За самолетите
Модератор: Общи модератори
Re: За самолетите
Американските по подразбиране са толкова зле, че са извън всякакви класации.
Къде изобщо ги пускат по цивилизования свят -няма. Само до разни селски летища измежду пасищата, където не е много сложно кацането
Къде изобщо ги пускат по цивилизования свят -няма. Само до разни селски летища измежду пасищата, където не е много сложно кацането

enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За самолетите
mr_petroff написа:И кой ги класираКакви са критериите
Някой нещо запълнил времето си ...Има израелска , турска - аре няма смисъл , Раян еър и Уиз еър ги няма
И нито една американска
Buzz е точно Раян, има ги в някои страни.
Иначе такива измислени класации на сульо и пульо има хиляди буквално и са точно тото..от тези има 2-3 лоши, другите са над средно ниво дори.
Като цяло най-лошите са в Африка, това е ясно.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: За самолетите
https://x.com/i/status/1933096124208013786
A London-bound Air India Flight 171 has crashed into a residential area minutes after taking off from Ahmedabad, India.
The Boeing 787-8 was carrying 242 passengers and crew
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: За самолетите
https://fakti.bg/world/978576-zloveshto ... bad-snimki
Тука пуснали някакво видео, но в коментарите ги разкрили как е фейк, нито самолета същия, нито съвпадат снимките като салон, нито времетраенето на нещата. Драма да има все търсят.
Тука пуснали някакво видео, но в коментарите ги разкрили как е фейк, нито самолета същия, нито съвпадат снимките като салон, нито времетраенето на нещата. Драма да има все търсят.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: За самолетите
Още първият път като гледах клипчето и ми се счу тъпият RAT .
Ясно е, че поредният модел на Boeing който има нещо .
Отделно, днес още 2 бр от 787 са се приземили заради технически проблеми .
Много голям фен бях на тая фирма, ама оакаха всичко свято в тая авиация и техническа мисъл .
Наистина заслужават да потънат безкрайно .
Язък .
update
Air India 171 Crash
AAIB Preliminary Report Highlights
1. Primary Cause – Electrical Power Transfer Interruption (PTI) During Rotation
• During transition from ground to airborne electrical configuration, the aircraft experienced a cascading dual-engine FADEC (Full Authority Digital Engine Control) failure.
• Root cause: Uncommanded bus transfer failure due to arcing in the main power relay box (PRB-A), traced to water ingress during pre-flight GPU disconnection in heavy rain.
• This led to loss of electronic engine control at rotation, resulting in both GEnx engines rolling back to ground idle within 4–5 seconds.
2. Flight Data Record Timeline
• +0:11 sec: Nose gear lifts off.
• +0:13 sec: Sudden engine rollback begins. Thrust reduces from 92% N1 to <27% within 3 seconds.
• +0:16 sec: Master caution + ENG FAIL L/R warnings. FO calls, “Both engines dropping!”
• +0:20 sec: Autopilot and flight control reverts to Direct Mode. Pitch up attitude peaks at 18°.
• +0:25 sec: Aircraft stalls at 186 ft AGL.
• +0:30 sec: Full aerodynamic stall; nose drops rapidly.
• +0:38 sec: Ground impact at 54° nose-down attitude, 174 knots.
⸻
Contributing Factors
• Environmental Conditions:
• Torrential rain during pushback.
• Moisture intrusion into PRB-A connector (P/N: HLN8471) — a known corrosion-risk component.
• Latent Maintenance Issue:
• Power transfer relay unit showed signs of thermal damage in a previous MEL deferral 2 weeks prior.
• No replacement had been conducted; aircraft was cleared under repetitive deferral.
• Design Oversight:
• Boeing 787 has no physical engine control backup (i.e., no direct mechanical linkage in FADEC loss scenario).
• Loss of power supply to both EEC channels resulted in engine “freeze” at ground idle instead of flameout.
• Flight Crew Response:
• Attempted engine relight sequence not completed before stall onset.
• Emergency power selector not activated — possibly due to confusion from multiple ECAM warnings.
⸻
Immediate Safety Actions
• DGCA + EASA + FAA Emergency AD issued within 24 hours:
• Mandatory PRB-A moisture integrity inspection on all Boeing 787 aircraft.
• Temporary restriction on dispatch with MEL items related to power transfer systems.
• Boeing:
• Issued Service Bulletin SB-787-24-212 requiring replacement of PRB-A connectors with sealed versions.
• Exploring addition of dual-path power redundancy for FADEC systems.
⸻
Lessons Learned
• Over-reliance on electrical power distribution architecture without layered redundancy.
• Lack of crew procedural training for full engine rollback during takeoff in EEC dual failure scenarios.
• Need for improved environmental sealing in GPU/electrical handover units in monsoon zones.
⸻
Timeline – What’s Next?
• Aug 15, 2025: Release of FAA/Boeing electrical design audit report
• Sept 5, 2025: ICAO session on electrical-critical phase-of-flight risk mitigation
• Oct 2025: Mandated design retrofit across 787 fleet (rev. SB-787-24-219)
Ясно е, че поредният модел на Boeing който има нещо .
Отделно, днес още 2 бр от 787 са се приземили заради технически проблеми .
Много голям фен бях на тая фирма, ама оакаха всичко свято в тая авиация и техническа мисъл .
Наистина заслужават да потънат безкрайно .
Язък .
update
Air India 171 Crash
AAIB Preliminary Report Highlights
1. Primary Cause – Electrical Power Transfer Interruption (PTI) During Rotation
• During transition from ground to airborne electrical configuration, the aircraft experienced a cascading dual-engine FADEC (Full Authority Digital Engine Control) failure.
• Root cause: Uncommanded bus transfer failure due to arcing in the main power relay box (PRB-A), traced to water ingress during pre-flight GPU disconnection in heavy rain.
• This led to loss of electronic engine control at rotation, resulting in both GEnx engines rolling back to ground idle within 4–5 seconds.
2. Flight Data Record Timeline
• +0:11 sec: Nose gear lifts off.
• +0:13 sec: Sudden engine rollback begins. Thrust reduces from 92% N1 to <27% within 3 seconds.
• +0:16 sec: Master caution + ENG FAIL L/R warnings. FO calls, “Both engines dropping!”
• +0:20 sec: Autopilot and flight control reverts to Direct Mode. Pitch up attitude peaks at 18°.
• +0:25 sec: Aircraft stalls at 186 ft AGL.
• +0:30 sec: Full aerodynamic stall; nose drops rapidly.
• +0:38 sec: Ground impact at 54° nose-down attitude, 174 knots.
⸻
Contributing Factors
• Environmental Conditions:
• Torrential rain during pushback.
• Moisture intrusion into PRB-A connector (P/N: HLN8471) — a known corrosion-risk component.
• Latent Maintenance Issue:
• Power transfer relay unit showed signs of thermal damage in a previous MEL deferral 2 weeks prior.
• No replacement had been conducted; aircraft was cleared under repetitive deferral.
• Design Oversight:
• Boeing 787 has no physical engine control backup (i.e., no direct mechanical linkage in FADEC loss scenario).
• Loss of power supply to both EEC channels resulted in engine “freeze” at ground idle instead of flameout.
• Flight Crew Response:
• Attempted engine relight sequence not completed before stall onset.
• Emergency power selector not activated — possibly due to confusion from multiple ECAM warnings.
⸻
Immediate Safety Actions
• DGCA + EASA + FAA Emergency AD issued within 24 hours:
• Mandatory PRB-A moisture integrity inspection on all Boeing 787 aircraft.
• Temporary restriction on dispatch with MEL items related to power transfer systems.
• Boeing:
• Issued Service Bulletin SB-787-24-212 requiring replacement of PRB-A connectors with sealed versions.
• Exploring addition of dual-path power redundancy for FADEC systems.
⸻
Lessons Learned
• Over-reliance on electrical power distribution architecture without layered redundancy.
• Lack of crew procedural training for full engine rollback during takeoff in EEC dual failure scenarios.
• Need for improved environmental sealing in GPU/electrical handover units in monsoon zones.
⸻
Timeline – What’s Next?
• Aug 15, 2025: Release of FAA/Boeing electrical design audit report
• Sept 5, 2025: ICAO session on electrical-critical phase-of-flight risk mitigation
• Oct 2025: Mandated design retrofit across 787 fleet (rev. SB-787-24-219)
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: За самолетите
Добра новина за Боинг. Нещастна ситуация и едва ли ще разберем какво е станало точно. Мен ми бие на саботаж от единия пилот, предполагам капитана. Случва се при нормално работещ самолет, а процедурата по щракане на гориво-прекъсващите ключове изисква и двамата пилоти да участват, а и са били по-ниско от колкото е по процедура, дори единия двигател да е гръмнал. Моменталното изключване става много бързо след ротацията. Няма как да е грешка.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: За самолетите
Защо да е добра новина за Боинг ? Според мен е още една лоша новина защото това е пропуск в протоколите за пилотиране на тоя самолет , който позволява подобна фатална катастрофа . Трябва да има автоматично възстановяване подаването на гориво ако двамата пилоти са идиоти ... 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: За самолетите
И аз това щях да напиша.
От 100 години има автоматично кацане, даже крайно време е да ги направят един вид "безпилотни" самолети.
Пилотите вътре да са само в краен случай, да не се чувстват пътниците зле и да има на кого да ръкопляскат.
Всичко автоматично и 99% от проблемите отпадат!
От 100 години има автоматично кацане, даже крайно време е да ги направят един вид "безпилотни" самолети.
Пилотите вътре да са само в краен случай, да не се чувстват пътниците зле и да има на кого да ръкопляскат.
Всичко автоматично и 99% от проблемите отпадат!
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За самолетите
Преди ден излезе предварителният доклад за трагедията от юни 2025 г. — случай, който предизвика много въпроси и спекулации. Ето потвърденото до момента:
- И двата лоста за горивото към двигателите (Fuel Cutoff) са били преместени в позиция „CUTOFF“ почти едновременно — буквално в рамките на една секунда след излитането.
- Тези лостове не могат да се задействат случайно — изискват повдигане и ясно, съзнателно действие.
- В записите от кабината се чува: „Защо изключи горивото?“, а отговорът е: „Не съм го направил.“
- До момента няма доказателства за техническа повреда или неизправност на самите механизми.
- Споменава се и по-стар бюлетин от 2018 г. за възможен проблем с блокиращия механизъм, но при този самолет не са открити следи за подобен дефект.
Разследването продължава, като се проверяват и лични фактори при екипажа. Финалният доклад се очаква в следващата година.
В доклада се споменава като възможност, че действието може да е било извършено съзнателно от един от пилотите — не като саботаж, а по-скоро вследствие на натоварване или друг личен фактор. Тази хипотеза обаче все още се проверява.
Това е от фейсбука на един или дори най-известния български пилот Марио Бакалов, който лети и в момента, който често пуска разни неща. Не на някой журналист или форумен герой.
Винаги ще има луди, които ще правят такива неща, преди 10 год и в Европа се случи с поредния луд.
атастрофата на Germanwings полет 9525 е причинена от втория пилот, Андреас Лубиц, който умишлено е разбил самолета в планина. Той е заключил себе си в пилотската кабина и е спрял автоматичното управление на самолета.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: За самолетите
Jordana написа:Защо да е добра новина за Боинг ? Според мен е още една лоша новина защото това е пропуск в протоколите за пилотиране на тоя самолет , който позволява подобна фатална катастрофа . Трябва да има автоматично възстановяване подаването на гориво ако двамата пилоти са идиоти ...
Защото това не са шофьори на тирове, а много добре обучени пилоти и самото задействане на тия ключове трябва да е много нарочно и няма как да стане случайно. Дори в този ранен доклад, не се препоръчват никакви действия от Боинг или регулаторите.
Тук възстановяването са го направили ръчно една секунда след спирането и двигателите са почнали да спуулват, но са били много ниско, а отнема няколко секунди да дадат достатъчно тяга. За да няма подобни фатални катастрофи, трябва да махнеш хората от кокпита.
Re: За самолетите
Spunky написа:
Защото това не са шофьори на тирове, а много добре обучени пилоти
А, обучени те… Ние навремето като излитахме за скокове често трябваше някой от групата да остане да приземи Ан2-ката , защото катери половин час нагоре и през това време пилотът си налива водка

Едва ли е толкова сложно и тия боинги да се карат, все пак имаш куп електроника да ти помага

enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: За самолетите
Точно това визирах и аз , тоя боинг е натъпкан с хиляди автоматични системи и изкуствени интелеци управляват разни процеси в авиониката . ОставИли два лоста за спиране на горивото което е критично важно да ги мести индианец в кабината ...Абе поне да има някаква блокировка при набиране на височина да не може да се изключва ГНПето на тоя дизел ..Протоколите за излитане кацане ги пише Боинг , още повече че както се оказва има бъг в тая система при дрруги инциденти . Ама какво има за чудене , имаше едни управляваха подводница с джойстик от плейстейшън тия управляват самолет с ръчка от атари ..Едва ли е толкова сложно и тия боинги да се карат, все пак имаш куп електроника да ти помага

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: За самолетите
Виждали ли сте наскоро красива и млада стюардеса? Такава, дето да ти грабне окото и да те накара да натиснеш бутона, че да я извикаш за нещо. Само дебели лелки и трътлести каки, дето те карат да се обърнеш нa другата страна. Говоря за нещо такова:
https://www.facebook.com/reel/1303333094495062
https://www.facebook.com/reel/1303333094495062
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За самолетите
Рядкост са!
Май по-често се срещат по азиатските компании, корейки и подобни.
Май по-често се срещат по азиатските компании, корейки и подобни.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]