Как да смъкнем работната температура на N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 20 Яну 2025, 10:11

ildivvy написа:Дано се чете темата все още, та искам да я 'поразровим' още малко... По стечение на обстоятелствата, в полезрението ми попада кола с двигател N46 . Съответно ще е добре да се направят всички превантивни мерки за неговата безпроблемна работа, ако се сдобия наистина с такава кола... Та на въпроса: Някой има ли идея, колко вата е мощността на нагревателя в термостата? Мерил ли е някой с ом-метъра, какво е съпротивлението на клемите му? Някой ако има стар такъв, може да го премери и да пише тук... На лесно място ли се намира самата букса? Идеята ми е следната: След като ЕКУ-то ползва този нагревател за сваляне на температурата на двигателя в определени режими, защо да не го правим и ние? Предполагам, че се захранва с 12В, а не някакво понижено напрежение (5В примерно) ? Може ли да се ползва някой ШИМ-регулатор на температура, с който да управляваме този нагревател и така да поддържаме по-ниска температура на двигателя с оригиналния термостат? Предимства - всичко си е оригинално, може да се регулира до желана температура, смешна цена на регулатора и т.н.

Здравей , то за моженето -може както ти си се изразил но , механичната част на термостата е на 105 градуса , а ампулата с нагревателя изменят границата му на сработване с може би около 5 градуса , което според мен обезмисля идеята - по-добре един механичен 95 градусов от е46 316i аз карам така вече 3-та година и всичко е окей - държа температури от 97-100 градуса в движение и 105 на място ( за сравнение с преди не по малко от 105 в движение и до 110 градуса на място) ,което вече е окей за този мотор и по-надоло не бива да е по-ниска температурата защото започва да работи с много богата горивна смес,харчи много бензин и става неефективен - така са го измислили.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1635
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ildivvy » 20 Яну 2025, 10:19

Аз доколкото разбрах, чрез този нагревател могат да свалят температурата и до 90'С в единия от режимите (при каране по магистрала)... Бъркам ли? Да не е само при 6-цилиндровите?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 20 Яну 2025, 10:23

ildivvy написа:Аз доколкото разбрах, чрез този нагревател могат да свалят температурата и до 90'С в единия от режимите (при каране по магистрала)... Бъркам ли? Да не е само при 6-цилиндровите?

При 6 цилиндровите не знам , но аз-лично на n46b20 не съм виждал никога такава температура ни с единият ни с другият термостат - при такава температура от 90 градуса този мотор няма да е ефективен и няма да има със сигурност динамиката като за 150 коня , 90 градуса може да е ако е 320-ка 163 коня дизел :)

Рзлика в динамиката се забелязва в производителноста на този агрегат дори и когато температурата падне с 5 градуса надоло , не зная явно трябва да се бутат и горивни карти на смесообразуването когато тремпературата трябва да се свали много надоло - всичко е екология , знаеш :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1635
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ildivvy » 20 Яну 2025, 10:44

Сега погледнах първите постове по темата и там ти беше писал, че има няколко (3) режима на работа и ти беше цитирал тези температури... Ако, по принцип, идеята работи, то температурата ще може да се нагласи на 95'С или колкото решим! Въпроса е дали този нагревател ще може да накара термостата да се отвори до толкова, че дебита през него да се увеличи така, че температурата да слезе с 10'С, примерно...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1635
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ildivvy » 20 Яну 2025, 13:42

Прочетох малко из 'нета', погледнах няколко клипа в 'тубата' и ми става ясно следното: Нагревателя се използва, за да накара термостата да се отвори преди течността да е достигнала нормалната температура, при която би се отворил термостата нормално! Т.е. ако някой реши да натиска колата на студен двигател, за да не прегрее метала, преди да се е отворил термостата, те го нагряват с нагревателния елемент, за да има поток през радиатора, въпреки, че водата е още студена! При нормална температура елемента няма да накара термостата да се отвори повече, потока през него да се повиши и температурата да падне! Това разбрах аз... Би било хубаво да се види и в опитна постановка, но... ще трябва такъв термостат!

Това също така означава, че тези коли нямат различни режими на охлаждане! Такива имат тези с електрическата водна помпа (6-цилиндровите N52, N53, N54, N55 и по-късните 4-цилиндрови N20), като променят оборотите и и така променят потока в системата!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook