M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- DanielzZz
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1908
- Регистриран на: 29.12.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: М4
M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
Така...преди около година си закупих една много евтина 316ка (11/97) ,която така и не позлвах,та реално реших поне да я стегна и да имам един резервен и евтин автомобил,а не да стои и гние
Колата има монтирана газова уредба,но без да са правени цигании по инсталацията.
Проблема е следния - прекъсва на бензин в ниските обороти,гърми в колектора,не държи празен ход.Ако откача дебитомера почва да държи празен ход,но пак не може да се кара.На газ работи почти отлично (ще обясня по-натам в поста).
Гофрето от дебитомера към дросела е ок,нямам скъсани вакуумни маркучи.
Свещите са нови,бобината е ок,така или иначе нямаше да работи на газ ако проблема беше в тях.
В INPA не ми излиза да е записвала каквито и да е грешки.
Тествах тпс-а,стъпковия мотор и датчици разпределителен и колянов вал - газовия комп е пигибек,та реално дори да не ги бях тествал,не се съмнявам в тях,защото нямаше да работи и на газ.
Откачането на ламбдата няма абсолютно никакъв ефект също.
Колата беше за гарнитура,която смених(проблема е от преди това),та зацепването също е ок.
Нещата,които ме съмняват :
Когато купих колата имаше пуснат някакъв кабел от бенз помпата към запалката
,който естествено премахнах,подаването на допълнителни 12в не оправяше проблема.
Може и да се е губи маса,ще трябва да измеря с мултицета.
Съмнява ме да е проблем с токовете,защото нямаше да работи въобще,по-скоро може би прави ниско налягане.
Друго,в което се съмнявам е дюзите да са спекли.
НО,на газ също не работи перфектно - пак не се форсира свободно от празен ход,а има нещо като леко прекъсване.Ако я задържа на прекъсвач все едно си връща газта точно след като го удари.
При нормално шофиране върви отлично.
Гарнитурите по всмукателя дори не искам да ги споменавам,защото първо,че са метални и никога не се прецакват,второ че съм ги сменил
Диса-та също е ОК.
Някакви идеи какво може да пропускам или да погледна ?

Колата има монтирана газова уредба,но без да са правени цигании по инсталацията.
Проблема е следния - прекъсва на бензин в ниските обороти,гърми в колектора,не държи празен ход.Ако откача дебитомера почва да държи празен ход,но пак не може да се кара.На газ работи почти отлично (ще обясня по-натам в поста).
Гофрето от дебитомера към дросела е ок,нямам скъсани вакуумни маркучи.
Свещите са нови,бобината е ок,така или иначе нямаше да работи на газ ако проблема беше в тях.
В INPA не ми излиза да е записвала каквито и да е грешки.
Тествах тпс-а,стъпковия мотор и датчици разпределителен и колянов вал - газовия комп е пигибек,та реално дори да не ги бях тествал,не се съмнявам в тях,защото нямаше да работи и на газ.
Откачането на ламбдата няма абсолютно никакъв ефект също.
Колата беше за гарнитура,която смених(проблема е от преди това),та зацепването също е ок.
Нещата,които ме съмняват :
Когато купих колата имаше пуснат някакъв кабел от бенз помпата към запалката

Може и да се е губи маса,ще трябва да измеря с мултицета.
Съмнява ме да е проблем с токовете,защото нямаше да работи въобще,по-скоро може би прави ниско налягане.
Друго,в което се съмнявам е дюзите да са спекли.
НО,на газ също не работи перфектно - пак не се форсира свободно от празен ход,а има нещо като леко прекъсване.Ако я задържа на прекъсвач все едно си връща газта точно след като го удари.
При нормално шофиране върви отлично.
Гарнитурите по всмукателя дори не искам да ги споменавам,защото първо,че са метални и никога не се прецакват,второ че съм ги сменил

Диса-та също е ОК.
Някакви идеи какво може да пропускам или да погледна ?
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1199
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
Можеш да замериш налягането на горивото в рейката. Обърни внимание на регулатора за налягане - извади вакуумното маркуче и виж да няма бензин в него.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- DanielzZz
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1908
- Регистриран на: 29.12.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: М4
Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
Забравих да напиша,че и това е тествано - не тече
Налягането не съм го тествал.
Тия дни ще поръчам 2 датчика колянов и разпределителн вал или ще подменя кабелите на тези (правих го успешно на м52 датчик - още работи
),може би газта разчита само на единия и за това не прекъсва.
Другото,което ме съмнява е ел проблем - панела на климатроника е с постоянно светещи копчета за температурата,когато ключа е след ACC позицията,като нищо друго освен дисплея не свети (макар,че може и да са протекли кондензатори в управлението).

Налягането не съм го тествал.
Тия дни ще поръчам 2 датчика колянов и разпределителн вал или ще подменя кабелите на тези (правих го успешно на м52 датчик - още работи

Другото,което ме съмнява е ел проблем - панела на климатроника е с постоянно светещи копчета за температурата,когато ключа е след ACC позицията,като нищо друго освен дисплея не свети (макар,че може и да са протекли кондензатори в управлението).
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
Няма смисъл да сменяш тези датчици-разпределителен и колянов вал.
Каква е АГУ -марка ,кое поколение?Така купи колата или я слага ти?Газта разчита и на двата датчика ,инак колата ти изобщо няма да стартира при определени условия,при заминал датчик колянов вал когато е загряла ,а при разпределетелен вал изобщо трудно ще запали и работата ще е неравномерна .Тези два датчика не ги вълнува какво гориво сипваш.АГУ 4-то поколение със самообучаващ се компютър взима времената от бензиновите инжектори. Ти твърдиш ,че на газ проблема не е толкова силно изразен .Преди да сменяш части напразно ,направи една диагностика в реално време ,Опикана дюза няма да ти запише грешка ,некоректно работещ дебитомер също .Това пропукване в кой колектор е -входящия или изходящия ?
Каква е АГУ -марка ,кое поколение?Така купи колата или я слага ти?Газта разчита и на двата датчика ,инак колата ти изобщо няма да стартира при определени условия,при заминал датчик колянов вал когато е загряла ,а при разпределетелен вал изобщо трудно ще запали и работата ще е неравномерна .Тези два датчика не ги вълнува какво гориво сипваш.АГУ 4-то поколение със самообучаващ се компютър взима времената от бензиновите инжектори. Ти твърдиш ,че на газ проблема не е толкова силно изразен .Преди да сменяш части напразно ,направи една диагностика в реално време ,Опикана дюза няма да ти запише грешка ,некоректно работещ дебитомер също .Това пропукване в кой колектор е -входящия или изходящия ?
- DanielzZz
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1908
- Регистриран на: 29.12.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: М4
Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
Точно за това се съмнявам да е в датчиците.
Газта е слагана от някой от предишните мурдари.
С разкачена инсталация проблема пак е наличен (взех колата с гатнитура,лепена с поксипол и сменях глава).
И аз се съмнявах в дюзите,но няма на кого да ги дам да ги тества наоколо,а ежедневката в момента я ремонтирам.
Имам INPA и ISTA / D от автосклад,какви стойности на дебитомера трябва да търся ?
С разкачен дебитомер не се оправя,освен че работи на празен ход,в момента в който подам газ колата умира.
Иначе пукането се чува от към всмукателя.
Газта е слагана от някой от предишните мурдари.
С разкачена инсталация проблема пак е наличен (взех колата с гатнитура,лепена с поксипол и сменях глава).
И аз се съмнявах в дюзите,но няма на кого да ги дам да ги тества наоколо,а ежедневката в момента я ремонтирам.
Имам INPA и ISTA / D от автосклад,какви стойности на дебитомера трябва да търся ?
С разкачен дебитомер не се оправя,освен че работи на празен ход,в момента в който подам газ колата умира.
Иначе пукането се чува от към всмукателя.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1635
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
При подаване на газ под товар трябва да отива на над 85-90% (или както го показва). Ако не е така, явно не мери вярно...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1199
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
DanielzZz написа:Точно за това се съмнявам да е в датчиците.
Газта е слагана от някой от предишните мурдари.
С разкачена инсталация проблема пак е наличен (взех колата с гатнитура,лепена с поксипол и сменях глава).
И аз се съмнявах в дюзите,но няма на кого да ги дам да ги тества наоколо,а ежедневката в момента я ремонтирам.
Имам INPA и ISTA / D от автосклад,какви стойности на дебитомера трябва да търся ?
С разкачен дебитомер не се оправя,освен че работи на празен ход,в момента в който подам газ колата умира.
Иначе пукането се чува от към всмукателя.
За тоя двигател на празен ход и работна температура, дебитомера трябва да отчита около 9 кг/ч. Провери при даване на газ реагира ли веднага на педала като скачане на стойностите.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- DanielzZz
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1908
- Регистриран на: 29.12.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: М4
Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
Днес покарах колата след смяна на термостат и изведнъж се оправи от само себе си.
Само празния ход още е зле.
Но пък имам друг проблем - втори термостат (mahle) не ми отваря.Колата НЕ прегрява,но долния маркуч стои леден.Докато обезвъздушавах колата отвори и всичко беше наред.Вечерта я покарах и тъкмо се зарадвах,че вече е караема на бензин и сега пак това.
Забелязах,че след раздаване на газ при загасена кола нещо много силно пука в мотора (звука е много странен,все едно опъвам пружина и я пускам да се удари в метал,не е като пукане от генерация и не е с такава честота).
Като сменях главата я проверих и челосах.
Някакви идеи ?
Възможно ли е да смуче въздух от изпарителя ?
Или блока да се е изкривил от предишен проблем с гарнитурата ?

Само празния ход още е зле.
Но пък имам друг проблем - втори термостат (mahle) не ми отваря.Колата НЕ прегрява,но долния маркуч стои леден.Докато обезвъздушавах колата отвори и всичко беше наред.Вечерта я покарах и тъкмо се зарадвах,че вече е караема на бензин и сега пак това.
Забелязах,че след раздаване на газ при загасена кола нещо много силно пука в мотора (звука е много странен,все едно опъвам пружина и я пускам да се удари в метал,не е като пукане от генерация и не е с такава честота).
Като сменях главата я проверих и челосах.
Някакви идеи ?
Възможно ли е да смуче въздух от изпарителя ?
Или блока да се е изкривил от предишен проблем с гарнитурата ?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: M43..."неразрешим" проблем с прекъсване
Термостата си е добре. Ти как искаш, сега на тия температури да парят и двата ли? Ами на лято?
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани