Източване масло кормилна рейка

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Източване масло кормилна рейка

Мнение от AlCapone » 29 Апр 2025, 18:46

Здравейте банда,
предстой ми смяна на хидравличната помпа и естествено бих искал да сменя и маслото.
Старото масло е леко мътно и с променен цвят, а и е редно да се смени при смяна с нова помпа но искам да източа максимално количество от старото, а не само това в казанчето? Вероятно може да се развие някоя от тръбите на входа/ изхода в рейкатаа но не знам има ли достъп някой правил ли го е коя тръба трябва да се развие? Някой може ли да помогне с варианти и опит за източване на по-голяма част от старото масло.

Колата е Е53 3.0i 2001'
Благодаря.
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от Ивайло Димов » 29 Апр 2025, 18:55

Няма нужда да разглобяваш нищо, купуваш 2 литра масло-1 литър за промивка, останалото си остава . С каква хдравлична течност си- АТФ червена или CHF Pentosin зелена?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от AlCapone » 29 Апр 2025, 19:02

Ивайло Димов написа:Няма нужда да разглобяваш нищо, купуваш 2 литра масло-1 литър за промивка, останалото си остава . С каква хдравлична течност си- АТФ червена или CHF Pentosin зелена?


Здравей с АТФ съм но как да промия само от казанчето??
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от Ивайло Димов » 29 Апр 2025, 19:40

Процедурата е лесна но има нюанси- трябва ти един помощник,100 мл спринцовка(от ветеренирана аптека) прозрачен маркуч, по-голям от тоя за обратното масло от рейката, 2 литра АТФ Dextron 3 (едва ли е различно,все пак погледни си по рама). Сваляш казана, миеш с обезмаслител за спирачки,връщаш го, вдигате колата да не ви се откачат ръцете от въртене, пълниш казана и въртиш волана докато се обезвъздуши, обикновено повечето хидравлики поемат 800-900 мл ,при теб може и да е 700-750 заради остатъка в рейката. Процедурата се прави на изгасен мотор, инак отиде новата помпа. Вторият етап, със спринцовката вадиш маслото от казана, сваляш маркуча за обратно количество, затапваш изхода на казанчето(парче маркуч и болт върши работа). Обратния маркуч го пъхаш в прозрачният маркуч,а него в празно шише, връщаш източеното масло ,вътите волана за да излезе въздуха. Отваряш второто шише АТФ, помощника пали , върти волана ,а ти следиш нивото и доливаш,докато в прозрачния маркуч не се появи чиста течност, гледаш да не глътне въздух от казана. Свиркаш на помощника да загаси ДВГ, точиш със спринцовката казана, връщащ обратния маркуч, отсичаш нивото и си готов. Сменяш на 2 години или 30 хил км, процедурата отнема 1 час макс.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от AlCapone » 29 Апр 2025, 19:55

Ивайло Димов написа:Процедурата е лесна но има нюанси- трябва ти един помощник,100 мл спринцовка(от ветеренирана аптека) прозрачен маркуч, по-голям от тоя за обратното масло от рейката, 2 литра АТФ Dextron 3 (едва ли е различно,все пак погледни си по рама). Сваляш казана, миеш с обезмаслител за спирачки,връщаш го, вдигате колата да не ви се откачат ръцете от въртене, пълниш казана и въртиш волана докато се обезвъздуши, обикновено повечето хидравлики поемат 800-900 мл ,при теб може и да е 700-750 заради остатъка в рейката. Процедурата се прави на изгасен мотор, инак отиде новата помпа. Вторият етап, със спринцовката вадиш маслото от казана, сваляш маркуча за обратно количество, затапваш изхода на казанчето(парче маркуч и болт върши работа). Обратния маркуч го пъхаш в прозрачният маркуч,а него в празно шише, връщаш източеното масло ,вътите волана за да излезе въздуха. Отваряш второто шише АТФ, помощника пали , върти волана ,а ти следиш нивото и доливаш,докато в прозрачния маркуч не се появи чиста течност, гледаш да не глътне въздух от казана. Свиркаш на помощника да загаси ДВГ, точиш със спринцовката казана, връщащ обратния маркуч, отсичаш нивото и си готов. Сменяш на 2 години или 30 хил км, процедурата отнема 1 час макс.


Благодаря за детайлния отговор! Евала!
Ще действам по описаните стъпки, ще спестя от спринцовка защото имам шприц за масло който работи и в двете посоки и е с прозрачен маркуч, а колкото до помпата, мисля да промия с първия литър и със старата помпа, а след монтажа на новата да продължа с втория литър който релно да остане в системата - как ти се струва?

Скобите на казана не са ли от тия еднократните? После от тия китайци с болтче ли се слагат?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от Ивайло Димов » 29 Апр 2025, 20:07

Услужняваш си живота да промиваш със старата помпа, скобите ако не са корозирали нищо им няма и не се сменят, стягат колкото е нужно,китайчетата им трябва от време на време пристягане, а там налягането е голямо,на изхода тия помпи правят до 90 бара налягане. По-добре си намери ОЕ нови скоби, но не и китайчета за 50 стинки.Както и да прицедираш гледай системата да е обезвъздушена преди палене :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от AlCapone » 29 Апр 2025, 20:17

Ще видим може и с новата да промивам.
Много благодаря за съвета!
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от Ивайло Димов » 29 Апр 2025, 20:23

Виж си стандарта за АТФ масло, вземи си 2 нови скоби ОЕ ....останалото е въпрос на внимание в детайлите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: на късмет и надежди...
Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от nickstorm » 29 Апр 2025, 20:55

В разширителния съд има вграден филтър доколкото знам и е доста трудно да се измие с каквото и да се джурка.

п.с пиши й на Джесика, четох че се развежда, ама и тя одъртя вече.... :mhihi:
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4170
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от Kroki » 30 Апр 2025, 8:48

Смени си казанчето, алтернативното е на приемлива цена. В него има вграден филтър и никога няма да успееш да го промиеш, нито с брейк за спирачки, нито с бензин...Така и така сменяш помпа.. 4 нови скоби и си ти.

Можеш да развиеш някой от 2-та маркуча на рейката и да направиш ляв/десен на загасен автомобил да изкараш това от рейката, после ще ти трябват и 2 дифтунги.
След това навиваш всичко и пълниш, въртиш ляв/десен на загасен автомобил и колкото поеме казанчето, палиш и някой трябва да е готов почти веднага да долее.

Много ме кефи как някакви хора дават съвети от обща култура, без да са пипали такива коли. :yes: :mhihi:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от Biogame » 03 Май 2025, 7:44

Kroki написа:Смени си казанчето, алтернативното е на приемлива цена. В него има вграден филтър и никога няма да успееш да го промиеш, нито с брейк за спирачки, нито с бензин...Така и така сменяш помпа.. 4 нови скоби и си ти.

Можеш да развиеш някой от 2-та маркуча на рейката и да направиш ляв/десен на загасен автомобил да изкараш това от рейката, после ще ти трябват и 2 дифтунги.
След това навиваш всичко и пълниш, въртиш ляв/десен на загасен автомобил и колкото поеме казанчето, палиш и някой трябва да е готов почти веднага да долее.

Много ме кефи как някакви хора дават съвети от обща култура, без да са пипали такива коли. :yes: :mhihi:

Пеавилния отговор :yes: :yes:
Задължително смяна на казанчето заради филтъра на дъното му.
:driving: :dunno: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от AlCapone » 06 Май 2025, 19:35

Здравейте,
да обновя, както казахте купих си ново кзанче, ремъци и 2литра масло но със скобите удaрих греда и за това ще взема от този тип:https://galdibg.com/skobi-za-vodni-sedineniya-usileni тези услените са стабилни и ще държат.
Малко извън темата но има ли достатъчно място за смяната на помпата отгоре или ще падне разглабяне....

В събота ще действам пък да видим.
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Източване масло кормилна рейка

Мнение от AlCapone » 11 Май 2025, 19:16

Всичко мина гладко,
благодаря за насоките и съветите!
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook