Иниацитива НЕ НА ВОЙНАТА НА ПЪТЯ
Модератор: Общи модератори
Бих искал да добавя.
Нулева толерантност към теми като тази http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=30
Който нарушава да си носи последствията.
Жалкото е,че ще намери "Жокер в КАТ" ще се оправи и утре отново на пистата.
Нулева толерантност към теми като тази http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=30
Който нарушава да си носи последствията.
Жалкото е,че ще намери "Жокер в КАТ" ще се оправи и утре отново на пистата.
- Adrenalinka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 1.02.2007
- Местоположение: Пловдив
DJJonny написа:Нека да не търсим проблема в другите а в самите нас.
Нека да създадем някакъв списък със неща които да правим или да не правим докато сме на пътя. Или да отворим тема нещо като "Техники за оцеляване зад волана"
Аз предлагам следните неща:
-проверете си гумите преди да тръгнете (аз винаги го правя)
-проверявайте техническото състояние на колата и най-вече на спирачките (на тях в много случаи им доверявате живота си)
-сложете колана (преди да запалете колата!)
-пуснете си светлените
-карайте във нормите
-спазвайте дистанция и карайте тези отзад да е пазят или правете така че да спирате по-отрано ако този зад вас неспазва дистанция
-имайте впредвид винаги че никой не ви вижда на пътя(при мен това помага)
-предвиждайте най-неочакваното от някой който се движи около вас
-давайте си време на светофара - небързайте да тръгвате ако не сте сигурни че всички са от другото платно са спряли (по мое наблюдение на всеки 4 от 5 случая след светване на червено минават още поне по 3 коли)
-гледайте таймерите на светофарите спирайте от по-отрано не минавайте в последните секунди!
-много внимавайте с жените - те немислят като са зад волана! (това са най-големите терористи на пътя)
-ако карате около някой който ви съмнява че може да направи нещо нередно с действията си гледайте да се отдалечите колкото може повече от него
-внимавайте с таксиметровите шофьори!
-внимавайте с маршрутките
Ще добавям други неща като се сетя.
Съгласна съм с теб

- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Няма кой да спазва нито законите, нито нормативните документи.
1. Шофьорите сме си виновни, че караме така.
2. КАТ са виновни, че не контролират движението.
3. Даже и КАТ да налагат наказания, няма кой да събере кинтите (10% събираемост, информация от снощи, някакъв Георгиев го каза по К1).
4. Даже и да се съберат кинтите, те отиват Бог знае къде.
Тогава кажете ми как да се оправят нещата?!
Ние сме като руснаците - трябва да има кой да ни тика и да ни ръчка каво да правим.
Най-вече е нужно финансиране, въз основа на което:
1. Да бъдат ангажирани повече пътни полицаи с правомощия да налагат наказания.
2. Да бъде изградена единна информационна система на територията на цяла България.
3. Да бъдат оборудвани полицейските коли с необходимата техника както за следене на нарушителите, така и за контрол в/у упражняваната от полицаите дейност. Не случайно американците има мокрофони, прикрепени към всеки проверяващ полицай, не случайно колите им са оборудвани с камери, и не случайно проверките на нарушителите се извършват пред тези камери, и не случайно при засичане на нарушител те информират най-напред дежурния по смяна по радиостанцията. Така хем полицаите са по-сигурни за самите себе си, хем злоупотребите от тяхна страна са сведени до минимум.
4. Да бъдат монтирани камери по пътищата.
5. Да бъде подобрена пътната артерия, улиците да са без дупки, с нужната адекватна маркировка, изправни светофарни уредби и наличие на пътни знаци.
Все пак трябва да се започне отнякъде. Пари отвън няма кой да ни даде, значи трябва да се търсят отвътре. Аз бих казал, че е елементарно:
1. Полицаите да контролират движението и да налагат безкомпромисни наказания. Колкото по-жестоки и зверски станат, толкова по-добре.
2. Парите от глобите да се събират. Като не искаш да си платиш глобата доброволно, има и други законни мерки.
3. Парите да постъпват по предназначение, т.е. за посочените по-горе нужди, а не да отиват за банкети и в джобовете на неизвестни личности.
Само ако се монтират 4 камери на кръстовището на Раковата болница, няма да ви казвам колко пари могат да се изкарат САМО от навлезнали на жълт сигнал на светофара нарушители, както и от тия 3-4, преминали най-нагло на червен светофар. На всяка една минута това са поне 3 нарушители на сигнал. За един 8-часов работен ден (когато движението е най-активно) това са 1440 нарушения!!!!!!! Вие представяте ли си това число колко е страшно?! Щях да кажа за малко цифра, но някой буквоед можеше да ме емне. И това е само на едно кръстовище!!! Нямам и желание да преброя колко са кръстовищата в София, но да кажем, че са 200. Т.е. за 8-те часа това са 288 000 нарушения .... вас това не ви ли стряска най-малкото?! И тук не говорим за всички нарушения, ами само за НАВЛИЗАНЕ НА ЖЪЛТ СИГНАЛ или ПРЕМИНАВАНЕ НА ЧЕРВЕН СИГНАЛ НА СВЕТОФАРА!!! Ами неспазването на маркировката, ами неправилното завиване, ами неспазването на предимството на пехешодците .....
И ако само за тези 288 000 нарушения се наложат наказания в размер на 50 лева примерно (макар че и според мен наказанията трябва да са драконовски), това са 14 400 000 лева!!!!!!!!
Нали се сещате, че няма кой да ангажира 1440 полицая само на едно кръстовище, за да лови нарушителите?! Ако една камера струва 1000 лева, то за 4 камери ще са необходими 4000 лева ... все ми се струва, че приходите в размер на 72 000 лева за един ден фиксирани нарушители на едно кръстовище ще стигнат, за да се покрият тези 4000 лева. Или може би математиката ми куца ....
1. Шофьорите сме си виновни, че караме така.
2. КАТ са виновни, че не контролират движението.
3. Даже и КАТ да налагат наказания, няма кой да събере кинтите (10% събираемост, информация от снощи, някакъв Георгиев го каза по К1).
4. Даже и да се съберат кинтите, те отиват Бог знае къде.
Тогава кажете ми как да се оправят нещата?!
Ние сме като руснаците - трябва да има кой да ни тика и да ни ръчка каво да правим.
Най-вече е нужно финансиране, въз основа на което:
1. Да бъдат ангажирани повече пътни полицаи с правомощия да налагат наказания.
2. Да бъде изградена единна информационна система на територията на цяла България.
3. Да бъдат оборудвани полицейските коли с необходимата техника както за следене на нарушителите, така и за контрол в/у упражняваната от полицаите дейност. Не случайно американците има мокрофони, прикрепени към всеки проверяващ полицай, не случайно колите им са оборудвани с камери, и не случайно проверките на нарушителите се извършват пред тези камери, и не случайно при засичане на нарушител те информират най-напред дежурния по смяна по радиостанцията. Така хем полицаите са по-сигурни за самите себе си, хем злоупотребите от тяхна страна са сведени до минимум.
4. Да бъдат монтирани камери по пътищата.
5. Да бъде подобрена пътната артерия, улиците да са без дупки, с нужната адекватна маркировка, изправни светофарни уредби и наличие на пътни знаци.
Все пак трябва да се започне отнякъде. Пари отвън няма кой да ни даде, значи трябва да се търсят отвътре. Аз бих казал, че е елементарно:
1. Полицаите да контролират движението и да налагат безкомпромисни наказания. Колкото по-жестоки и зверски станат, толкова по-добре.
2. Парите от глобите да се събират. Като не искаш да си платиш глобата доброволно, има и други законни мерки.
3. Парите да постъпват по предназначение, т.е. за посочените по-горе нужди, а не да отиват за банкети и в джобовете на неизвестни личности.
Само ако се монтират 4 камери на кръстовището на Раковата болница, няма да ви казвам колко пари могат да се изкарат САМО от навлезнали на жълт сигнал на светофара нарушители, както и от тия 3-4, преминали най-нагло на червен светофар. На всяка една минута това са поне 3 нарушители на сигнал. За един 8-часов работен ден (когато движението е най-активно) това са 1440 нарушения!!!!!!! Вие представяте ли си това число колко е страшно?! Щях да кажа за малко цифра, но някой буквоед можеше да ме емне. И това е само на едно кръстовище!!! Нямам и желание да преброя колко са кръстовищата в София, но да кажем, че са 200. Т.е. за 8-те часа това са 288 000 нарушения .... вас това не ви ли стряска най-малкото?! И тук не говорим за всички нарушения, ами само за НАВЛИЗАНЕ НА ЖЪЛТ СИГНАЛ или ПРЕМИНАВАНЕ НА ЧЕРВЕН СИГНАЛ НА СВЕТОФАРА!!! Ами неспазването на маркировката, ами неправилното завиване, ами неспазването на предимството на пехешодците .....
И ако само за тези 288 000 нарушения се наложат наказания в размер на 50 лева примерно (макар че и според мен наказанията трябва да са драконовски), това са 14 400 000 лева!!!!!!!!
Нали се сещате, че няма кой да ангажира 1440 полицая само на едно кръстовище, за да лови нарушителите?! Ако една камера струва 1000 лева, то за 4 камери ще са необходими 4000 лева ... все ми се струва, че приходите в размер на 72 000 лева за един ден фиксирани нарушители на едно кръстовище ще стигнат, за да се покрият тези 4000 лева. Или може би математиката ми куца ....

Misho 605 SVti написа:....
Много си прав за всичко което написа.
Отдавна из автофорумите се върти идея да се направи нещо като сдружение, което може да изрязява официално нашите искания за промени. Има над 25 форума на отделни марки коли , и ако се постигне масовост за подобна инициатива има шанс и да ни чуят.
Да , вярно е и че всеки един от нас трябва да си промени мисленето , но когато няма никакъв контрол е нормално да настъпи анархия.
Дебненето на безобидни места за превишена скорост не контрол на движението.
И за да има ефект от някаква инициатива , трябва не само да посочим проблемите , ами и да предложим решение за тяхното отсраняване.
Ти даваш напълно приложими идеи , и ако зад тях застане една силна организация , може и да решат да ги въведат.
Знам че доста хора ще кажат : ай сиктир бе, СБА-2 ще правим , но е факт че ако искаме да ни чуят ще трябва да бъдем представени юридически.
Така се правят нещата в норманите държави.
Би трябвало когато се решават такива проблеми , шофьорите също да са страна при обсъждането им .
Силно се надявам накрая всички от автофорумите ( а и не само оттам ) да се обединим и да се опитаме да променим нещата към по-добро.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
fANTONa написа:първо - в бг ограничението на магистралата е 130 защото, самата магистрала е малка и стара и хич не е права като немските , които са с 3-4 платна и завоите са супер малко ....
Ще ме извиняваш, но не съм сългасен с това. На Тракия 160 е нормална скорост, IMO. От Пловдив нататък - и повече. По немските с 3-4 платна колко коли минават за единица време и колко по нашите, м? Или това не оказва влияние?

fANTONa написа:второ - като ти се кара бързо , ходи си на пистата и там се трепи, там поне не застрашаваш другите.... магистралата е направена, за да се предвижват хората до работното си място от един град до друг ... а НЕ за да се състезават .... разберете го тва най-после...
Хайде сега да ми покажеш къде съм написал нещо за състезания?

fANTONa написа:трето - ей от такива "джаз"-аджии стават най-много катастрофии ...![]()
![]()
Ъхъ... малката подробност е, че "джазаджията" има точно две ПТП-та, като и в двата случая е бил в спряла кола. "Бързо каране" и "неразумно каране" са две крайно различни неща... разберете го това най-после (ако позволиш да те цитирам).
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Пичове, дайте да не изпадаме в дребни заяжданици относно кой каква запетайка сложил и каква думичка употребил.
Ей това е истината, това искаме и това трябва да постигнем.
Радва ме факта, че се включват хора от други форуми, с други марки, показва, че има шанс да се получи нещо, ако се подходи правилно. Тук вече не става дума за това кой какво кара, а за опазване на човешки живот, дори и ако не ви пука за собствения ви.
blackgod написа:да се направи нещо като сдружение, което може да изразява официално нашите искания ... Има над 25 форума ... се постигне масовост ... застане една силна организация , може и да решат да ги въведат ... че ако искаме да ни чуят ще трябва да бъдем представени юридически ... шофьорите също да са страна при обсъждането им
Ей това е истината, това искаме и това трябва да постигнем.
Радва ме факта, че се включват хора от други форуми, с други марки, показва, че има шанс да се получи нещо, ако се подходи правилно. Тук вече не става дума за това кой какво кара, а за опазване на човешки живот, дори и ако не ви пука за собствения ви.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Колеги, ичетох всичко и повечето мнения са КОНТРОЛ, ГЛОБИ и т.н. Говорих преди точно 4 г. с пи ар-ката на КАТ да се срещна с майор Костов, за да поговорим какво може да направи КАТ извън глобите и контрола. 40 минути ме гледа с полуотворена уста, обеща да съдейства за всичко, после като й звъннах, каза, че Костов нямал време да се видим, защото е зает да брои катастрофи. Ми зает ще е. Защо КАТ репресира само шофьорите? Защо не репресира тези, които поддържат пътищата - общини и ГУП? Никъде в България нама свестна маркировка, техническите прегледи са вятър работа, на много места движението е малоумно регулирано! Защо не накара първо държавните служители да карат примерно - най-големите свинщини по пътищата ги правят самозабравили се тарикати с държавни коли и бензин... Защо КАТ не постави в ред собствената си структира, след това да осигури нормални условия за шофиране и чак тогава да репресира нас??? Ей това исках да питам, но се покриха от неудобните въпроси - иначе да взимат пари и точки умеят чудесно! Че сме с изривена авто-психология - така е. Но ако държавата даде пример, мнозина ще последват. Сега те ни лъжат, че имаме пътища, а ние ги лъжем, че сме примерни. В Италия загиват по 5000 души (60 милиона население) на година и правителството се е видяло в чудо - и те са джигити като нас. НО... това се случва при перфектна пътна инфрастуктура, тоест службите и държавата са си свършили работата и това са неизбежните жертви на глупостта, които трябва да бъдат репресирани. Представете си какво щеше да е, ако пътищата им бяха като нашите... И преди да се правят инициативи, да се замесва името на клуба (както и моето лично), моля погледнете проблема от всички страни! От отнемане на точки и глоби страдат хората с леки нарушения (примери мога да дам много), джигитите не ги лови това. Според мен кампанията трябва да е насочена към КАТ, държавата и корумпираната система, а не към самите нас. Благодаря за вниманието!
Never mistake motion for action...
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Leon написа:... В Италия загиват по 5000 души (60 милиона население) на година и правителството се е видяло в чудо - и те са джигити като нас. НО...
...In 1992, 39,985 people met their deaths on the USA’s roadways. Let us say, for sake of argument, that all the delays and obstructions the traffic engineers have thrown in our paths is saving lives in an amount equal to 50% of that figure, or around 20,000 people. (I suspect this figure is quite high, but let’s give the traffic engineers the benefit of the doubt.)...
Вижте за каква война по пътищата на САЩ става дума, това е преди 8 години и в наши дни положението не е по-розово. Но прочетете и самата статия, ще открите и други интеренси неща.

- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Това е и идеята на ALEXONE, да се основе асоциация на клубовете в България. Така обединени можем да бъдем по-сплотени и по-силни, както и да бъдат чути и взети под внимание предложенията ни.blackgod написа:Misho 605 SVti написа:....
Много си прав за всичко което написа.
Отдавна из автофорумите се върти идея да се направи нещо като сдружение, което може да изрязяа официално нашите искания за промени. Има над 25 форума на отделни марки коли , и ако се постигне масовост за подобна инициатива има шанс и да ни чуят...

- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Leon написа: ...
Колега, съгласен съм с тезата ти. прочети ми поста по-горе и ще разбереш, че не само КАТ са ни виновни, и не само те имат задължения. Но в крайна сметка те са пряко ангажирани с контрола на движението по пътищата, така че те трябва да са на първа писта.
Освен всичко останало манталитетъ ни е такъв - дървен. Всеки се мисли за малък Господ, или че Господ му е дал някакви правомощия. Снощи водещата на предаването по Канал 1 попита двамата господа защо не виждаме полицията да гони и да спира лъскави лимузини ... ами как ще ги спрат, като не знаят кой ще слезне с бухалка в ръка и няма да им изкриви кофата?!?! Виж, ако имаше камери там, където е спряна колата, дали въщия този мутрафон ще извади бухалката?!
Със същите тези камери и корупцията ще намалее, и нама да можеш да минеш с 10, 20, 50 или 100 лева на ръка. И като те хванат за повторно нарушение и ти оставят книжката на трупчета за половин година, дали вече ще сме толкова отворени с нарушенията?! Пък ако те хванат без книжка, след като вече са ти я взели, направо да те пращат на поправителен труд за определен период от време.
Искаш оправени пътища - и аз искам да няма дупки, и аз искам детелини на 2-3 нива на Орлов мост, на Лъвов мост, на НДК, на Сточна гара, на Ситняково .... много са кръстовищата. Но за там, повтаряйки се с предишния ми обширен пост, са небходими СРЕДСТВА! И ако се започне с налагането на глобите, и ако парите отиват където трябва, тогава и пътища ще имаме. И маркировка ще имаме.
Предполагам има юристи във форума ..... толкова граждански дела се водят ... нима няма начин ние, като данъкоплатци, да съдим тази скапана държава за мизаерните условия, в които ни кара да живеем и да управляваме автомобилите си?!?!

- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
само внимавайте в предложенията да не стане по лошо, защото както каза леон единствените който ги ловят глобите с ахората с леки нарушения (главно) ...
миналото лято на морето едва не се блъснах целно в един.. не заради скорост или безрасыдно каране ами просто, беше на завой и на пътя немогат да се разминат 2 голи без поне единия да е леко извън пътя...
да не говорим за маркировки ... та идеята ми е и 20 км да сложат там като коли немоегат да се разминат ква е файдата
миналото лято на морето едва не се блъснах целно в един.. не заради скорост или безрасыдно каране ами просто, беше на завой и на пътя немогат да се разминат 2 голи без поне единия да е леко извън пътя...
да не говорим за маркировки ... та идеята ми е и 20 км да сложат там като коли немоегат да се разминат ква е файдата
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Misho 605 SVti написа:Искаш оправени пътища - и аз искам да няма дупки, и аз искам детелини на 2-3 нива на Орлов мост, на Лъвов мост, на НДК, на Сточна гара, на Ситняково .... много са кръстовищата. Но за там, повтаряйки се с предишния ми обширен пост, са небходими СРЕДСТВА! И ако се започне с налагането на глобите, и ако парите отиват където трябва, тогава и пътища ще имаме. И маркировка ще имаме.
Вервай ми, ако разчиташ на парите от глобите, никога няма да имаме свестни пътища. Отделно на ръка, че да отиват където трябва е едно доста утопично пожелание за настоящата реалност.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Използва правилната дума - НАСТОЯЩАТА реалност ... мисля, че трябва да мислим за съвсем близко БЪДЕЩЕ!

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: nikola59