Upgrade на стандартните Е36 колони
Модератор: Icco
12 мнения
• Страница 1 от 1
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Upgrade на стандартните Е36 колони
Какви тонколони могат да се инсталират на мястото на оригиналните в Е36, с минимални промени по колата - приоритет ми е да не се реже нищо, по възможност просто да се заменят с по-добри. Има ли място да се сложат 6х9 елипси на задната кора или това ще наложи по-сериозни промени при инсталацията? Има ли смисъл да се сменят пищялките във вратите? А колоните долу под таблото?
Ако е възможна инсталацията на елипси отзад, какъв тип е най-добре да търся? То е ясно, че ще са Pioneer или Kenwood, но каква мощност, че да се захранят от 4х40 вата радио без усилвател (за момента)? Колко лентови да са? Тук има много противоречиви мнения, някои казват само еднолентови, други трилентови... кое е най-добро в моя случай?
Ако е възможна инсталацията на елипси отзад, какъв тип е най-добре да търся? То е ясно, че ще са Pioneer или Kenwood, но каква мощност, че да се захранят от 4х40 вата радио без усилвател (за момента)? Колко лентови да са? Тук има много противоречиви мнения, някои казват само еднолентови, други трилентови... кое е най-добро в моя случай?
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Аз също съм заинтересуван, тука няколко дена чета за колони усилватели, басове, жени и абитюренки. Помогнете на КАУ за да помогнете и на мене 



братко Kay
Е36 е най куцата кола за озвучаване по мое скромно мнение
на бивш притежател на такава красавица.
значи отзад колоните са някакъв супер станен размер
нещо от сорта на 11.5 см луда работа такива незнам дали
има нещо сериозно с такъв размер
пробвал съм всякакви варианти но нищо не се получи
ако искаш сериозна музика - режеш (което така и не посмях да направя)
Отпред не съм сигурен как стоят нещата мисля че колоните пред вратите са 10 см. + пищялки във вратите, което може да се замени с една двукомпонентна система, което не е лош вариант за качествена мизка
ако искаш качествена музика взимаш си качествен player
и си слушаш прекрасния звук на шестцилиндровия звяр
П.С. те хората не случайно не слагат стандартно музика в Диаблото
Е36 е най куцата кола за озвучаване по мое скромно мнение
на бивш притежател на такава красавица.
значи отзад колоните са някакъв супер станен размер
нещо от сорта на 11.5 см луда работа такива незнам дали
има нещо сериозно с такъв размер
пробвал съм всякакви варианти но нищо не се получи
ако искаш сериозна музика - режеш (което така и не посмях да направя)
Отпред не съм сигурен как стоят нещата мисля че колоните пред вратите са 10 см. + пищялки във вратите, което може да се замени с една двукомпонентна система, което не е лош вариант за качествена мизка
ако искаш качествена музика взимаш си качествен player
и си слушаш прекрасния звук на шестцилиндровия звяр
П.С. те хората не случайно не слагат стандартно музика в Диаблото
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Ами аз ей така, да има
Иначе откъм звука на М50 оплаквания нямам
Стандартните задни май са 4" говорител + пищялка, в обща пластмасова кутия. С подходящ адаптер може да се инсталират качествени 6х9, в МДФ кутия.
Ако сложа 6х9 отзад, би ли било от полза да се сложат филтри отпред? Искам да оставя оригиналните колони отпред и пищялките във вратите.


Стандартните задни май са 4" говорител + пищялка, в обща пластмасова кутия. С подходящ адаптер може да се инсталират качествени 6х9, в МДФ кутия.
Ако сложа 6х9 отзад, би ли било от полза да се сложат филтри отпред? Искам да оставя оригиналните колони отпред и пищялките във вратите.
и това с елипсите е вариант
но тъй като кутията ще бъде под железата на задната кора
ще има известно отклоняване на звука и няма да се чуват на 100 %
но всичко зависи от това какво точно искаш
на мойта отзад бяха само тонколони без пищялки в кутийте
иначе най добрия вариант който успях аз да съчиня беше следния
смяна на всичките колони с възможно най високия клас който успях да намеря отзад 10 см на пионер отпред също двукомпонентна система на пионер + цд пионер 4х45 + усилвател за всички колони на пионер не много силен но като се затвори хубаво звука получаваш един доста чист, не много силен но качествен саунд
а и можеш същевременно да си слушаш с удоволствие шестака
а
з по принцип съ твърдо против всякакво осакатяване на автомобила
но тъй като кутията ще бъде под железата на задната кора
ще има известно отклоняване на звука и няма да се чуват на 100 %
но всичко зависи от това какво точно искаш
на мойта отзад бяха само тонколони без пищялки в кутийте
иначе най добрия вариант който успях аз да съчиня беше следния
смяна на всичките колони с възможно най високия клас който успях да намеря отзад 10 см на пионер отпред също двукомпонентна система на пионер + цд пионер 4х45 + усилвател за всички колони на пионер не много силен но като се затвори хубаво звука получаваш един доста чист, не много силен но качествен саунд
а и можеш същевременно да си слушаш с удоволствие шестака
а
з по принцип съ твърдо против всякакво осакатяване на автомобила
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
naskoksan написа:аз по принцип съ твърдо против всякакво осакатяване на автомобила
Абсолютно! Това със смяната на всички говорители с по-хубави от същия размер е добра идея, защото елипсите наистина малко ще се позагубят заради адаптерите.
а пък има и друго
те хората от БМВ АГ са ги мислили тия тонколони преди да ги сложат
и най малкото те са сметнати точно за обема на купето
общо взето големите марки влагат доста за разработването на саунда в колите и нищо не е случайно, но пак казвам че всичко си зависи от това какво искаш да чуваш когато пуснеш player-а
иначе ти пожелавам успех и дано намериш оптималното решение за автомобила си

те хората от БМВ АГ са ги мислили тия тонколони преди да ги сложат
и най малкото те са сметнати точно за обема на купето
общо взето големите марки влагат доста за разработването на саунда в колите и нищо не е случайно, но пак казвам че всичко си зависи от това какво искаш да чуваш когато пуснеш player-а
иначе ти пожелавам успех и дано намериш оптималното решение за автомобила си



- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Има начин да сложиш 6x9 на Е36 !!!
Без да режеш нищо, само пробиваш 4 дупки за винтовете.
Махаш изцяло заводксите включително и пластамсовите кутии, да останат дупки. Купуващ си най-мошните 6x9, аз взех най мощните JVC не за друго а защото свирката ми е също JVC 4x40, и го захранва без усилвател, трилентови са. Има ги същите и Pioneer и Kenwood ( не препоръчвам Kenwood), пълни дървета са. Та значи избираш си 6x9 обаче гледай отгоре да не се показват над нивото на елипсата средните пищялки , не трябва да стърчът.
Лягаш в багажника и мериш къде да направиш 4 дупки с бормашината , така че през заводските дупки да ти се пада центъра на елипсите с пищялките. Понеже кората не е равна ще се наложи да изрежеш оплътнители, моите са от една много спецялна пяна в комбинация с стереопор , който като навия винтовете е компресиран и става добра изолация в дубките които остават заради това че кората не е права. Тоест режеш едни като рингове на колоната между кората и елипсата. ПОсле мериш и натягаш винтовете докато не уплътнат добре. И това е. Баса като за 6x9 бичи здраво. Важно е добторо уплутнение. Успех, Ако има нещо питай. Но това е най лесния, може би далеч не най-добрия , но най лесен начин да получиш някакав бас.
Без да режеш нищо, само пробиваш 4 дупки за винтовете.
Махаш изцяло заводксите включително и пластамсовите кутии, да останат дупки. Купуващ си най-мошните 6x9, аз взех най мощните JVC не за друго а защото свирката ми е също JVC 4x40, и го захранва без усилвател, трилентови са. Има ги същите и Pioneer и Kenwood ( не препоръчвам Kenwood), пълни дървета са. Та значи избираш си 6x9 обаче гледай отгоре да не се показват над нивото на елипсата средните пищялки , не трябва да стърчът.
Лягаш в багажника и мериш къде да направиш 4 дупки с бормашината , така че през заводските дупки да ти се пада центъра на елипсите с пищялките. Понеже кората не е равна ще се наложи да изрежеш оплътнители, моите са от една много спецялна пяна в комбинация с стереопор , който като навия винтовете е компресиран и става добра изолация в дубките които остават заради това че кората не е права. Тоест режеш едни като рингове на колоната между кората и елипсата. ПОсле мериш и натягаш винтовете докато не уплътнат добре. И това е. Баса като за 6x9 бичи здраво. Важно е добторо уплутнение. Успех, Ако има нещо питай. Но това е най лесния, може би далеч не най-добрия , но най лесен начин да получиш някакав бас.
Лудите сме на изчезване ...
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Това е единия начин,другия е да сложиш 17 см. бас и отделна пищялка отгоре.
За баса се продават готови адаптери,а и високите ще се чуват по-добре когата са отгоре.
На старата ми кола бях с 7 Х 10 Kenwood и с касетофон 4 х 35 свиреха доста добре.Но сега бих си взел Lanzar.
Съотношението цена-качество е много добро.
За баса се продават готови адаптери,а и високите ще се чуват по-добре когата са отгоре.
На старата ми кола бях с 7 Х 10 Kenwood и с касетофон 4 х 35 свиреха доста добре.Но сега бих си взел Lanzar.
Съотношението цена-качество е много добро.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Аз съм с адаптери Хама, без да режа нищо (мисълта направо ме ужасява!)! С още едни допълнителни говорители в страничните колонки отпред, звука не е никак лош. Ако сложиш туба да разтовариш елипсите от баса, ще свирне направо супер без претенции за изродски изпълнения. Между другото има доста подобни теми във форума. Успех!
Never mistake motion for action...
Не мисля че тубата или всякакви други производни са най-добрия вариант за Е36 тъй като седана има много добро уплътняване на детайлите и звука няма да достига с максимална сила и качество в купето.
Варианта е да се сложат един два нискочестотни говорителя на кората отзад, както на Лудия ама иде реч за много рязане и преправяне, което не ми се нрави хич
Варианта е да се сложат един два нискочестотни говорителя на кората отзад, както на Лудия ама иде реч за много рязане и преправяне, което не ми се нрави хич
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани