Продажба в Германия
Модератор: Общи модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
Продажба в Германия
Здравейте, колеги!
Имам един казус и ще съм благодарен, ако някой с опит може да сподели мнение или информация.
Вкарах автомобил от САЩ – BMW F33, 2019 г., 440i Cabrio, около 100 000 реални километра, пълен пакет екстри. Колата беше със статут salvage (тотал щета), но щетите бяха сравнително леки – задна броня, заден ляв стоп и леко засегнат калник. Имам пълен карфакс на колата. Всичко е възстановено професионално, автомобилът е в перфектно техническо и визуално състояние, минал е през регистрация и вече е с български номера.
Обмислям да го продавам и тук идва въпросът ми. Като сравнявам цените на същия модел при сходни екстри и километри, виждам значителна разлика между България и Германия – в Германия подобни автомобили вървят с поне 5–7 хил. евро по-скъпо. Моделът е доста атрактивен и според мен ще привлече сериозен интерес там.
Въпросът ми е към хора, които имат реален опит с продажба на американски автомобили (salvage) в Германия:
• Как стоят нещата с допълнителните тестове и проверки, които изискват там (TÜV, Einzelabnahme и т.н.)?
• Има ли специфични затруднения при автомобили със salvage история от САЩ?
• Имам приятел, който живее в Германия – възможно ли е той да продава колата от мое име с пълномощно?
• Какви документи, временни табели, регистрации или Abmeldung/Anmeldung процедури са необходими?
• Как става транспортирането и временното придвижване, ако е нужно?
Всякакви детайли и насоки ще са ми от голяма полза – интересуват ме реални казуси, а не „чул съм, че…“.
Моля да пишат хора, които наистина са минали по този път или имат точна информация.
Благодаря предварително!
Имам един казус и ще съм благодарен, ако някой с опит може да сподели мнение или информация.
Вкарах автомобил от САЩ – BMW F33, 2019 г., 440i Cabrio, около 100 000 реални километра, пълен пакет екстри. Колата беше със статут salvage (тотал щета), но щетите бяха сравнително леки – задна броня, заден ляв стоп и леко засегнат калник. Имам пълен карфакс на колата. Всичко е възстановено професионално, автомобилът е в перфектно техническо и визуално състояние, минал е през регистрация и вече е с български номера.
Обмислям да го продавам и тук идва въпросът ми. Като сравнявам цените на същия модел при сходни екстри и километри, виждам значителна разлика между България и Германия – в Германия подобни автомобили вървят с поне 5–7 хил. евро по-скъпо. Моделът е доста атрактивен и според мен ще привлече сериозен интерес там.
Въпросът ми е към хора, които имат реален опит с продажба на американски автомобили (salvage) в Германия:
• Как стоят нещата с допълнителните тестове и проверки, които изискват там (TÜV, Einzelabnahme и т.н.)?
• Има ли специфични затруднения при автомобили със salvage история от САЩ?
• Имам приятел, който живее в Германия – възможно ли е той да продава колата от мое име с пълномощно?
• Какви документи, временни табели, регистрации или Abmeldung/Anmeldung процедури са необходими?
• Как става транспортирането и временното придвижване, ако е нужно?
Всякакви детайли и насоки ще са ми от голяма полза – интересуват ме реални казуси, а не „чул съм, че…“.
Моля да пишат хора, които наистина са минали по този път или имат точна информация.
Благодаря предварително!
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1900
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Продажба в Германия
Мога да ти кажа за продажба на кола тук към чужденец, просто отиваш в КАТ и я продаваш без нотариус, правиш мубтам един договор и готово. Най-добре отиди и питай във вашия КАТ трябва ли да свалиш тук БГ номерата или можеш да в караш така до Германия и тогава. В онзи случай беше с транзитни номера и чужденеца си замина.
Относно цените, имай предвид, че в мига в който Германец в Германия види, че колата ти е от Америка, няма значение колко малко наистина е била ударена, цената и автоматично няма да е тази като на немските, пък ако ще и по-хубав да изглежда, това ти го гарантирам на 100%. Там също продават коли от САЩ и Канада де, но винаги са по-евтини от немските. А като е и ударено комби с твърд таван...още повече въпросителни ще има. Отчети го като факт просто и ако искаш можеш да си направиш реален експеримент. Пусни си обява в немското мобилен сега като пишеш, че колата се намира някъде в Южна Германия и виж колко народ ще ти се обади на цена като немските, но директно пиши в обявата, че колата е внос от САЩ. Виж колко народ от обадилите се след като ти поискат рама/карфакс ще ти предложат изобщо цена. Ако имаш реален интерес, тогава се вкарвай в тези филми. А можеш и директно да я пишеш, че е в България и да разчиташ някой чужденец да дойде, което не е същото като да е в Германия колата де. Успех.
Относно цените, имай предвид, че в мига в който Германец в Германия види, че колата ти е от Америка, няма значение колко малко наистина е била ударена, цената и автоматично няма да е тази като на немските, пък ако ще и по-хубав да изглежда, това ти го гарантирам на 100%. Там също продават коли от САЩ и Канада де, но винаги са по-евтини от немските. А като е и ударено комби с твърд таван...още повече въпросителни ще има. Отчети го като факт просто и ако искаш можеш да си направиш реален експеримент. Пусни си обява в немското мобилен сега като пишеш, че колата се намира някъде в Южна Германия и виж колко народ ще ти се обади на цена като немските, но директно пиши в обявата, че колата е внос от САЩ. Виж колко народ от обадилите се след като ти поискат рама/карфакс ще ти предложат изобщо цена. Ако имаш реален интерес, тогава се вкарвай в тези филми. А можеш и директно да я пишеш, че е в България и да разчиташ някой чужденец да дойде, което не е същото като да е в Германия колата де. Успех.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
- Xladko
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 14.11.2025
- Пол: Мъж
- Кара: нов таралясник
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Re: Продажба в Германия
Не вярвам германец да купи кола от българин, от България, с Carfax savage car.
- Razor90
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G01 X3 M40i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: Продажба в Германия
Те за това са по-евтини в БГ, защото са удряни коли от САЩ.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1900
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Продажба в Германия
Пак са по-евтини, дори неудряните, дори на по-малко км. и по-малко карани отколкото по немските аутобани и писти, просто защото пазара тук е нищожен, а там има огромен пазар. И никой като не иска да купува...цената пада.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани