България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
От последните страници може да добавим още причини за проблемите по пътищата

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6617
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Много са зле нещата.
Да кипне значи точно едно нещо - да се достигне температурата на кипене и да се получат кавитации... което да... същото като вода на котлона е.
Ивайло Димов написа:Тин под "кипване" си представяш тенджера с вода на котлона ли
Да кипне значи точно едно нещо - да се достигне температурата на кипене и да се получат кавитации... което да... същото като вода на котлона е.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Ивайло Димов
-
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Точно , с тая разлика че течността може да има точка на кипене 450+° докато влагата се изпарява при доста по-ниски температури, което води до въздух в системата и омекване на педала. Не случайно водачи, които никога не са сменяли спирачна течност когато го направят им трябва време да свикнат с факта, че педала става много чувствителен и колата спира при леко докосване.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Я дай линк за такава спирачна течност с точка на кипене 450 градуса да заръчам някое друго шише 
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8404
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
seimo написа:Я дай линк за такава спирачна течност с точка на кипене 450 градуса да заръчам някое друго шише
аз на бегачо карам с такава, ама и с 5-чка не са ми кипвали спирачките

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Ивайло Димов
-
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Seimo , тези течности се тестват при специфични лабораторни условия и със сигурност тва дето се ползва в профи автоспорта не мое си го купиш на свободния пазар..
TNT Заповядай , гарантирам сигурността ти само ако аз те возя
TNT Заповядай , гарантирам сигурността ти само ако аз те возя

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модерна спирачна течност (дот 3 и нагоре) да прегрее е … трудна работа… щото просто течността не е критичния елемент- накладките и дисковете са- в този порядък.
Единствената течност която ми идва на ум която може да прегрее (но само на писта общо взето) е на кормилната хидравлика. Затова и много коли имат фабрично радиатор или поне прекарват течността през една U- образна тръба пред/ зад радиаторите отпред. Но фабрични охладители на спирачна течност няма- просто защото не са нужни. Да, вдигат високи температури, но проблемите със спирането идват много преди температурата да е толкова висока, че да има проблеми с налягането.
Единствената течност която ми идва на ум която може да прегрее (но само на писта общо взето) е на кормилната хидравлика. Затова и много коли имат фабрично радиатор или поне прекарват течността през една U- образна тръба пред/ зад радиаторите отпред. Но фабрични охладители на спирачна течност няма- просто защото не са нужни. Да, вдигат високи температури, но проблемите със спирането идват много преди температурата да е толкова висока, че да има проблеми с налягането.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2720
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тука много инструктори, може да се научи нещо.
Аз, въпреки, че съм аматьор усещам, че серийния АБС е с компромисни настройки, за съжаление няма да успея да си купя автомобил на който се регулира АБС-а.
Колите ми са подържани в топ състояние, но нещо не ми достига при разбирателството с АБС, няма спор, че последния е уникално инженерно творение и не бих се отказал от него.
Аз, въпреки, че съм аматьор усещам, че серийния АБС е с компромисни настройки, за съжаление няма да успея да си купя автомобил на който се регулира АБС-а.
Колите ми са подържани в топ състояние, но нещо не ми достига при разбирателството с АБС, няма спор, че последния е уникално инженерно творение и не бих се отказал от него.
- Ивайло Димов
-
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Alx ....Точно течността е критичния елемент, щото някой тря натисне накладките към диска. Дявола е в детайлите, дори с най-скапаните дискове и накладки на метал останали ще спреш ако има кой да укаже натиск на спирачните апарати
.
И тук не иде реч да кипне, а да е попила влага и да се загрее до степен та да започне изпарение.
Всяка една течност се загрява подложена на налягане, не случайно повечето АСК имат охладители.
И тук не иде реч да кипне, а да е попила влага и да се загрее до степен та да започне изпарение.
Всяка една течност се загрява подложена на налягане, не случайно повечето АСК имат охладители.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1900
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Проблем със спирачките в масовия случай може да ти се появи от нацепени маркучи. Във всички останали случай ако не караш на макс, много трудно тези накладки да им се случи нещо. Е, вярно, чудел съм се на хора, които катерят проходи бавно, а после драстично увеличават скоростта на спускане, ама това спада в друга категория проблеми на спирачките.
Течността ми е остарявала много години над тези описани 2 ли на които се сменяше, ами като са ти наред маркучите, няма проблеми. Като изтече някой ден от помпата на съединителя, щеш не щеш ще я смениш тази течност.
А като сменяш накладки също може да изпусне малко, че да се опресни.
Преди това ако вземе да намалява и ти потъне педала, помпиш пак и готово
ще те спаси колкото да спреш...по принцип.
Спирачна течност и смяна, вие обаче не сте виждали какви коли де карат в БГ в много от случаите. Купува се някаква млргаз която се кара докато спре и после на моргата, кой ще се занимава течност да поглежда дали има, че и да я сменя, като намалее се долива и толкова.
Течността ми е остарявала много години над тези описани 2 ли на които се сменяше, ами като са ти наред маркучите, няма проблеми. Като изтече някой ден от помпата на съединителя, щеш не щеш ще я смениш тази течност.
Спирачна течност и смяна, вие обаче не сте виждали какви коли де карат в БГ в много от случаите. Купува се някаква млргаз която се кара докато спре и после на моргата, кой ще се занимава течност да поглежда дали има, че и да я сменя, като намалее се долива и толкова.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: E93 325i, Z3 1.9, C32AMG, CLS55AMG
- Мечтае да кара: 612
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тука последните две страници са предимно за бисерите. То не бяха врящи течности за спирачки, то не бяха метал в метал дискове/накладки, то какво ли не.
Абе, 'ора. Аз как на всички коли си сменям и накладките, и дисковете, и спирачната течност. Пък и проверявам как са ми "маркучите" и всичко.
И ако приемем, че всичките тези неща са наред, искам някой да ми обясни, как точно без ABS ще спра по-добре, когато _всички_ гуми на колата имат различно сцепление. Независимо дали е от прах, масло, маркировка, скапан асфалт, разлято масло, или нещо извънземно.
Единствено (модерният) ABS ти дава възможност всяка една от четирите ти гуми да спира с възможно най-доброто сцепление, с което всяка една от тях е способна. (Упражнявайки трите S-a на ABS-а - Stomp, Stay, Steer) Alx го беше обяснил някога, но преди няколко менния го обърка малко. То, по памет.
Много искам майсторите на "спирането без ABS" да ми обяснят, как си контролират всяка една от четирите гуми.
То бива малоумни спорове, ама...
Абе, 'ора. Аз как на всички коли си сменям и накладките, и дисковете, и спирачната течност. Пък и проверявам как са ми "маркучите" и всичко.
И ако приемем, че всичките тези неща са наред, искам някой да ми обясни, как точно без ABS ще спра по-добре, когато _всички_ гуми на колата имат различно сцепление. Независимо дали е от прах, масло, маркировка, скапан асфалт, разлято масло, или нещо извънземно.
Единствено (модерният) ABS ти дава възможност всяка една от четирите ти гуми да спира с възможно най-доброто сцепление, с което всяка една от тях е способна. (Упражнявайки трите S-a на ABS-а - Stomp, Stay, Steer) Alx го беше обяснил някога, но преди няколко менния го обърка малко. То, по памет.
Много искам майсторите на "спирането без ABS" да ми обяснят, как си контролират всяка една от четирите гуми.
То бива малоумни спорове, ама...
Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
То по принцип оРата на Нюрбургринг карат и не им кипва течноста преди да се разтресат дискове и прегреят накладки и кво ли не обаче тука по междуселските им завира течноста 

- Ивайло Димов
-
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Преди доста време от NAT Geo си направиха социален експеримент на паркинг пред няква веригс магазини в Англия. Та изчакваха хората да излязат и им предлагаха заедно да проверят новото на масло в колите им , от 9-10 коли само една нямаше нужда, всички останали бяха жадни за масло като некои едвам лйзваха щеката. Та що си мислиш, че извън форумите хората са толкова прецизни. 99% ако ги питаш кво ще стане ако смесиш два различни вискозитета масло то непременно ще произведе химична реакция
, още "кривят" спирачнк дискове, измятат ги, усукват ги, карат с летни гуми зимата но пък са на лети "джанси" и втора употреба.
, още "кривят" спирачнк дискове, измятат ги, усукват ги, карат с летни гуми зимата но пък са на лети "джанси" и втора употреба.Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Кажи си просто че наговори една камара щуротии за абс-а къде отиде на масла, 450 градуса, Nat geo и анимал планет 
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: E93 325i, Z3 1.9, C32AMG, CLS55AMG
- Мечтае да кара: 612
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
seimo написа:Кажи си просто че наговори една камара щуротии за абс-а къде отиде на масла, 450 градуса, Nat geo и анимал планет

Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани