най после си намерих моето BMW!!!!!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 25.05.2006

Мнение от compact_fen » 22 Фев 2007, 19:49

да катализатора ти може вече да се е задръстил , а дори и да не е е хубаво да го махнеш поради следните причини:
1.Намалява разхода на тунджа
2.Подобравя динамиката на колата (не я прави самолет де)
3.По-добър звук

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 22 Фев 2007, 20:11

освен. че няма да върви какви ядове може да създава катализатора?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 25.05.2006

Мнение от compact_fen » 22 Фев 2007, 20:20

ми не съм много на ти с тия работи, пиша това което съм чувал. Значи като се запуши катализатора ,прави тапа на излизането на газовете и по този начин бъркал показанията на датчика за изгорелите газове, а от там и нещо по електрониката и колата почва да работи не както трябва

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 22 Фев 2007, 22:10

cupofcoffee@ написа:точка 1: EGR


И на мен не ми стана много ясно к'во е това и защо се маха ..някои ще поясни ли?
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 22 Фев 2007, 22:40

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=46769
Ей ви темата на Дино. Доста е подробна.
Успех :D
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.02.2007

Мнение от cupofcoffee@ » 22 Фев 2007, 23:37

Аз бих искал да поясня:

1. EGR (Exhaust Gases Return) клапан: Това устройство се слага при дизелите на БМВ от началото на 90-те години. Целта му е да осигури спазването на действащите европейски норми за съдържание на вредни карбонови емисии в изгорелите газове. Реално, задачата му е да връща част о отработените газове обратно в смукателния колектор, което всеки може да се досети, колко вредно нещо за двигателя е. БМВ (както и други марки) се мъчат да намерят компромис като залагат в мап-таблицата на ЕКУ-то управлението на EGR-a в зависимост от пиковите стойности на емисиите. Управлението се осъществява чрез вакуумен контрол. След известен пробег и действие, поради събраните сажди и др. твърди депозититвърди депозити, клапана не се затваря напълно, като още повече вреди на работата на двигателя. Затова, освем прекъсване на вакуумното управление, се налага цялостното му блокиране или премахване.

2. Катализатор. Предназначението му е в унисон на EGR-клапана. Той, обаче, има още по-деструктивно действие: а) след пробег около 150К той се 'запушва' т.е. дебитът през него се намалява драстично, което води до рязко увеличаване на обратното налягане в испускателната система и оттук то непредвидени натоварвания върху турбо-компресора при турбо автомобилите. Това, колкото и да съкращава живота на турбото, е малката злина; б) голямата злина се получава, когато парче от катализатора (или твърди карбонови монолитни късчета) се отцепят от катализатора и под въздействие на обратното налягане, навлязат в горещия отсек на турбото, при т.нар. турбина (студената част, която нагнетява въздуха към смукателния колектор се нарича компресор). Следват тежки последствия за витлото на турбината, които варират до зверско износване или деформация на лопатките, до счупване на лопатка. Когато обратните газаве връщат прах, а не монолитни късчета, това води до износване на оси и лагери, което от своя страна увеличава аксиалния луфт на турбината и компресора, и в редки случаи може да доведе до счупване на компресора и навлизане на парчета от него в двигателя.
За да бъдем европейци, обаче, след като махнем така наречените 'еко' системи, какво трябва да направим. Аз лично сложих K&N спортен филтър и смених цялата изпускателна система, за да подобря изгарянето на горивото в двигателя, което естествено намалява вредните емисии.


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.02.2007

Мнение от cupofcoffee@ » 22 Фев 2007, 23:59

Само да допълня:
1. EGR-а може да бъде сменен с нов (не го препоръчвам), но въпреки това новото устройство ще работи по-добре и ще намали вредното въздействие върху двигателя;
2. Катализаторът също може да се подмени с нов, което ще елиминира горепосочените рискове, поне до следващите 150К, живот и здраве. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 5.06.2006
Местоположение: Бургас

Мнение от seaman » 23 Фев 2007, 8:46

честито,и много безаварийни километри

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 23 Фев 2007, 10:41

[quote="cupofcoffee@"][/quote]

:clap:
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 23 Фев 2007, 11:59

Чашакафе, ти за колко турбо-дизела с парчета от катализатора набити в турбината си чувал/чел/видял? :winky:


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.02.2007

Мнение от cupofcoffee@ » 23 Фев 2007, 13:54

Catalytic converters become defective when clogged, poisoned, or physically damaged. A good sign of a bad catalytic converter will be a sudden decrease in performance and a noticeable decrease in fuel economy. A clogged catalytic converter traps exhaust gas in front of the catalyst, which then creates back-pressure that prevents your engine from breathing properly. Your engine may also suddenly quit after a few minutes of driving with an increased back-pressure. It makes the engine feel like it is starving for fuel. Another sure sign that your catalytic converter is bad is when you can hear rattling noises emitting from the catalyst. Sometimes you may actually hear a whistling sound when the throttle is applied indicating a restricted exhaust flow or catalytic converter problem. This rattling may also be noticed more when the car is not doing anything while the engine is running.

Foreign object ingestion in the compressor circuit can cause noise ranging from a high pitched whistle to a metal on metal sound. Foreign object ingestion will become apparent as soon as any significant material is inducted into either the compressor or turbine wheels with the unit at speed.
[/u]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 23 Фев 2007, 14:18

хм, ще го имам на впредвид

ако отида в дару кар или супер дизел като пари колко ще излезе да го махнат това , защото не искам да пипам аз все още ми е много на сърце :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 23 Фев 2007, 17:08

cupofcoffee@ написа:Catalytic converters become defective ...


Не, че нещо от това отговори на горния ми въпрос... :roll:

Фюрера
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 23.01.2006
Местоположение: София

Мнение от sieg » 23 Фев 2007, 17:15

nandrolon написа:хм, ще го имам на впредвид

ако отида в дару кар или супер дизел като пари колко ще излезе да го махнат това , защото не искам да пипам аз все още ми е много на сърце :mhihi:

не е там мястото... отиваш в Крафт и слагаш на негово място резонансно гърне... ако ти вземат катализатора, ще ти излезе доста евтино, ако си го вземеш и продадеш ти някъде - може и пари да изкараш, ама не съм сигурен как вървят цените...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 30.01.2007
Пол: Мъж

Мнение от goldy » 23 Фев 2007, 19:39

Honzik написа:Добре е, баце, добре е.... малко това крило отзад ни ма кефи, ма пък джантата е добра :) :yes:

Честито!!!!Крилото наистина е излишно,... но джантите са перфектни :help: искам и аз едни от тези.....ако не ти харесват и ги сменяш за по-добри - дай насам !!!

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook