6WA retrofit при F30

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 390
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: M5

6WA retrofit при F30

Мнение от AlonsoBest » 26 Сеп 2025, 15:46

Здравейте.

Реших да споделя моя опит с този ретрофит, понеже имаше един тънък момент с който имах малко проблем.
Колата върху която работих е F30 330 бензин, щатска. Километража освен че беше в мили, беше и най-базовия.
Нещата които ви трябват са самия километраж, Most кабел и километража да се занули.
Цените на които намерих частите са следния:
6WA табло - 180 евро от Полша
Продавача предлаша зануляване и кодиране за допълнителни 80 евро, от което е възползвах
Оптичния кабел - около 30 евро с доставката от еБей

Първото нещо което трябва да устоновите е с какъв Head unit е колата, понеже има шанс да няма оптичен (MOST) изход.
Мисля че всички profesional HU-та имам оптика, но не съм сигурен дали има Ф30 което излиза в профи навигация и базово табло.
С бизнес head unit-ите е по различно.
В случея колата по която работих е без каквато и да е навигация, 2018 година и съответно е EntryNav2 или още известен като EntryNav EVO head unit.
За да сте сигурни че има оптика е най сигурно да се извади HU-то и да се провери.
Така изглежда оптичния изход:
most_output.jpg


Head unit-а сваля елементарно. Маха се лайсната с въдуховодите, която е на щипки. Там има 2 Т20-ки които дъжат панела на климатика. От долната страна на панела на климатика има още Т20-ки, които пак една лайсничка която пак е на щипки.
Вече под панела на климатика се вижда Хед юните, който също се държи с 2 Т20-ки.

Тук е момента сущо да погледнете освен дали имате отпичен изход е и дали вече има нещо свързано към него. Примерно ако колата е с Top HiFI, ще има вече отпика към усилвателя. В такъв случат ще ви трябва и MOST сплитер, който е още около 30 евро. При мен не беше необходимо.

Ако имате оптичен изход, честито, може да почнете да си търсите табло. Ако нямате, трябва също да се смени и HU-то.

След като има всички части и таблото е занулено, физическата инсталация е елементарна.
Таблото се държи на 2 болта горе, и горната част се издърпва напред и таблото излиза.
Буксата с кабелите е една и съща на 6WA-то и базовото табло.
Трябва да се пусне оптиката от HU-то до таблото, което също е лесно. Като са изванеди и HU-то и километража, има лесен деостъп от едното до другото.

След това връщате всичко обратно и идва момента за кодиране.
При мен таблото беше занулено и кодирано предварително, така че като дадох контакт директно си взе километрите на колата и километража работеше.

Все пак останалите модули в колата също трябва да знаят че колата е с ново табло така че първото което трябва да се направи е да се добави 6WA към VO-то.
За това аз ползвах ProTool на bimmer geeks, понеже е доста по-лесно от колкото с ESYS, но естествено може да се направи и със ESYS.

Единствения модул който има промени по кодировките е HU-то.
Единия вариант е да направи default code, но понеже колата е 8.8 инчов екран и щеше да изгуби къстън кодировките за него, аз си поиграх с FDL кодиране.
Първия вариант да установите какво трябва да се кодира е с ProTool. След като е едитнато VO-то на колата, влизате в съответния модул (HU_entrynav2 в случея) и от coding->edit coding->tools има detect changes.
Това ще ви каже дефоулт кодирането какви промени би направило. Ако имате къстън кодировки ще изкара и тях.
Esys ultra също има подобен тул.

Аз ползвах Bimmer Utility, което според мен е още по powerfull, има тул, който се казва SVT compare, зарежда се FA (без 6wa) и SVT файла от колата. От там излизат се слага отметка на 6WA и след като се цъкне compare изкарва точно в кои модули какви кодировки трябва да се направят.

Това е списъка в моя конкретен случай какво трябва да се кодира:
[63] HU_ENTRYNAV2 00001EF6_006_028_013
---------------------------------------------
• SETTINGS_INFO_DISPLAY: nicht_aktiv (00) -> aktiv (01)
• EXTERNER_MOST: nicht_aktiv (00) -> aktiv (01)
• HIST_GAS_CONSUMP: nicht_aktiv (00) -> aktiv (01)
• HIST_PAST: nicht_aktiv (00) -> aktiv (01)
• BASIS_KOMBI_MMI_LIST: aktiv (01) -> nicht_aktiv (00)
• KOMBI_CIC: kombi_low (02) -> kombi_mid (01)

До тук много добре, всичко изглеждаше че работи както трябва, докато не реших че искам да кодирам някакви допълнителни неща по километража.
Установих че нямам комуникаци с него през никаква диагностика, Ista, Esys, ProTool, Bimmer Utility, никъде не излиза Kombi.

След малко проучване намерих проблема. В SVT-то записано в колата все още фигурира bkombi, което е basic kombi, с което колата дойде оригинално.
Съответно basic kombi-то няма оптика и колата не си търси Kombi на Most шината.
Това което прочетох че трябва да се направи е да се изтрие BKOMBI от SVT-то.
Съответно това което направи е от Coding таб-a първо прочитам и активирам FA, и след това отивам на read svt и го запазвам.
След това в ESYS има таб edit svt, от където си заредих запазеното SVT изтрих BKOMBI и го запазих. (Трябва да ви остане и оригиналното SVT).
В този момент имаме 2 svt файла, оригиналния със фигуриращо BKOMBI и едитнатия без него.

След във VCM таб-а, има поле с под табове File, master и backup.
Във file полето където е за SVT има SVT actual и SVT target, в actual сложих SVT-то което в момента е в колата, в таргет сложих едитнато.
След това в таба Master отидох на write SVT (тук мисля че трябваше първо да направите read SVT, за до може write да е активно).
Така вече новото SVT трябва да е записано в колата.

Така чудото се случи, вече в таба coding като отида на read ecu се появи KOMBI, също така в ista KOMBI излезе на Most шината.

Не съм 100% сигурен че това е най-правилния начин да запиша новото SVT и дали точно по този начин трябваше да го направя, но така сработи при мен.
Вече усшях да кодирам някой допълнителни неща по таблото и ретрофита е успешен.

Надявам се съм успял да помогна някой.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12849
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: 6WA retrofit при F30

Мнение от vld » 16 Окт 2025, 17:03

Ако на снимката е твоя HU, да знаеш че поддържа Apple Carplay :idea:
С Е sys щеше да стане много по лесно и безболезнено, четейки обяснението се овъртях кое и защо се е наложило.
Процеса е лесен стига да го направиш с правилната последователност.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 390
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: M5

Re: 6WA retrofit при F30

Мнение от AlonsoBest » 17 Окт 2025, 12:26

vld написа:Ако на снимката е твоя HU, да знаеш че поддържа Apple Carplay :idea:
С Е sys щеше да стане много по лесно и безболезнено, четейки обяснението се овъртях кое и защо се е наложило.
Процеса е лесен стига да го направиш с правилната последователност.

HU-то е моето да. Знам че поддържа, сложим съм WiFi антена вече, и 8,8 инча екран с тъч. Има малко ремонт по тенекиите колата. Като се върне ще го активирам.
Вероятно този ретрофит щеше да е по-лесен с E-sys където казваш. До сега не бях сменял километраж, за други модули с ProTool-a е много лесно добавянето на CAF файла.
Иначе основния ми проблем беше че колата си търсеше basic kombi-то по кан (поне Ista и e-sys не го виждаха, иначе таблото работеше), а всъщност вече е с 6WA, който комуникира по оптиката.
След като промених STV-то, kombi-то си излезе и в Ista и в E-sys.
Така казано след като вече съм го направил ми звучи лесно, но това е процеса на учене. :D За това го правя на коли за сега. :D
Изображение

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook