България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
kingkacho написа:Аз като луд моторджия по онова време изкарах първо категория А три месеца бяха курсовете само на полигона на хладилника . Но какъв полигон светофари влакови и трамвайни линии водно препятствие охлюв който се преминава с една ръка осморка греда и т.н.
Как така с една ръка ? Аз това и до днес сигурно не мога да го направя.

enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
enigma написа:kingkacho написа:Аз като луд моторджия по онова време изкарах първо категория А три месеца бяха курсовете само на полигона на хладилника . Но какъв полигон светофари влакови и трамвайни линии водно препятствие охлюв който се преминава с една ръка осморка греда и т.н.
![]()
Как така с една ръка ? Аз това и до днес сигурно не мога да го направя.
А си взел книжка в Америка... Аз, като се сетя, моят инструктор как караше MZ-ката от край до край на полигона на задна гума ...
Аз съм на възраст, в която да съм "Добър в леглото" означава, че не хъркам, не пърдя и не дърпам одеалото към себе си.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да, в Америка от 0 познания до категория за мотор е точно един уикенд, като минеш курса за безопасност. Събота - теория и писмен изпит. Неделя - полигон и практически изпит.
И аз някога съм карал МЗ-то по селските пътища (нелегално), ама това не го броя - чист късмет, че не съм се пребил.
И аз някога съм карал МЗ-то по селските пътища (нелегално), ама това не го броя - чист късмет, че не съм се пребил.
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
enigma написа:Да, в Америка от 0 познания до категория за мотор е точно един уикенд, като минеш курса за безопасност. Събота - теория и писмен изпит. Неделя - полигон и практически изпит.
И аз някога съм карал МЗ-то по селските пътища (нелегално), ама това не го броя - чист късмет, че не съм се пребил.
Аз 93та ходих на курсове (два уйкенда- теория и полигон със учебна Хонда някаква примерно 350-400 кубика) никога не бях карал повече от Симсон и то само едно лято (тайно от нашите- не даваха дума да се чуе)… Като изкарах лърнърс пърмит-а отидох и си купих на следващия ден 93 zx11d - тъмно червен- нов. Едвам не го изпуснах като излизах от магазина
Като се замисля, това ми беше най- малкия мотор който съм карал… после бяха зх12, буса, буса, бос хос-а, ззр1200, зх14 и последно съм купувал мотор 2013та- вмакс-а…толкова го и карах… в момента е на 2700 мили и само ме гледа жално в гаража а мене ме е страх да карам… някой ден… ще ми дойде музата като ми се разхлаби около врата… до тогава- само ги припалвам периодично с бос хоса и им сменям маслото всяка година…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст

-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз като карах курса за А имах вече С , и въпреки че беше една формалност изпита само кормуване пак ни караха да минаваме змейката и охлюва без ръце с един очукан Иже350 . Обаче аз имах малко опит щото М категория изкарах още на 16 . Инструктора беше бивш състезател , джигит по съвременната терминология . Един път му вдигнахме нервите на полигона , качи се на симсона прав и го мина целия полигон само с крак бута кормилото . Пълен цирк бяха курсовете за мотор в ония години ..Как така с една ръка ? Аз това и до днес сигурно не мога да го направя.

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
...змейката и охлюва без ръце ... - що след курса направо не почна в някой цирк
А колегата се чуди ,че с една ръка се минават ...ехе ... 
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Така е. Едно време като бяха истнски курсовете и се караше по 3м за В категория в далечната '89г осморката и охлюва се минаваха с 1 ръка и за М и за А категория (други нямаше при моторите).
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Еб@си геройството че осморката се правела с 1 ръка
Аз преди десетина години като карах А-то не се бях качвал на мотор и я научих за 10 минути, а с 1 ръка ще е към 20 да речем. Най-важното е да имаш солиден опит с автомобил за да можеш да предвиждаш ситуациите останалото е ала бала. Целия полигон бих казал че е колкото да придобиеш някви много базови знания и де не паднеш веднага като излезнеш по шосето.
Последна промяна seimo на 27 Ное 2025, 10:28, променена общо 1 път
- TNT
- младши ентусиаст

-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:alekangg написа:Кои са тези наливащите софиянци, като 80% са първо, второ или трето поколение максимум столичани..
Или аз дойдох, след мен не може
Това какво общо има? Трябва ли всеки да е такъв краен егоист и да го интересува само да може да стигне от тях до работа?
Аз ако взема да разсъждавам така... дреме ми за тъпия Хемус ако искат още 50 години да го правят, на мен Тракия ми е перфектна.
Следваща стъпка Метрото да е до поне до Перник, във Видин да си чакат пътя. Като закрием още няколко града в страната и в София се изсипят още 400 000 човека, сигурно ще се обсъжда новия проект за 12 милиарда, да направим Цариградско "на два етажа"
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1900
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
kingkacho написа:Проблема не е пътищата а в зад кормилното устройство и най вече първите 7г. Книжките се раздават като топъл селски хляб. Задължително връщане на полигон. Като видях как дъщеря ми изкара книжка лошо ми стана. Наложи се аз да я обучавам допълнително. Трябва да се върнат курсовете за кола мотор от лошото татово време. Аз като луд моторджия по онова време изкарах първо категория А три месеца бяха курсовете само на полигона на хладилника . Но какъв полигон светофари влакови и трамвайни линии водно препятствие охлюв който се преминава с една ръка осморка греда и т.н. В последствие изкарах и В категория отново три месеца отново полигон в който има имаше тунел напред назад змейка напред назад успорено и перпендикулярно паркиране влизане и излизане в квадрат с две маневри естакада задължително с ръчна с спирачка отклонение не повече от 50см.Ускоряване от 0 д0 60 км и набиване зверски спирачки ... изпит 3 листовки с право на 5 грешки общо , полигон едно колче да бутнеш и си скъсан и накрая градско. За да вземеш С категория мин 2г стаж като любител. Само от транспортните училища излизаха директно с С категория. Не че и тогава с връзки не ставаха нещата но беше по трудно . Сега с пари си купуваш каквото си искаш висше образование книжки за каквото се сетиш пълна анархия... А сега и колите са в пъти по мощни и бързи от преди. Друг голям проблем масово шофьорите не познават възможностите на автомобилите си.
Айде покажи ми едно място на което мога да дам 5000 да речем за една съвсем обикновена БЪЛГАРСКА книжка с Б категория, оригинална, не фалшива или напечатана от някой си, такава, която да издържи една обикновена проверка като те спре полицай, не я разпознае като фалшива и като те вкара в системата да те провери за глоби, самата система пак да не я разпознае. Искам да видя кой и къде го прави това нещо, даже имам един, който иска 10000 да дава, ето, можеш да си вземеш половината за теб. Отговори от сорта на "има хора за всичко" не важат.
Ако не дадеш конкретни насоки ще приема, че писанията ти са поредните от сорта "виждал съм, но няма".
И понеже съм се нагледал на хора, които преди мнооооого години уреждаха изпита за листовките в ДАИ, практическия изпит пред ДАИ, много добре знам защо от мноооооого години не става тази работа. А повярвай ми, на даяджиите им се иска да става защото печелеха лесни пари така. Познавам и такива, които извеждаха фалшиви дипломи от всякакви селски училища, там проблем нямаше докато един ден не решиха да проверяват самите дипломи и сега мангалите ходят се мъчат на всякакви изпити и вечерни училища и там могат по милост им помогнат даскалите, но да речем, че някак все още може би е възможно да извадиш диплома, обаче много ми е интересно да видя кой вади книжки, ако ще да е в най-затънтения ДАИ в държавата. Те затова всякакви мангали се бяха засилили да изкарват фалшиви гръцки, испански и английски книжки, понеже с нашите тук плащаш и хоп...дават ти я. Ама и чуждите взеха да ги разпознават когато са фалшиви, та и тая мантра умира, ако не и да умря нацяло.
По повод тези курсове едно време...никой от пишещите явно не разбира, че проблема с катастрофите не е защото участващите в тях не могат да държат волана и не е защото някои от тях не могат да карат.
Не е нужно да минаваш полигон за да придвижиш до вас с колата. Проблемите идват когато повечето се научат да карат и почнат да мислят, че много вече могат да карат. Горе-долу като с плуването, давят се тези, които могат да плуват, а не тези, които не могат. Като се сетя едно време към 8-9 клас като много се бях научил да плувам влизах в морето с още един само с шнорхел и плавници на 4 метра да мера миди и да си разглеждам, сега не ми се влиза когато нямам дъно.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: B48B20А
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна streetz на 27 Ное 2025, 16:25, променена общо 1 път
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
streetz написа:
Смятай колко трябва да си нагъл и да не те е_е от съответните държавни органи , за да го пуснеш това публично.
Не ти, тая от скрийншота.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1900
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И мислиш, че с този телефон пуснат публично в интернет ще си изкараш книжка? 
Успех на някой ако мисли да си дава парите(не от пишещите)ама това си е като онези куп подобни обяви в които някой ти дава нещо, само трябва да преведеш предварително една малка сума, другата като получиш книжката или каквото е там.
Накрая знаем какво получаваш. Никой не може да ти даде това, които аз мога да ти обещая.
Между другото даже матурите вече взеха да стават по този начин, понеже преди все изтичаха малко преди изпита. Сега е пълно с подобни измамници. Тука имам един такъв, даже циганите не му дават пари защото знаят, че няма да получат книжка насреща, ама дори той не си пуска телефона публично.

Успех на някой ако мисли да си дава парите(не от пишещите)ама това си е като онези куп подобни обяви в които някой ти дава нещо, само трябва да преведеш предварително една малка сума, другата като получиш книжката или каквото е там.
Накрая знаем какво получаваш. Никой не може да ти даде това, които аз мога да ти обещая.Между другото даже матурите вече взеха да стават по този начин, понеже преди все изтичаха малко преди изпита. Сега е пълно с подобни измамници. Тука имам един такъв, даже циганите не му дават пари защото знаят, че няма да получат книжка насреща, ама дори той не си пуска телефона публично.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2720
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:...
Добре де, ти най-вероятно прекарваш доста време по пътищата, как си обясняваш факта, че мангали в учебни коли са Х на брой, а по улиците шофират Хх50 роми?
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1900
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Много просто, това е мит, абсолютен като имаше години в които имаше тежест. Този въпрос съм го чувал от много клиенти, то даже преди беше като негър скиор виждал ли си. Едно време мангали е можело и да вземат така книжки, ама наистина преди много години. След време това нещо стана невъзможно, понеже държавата реши да бъде невъзможно. И почнаха да карат курсове. Имам доста клиенти мангали и до един изкараха книжки. На някои им ги взеха за скорост, даже идваха да им казвам къде да карат психо после като изтекат точките.
Имаше прерод в който трябваше да имат дипломи за да вземат книжки и вадеха фалшиви. Хубаво, ама като опряха няколко случая пред полиция да им кажат "три имена и подпис", а онзи не може да си напише имената, на ченгетата им светна, че не може тоя да е взел книжка, а да не може да чете. Лепнаха ги за дипломите и стана сложно и там. Имах един тук, който ги вадеше от местно училище в едно село, хванаха и него ченгетата, той натопи директора естествено, думнаха и него и се приключи в това училище. Сплуаят се раздуха и познай от там насам дали може да извадиш фалшива диплома в нашия регион. Предполагам това се е случило и другаде, не мога да знам със сигурност, но това го знам и ти казвам. Сега една камара мангали се редят пред училища да вземат изпити, да ходят на вечерни училища и т.н.
Колкото и да не ти се вярва, масово младите мангали, които не са супер пропаднали си учат листовките, лично съм карал много такива, които се оплакват как са ги скъсали за пет грешки, за две, за една и т.н. минава малкото време и пак се явяват и накрая вземат. Момичетата от този етнос по-често ги късат на кормуването, листовките обикновено ги вземат от първи или втори път. Това са все случаи, които аз съм виждал от първо лице, не чул или нещо си.
Отделно ти си виждал доста цигани, които нямат книжки, но рискуват и карат, познавам достатъчно такива. Полицаи обикновено ги спират като ги видят, че са цветни и особено ако гледат притеснено. Но няма как да хванат всички, някои ги хващат по няколко пъти без книжка, влизат в затвора дори и т.н. но ти като видиш цветен и автоматично мислиш, че е без книжка заради наложеното през годините негър скиор няма.
Нямаш идея колко манговци през годините са ме питали къде да дадат пари за книжка, колосални суми за тука, по 10000 да ми казвали са дадат, само да може да им дадат литовките точно, другото не ги бърка. Казвал съм им питай инструктора ти, ами той каза, че не може вече от години. Е, като той казва не може, аз как да знам. А инструкторът е обвързан с ДАИ и познава, който може да вземе пари. И знае, че не може защото едно време е знаел, че може и е давал.
Но вече системата не дава. Аз също съм питал няколко инструктори, бивш шеф на ДАИ съм питал, който едно време уреждаше всичко, каквото ти трябва. Всеки вика едно и също - и тяга тези времена. Лично на този едно време съм му давал пари да урежда този или онзи за психота като бяха в ДАИ и т.н. други неща. Дори беше напуснал и още уреждаше нещата защото имаше контактите и още има контакти там защото има достатъчно стари да работят, ама просто не става. За листовки знаеш ли как минаваха преди 20 години? Даваш парите и онзи ти казва да се правиш, че пишеш, накрая ти взема листа и го попълва с две или три грешки(никога с една и четири)от разрешени пет за да не бие на очи. После вкараха камерите, пак имаше схема, но за кратко и като дигитализираха всичко, тотален край.
Онзи манго, с ХалУдито, който размаза доктора сириец в автобуса нали имаше книжка съвсем от скоро и се опитаха да видят сега как бил изкарал книжка. Веднага пуснаха записа от ДАИ как е минавал листовките и си ги е минал съвсем нормално, понеже на циганите те са им зора, кормуването и да го скъсат 1-2 пъти, все ще го вземе. 100% са погледнали и дипломата дали е валидна при смъртен случай.
Този от преди дни с камиона от околовръстното на Пловдив както видя също излезе с книжка и с нарушения, взета съвсем законно.
Времената се смениха неусетно, но просто безхаберието беше толкова голямо и корупцията безпроблемно позволяваше всякакви неща, което все още оставя усещане у хората, че всичко може. Ами не, не може. Както виждаме и виновните на пътя днес се наказват не както ни се иска в много случаи, но несравнимо повече ако погледнеш как беше едно време. И случаи бол.
Имаше прерод в който трябваше да имат дипломи за да вземат книжки и вадеха фалшиви. Хубаво, ама като опряха няколко случая пред полиция да им кажат "три имена и подпис", а онзи не може да си напише имената, на ченгетата им светна, че не може тоя да е взел книжка, а да не може да чете. Лепнаха ги за дипломите и стана сложно и там. Имах един тук, който ги вадеше от местно училище в едно село, хванаха и него ченгетата, той натопи директора естествено, думнаха и него и се приключи в това училище. Сплуаят се раздуха и познай от там насам дали може да извадиш фалшива диплома в нашия регион. Предполагам това се е случило и другаде, не мога да знам със сигурност, но това го знам и ти казвам. Сега една камара мангали се редят пред училища да вземат изпити, да ходят на вечерни училища и т.н.
Колкото и да не ти се вярва, масово младите мангали, които не са супер пропаднали си учат листовките, лично съм карал много такива, които се оплакват как са ги скъсали за пет грешки, за две, за една и т.н. минава малкото време и пак се явяват и накрая вземат. Момичетата от този етнос по-често ги късат на кормуването, листовките обикновено ги вземат от първи или втори път. Това са все случаи, които аз съм виждал от първо лице, не чул или нещо си.
Отделно ти си виждал доста цигани, които нямат книжки, но рискуват и карат, познавам достатъчно такива. Полицаи обикновено ги спират като ги видят, че са цветни и особено ако гледат притеснено. Но няма как да хванат всички, някои ги хващат по няколко пъти без книжка, влизат в затвора дори и т.н. но ти като видиш цветен и автоматично мислиш, че е без книжка заради наложеното през годините негър скиор няма.
Нямаш идея колко манговци през годините са ме питали къде да дадат пари за книжка, колосални суми за тука, по 10000 да ми казвали са дадат, само да може да им дадат литовките точно, другото не ги бърка. Казвал съм им питай инструктора ти, ами той каза, че не може вече от години. Е, като той казва не може, аз как да знам. А инструкторът е обвързан с ДАИ и познава, който може да вземе пари. И знае, че не може защото едно време е знаел, че може и е давал.
Онзи манго, с ХалУдито, който размаза доктора сириец в автобуса нали имаше книжка съвсем от скоро и се опитаха да видят сега как бил изкарал книжка. Веднага пуснаха записа от ДАИ как е минавал листовките и си ги е минал съвсем нормално, понеже на циганите те са им зора, кормуването и да го скъсат 1-2 пъти, все ще го вземе. 100% са погледнали и дипломата дали е валидна при смъртен случай.
Този от преди дни с камиона от околовръстното на Пловдив както видя също излезе с книжка и с нарушения, взета съвсем законно.
Времената се смениха неусетно, но просто безхаберието беше толкова голямо и корупцията безпроблемно позволяваше всякакви неща, което все още оставя усещане у хората, че всичко може. Ами не, не може. Както виждаме и виновните на пътя днес се наказват не както ни се иска в много случаи, но несравнимо повече ако погледнеш как беше едно време. И случаи бол.
Последна промяна Top Gun Maverick на 27 Ное 2025, 15:33, променена общо 1 път
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: b_u_b_o, Bing [Bot], Jordana



