M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

Мнение от DanielzZz » 28 Ное 2024, 3:49

Така...преди около година си закупих една много евтина 316ка (11/97) ,която така и не позлвах,та реално реших поне да я стегна и да имам един резервен и евтин автомобил,а не да стои и гние :mhihi:

Колата има монтирана газова уредба,но без да са правени цигании по инсталацията.
Проблема е следния - прекъсва на бензин в ниските обороти,гърми в колектора,не държи празен ход.Ако откача дебитомера почва да държи празен ход,но пак не може да се кара.На газ работи почти отлично (ще обясня по-натам в поста).
Гофрето от дебитомера към дросела е ок,нямам скъсани вакуумни маркучи.
Свещите са нови,бобината е ок,така или иначе нямаше да работи на газ ако проблема беше в тях.
В INPA не ми излиза да е записвала каквито и да е грешки.
Тествах тпс-а,стъпковия мотор и датчици разпределителен и колянов вал - газовия комп е пигибек,та реално дори да не ги бях тествал,не се съмнявам в тях,защото нямаше да работи и на газ.
Откачането на ламбдата няма абсолютно никакъв ефект също.
Колата беше за гарнитура,която смених(проблема е от преди това),та зацепването също е ок.

Нещата,които ме съмняват :

Когато купих колата имаше пуснат някакъв кабел от бенз помпата към запалката :mhihi: ,който естествено премахнах,подаването на допълнителни 12в не оправяше проблема.
Може и да се е губи маса,ще трябва да измеря с мултицета.
Съмнява ме да е проблем с токовете,защото нямаше да работи въобще,по-скоро може би прави ниско налягане.
Друго,в което се съмнявам е дюзите да са спекли.

НО,на газ също не работи перфектно - пак не се форсира свободно от празен ход,а има нещо като леко прекъсване.Ако я задържа на прекъсвач все едно си връща газта точно след като го удари.
При нормално шофиране върви отлично.

Гарнитурите по всмукателя дори не искам да ги споменавам,защото първо,че са метални и никога не се прецакват,второ че съм ги сменил :mhihi:
Диса-та също е ОК.

Някакви идеи какво може да пропускам или да погледна ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

Мнение от The Heartlistener » 29 Ное 2024, 15:39

Можеш да замериш налягането на горивото в рейката. Обърни внимание на регулатора за налягане - извади вакуумното маркуче и виж да няма бензин в него.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

Мнение от DanielzZz » 30 Ное 2024, 3:45

Забравих да напиша,че и това е тествано - не тече :mhihi:
Налягането не съм го тествал.
Тия дни ще поръчам 2 датчика колянов и разпределителн вал или ще подменя кабелите на тези (правих го успешно на м52 датчик - още работи :D),може би газта разчита само на единия и за това не прекъсва.

Другото,което ме съмнява е ел проблем - панела на климатроника е с постоянно светещи копчета за температурата,когато ключа е след ACC позицията,като нищо друго освен дисплея не свети (макар,че може и да са протекли кондензатори в управлението).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

Мнение от Ивайло Димов » 30 Ное 2024, 6:16

Няма смисъл да сменяш тези датчици-разпределителен и колянов вал.
Каква е АГУ -марка ,кое поколение?Така купи колата или я слага ти?Газта разчита и на двата датчика ,инак колата ти изобщо няма да стартира при определени условия,при заминал датчик колянов вал когато е загряла ,а при разпределетелен вал изобщо трудно ще запали и работата ще е неравномерна .Тези два датчика не ги вълнува какво гориво сипваш.АГУ 4-то поколение със самообучаващ се компютър взима времената от бензиновите инжектори. Ти твърдиш ,че на газ проблема не е толкова силно изразен .Преди да сменяш части напразно ,направи една диагностика в реално време ,Опикана дюза няма да ти запише грешка ,некоректно работещ дебитомер също .Това пропукване в кой колектор е -входящия или изходящия ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

Мнение от DanielzZz » 15 Дек 2024, 21:47

Точно за това се съмнявам да е в датчиците.
Газта е слагана от някой от предишните мурдари.
С разкачена инсталация проблема пак е наличен (взех колата с гатнитура,лепена с поксипол и сменях глава).

И аз се съмнявах в дюзите,но няма на кого да ги дам да ги тества наоколо,а ежедневката в момента я ремонтирам.

Имам INPA и ISTA / D от автосклад,какви стойности на дебитомера трябва да търся ?
С разкачен дебитомер не се оправя,освен че работи на празен ход,в момента в който подам газ колата умира.


Иначе пукането се чува от към всмукателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1635
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

Мнение от ildivvy » 16 Дек 2024, 17:34

При подаване на газ под товар трябва да отива на над 85-90% (или както го показва). Ако не е така, явно не мери вярно...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

Мнение от The Heartlistener » 16 Дек 2024, 17:54

DanielzZz написа:Точно за това се съмнявам да е в датчиците.
Газта е слагана от някой от предишните мурдари.
С разкачена инсталация проблема пак е наличен (взех колата с гатнитура,лепена с поксипол и сменях глава).

И аз се съмнявах в дюзите,но няма на кого да ги дам да ги тества наоколо,а ежедневката в момента я ремонтирам.

Имам INPA и ISTA / D от автосклад,какви стойности на дебитомера трябва да търся ?
С разкачен дебитомер не се оправя,освен че работи на празен ход,в момента в който подам газ колата умира.


Иначе пукането се чува от към всмукателя.

За тоя двигател на празен ход и работна температура, дебитомера трябва да отчита около 9 кг/ч. Провери при даване на газ реагира ли веднага на педала като скачане на стойностите.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

Мнение от DanielzZz » 20 Дек 2024, 3:12

Днес покарах колата след смяна на термостат и изведнъж се оправи от само себе си. :mhihi:
Само празния ход още е зле.
Но пък имам друг проблем - втори термостат (mahle) не ми отваря.Колата НЕ прегрява,но долния маркуч стои леден.Докато обезвъздушавах колата отвори и всичко беше наред.Вечерта я покарах и тъкмо се зарадвах,че вече е караема на бензин и сега пак това.
Забелязах,че след раздаване на газ при загасена кола нещо много силно пука в мотора (звука е много странен,все едно опъвам пружина и я пускам да се удари в метал,не е като пукане от генерация и не е с такава честота).
Като сменях главата я проверих и челосах.
Някакви идеи ?
Възможно ли е да смуче въздух от изпарителя ?
Или блока да се е изкривил от предишен проблем с гарнитурата ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване

Мнение от ~Мишо~ » 20 Дек 2024, 11:14

Термостата си е добре. Ти как искаш, сега на тия температури да парят и двата ли? Ами на лято?

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook