"Скърцащ" волан - е36 купе.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
"Скърцащ" волан - е36 купе.
Здравейте, от доста време насам имам симптоми във волана, които не мога да си обясня.
Първо започна като докато карам и волана от нищото направо спираше и изискваше доста сила, за да се завърти в която и да е посоко. След това този проблем изчезна от самосебе си и така карах с месеци. През това време смених абсолютно цялата предница - шарнири, амортиьори, накрайници, тампони. Оправих сходимоста на колата на 3д машина и всичко вървеше абсолютно безпроблемно. От скоро обаче проблема се върна и след четене из форуми предполагах, че проблема идва от заключващият механизъм, затова пробих дупка отдолу и махнах пружината, която го държи. Самото "спиране" на волана изчезна, но остана едно стържене все едно натягаш голяма пружина метал в метал. Звука се чува отгоре, предположих, че е лагера и го смених заедно с всичко отгоре (елемент 2,3,4,5) от тази схема.
Самият волан е малко по-тежък за въртене и не се връща сам понякога, когато направя завой.
Проверените неща са следните: Откачено кормилно каре и проверено - движи се свободно във всички посоки.
Минат стенд на друго място - стойностите са нормално и както трябва.
Ревизирана предница, сменен горен лагер.
Проблема със шума е постоянен (този пружинния), но самата тежест във волана и това, че не се връща се случва на моменти, но често.
Първо започна като докато карам и волана от нищото направо спираше и изискваше доста сила, за да се завърти в която и да е посоко. След това този проблем изчезна от самосебе си и така карах с месеци. През това време смених абсолютно цялата предница - шарнири, амортиьори, накрайници, тампони. Оправих сходимоста на колата на 3д машина и всичко вървеше абсолютно безпроблемно. От скоро обаче проблема се върна и след четене из форуми предполагах, че проблема идва от заключващият механизъм, затова пробих дупка отдолу и махнах пружината, която го държи. Самото "спиране" на волана изчезна, но остана едно стържене все едно натягаш голяма пружина метал в метал. Звука се чува отгоре, предположих, че е лагера и го смених заедно с всичко отгоре (елемент 2,3,4,5) от тази схема.
Самият волан е малко по-тежък за въртене и не се връща сам понякога, когато направя завой.
Проверените неща са следните: Откачено кормилно каре и проверено - движи се свободно във всички посоки.
Минат стенд на друго място - стойностите са нормално и както трябва.
Ревизирана предница, сменен горен лагер.
Проблема със шума е постоянен (този пружинния), но самата тежест във волана и това, че не се връща се случва на моменти, но често.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 518
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: B48B20А
Re: "Скърцащ" волан - е36 купе.
Лентовия кабел проверен ли е?
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани