С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Тези масла за промивка са богати на детергенти и единствената им задача е да оберат остатъците от старо масло, нулев е шанса да премахнат лак,нагар и шлака. Има си специални препарати но и от тях не трябва да се очакват чудеса. Zaharia е описал начина-масло по изискванията на АСЕА и BMW, нещо средна хубост(Total,Cyclon,Wolf, Comma) изборът е огромен. Смяна след 2000-2500 км
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 990
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не става добре така не е ефективно. Пробвал съм. Само бавна добавка върши работа при мръсен мотор каран с големи интервали на смяна. А бързите са за чист мотор, и да си го поддържаш чист..
Ето днес ливнах една такава 1000 км. преди смяна.
Ето днес ливнах една такава 1000 км. преди смяна.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте, поръчах масло Total Quartz Ineo C3 5w-40 за двигател М57D3 .197k.s. После видях, че не е одобрено от БМВ за LL-04.Но има спецификациите ACEA C3 ; API SN , които всъщност ги има и при други масла за които има одобрен LL-04. Някой да посъветва да го връщам ли или няма проблем да карам с него. Сменям масло на около 10 000 км. Колата е на 369 х.км и гори около 5-600 гр / 10 000 км.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
ACEA C3 e напълно достъчно, няма нужда да го връщаш.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
ivanski_2 написа:И мобил ми препоръча също , насочи ме към няколко , просто това ми допадна май много и реших да тествам.SpeedyMan написа::arrow:Хахахах.. .това е супер странно. Колегата Захария.. . след 5 години писане в тая тема, най-после започна да (пред)почита Mobil 1 и един от най-добрите варианти за щатските машини. А сега те е хвърлил на FUCHS и много интересна комбинация, но пък какво толкоз.. в маслото нещата са си по класове..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Дойде време пак да сменям маслото и този път ще пробвам Mobil1 ESP 5w30 не очаквам да открия разлика спрямо fuchs но да видим
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 990
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Точно ще кажеш дали има разлика в звука и т.н.
Според мен едно от най-мазно и тихо звучащите двигателите с CASTROL EDGE или Мобил1, не знам защо. Мобил 1 би трябвало да е по-богат на добавки от кастролите.
Според мен едно от най-мазно и тихо звучащите двигателите с CASTROL EDGE или Мобил1, не знам защо. Мобил 1 би трябвало да е по-богат на добавки от кастролите.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не се получиха нещата, отидох при майстора ми и той взе да ми обяснява колко е зле това масло и по-добре да си карам с fuchs, нямаше от същата серия titan s pro, и тогава сложих gt1 pro c 3 , не открих никаква разлика, та след 2-3 месеца ще проуча отново обстойно въпроса и ще видим какво ще сложа.
При челинджъра 5.7 едно от най важните неща за да няма хеми тик е редовната смяна на масло, та затова нямаше как да изчакам.
При челинджъра 5.7 едно от най важните неща за да няма хеми тик е редовната смяна на масло, та затова нямаше как да изчакам.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 990
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ми ОК.
Иначе колко да са зле CASTROL EDGE или MOBIL1?
Иначе колко да са зле CASTROL EDGE или MOBIL1?
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колко зле могат да бъдат премиум маслата на два от трите най-големи производители? Забелязъл съм, че за всеки гаражен майстор, най-доброто масло е онова което той продава. Т.е. тук нещата опират до гледната точка и интереса, оттам и подобни абсурдни изказвания. Отделно митовете, които са създадени и обикалят в сектите на привържениците на различни производители и марки като онези на Мотул, Бардал, Ксенум и т.н.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 816
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Привет банда, пиша тук понеже смятам ще получа най-точни и компетентни мнения по въпроса за.
Ше отварям мотора на Zката за ремонт (при последната смяна на масло забелязахме доста фини метални стружки, нямаше парчета във филтъра нито в картера!). Възможно е да ги е имало и при предишни смени, но да не сме им обърнали внимание честно казано
Все се случваше майстора да взима колата от вкъщи и да ми я връща след това, сега просто бях там и понеже си нямах друга работа светнах в останалото масло при масления филтър и стана олеле
(снимката показва какво видях)
Мотора е N52B30 на 195к км, от 25к км се кара с 0w40 Ravenol SSL сменяно на 5-8к км според зависи колко км е направила колата през сезона, разход на масло не е имало. До преди аз да взема колата смените са били на 20-25к км и са били с 5w30 или 0w30 ако има значение (oсновно са сипвали OEM BMW и Mobil1)
Питането ми е за след ремонта какво масло да сипя за първите 1-2к км когато ще го разработвам: да прежаля едни 400лв и да си налея пак SSL 0w40 или може и някакво евтино за тези първи км?
След това да си продължа с 0w40 или да мисля друг вариант. Температурно и като разход нямам никакви грижи с него.
Всякакви съвети ще са от полза, тъй като смятам това да е първото и последно вадене и отваряне на този мотор (ще сменям всичко от-до) и не ми се ще заради някаква тъпотия всички средства хвърлени в това начинание да отидат в кофата и да повтарям процедурата
Ше отварям мотора на Zката за ремонт (при последната смяна на масло забелязахме доста фини метални стружки, нямаше парчета във филтъра нито в картера!). Възможно е да ги е имало и при предишни смени, но да не сме им обърнали внимание честно казано


Мотора е N52B30 на 195к км, от 25к км се кара с 0w40 Ravenol SSL сменяно на 5-8к км според зависи колко км е направила колата през сезона, разход на масло не е имало. До преди аз да взема колата смените са били на 20-25к км и са били с 5w30 или 0w30 ако има значение (oсновно са сипвали OEM BMW и Mobil1)
Питането ми е за след ремонта какво масло да сипя за първите 1-2к км когато ще го разработвам: да прежаля едни 400лв и да си налея пак SSL 0w40 или може и някакво евтино за тези първи км?

Всякакви съвети ще са от полза, тъй като смятам това да е първото и последно вадене и отваряне на този мотор (ще сменям всичко от-до) и не ми се ще заради някаква тъпотия всички средства хвърлени в това начинание да отидат в кофата и да повтарям процедурата

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1337
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз след ребилда сипах каквото лансира сервиза, Fuchs някакъв, иначе след това и аз налях Ravenol. За 1000-2000 км. няма особено значение с какво ще караш, стига да не е пълен ментак. Идеята му е да измие каквото падне от покритието на новите части (лагери, сегменти и каквото там ще сменяте) и да заминава след това. За първия старт след паленето по лагерите вероятно ще има assembly lube/не знам как се казва на български розовата паста/. Ако не сменяте сегменти 200 км. са достатъчни в ниски до средни обороти, градски трафик, поддържане на магистрална скорост и след това може цялата газ спокойно 


Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Don_Diego написа:Питането ми е за след ремонта какво масло да сипя за първите 1-2к км когато ще го разработвам: да прежаля едни 400лв и да си налея пак SSL 0w40 или може и някакво евтино за тези първи км?След това да си продължа с 0w40 или да мисля друг вариант.
Колега, какво правиш ти? MOBIL 1 FS 0W40 - 5 литра са 90лв! С още 2л отгоре да станат 120лв. И тоя Мобил е едно от най-хубавите масла от към реологически качества, а и не само, които се предлагат на пазара!
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 816
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
400лв излиза по спомен 7л масло Ravenol 0w40 SSL + всички съпътстващи филтри + труд 
При смяна веднъж в годината даже не го и отразявам като разход това
Лично аз съм много доволен от това масло, но ако има по-добро съм склонен да го пробвам и него. Също удачен ли е този вискозитет в дългосрочен план

При смяна веднъж в годината даже не го и отразявам като разход това

Лично аз съм много доволен от това масло, но ако има по-добро съм склонен да го пробвам и него. Също удачен ли е този вискозитет в дългосрочен план

- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
След ремонта слагаш нещо средна хубост- Тотал,Шел ,Wolf ...караш 1000 км и точиш. SSL е мниго висок клас масло, дори Mobil FS 0W40 му отстъпва в новите рецепти. Не виждам причина да го сменяш освен ако няма да наливаш Red Line но там цената е зверска и не си заслужава.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Don_Diego написа:Ше отварям мотора на Zката за ремонт (при последната смяна на масло забелязахме доста фини метални стружки, нямаше парчета във филтъра нито в картера!). Възможно е да ги е имало и при предишни смени, но да не сме им обърнали внимание честно казаноВсе се случваше майстора да взима колата от вкъщи и да ми я връща след това, сега просто бях там и понеже си нямах друга работа светнах в останалото масло при масления филтър и стана олеле
(снимката показва какво видях)
Мотора е N52B30 на 195к км, от 25к км се кара с 0w40 Ravenol SSL сменяно на 5-8к км според зависи колко км е направила колата през сезона, разход на масло не е имало. До преди аз да взема колата смените са били на 20-25к км и са били с 5w30 или 0w30 ако има значение (oсновно са сипвали OEM BMW и Mobil1)
Няколко мисли за видените метални частици. По принцпи наличието им не е задължителна индикация, че нещо много сериозно се е случило в мотора и той трябва спешно да се ремонтира. Причината за тяхната поява може да е най-различна и да се намира на различни места. Интересно е в случая, дали има някакви други показатели, че мотора не работи нормално, или няма такива. Освен в маслото, трябваше да отворите и филтъра и да гледате какво се е събрало там Също и да се направи анализ на маслото, да се види дали няма повишено износване, изразено в повишаване на количествините стойности на различните метали. 195к за подобен хубав двигател са нищо, такива двигатели според статистиките спокойно изкарват от 300к нагоре, преди да се налага да се отварят. Просто идеята ми е, преди да се минава към скъп ремонт, да се провери дали той изобщо е необходим и има ли начин проблема да се реши иначе.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани