Иниацитива НЕ НА ВОЙНАТА НА ПЪТЯ
Модератор: Общи модератори
Аз съм съгласен да се намажа целия с вазелин и да се надупя пред парламента дори, ако с това ще спася дори само един живот. Това е най-важното, всичко останало са железа и пластмаси.
Дори да карам позлатена кола с диамантени фарове, ако убия някой, защото съм малоумен шофьор, какво значение имат тук всичките ми пари и натрупани богатства? Вилата? Яхтата? Частни хеликоптери? Басейни в островни имения? Равнява ли се всичко това на един-единствен детски живот?
Дори да карам позлатена кола с диамантени фарове, ако убия някой, защото съм малоумен шофьор, какво значение имат тук всичките ми пари и натрупани богатства? Вилата? Яхтата? Частни хеликоптери? Басейни в островни имения? Равнява ли се всичко това на един-единствен детски живот?
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Момчета, никой не отрича стойността на живота и здравето... Просто първата инициатива, която трябва да подемем е да ни оправят пътищата и КАТ да си върши работа. След това да призоваваме шофьорите към каквото и да е! Сега всяко птп се приписва на шофьора, а съм сигурен, че в 90% от случаите има някакъв пътен фактор. Останалите 10 са за пияните и тези, дето се мислят за безсмъртни. Ама тях май ги има навсякъде...
Never mistake motion for action...
- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Колега, според мен се бъркаш. Основната вина е в шофьорите. Съжалявам, че няма начин да им се промият мозъците. Самосъзнанието е най-същественият фактор, който ако се промени, нещата ще са коренно различни.

- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
И мога да ти кажа защо.
Нима пътната обстановка те кара да навлизаш на жълто и да преминаваш на червен светофар?!
Нима пътната обстановка те кара да се движиш в лентата за градски транспорт и по този начин да си един от факторите, заради които хората закъсняват за работа например?!
Нима пътнат аобстановка те кара да хвърчиш със 200 км/ч по улиците на градовете?!
Нима пътната обстановка те кара да не спазваш пътните знаци и маркировката на местата, където я има?!
Нима пътната обстановка те кара да навлизаш в насрещното платно и да извършиш десен завой на червен светофар?!
................... което не означава, че не трябва да се обърне внимание на състоянието на пътищата. Подчертавам думата САМОСЪЗНАНИЕ, защото това в момента е ключовият фактор, докато някой от върхушката се сети, че положението е трагично по пътищата.
Нима пътната обстановка те кара да навлизаш на жълто и да преминаваш на червен светофар?!
Нима пътната обстановка те кара да се движиш в лентата за градски транспорт и по този начин да си един от факторите, заради които хората закъсняват за работа например?!
Нима пътнат аобстановка те кара да хвърчиш със 200 км/ч по улиците на градовете?!
Нима пътната обстановка те кара да не спазваш пътните знаци и маркировката на местата, където я има?!
Нима пътната обстановка те кара да навлизаш в насрещното платно и да извършиш десен завой на червен светофар?!
................... което не означава, че не трябва да се обърне внимание на състоянието на пътищата. Подчертавам думата САМОСЪЗНАНИЕ, защото това в момента е ключовият фактор, докато някой от върхушката се сети, че положението е трагично по пътищата.

- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Misho 605 SVti написа:Колега, според мен се бъркаш. Основната вина е в шофьорите. Съжалявам, че няма начин да им се промият мозъците. Самосъзнанието е най-същественият фактор, който ако се промени, нещата ще са коренно различни.
аве каквото и да ти е съзнанието каото треснеш в дупка 30см дълбока с 50км на десен завой ела да видиш.. (лична случка)
добре, че нямаше коли в насрешното, че си ги взимах всичките с мене ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
И аз изтресках в дупка под моста на околовръстното с Цариградско шосе миналата пролет, изкривих джанта и разцепих. Преди мен едно чистак бърсак ново БМВ М3 беше прелетяло през същата дупка и беше потрошил нещо по предницата, защото не можеше да мръдне. Дойдоха полицаи, съставиха ни протоколи и на двамата (забележете - без да ни съставят актове). Аз после си взех парите от застрахователя. Обадих се на дежурния на Столична община, оттам се оказа, че не бил техен район, ами на Агенция пътища, ако не ме лъже паметта. И след няма и 10 дена дупката беше запълнена, и още е здрава!!! Т.е. има начин, но е трябвало някой да се обади.
Sharo, това обаче с дупките не е свързано по никакъв начин с начина ни на кормуване, със стремежа ни да нарушаваме правилника по всякакъв начин.
Sharo, това обаче с дупките не е свързано по никакъв начин с начина ни на кормуване, със стремежа ни да нарушаваме правилника по всякакъв начин.

Според мен най-добре ще е да се направят стикери напомнящи на водача някои важни правила като се качи в колата а не да лепим нещо по колите отвън а някъде вътре на видимо място. Нещо като малко стикерче с "Неща които трябва да правя/неправя"
1. Провери техническото състояние на автомобила
2. Сложи колана!
3. Запали светлините!
4. Спазвай правилата!
5. Спазвай дистанция!
6. Не карай пил!
7. Нека не сме единствените на пътя! Помисли за другите.
Мисля че това винаги ще ни напомня за какво сме напътя.
Дайте идеи за това какво да се напише, кратко, точно и ясно.
1. Провери техническото състояние на автомобила
2. Сложи колана!
3. Запали светлините!
4. Спазвай правилата!
5. Спазвай дистанция!
6. Не карай пил!
7. Нека не сме единствените на пътя! Помисли за другите.
Мисля че това винаги ще ни напомня за какво сме напътя.
Дайте идеи за това какво да се напише, кратко, точно и ясно.
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Misho 605 SVti написа:Колега, според мен се бъркаш. Основната вина е в шофьорите. Съжалявам, че няма начин да им се промият мозъците. Самосъзнанието е най-същественият фактор, който ако се промени, нещата ще са коренно различни.
А, недей така! В Оруелов свят не ми се живее. Предпочитам си този. Прекаленият контрол няма да донесе нищо добро... самосъзнанието не се променя силово и с промивки. Само чрез осъзнаване.
П.П.
7. Нека не сме единствените на пътя! Помисли за другите.
Ей това е най-важното... останалите следват от него.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Misho, за самосъзнанието си прав, за другото не съвсем.
Не можеш да ме убедиш, че спазваш ВСЕКИ един знак, който си видял.
Не можеш да ме убедиш, че СПИРАШ на всеки стоп на стоп линията.
Не можеш да ме убедиш, че като гледаш как например на кръстовището на Раковска и Цар Освободител пред очите на полицаите поне 2 коли минават на чевено, са виновни шофьорите, а не полицаите.
Как шофьорите да спазват правилата, след като виждат, че пред очите на полицай другите ги нарушават?
Как шофьорите да спазват правилата, след като полицаите най-нагло ги нарушават (спомни си Нова тв репортажа пред КАТ как катаджиите карат без колани и фарове).
Иначе самосъзнанието е част от подготовката - затова предложих да работим в 2 посоки - оправяне на пътищата и подобряване подготовката на шофьорите.
На Цариградско маркировка има само около 1 км преди/след орлов мост - не знам къде си я видял на друго място.
Освен това отиди да видиш каква е маркировката в Чехия, Словакия или Полша - страни които тръгнаха от нашето ниво през 1989 - направена е така, че да не се изтрива - тук пътните фирми никой не ги контролира че в рамките на гаранцията на настилката маркировката вече я няма. Да видиш как пътищата са направени за малоумни шофьори - дори да не внимаваш за момент, пътя е така направен, че да не се пребиеш веднага, а да можеш да реагираш.
Тук, ако за момент си отклониш вниманието, което се случва на всеки, си я в дупка, я в канавката - после полицаят пише - превишена скорост
Не можеш да ме убедиш, че спазваш ВСЕКИ един знак, който си видял.
Не можеш да ме убедиш, че СПИРАШ на всеки стоп на стоп линията.
Не можеш да ме убедиш, че като гледаш как например на кръстовището на Раковска и Цар Освободител пред очите на полицаите поне 2 коли минават на чевено, са виновни шофьорите, а не полицаите.
Как шофьорите да спазват правилата, след като виждат, че пред очите на полицай другите ги нарушават?
Как шофьорите да спазват правилата, след като полицаите най-нагло ги нарушават (спомни си Нова тв репортажа пред КАТ как катаджиите карат без колани и фарове).
Иначе самосъзнанието е част от подготовката - затова предложих да работим в 2 посоки - оправяне на пътищата и подобряване подготовката на шофьорите.
На Цариградско маркировка има само около 1 км преди/след орлов мост - не знам къде си я видял на друго място.
Освен това отиди да видиш каква е маркировката в Чехия, Словакия или Полша - страни които тръгнаха от нашето ниво през 1989 - направена е така, че да не се изтрива - тук пътните фирми никой не ги контролира че в рамките на гаранцията на настилката маркировката вече я няма. Да видиш как пътищата са направени за малоумни шофьори - дори да не внимаваш за момент, пътя е така направен, че да не се пребиеш веднага, а да можеш да реагираш.
Тук, ако за момент си отклониш вниманието, което се случва на всеки, си я в дупка, я в канавката - после полицаят пише - превишена скорост

Touring & windsurf club
- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Може и да те изненадам със следващите ми изречения.
Да, старая се да спазвам от два месеца насам ВСИЧКИ знаци и маркировки - поставил съм си го за цел, да видя дали мога да си го наложа. И все повече постигам успех в това начинание.
Да, спирам на всяка стоп линия, спирам когато ми светне жълт светофар (има обаче изключения, продиктувани от връхлитащият зад мен джигит-камикадзе), а по принцип никога не съм си позволявал да минавам на червено.
Да, шофьорите са виновни, че минават на червено на Раковски и Цар Освободител .... нима ще кажеш, че полицаите са ги накарали да минат?!?!
Са по другата тема.
Да, осъждам факта, че полицаите ни дават "пример" как трябва да се шофира.
Против съм движението на полицейските автомобили с включени сигнални светлини, тъй като това допуска възможността за злоупотреба от тяхна страна.
Ходил съм доста по-далече от Чехия и знам какви са пътищата в някои страни. Това, че ние нямаме маркировка, или че съществуващата е нетрайна, е един от многото бъгове с държавната администрация. Което и трябва да се промени.
Feanor, искам да видя как ще накараш мутрафона или баровеца да се осъзнае!!!!!!!!!!!!!!!!!! Докато са КАТопомазани, чакай ти от тях осъзнаване!!!! Както казахте малко по-рано - с 2-так напред, и си у ред.
Да, старая се да спазвам от два месеца насам ВСИЧКИ знаци и маркировки - поставил съм си го за цел, да видя дали мога да си го наложа. И все повече постигам успех в това начинание.
Да, спирам на всяка стоп линия, спирам когато ми светне жълт светофар (има обаче изключения, продиктувани от връхлитащият зад мен джигит-камикадзе), а по принцип никога не съм си позволявал да минавам на червено.
Да, шофьорите са виновни, че минават на червено на Раковски и Цар Освободител .... нима ще кажеш, че полицаите са ги накарали да минат?!?!
Са по другата тема.
Да, осъждам факта, че полицаите ни дават "пример" как трябва да се шофира.
Против съм движението на полицейските автомобили с включени сигнални светлини, тъй като това допуска възможността за злоупотреба от тяхна страна.
Ходил съм доста по-далече от Чехия и знам какви са пътищата в някои страни. Това, че ние нямаме маркировка, или че съществуващата е нетрайна, е един от многото бъгове с държавната администрация. Което и трябва да се промени.
Feanor, искам да видя как ще накараш мутрафона или баровеца да се осъзнае!!!!!!!!!!!!!!!!!! Докато са КАТопомазани, чакай ти от тях осъзнаване!!!! Както казахте малко по-рано - с 2-так напред, и си у ред.

- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Misho 605 SVti написа:
Sharo, това обаче с дупките не е свързано по никакъв начин с начина ни на кормуване, със стремежа ни да нарушаваме правилника по всякакъв начин.
(съжалявам но буквата "ч" я няма на тия макове тука и затова съм я сменил с "ц" )
Е тоцно това исках да ти кажа.. има и други фактори осфен нашето шофиране ....
аз в момента съм в англия и от време на време тука разглеждаме разни такива спорни проблеми ... та тука глобите и санкциите са доста на зад в листа с решения..
тук на пример голям фактор за катастрофи е обратното движение .. като дойдат европейците и гледай кво става ...
и как се справят хората тука ... 1во са си направили маркировката не безупрецна ама по по та най ... стрелки на супер оевидни места е да ма ги има знаците са им като за идиоти ... на всвки знак си пише кво да прайш (например на знака за без предимство пише Give a way )
знаците са им с едни големи прожектори на тях да вецер траа си кыорав д ане ги видиш ...
после в мисленето им е как да образоват хората листовки ала бала реклами ...
после при евентуална катастрофа за около 2 мин има полицаи линейка и пожарна без знацение дали са си одраскали броните или са се размазали ... линейките проверяват за слуцани нараниявания (вытрешни грыбнацни ...) пожарните ако са се ударили по яко обливат колите за всеки слуцай ... (доста цесто стават целни удари заради обратното движение)
та тука малкото пъти, в които съм каеал просто когато всицко ти е предоставено по един розов нацин ... и ти поцваш да се държиш прилицно ..
а у нас като поцна и мина през 2 дупки изнервя се и айде разумното до там ...п
Пък и хората сме си такива колкото и големи да са глобите винаги ще казваме: "а на мене няма се слуци"
Също така с тях само изнервят допълнително хората и така ставаме още по нервни на пътя съответно ...
та основния фактор според мене за агресията по пътищата е стреса е простото недоволство от системата ... просто когато хванеш няква колона движеща се с 30 заради някоя кауца или катастрофа станала преди цасове .. се изнервяш и поцваш да правиш глупости...
примери колко щеш спирам до тук мисля, це ми схванахте идеята
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Както се спомена и във форума на Мерцедес, необходима е реорганизация на движението. Защо примерно движението по бул. Стамболийски и съседния булевард Тодор Александров са двупосочни?!?! Къде е логиката, като може да се направят еднопосочни?! И нима ще коства средства - да, някой друг знак и маркировка. Но те и в двата случая са си необходими.
Това със знаците за малоумни е много добра идея на англичаните. Някой, който е взел изпита на магия, и не знае предназначението им, като прочете какво пише, стига да е културен, ще спази не знака, а надписа на знака!!!
Така че варианти има, направо евтини решения.
Това със знаците за малоумни е много добра идея на англичаните. Някой, който е взел изпита на магия, и не знае предназначението им, като прочете какво пише, стига да е културен, ще спази не знака, а надписа на знака!!!
Така че варианти има, направо евтини решения.

Sharo написа:съжалявам но буквата "ч" я няма на тия макове тука и затова съм я сменил с "ц"
Ползвай четворката, колега. Ще простим тази гавра с българския език просто защото нямаш друг избор

Misho 605 SVti написа:искам да видя как ще накараш мутрафона или баровеца да се осъзнае!!! Докато са КАТопомазани, чакай ти от тях осъзнаване!!!
Всъщност опира наистина до осъзнаване. Аз примерно също мога да се причисля към КАТопомазаните, поради презимето и фамилията ми. Бащата беше шеф на СДВР преди известно време, полковник, голям човек и куките, особено по-старите си го знаят, нищо че вече не е такъв. Никога досега не ми е писан акт или фиш или каквото и да е, просто полицаите виждат документите ми и повечето веднага питат "имаш ли нещо общо" и аз винаги си казвам "да, баща ми е", ама то си личи от името ми.
Друг е въпроса, че досега не са ме спирали за нарушение, само за проверки примерно посред нощ или извън София. С едно-единствено изключение, за забранен ляв завой по Витошка, но тогава в колата ми беше пък председателя на Комитета за Регулиране на Съобщенията и бях с държавна кола с пропуск дори за кенефа на президентството.
С тези факти не искам да се изтъквам какви връзки имам или съм застрахован срещу КАТ. Искам да кажа, и да натвърдя даже, че въпреки тези неща, аз имам съзнанието, че в момента, в който запаля двигателя, ставам участник в една огромна кръвоносна система от автомобили, в която и най-малката грешка може да бъде съдбоносна за някого.
Въпроса наистина е в мисленето, за тези които го могат.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Фил написа:Въпроса наистина е в мисленето, за тези които го могат.
Именно! И в допълнение - останалите просто нямат място на пътя. Първата (и най-важна) работа на КАТ е да осигурят точно това!
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани