оффтопици
Ако пък не си сигурен кажи,за да не бързам
Георги Пенчев


Георги Пенчев
Penchev написа:Колега, ако мислиш ,че колата се е оправила вече,кажи ,за да знам да заключвам темата с оглед на избягване писането на оффтопициАко пък не си сигурен кажи,за да не бързам
![]()
Георги Пенчев
Не съм 100% сигурен, понеже не ми остана време да я покарам...днес ще се разбере. Но си мисля, че вече ще е наред...все пак, вече термостатът отваря със сигурност, маркучите са горещи но не и твърди...абе- всичко изглежда да е добре

- cvetoslav
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 18.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E kak BMW
- Мечтае да кара: MMMMMPower
Браво колега дано всичко да е на ред. Един съвет ако може. Винаги започвай от по-вероятните и евтини неща а не като в случая от виското. Та то трябва да зацепи поне като колата вдигне 90 градуса и работи сигурно още 10-15 мин. та да загрее, въпреки че на мене печката почти не мога да разбера кога включва та то си върти постоянно но като загрее хубаво май става по зацепено или по скоро не се върти по инерция.
Коуеги, ще черпя бири
Всичко работи на ток и жица...днес на път за работа дадох да кара един колега (Viper-а от форумите)
Та той я изпържи яко количката ми...температурата не помръдна от средата, а се оказа че и виското включвало, като хубаво се затопли.
Тъй че- problem solved. Можете да затваряте темата.


Всичко работи на ток и жица...днес на път за работа дадох да кара един колега (Viper-а от форумите)

Тъй че- problem solved. Можете да затваряте темата.




- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
57 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани