Теч на фреон, подмяна на изпарител (evaporator)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- Airdust
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 331
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530D
- Мечтае да кара: Тротинетка Lime
Теч на фреон, подмяна на изпарител (evaporator)
Здравейте, колеги.
Преди месец бях писал , че климатикът отслабна рязко и започна да духа топло отдясно и хладко от ляво. Дозаредих фреон но преди 2 дни нещата се повториха.
Според краткото проучване, което направих, става въпрос за често срещан проблем с изпарителя(радиаторът на климатика, който се намира зад таблото).Видях, че има два варианта за радиатор, оригинал и заместител (Mahle). Оригинал около 1300лв. , заместител около 800. Работата не е малко, сваля се централната конзола, А колонките , таблото заедно с кормилният прът, волана , гредата под таблото и целият кожух на парното.
Въпросите са ми няколко:
1. Някой подменял ли е това нещо, каква е цената и къде е правено?
2. Каква е гаранцията, че няма фабричен проблем с тези радиатори и след 3-5 години се спука отново? Дали новият е подсилен или всичко идва от новият фреон?
3. Някъде могат ли да проверят дали този радиатор в действителност е спукан?
Преди месец бях писал , че климатикът отслабна рязко и започна да духа топло отдясно и хладко от ляво. Дозаредих фреон но преди 2 дни нещата се повториха.
Според краткото проучване, което направих, става въпрос за често срещан проблем с изпарителя(радиаторът на климатика, който се намира зад таблото).Видях, че има два варианта за радиатор, оригинал и заместител (Mahle). Оригинал около 1300лв. , заместител около 800. Работата не е малко, сваля се централната конзола, А колонките , таблото заедно с кормилният прът, волана , гредата под таблото и целият кожух на парното.
Въпросите са ми няколко:
1. Някой подменял ли е това нещо, каква е цената и къде е правено?
2. Каква е гаранцията, че няма фабричен проблем с тези радиатори и след 3-5 години се спука отново? Дали новият е подсилен или всичко идва от новият фреон?
3. Някъде могат ли да проверят дали този радиатор в действителност е спукан?
- 6apa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 18.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740
Re: Теч на фреон, подмяна на изпарител (evaporator)
Ами просто е, който е дал диагнозата го сменя и ако е точна има хепи енд. Ако не продължава търсенето.
- adko001
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 2.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 320d '03
- Мечтае да кара: E90 V10 Hartge
Re: Теч на фреон, подмяна на изпарител (evaporator)
По точка 3. във всеки сервиз за климатици, а ако вече е свален, реално в 1 кофа вода го надуваш с малко въздух и ще си проличи, ако започне да бълбука отнякъде. (Ако не е свален, в сервиз пълнят системата с въздух с повечко налягане и през централните духалки ще изфучи, ако е продупчен изпарителя,ако е ок, ще те насочат къде точно имаш теч в системата).
Преди 3 години минах през тази процедура, но сложих китайче НРФ.. да чукна на дърво, мята си лед все още, всичко точно, сам си свалях таблото... играчка си е огромна! Ако минаваш през процедура по смяна на евапоратор, смени си и О пръстените на трв клапана, успех!
Преди 3 години минах през тази процедура, но сложих китайче НРФ.. да чукна на дърво, мята си лед все още, всичко точно, сам си свалях таблото... играчка си е огромна! Ако минаваш през процедура по смяна на евапоратор, смени си и О пръстените на трв клапана, успех!
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани