BMW E70 3.0i (N52B30), проблем с обороти/гаснене

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 22.10.2024
Пол: Мъж

BMW E70 3.0i (N52B30), проблем с обороти/гаснене

Мнение от VNikiforov90 » 19 Дек 2024, 14:17

Здравейте колеги,

От около 2-3 седмици забелязвам нестабилни обороти на колата при спряло или почти спряло положение.

Проблема обаче се задълбочава, като последните два дни колата дори и загасна на два пъти, когато съм почти спрял.

При спиране и по рязко натискане на спирачките има едно пропадане в оборотите, а също така и като стоя на място се случва едно рязко пропадане в оборотите, все едно колата ще загасне и мигновено след се възстановяват.

Проверих за грешки и излиза следното:

29E0 - Mixture Control
29E1 - Mixture Control 2
2D06 - Air Mass System

Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и може ли да ме насочи към това какво да проверя.

Моите съмнения са в някой вакуум, но знам че доста трудно се хващат.

Свещи и бобини са сменяни преди около 10 000 километра, гарнитура на капака на клапаните и всичките му там прилежащи гарнитури са сменени преди 2000 км.

Дано някой успее да помогне, че проблемът е доста дразнещ.

Благодаря предварително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: BMW E70 3.0i (N52B30), проблем с обороти/гаснене

Мнение от The Heartlistener » 19 Дек 2024, 20:05

Вероятна причина - паразитен въздух след дебитомера. Гофре, картерна вентилация, вентилация на резервоара...
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 22.10.2024
Пол: Мъж

Re: BMW E70 3.0i (N52B30), проблем с обороти/гаснене

Мнение от VNikiforov90 » 19 Дек 2024, 21:46

The Heartlistener написа:Вероятна причина - паразитен въздух след дебитомера. Гофре, картерна вентилация, вентилация на резервоара...

Благодаря за отговора.

Имам една грешка, с която се боря общо взето откакто имам колата. Свързана с е DMTL (точно вентилацията на резервоара). Дали може двете неща да имат нещо общо? Въпреки, че тази грешка вече почти 2 години ми я набива и не мога да се справя с нея (с леки изключения, по едно нещо се беше "самооправило"). Сменил съм клапана на вентилацията на резервоара, капачка на резервоара, следващото е да сменя направо DMTL помпата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: BMW E70 3.0i (N52B30), проблем с обороти/гаснене

Мнение от The Heartlistener » 26 Дек 2024, 18:07

Най-сигурно ще го установиш като изключиш щуцера на вентилацията на резервоара от всмукателния колектор и запушиш плътно дупката в колектора с някаква тапа (която разбира се е съобразена да не влети вътре и да се свали лесно след това). Ако нещата се оправят - значи има пробив в тази вакуумна линия. Ако двигателят е префейсовия, сребристия капак, с клапан за картерните газове като външно тяло-под колектора, аз бих прегледал и за сцепена тръбичка (или недобре влязъл щуцер) под колектора, от клапана към щеката за масло също. Ако проблемът е в паразитен въздух, то си проличава при диагностика, стойностите който дава дебитомера (air mass) на празен ход са много по-ниски от нормалното, което за за този мотор е 12-13 кг/ч.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 22.10.2024
Пол: Мъж

Re: BMW E70 3.0i (N52B30), проблем с обороти/гаснене

Мнение от VNikiforov90 » 27 Дек 2024, 19:14

Благодаря за насоките.
Двигателят е по-новия (с черния капак). При него клапана за картерната вентилация е на капака на клапаните. Него го изключвам, тъй като капакът е сравнително нов (на 2 години), а и при заминал клапан знам, че гори много масло, поне засега такива признаци няма.
След празниците явно ще трябва да сваля колектора да прегледам тръбичките под него, а и да сменя най-накрая тази прословута DMTL помпа.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 22.10.2024
Пол: Мъж

Re: BMW E70 3.0i (N52B30), проблем с обороти/гаснене

Мнение от VNikiforov90 » 09 Яну 2025, 11:29

След като проверих всичко и не успях да открия някакъв очевиден проблем, открих майстор във Варна с машина за пушек диагностика (доста ценна машинка).
Та закачихме колата и веднага почна да пуши от гарнитурата на валвтроника. Преди месец сменях гарнитура на капака на клапаните и тази на валвтроника, така че гарнитурата е нова, но все пак изкуска. Всичко беше направено по учебник, изчистено максимално и стегнато както си пише по книгите.
Като се замисля и от тогава започна този проблем, но не се усъмних в гарнитурите понеже бяха нови, а търсих всевъзможни други проблеми.
Някой има ли опит с тези гарнитури, понеже чета по чуждите форуми, че са доста калпави и си изпускат. Дали е възможно да се намаже с някакъв силикон за гарнитури?

Благодаря предварително.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 22.10.2024
Пол: Мъж

Re: BMW E70 3.0i (N52B30), проблем с обороти/гаснене

Мнение от VNikiforov90 » 12 Яну 2025, 19:18

Проблемът в крайна сметка е намерен.

Оказа се скъсана/сцепена гарнитура на валвтроника. Чисто нова гарнитура, сменена преди около месец, явно се е оказала дефектна бройка. След смяна с нова, вече всичко е наред.
Благодаря за помощта.
472232341_1143477497427678_4717006371395675534_n.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 22.10.2024
Пол: Мъж

Re: BMW E70 3.0i (N52B30), проблем с обороти/гаснене

Мнение от VNikiforov90 » 25 Яну 2025, 15:47

Смених с чисто нова (пак на Elring, просто нямаше друга за веднага) и изкара седмица и половина и същия проблем. Не е пренатягана, стягал съм болтовете с динамометричен ключ. Сега съм поръчал оригинална, дано това е последния път когато я сменям.
Някой имал ли е такъв проблем с тази гарнитура? Кофти качество или нещо неправилно при монтажа, въпреки че монтажа е изключително елементарен.

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook