Икономическа тема
Модератор: Общи модератори
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Икономическа тема
bereta написа:Последните 6-7 поста, не че няма и малко истина в тях, но са от типа “гнилия капитализъм ей сега ще се срути”. Така разправяха десетилетия наред и партийните глашатаи. И на мен много неща не ми харесват. Но все си мисля, че системата ще се самоизлекува. Е, и смалко наша помощ.
Малко аспиринче и всичко ще се нареди. Качеството на всичко отдавна не е същото, особено немското.
Европа върви надолу, но аз съм оптимист, че много бързо могат да се обърнат нещата. Една промяна в енергетиката, поемане на посока към премахване на регулации и лекинко ще стане пак водещия континент. Как да кажа... тук "инфраструктурата" си я има


- bereta
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 20.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
- Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC
Re: Икономическа тема
Ивайло Димов написа:Къде в ЕС видя капитализъм? Там са си построили комунизма с ново име либерализъм
.Който слушка папка ,демек принтеро на ЕК му печата евраци ,който си позволи да има собствено мнение е сочен с пръст като унтерменш .
Ако е вярно това с “принтеро” и евраците защо всички русороби са против влизането ни в еврозоната!? Не ми отговаряй, не ми се спори. Идеята ми е, че ние живеем в този Евросъюз, както живеехме и в онова социалистическо семейство. И от нас зависи, не много, но зависи. И в предишната и в тази кочинка от мен си зависи как да си подредя къщичката.
Ride on
Re: Икономическа тема
Малко разсъждения от по-високо ниво, че погребахте евробизнесите по грешни причини:
- Всяка компания е в работата на правене на пари.
- Следпродажбената поддръжка трябва да е адекватна, а не перфектна.
- Дори в много големи производители, вътрешните отдели за поддръжка са много малки и често се пращат хора от производство и тестоваци, които нямат много приложен опит.
- Ако клиента иска перфектна поддръжка и бърза реакция, то това се оферира на цени, които са нарочно на кантар разумни или направо неразумни.
- Прироритетни са клиентите дето те замерят с пачки.
- По-добра поддръжка на разумни цени може да се очаква от местни дилъри/партньори, които са много по-наясно с приложенията и комуникират по-добре с клиента.
- В интерес на клиента е да се подсигури сам - обучени техници, резервни машини и части на склад и при много критични възли, цели заместващи линии.
Тия неща са валидни за цял свят и с локални вариации. Примерно мой дилър в щатите има 8-10 техника за целия континент. Друг в Тайланд с подобен оборот има 30 техника в офиса и 20 постоянно в движение с 1 час реакция, само за района на Бангкок.
- Всяка компания е в работата на правене на пари.
- Следпродажбената поддръжка трябва да е адекватна, а не перфектна.
- Дори в много големи производители, вътрешните отдели за поддръжка са много малки и често се пращат хора от производство и тестоваци, които нямат много приложен опит.
- Ако клиента иска перфектна поддръжка и бърза реакция, то това се оферира на цени, които са нарочно на кантар разумни или направо неразумни.
- Прироритетни са клиентите дето те замерят с пачки.
- По-добра поддръжка на разумни цени може да се очаква от местни дилъри/партньори, които са много по-наясно с приложенията и комуникират по-добре с клиента.
- В интерес на клиента е да се подсигури сам - обучени техници, резервни машини и части на склад и при много критични възли, цели заместващи линии.
Тия неща са валидни за цял свят и с локални вариации. Примерно мой дилър в щатите има 8-10 техника за целия континент. Друг в Тайланд с подобен оборот има 30 техника в офиса и 20 постоянно в движение с 1 час реакция, само за района на Бангкок.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 425
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Икономическа тема
bereta ,той принтера и сега ни дава пари по Европейски програми,друг е въпроса че ние ги усвояваме ,а не инвестираме.Ако не си ме разбрал ся щи обясня,ЕС е новия СССР ,тежка комунистическо-бюрократична машина .Имаш Европол,европейска прокуратура .Вие не рязбрахте ли ,че ЕК копира изцяло моделът на Политбюро на ЦК на КПСС.,решенията привидно се взимат с единодушие на принципа на тоягата и моркова.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 425
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Икономическа тема
Аз работя сам .Други въпроси имаш ли ,за да задоволя любопитството ти?
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Икономическа тема
Малко не съм съгласен с горното.
От много години стана ясно, че парите не са в производството на даден елемент/уред/машина/автомобил а в неговата последваща поддръжка.
Никога няма да спечелиш от производство на да кажем автомобили, ако не ги направиш после на "абонамент" и вече тук е разковничето.
Вече всеки може да произведе нещо, но поддръжката ако не е качествена или няма такава се отива на "бунището на забравата".
Дори и да произведеш чуден софтуер, няма да те храни дълго, ако не го поддържаш и съответно не взимаш пари от поддръжката.
Направи го хубав и леко бъгав софтуера, че да те търсят и разбира се съпорта на ниво и всичко е точно!
От много години стана ясно, че парите не са в производството на даден елемент/уред/машина/автомобил а в неговата последваща поддръжка.
Никога няма да спечелиш от производство на да кажем автомобили, ако не ги направиш после на "абонамент" и вече тук е разковничето.
Вече всеки може да произведе нещо, но поддръжката ако не е качествена или няма такава се отива на "бунището на забравата".
Дори и да произведеш чуден софтуер, няма да те храни дълго, ако не го поддържаш и съответно не взимаш пари от поддръжката.
Направи го хубав и леко бъгав софтуера, че да те търсят и разбира се съпорта на ниво и всичко е точно!
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 425
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Икономическа тема
И тук не само черно и бяло .Много фирми ,които нямат нужда от специализирани програми преминаха от Windows към Linux .Големите европейски компании които са придобивали име дълги години в днешни времена са станали лениви,не са гъвкави на пазара .Азиатци и американци са много по-напред в тва отношение.
Re: Икономическа тема
Е.Димитров написа:Re: Икономическа тема
от Е.Димитров » 17 Яну 2025, 20:29
Малко не съм съгласен с горното.
От много години стана ясно, че парите не са в производството на даден елемент/уред/машина/автомобил а в неговата последваща поддръжка.
Никога няма да спечелиш от производство на да кажем автомобили, ако не ги направиш после на "абонамент" и вече тук е разковничето.
Вече всеки може да произведе нещо, но поддръжката ако не е качествена или няма такава се отива на "бунището на забравата".
Дори и да произведеш чуден софтуер, няма да те храни дълго, ако не го поддържаш и съответно не взимаш пари от поддръжката.
Направи го хубав и леко бъгав софтуера, че да те търсят и разбира се съпорта на ниво и всичко е точно!
Аз говоря за Б2Б пазара, при ритейл динамиката е различна, но баш в автомобилната индустрия е много подобно Б2Б, защото дефакто е. Освен с едно изключение, всички автопроизводители продават на дилърите си, които продават на крайните клиенти. Автопроизводителите не правят никакви пари от поддръжка, това им е разходоносно перо. Нямат директна връзка с крайните клиенти, та не правят пари от регулярната поддръжка и само харчат за ремонтите, като си плащат работата на дилърите на не-много различни цени от крайноклиентските.
Ако си мислиш, че прозиводителите не правят пари от продуктите си, то не знаеш въобще как работи икономиката въобще. Няма значение, дали произвеждаш машини, вафли, бъркалки за кафе, дали софтуер или ъпдейти на софтуер, то това са все произведени продукти, които в края на деня или носят приход или те затварят.
Поддръжката за ремонти и от овехтяване главно се прави от дилъри и партньори с добавена стойност и професионални консултанти, което е друг тип бизнес. Производителя може да прави някакви дребни пари от продажба на части(ако купят от него), които плащат за логистиката и управлението на наличностите.
Борбата е, да произведеш продукт с максимално ниска себестойност, който да продадеш за най-много пари. Там отиват тия милиарди в развоя и подготовката, дето се чудехте по-рано. И понеже май и до това стигнахте, като причина за краха на западните автопроизводители, че много харчели, бърза проверка показва, че БМВ са похарчили 5% от оборота(~8 милиарда на 160 оборот), докато майкрософт са 12%(30 милиарда на 245) пък на вторите им се получават нещата доста добре. И двете компании нямат директна връзка с ритейл клиенти.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 425
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Икономическа тема
А кой е казал ,че автомобилният бранш може да се сравнява с технологични софтуерни монополисти? БМВ има пазарна капитализация 49 милиарда евра ,Майкрософт 3.2 трилиона .Мъск утре мое хипотетично да купи БМВ както купи Туитър за 45 милиарда.Въпроса е екзестенциален -За кво му е на здрава глава бинт 

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Икономическа тема
Spunky написа:БМВ са похарчили 5% от оборота(~8 милиарда на 160 оборот), докато майкрософт са 12%(30 милиарда на 245) пък на вторите им се получават нещата доста добре. И двете компании нямат директна връзка с ритейл клиенти.
Не си прав!
Microsoft имат все по-голяма директна връзка с ритейл клиенти и го правят все по-очевидно, че това е целта им през последните години!
Аз им плащам и като бизнес, и за няколко продукта като прост човечец директно на тях. Отделно сме им и партньор, както си написал по-горе!
Ами те са един от вендорите, който най-много мачка партньорите си и не го ебе за тях. И като казвам не го ебе имам предвид, че наистина не ги ебе

Всъщност, не зная друг голям вендор, който да се държи по подобен начин с партньорите си като тях, наистина

За мизерните партньорски отстъпки дори няма да споменавам. Буквално има компании, които се отказват да са им партньори, щото няма смисъл.
Та последните години windows, office, xbox - всичко си го купуваш директно от тях и на M$ това им харесва

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Икономическа тема
Точно, както казва Зак!
Вече все повече компании минават на терминали директно към М$, и се плаща директно за това на М$.
Практически нямаш софтуер, който да контролираш на така наречения компютър в офиса.
Това е единственият път, директно след "продуктовото остаряване".
Който производител на каквото и да е не го е разбрал, скоро ще потъне.
Тесла са същите, те успяха да интегрират в техните продукти тази логика и в момента все-повече автомобилни производители се стремят към това.
Скоро и автомобил няма да може да се закупи, ако не е свързан с някакъв абонамент към производителя, а в по-далечно бъдеще, вероятно не толкова далечно , дори няма да имаш собственост на автомобила, нещо, като софтуера на М$.
Дето се казва, комунизъм, ама с други думи.
Едно време си мислехме, че книгата 1984 става въпрос за комунизъма, но реално в момента си е точно демократична приумица.
Вече все повече компании минават на терминали директно към М$, и се плаща директно за това на М$.
Практически нямаш софтуер, който да контролираш на така наречения компютър в офиса.
Това е единственият път, директно след "продуктовото остаряване".
Който производител на каквото и да е не го е разбрал, скоро ще потъне.
Тесла са същите, те успяха да интегрират в техните продукти тази логика и в момента все-повече автомобилни производители се стремят към това.
Скоро и автомобил няма да може да се закупи, ако не е свързан с някакъв абонамент към производителя, а в по-далечно бъдеще, вероятно не толкова далечно , дори няма да имаш собственост на автомобила, нещо, като софтуера на М$.
Дето се казва, комунизъм, ама с други думи.
Едно време си мислехме, че книгата 1984 става въпрос за комунизъма, но реално в момента си е точно демократична приумица.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1649
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Икономическа тема




"Блажени са вярващите!" - Библията
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Икономическа тема
zAcK написа:Всъщност, не зная друг голям вендор, който да се държи по подобен начин с партньорите си като тях, наистина![]()
Oracle от едно 20 години насам. От големите компании те със сигурност държат 1вото място
Google от едно 10тина години и те се самозабравиха
IBM бяха до преди 10-Тина години- сега не са защото много им потънаха нещата пък и са largely irrelevant
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Икономическа тема
ildivvy написа::mhihi:![]()
Доста хора в този форум са много далеч от реалностите в едно производство и машините необходими за него!
![]()
"Блажени са вярващите!" - Библията
И знаеш ли защо е така?!
Ами защото си вадим собствени изводи а някой, който претендира , че знае влиза и пише "Нищо не знаете" и не шише нищо друго по въпроса

И за това, ние продължаваме да не знаем тайните на големите бизнеси

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: b_u_b_o