климатика мирише - решение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

климатика мирише - решение

Мнение от маречков » 01 Мар 2007, 23:34

Пежо Клуб България написа:Как да премахнем миризмата от климатика
1. Купува се ЛИЗОЛ - концентрат или ЛИЗОЛ-съдържащ разтвор. Има даже и ароматизирани. (б.пр. Предполагам, че в санитарните магазини и аптеките се продават такива препарати.)

2. Разрежда се чистият ЛИЗОЛ в пропорция 1:100 (хирургическите инструменти се дезинфекцират при 1:20) за да се получи 300..400мл разтвор.
(б.пр. Предполагам, че ако се купи не концентрат, а разтвор с някаква концентрация, ще трябва да се разреди до 1:100 - например ако има 100мл 1:20, то вътре има 5мл лизол и остатъка е вода. За 1:100 ще трябва да се прибави още 350..400мл вода докато стане около 0.5л. Разбира се това е приблизително, но...)

3. Налива се разтвора в ръчна пръскачка или празен флакон за чистене на прозорци. При желание може да се добави някакъв парфюм за ароматизиране.

4. Отварят се широко всички прозорци на колата.

5. Запалва се колата, включва се климатика докрай, включва се вентилатора на максимално. Въздушната струя се насочва в салона по-ниско, чрез соплата. Тъй като теоретично, разтрорът може да премине през цялата система в течен вид и да попадне на стъклото или седелките, взимат се мерки за тредотвратяване (б.пр. Малко витиевато, но смисъла е "покриваме всичко, което може да се изцапа")

6. Излиза се от колата и чрез пръскачката се пръска разтвора в отворите на въздухозаборника на предното стъкло. Старайте се да не икономисвате, но да не се пръска струя, а именно да се разпръсква под формата на мъгла - всъщност всяка нормална пръскачка трябва да действа именно така. Тъй като всички силно обичаме нашите коли, аз бих изпробвал действието на разтвора върху боята и стъклото на някое скрито място (б.пр. според мене напълно излишно - това е вода все пак) а може просто да покрием предният капак с вестници или парцали.
Тази процедура е всъщност дезинфекция на въздуховодите (за нея не говорят в сервизите, те дезинфекцират само изпарителите).

7. Изключва се двигателя. Чака се около 10 минути - нека лизола си води неравният бой с бактериите (неравен за бактериите).

8. Пали се двигателят (климатика и вентилатора не сме ги пипали - те си започват да работят веднага). Отваряме автомобила от към страната на пътника. (д.пр. според мене се има предвид предната дясна седалка) Включваме вътрешната рециркулация на въздуха (затваряме достъпа на въздух от улицата). Прозорците са отворени. Разпръскваме разтвор, без да се скъпим, под краката на пътника, под "жабката", там се намира отвора за засмукване на въздух при режим на рециркулация. Въздуха попада на изпарителя и след това по системата. При възможност не е зле да се доберем и до самият изпарител и обилно да го полеем. (б.пр. явно с пръскалката, не със струя) Но и така става, (като се има предвид колко евтина е процедурата и че можем да я повтаряме редовно)
Изключва се запалването. При необходимост (ако все още мирише) да се повтори след 1 ден.

Това е всичко! Наслаждаваме се на чистият въздух.

Директен линк към темата

Не е изпитано във времето, но за сега е добре.
Абстрахирайте се от разказа и наблегнете на обработката на радиатора/изпаритела/ на климатика.

Редактирано от TheBoss
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 02 Мар 2007, 9:13

1. Колегата, извинявай, че се понамесих в твоето мнение, но много ми хареса и като понапредне темата ще я метна във "Важни и полезни теми... ". Мисля, че така е по-пригледно, но, ако не ти харесва, ще върнем старото положение :)
2. По темата, много вероятно ефектът да е поразителен за всички онези гадове, дето си усмърдяват душиците. Обаче, при нас има няколко разлики. Преди процедурата ще е задълително да се изхвърли стария филтър, защото той хем си е за боклука, хем ще пречи на доброто преминаване на препарата през системата. И понеже така и така ще е "разкована" колата за да се махне филтъра може да се напръска и там, защото гнездото на филтъра е и гнездо на смърдящи микроби и акари(всъщност там е и радиаторът, т.е имаме директен достъп до него). И второто, някой знае ли от къде точно климата взима въздух от купето при циркулация?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 02 Мар 2007, 10:24

1- Благодаря за намесата :yes: наистина е по - прегледно така.
2- Затова писах да се абстрахираме от разказа, защото по описания начин не мисля, че ще има голям ефект ;)

Начин на работа:
1- Махаме филтъра.
2- С някаква пръскалка(аз ползвах от препарат за прозорци, :!: но от тия дето правят струя, не мъгла, защото радиатора е дебел и с мъгла :mhihi: я стане като хората, я не) се пръска обилно радиатора.
3- Сглабяте без да слагате филтъра, палите колата, пускате да обдухва, излизате и затваряте прозорците.
4- След няколко минути гасите и оставяте да се проветри, щото не се знае к`ви ги има в тоя препарат.
5-Пак разглабяте и с маркуча дето си миете колата обливате арно и благо радиатора(изпаритела), има дренажни отвори, така че не се притеснявайте( не казвам обаче да влизате с пожарния маркуч в колата :mhihi: :mhihi: :mhihi: щото е само дренаж не канализация).
6- Сглобявате вече с филтъра и :driving:
Ако се сетя нещо ще допълня.
Успех :D
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook