Интервали, цени и съвети за поддръжка на B58 и xDrive?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Интервали, цени и съвети за поддръжка на B58 и xDrive?
Здравейте,
Живот и здраве планирам да стана собственик на F30 340 с xDrive с ръчка(ако не държах да е ръчна, нямаше да търся 3та серия, така че моля да не коментираме това) и от известно време проучвам относно интервали на обслужване основно чрез чуждестранни видеа и източници. Целта ми е да задържа колата "завинаги", т.е. да остарея с нея и т.н.(до колко това ще се случи няма как да знаем
) ), и за това искам да я поддържам безупречно, до колкото е възможно, разбира се.
Та, любопитно ми е кой как си поддържа B58-ците и xDrive-a. Какви обслужвания правите по график, къде и какви пари ви излизат
. Навсякъде го тръбят за супер надежден двигател, но изглежда все пак си има специфични за марката болежки.
П.С: списъкът, който съм сглобил по километри на базата на видеа, е следният. За някои съм записал и източниците:
- 80 000
- казанчета на антифриза
- https://www.facebook.com/gerovskimotors ... 821649341/
- 100 000
- смяна на цялото охлаждане:
- https://www.facebook.com/gerovskimotors ... 821649341/
- 120-160 000
- смяна на соленоидите на ваноса
- 160 000 км
- Маслено тяло
- https://youtu.be/URFL6dFtYSc?si=_C5pzQgHJfZNA9Na&t=1110
- 160 000 - 200 000 - веригa?
Живот и здраве планирам да стана собственик на F30 340 с xDrive с ръчка(ако не държах да е ръчна, нямаше да търся 3та серия, така че моля да не коментираме това) и от известно време проучвам относно интервали на обслужване основно чрез чуждестранни видеа и източници. Целта ми е да задържа колата "завинаги", т.е. да остарея с нея и т.н.(до колко това ще се случи няма как да знаем

Та, любопитно ми е кой как си поддържа B58-ците и xDrive-a. Какви обслужвания правите по график, къде и какви пари ви излизат

П.С: списъкът, който съм сглобил по километри на базата на видеа, е следният. За някои съм записал и източниците:
- 80 000
- казанчета на антифриза
- https://www.facebook.com/gerovskimotors ... 821649341/
- 100 000
- смяна на цялото охлаждане:
- https://www.facebook.com/gerovskimotors ... 821649341/
- 120-160 000
- смяна на соленоидите на ваноса
- 160 000 км
- Маслено тяло
- https://youtu.be/URFL6dFtYSc?si=_C5pzQgHJfZNA9Na&t=1110
- 160 000 - 200 000 - веригa?
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 390
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: M5
Re: Интервали, цени и съвети за поддръжка на B58 и xDrive?
TAPATOP написа:Здравейте,
Живот и здраве планирам да стана собственик на F30 340 с xDrive с ръчка(ако не държах да е ръчна, нямаше да търся 3та серия, така че моля да не коментираме това) и от известно време проучвам относно интервали на обслужване основно чрез чуждестранни видеа и източници. Целта ми е да задържа колата "завинаги", т.е. да остарея с нея и т.н.(до колко това ще се случи няма как да знаем) ), и за това искам да я поддържам безупречно, до колкото е възможно, разбира се.
Та, любопитно ми е кой как си поддържа B58-ците и xDrive-a. Какви обслужвания правите по график, къде и какви пари ви излизат. Навсякъде го тръбят за супер надежден двигател, но изглежда все пак си има специфични за марката болежки.
П.С: списъкът, който съм сглобил по километри на базата на видеа, е следният. За някои съм записал и източниците:
- 80 000
- казанчета на антифриза
- https://www.facebook.com/gerovskimotors ... 821649341/
- 100 000
- смяна на цялото охлаждане:
- https://www.facebook.com/gerovskimotors ... 821649341/
- 120-160 000
- смяна на соленоидите на ваноса
- 160 000 км
- Маслено тяло
- https://youtu.be/URFL6dFtYSc?si=_C5pzQgHJfZNA9Na&t=1110
- 160 000 - 200 000 - веригa?
Казанчетата за антифирза са проблеми, ама чак да се сменя превантивно не мисля че има нужда. Като цяло се пука на снаднака между горанта и долната част и си личи като почне да изтича от там. Също в щатите продават алуминиеви алтернативи, не знам колко са добре.
Към периодичните обслужвания също мога да добавя масла на диференциалите и раздадката на около 50-60К км.
Веригата е както си написал, като тя върви и с маслена помпа задължитено и биелни и основни лагери, въпреки че тук не са като при N моторите. Лагерите имат допълнително покритие и не се износват толкова.
Маслената помпа ако почне да прави пролеми, първата индикация е че не може да направи измерване на маслото.
Другото хубаво нещо да се направи е един ремап, дори и без повишаване на мощността, но да се направи да работи на по-ниска температура. Това става изцяло софтуерно. По принцип B58 работи на около 110-115 градуса, което от основните причини да се изпичат гарнитурите и водните съединия и да почнат течовете. По високата температура е изцяло еко шит.

- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4301
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Интервали, цени и съвети за поддръжка на B58 и xDrive?
Мотора диагностично може да се провери дали и колко му е разтеглена веригата.
Капачката на масления филтър се проверява дали о-пръстена е пръцнал и може директно с конзолата.
Ако спре да мери ниво, трябва да се смени маслената помпа и един клапан.
Отваряхме лагери(при смяна на маслената помпа) и бяха перфектни на няколко коли и не сме ги пипали.
По водната система маркучите, които са покафеняли.
Масло на кутия, дифове и раздатка. Дифове и раздатка по-често от кутията, тъй като те е ръчка и там е един път в живота хахах.
Капачката на масления филтър се проверява дали о-пръстена е пръцнал и може директно с конзолата.
Ако спре да мери ниво, трябва да се смени маслената помпа и един клапан.
Отваряхме лагери(при смяна на маслената помпа) и бяха перфектни на няколко коли и не сме ги пипали.
По водната система маркучите, които са покафеняли.
Масло на кутия, дифове и раздатка. Дифове и раздатка по-често от кутията, тъй като те е ръчка и там е един път в живота хахах.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Интервали, цени и съвети за поддръжка на B58 и xDrive?
Kroki написа:Мотора диагностично може да се провери дали и колко му е разтеглена веригата.
Капачката на масления филтър се проверява дали о-пръстена е пръцнал и може директно с конзолата.
Ако спре да мери ниво, трябва да се смени маслената помпа и един клапан.
Отваряхме лагери(при смяна на маслената помпа) и бяха перфектни на няколко коли и не сме ги пипали.
По водната система маркучите, които са покафеняли.
Масло на кутия, дифове и раздатка. Дифове и раздатка по-често от кутията, тъй като те е ръчка и там е един път в живота хахах.
Кой клапан се сменя при смяна на маслената помпа?
Верига, зъбно колело и те ли се сменят при смяната ѝ?
Питам, че моята б58ца (02.2016та произвеждана 340их ф31ца) е на 180к км вече, и се чудя дали сега да сменям маслена помпа, или след 20к км.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4301
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Интервали, цени и съвети за поддръжка на B58 и xDrive?
11417639993 - соленоид, айде не се изказах правилно
само зъбно колело, болт за него и всмукател, тъй като не идват к-кт.
само зъбно колело, болт за него и всмукател, тъй като не идват к-кт.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- bossorange
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: x5 g05 4.0i
- Мечтае да кара: кола дет не се разваля
Re: Интервали, цени и съвети за поддръжка на B58 и xDrive?
Другото хубаво нещо да се направи е един ремап, дори и без повишаване на мощността, но да се направи да работи на по-ниска температура. Това става изцяло софтуерно. По принцип B58 работи на около 110-115 градуса, което от основните причини да се изпичат гарнитурите и водните съединия и да почнат течовете. По високата температура е изцяло еко шит.[/quote]
Може ли да обясниш колега Алонсо по-подробно?
Може ли да обясниш колега Алонсо по-подробно?
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4301
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Интервали, цени и съвети за поддръжка на B58 и xDrive?
При флашването с MHD(предполагам и другите софтуер), тъй като Термостата е доста сложен и електронен, имаш допълнителни водни помпи и за чарджкулера и т.н., може да се настрои да държи по-ниски градуси.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 390
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: M5
Re: Интервали, цени и съвети за поддръжка на B58 и xDrive?
bossorange написа:Другото хубаво нещо да се направи е един ремап, дори и без повишаване на мощността, но да се направи да работи на по-ниска температура. Това става изцяло софтуерно. По принцип B58 работи на около 110-115 градуса, което от основните причини да се изпичат гарнитурите и водните съединия и да почнат течовете. По високата температура е изцяло еко шит.
Може ли да обясниш колега Алонсо по-подробно?[/quote]
Колегата Кроки го е обяснил добре. Термостата на тези коли е доста сложен и електронно може да се регулира температурата на която да работи мотора. Аз съм с MHD на Stage 1 и там има target cooling temperature, мисля че опциите бяха Sport и Comfort, като моята я настроих на спорт и държи ~95 градуса постоянно независимо под какво натоварване е. MHD мисля че има и опция със stock power, при която можеш да си нацъкаш някакви опции, като това с температурата. Със сигурност имаше stage 0+ което е за коли които не са M performance (G30, G05 и тн) и пише че мощността става около това което сток ти дава M40i, тоест някъде между 360 и 380 кс. Съотвено пак можеш да си нацъкаш опциите. Stage 1 вече е някъде между 400 и 420 кс.

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани