Трудно пали студена , е 39 520i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 9.05.2024

Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от gencho22 » 15 Окт 2024, 22:44

Здравейте , колата е е 39 520 бензин 150 коня двоен ванус с газ 99 година. Колата трудно пали студена ( в смисъл пали държи ниски обороти-550/650 ,гледано на диагностика и претриса ) ако три или четири пъти я запаля и загася на петия път си пали супер изфорсира се до 1200 оборота и заспи. След първото палене за деня и като покарам малко , може 1 час да я паля и гася няма проблеми. Записва грешки само за ламбда сонда 1- вата отговаряща за 1 ви до 4 ти цилиндър , по колата са сменени -Картерна вентилация , пълен рециклаж на ванусусите, филтри на газовата ,филтри на бензина, бензинова помпа , свещи /преди 2 хиляди километра , въздушен филтър , пробвани са няколко бубини ( понеже дава на моменти мис фаери на различни цилиндри ) , предстой да се сменят газовите дюзи и да се рециклират бензиновите . Свеща на 4 ти цилиндър винаги след всяка смяна на свещи което за 60 хиляди километра се е случило 4 пъти , винаги е черна от нагар на масло . Реално по мой впечетления колата гори около 1 литър на 10 хиляди километра , два пъти е карана с равенол два пъти с тотал и един път с кастрол почти винаги разхода на масло е литър ( но с равенола е най- добре ) 10 ве 40 . Попрочетох за проблемите с паленето и за това, че често е бил в следсвие на датчик разпределитен вал или колянов вал , но никога не ми го е записвала като грешка , склонен съм да ги сменя и тях ако това ще доведе до жалното. Мерена компресия на цилиндрите при последната смяна на свещи е около 11
, моля за мнения и съвети ако някой се е сблъсвал с подни проблеми.

П.П. - понеже при четенето на темите за трудното палене има мнениея,че при проблеми с датчик разпределителен вал колата не върви като цяло ( при мен колата въри супер особенно след рециклажа на двойния ванус - върви на прибиване) .
Очаквам съвети от сблъсвалите се с този проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от Ивайло Димов » 17 Окт 2024, 6:49

Датчил колянов вал ако е проблемен след като колата е загряла и я загасиш няма палене докато не се охлади,а и щом не лъсва на диагностика там драми няма.Преди да сменяш квото и да било опитай варианта преди да загасиш колата да прехвърлиш на бензин и да поработи 20-30 секунди и я оставяш така до следващо палене.Ако няма ефект ,пробваш аварийно палене на газ -виж ква ти е АГУ и как се прави .Ся ,първия метод щи покаже дали случайно не остава газ в колектора ,която се кондезира и при първо палене омешва двете горива ,при втория ще се разбере дали няма проблем с бензиновата апаратура -инжектори ,сонда .Ако няма промяна в поведението смени си ламбдата -желателно с ОЕ ,ако ти се вижда скъпа варианти са Bocsh или NGK .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 1.01.2016
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е60 530i

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от philip_vd » 17 Окт 2024, 8:23

Тези датчици(колянов и разпределителен вал) когато дадат грешка на диагностика повече няма палене. Особено на коляновия вал. Закачи инпата и при първоначално въртене на стартера виж колко са ти оборотите в рийд статуса. Трябва да са около 200-250. Ако са по малко е тръгнал датчика на коляновия вал. На няколко коли(включително и моята) този датчик ми изяде нервите до като го хвана че е проблемен. По правило ми правеше тези мизерии когато нямам диагностика в момента да видя живите данни. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от kikko » 17 Окт 2024, 18:37

Огледай хубаво за паразитен въздух, след дебитомера. Теч на масло от двете малки гарнитурки на капака на главата “давят” свещите в масло и също е предпоставка за проблеми.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 9.05.2024

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от gencho22 » 17 Окт 2024, 22:26

kikko написа:Огледай хубаво за паразитен въздух, след дебитомера. Теч на масло от двете малки гарнитурки на капака на главата “давят” свещите в масло и също е предпоставка за проблеми.


гофретата след дебитомера са сменяни преди 6 месеца с нови , пробвах с пръскане на спрей за почистване на спирачки по гофретата и всичко след дебитомера при запален мотор няма никаква индикация, че смуче въздух , на проба с дим не съм ходил ( аз така му викам ) . За гарнитурата на на капака на клапаните предстой и смяна, чакам майстора ми да намери време за мен.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 9.05.2024

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от gencho22 » 17 Окт 2024, 22:28

Ивайло Димов написа:Датчил колянов вал ако е проблемен след като колата е загряла и я загасиш няма палене докато не се охлади,а и щом не лъсва на диагностика там драми няма.Преди да сменяш квото и да било опитай варианта преди да загасиш колата да прехвърлиш на бензин и да поработи 20-30 секунди и я оставяш така до следващо палене.Ако няма ефект ,пробваш аварийно палене на газ -виж ква ти е АГУ и как се прави .Ся ,първия метод щи покаже дали случайно не остава газ в колектора ,която се кондезира и при първо палене омешва двете горива ,при втория ще се разбере дали няма проблем с бензиновата апаратура -инжектори ,сонда .Ако няма промяна в поведението смени си ламбдата -желателно с ОЕ ,ако ти се вижда скъпа варианти са Bocsh или NGK .


Това ще го пробвам още утре с прехвърлянето на бензин преди да я загася.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 9.05.2024

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от gencho22 » 19 Окт 2024, 17:04

Ивайло Димов написа:Датчил колянов вал ако е проблемен след като колата е загряла и я загасиш няма палене докато не се охлади,а и щом не лъсва на диагностика там драми няма.Преди да сменяш квото и да било опитай варианта преди да загасиш колата да прехвърлиш на бензин и да поработи 20-30 секунди и я оставяш така до следващо палене.Ако няма ефект ,пробваш аварийно палене на газ -виж ква ти е АГУ и как се прави .Ся ,първия метод щи покаже дали случайно не остава газ в колектора ,която се кондезира и при първо палене омешва двете горива ,при втория ще се разбере дали няма проблем с бензиновата апаратура -инжектори ,сонда .Ако няма промяна в поведението смени си ламбдата -желателно с ОЕ ,ако ти се вижда скъпа варианти са Bocsh или NGK .

Пробвах това с минаването на бензин преди да я загася , карах около 500 метра на бензин загасих я след 8 часа пак същото

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 9.05.2024

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от gencho22 » 20 Окт 2024, 16:33

Ивайло Димов написа:Датчил колянов вал ако е проблемен след като колата е загряла и я загасиш няма палене докато не се охлади,а и щом не лъсва на диагностика там драми няма.Преди да сменяш квото и да било опитай варианта преди да загасиш колата да прехвърлиш на бензин и да поработи 20-30 секунди и я оставяш така до следващо палене.Ако няма ефект ,пробваш аварийно палене на газ -виж ква ти е АГУ и как се прави .Ся ,първия метод щи покаже дали случайно не остава газ в колектора ,която се кондезира и при първо палене омешва двете горива ,при втория ще се разбере дали няма проблем с бензиновата апаратура -инжектори ,сонда .Ако няма промяна в поведението смени си ламбдата -желателно с ОЕ ,ако ти се вижда скъпа варианти са Bocsh или NGK .


Пробвано е да се загаси на бензин и след това да се запали на сутринта - ефекта е същия 5 пъти гасне докато накрая запали изфорсира се и заработи нормално , аварйино палене на газ ( задържане на бутона на и палене да , пробвано няма никаква разлика ) тва го пробвах на следващия ден.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 9.05.2024

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от gencho22 » 20 Окт 2024, 16:36

kikko написа:Огледай хубаво за паразитен въздух, след дебитомера. Теч на масло от двете малки гарнитурки на капака на главата “давят” свещите в масло и също е предпоставка за проблеми.


Предстой смяна на гарнитурата на капака на клапаните ( просто при рециклирането на ванусите , бяхме взели гарнитурата за капака на клапаните но без гумичките за болтовете в комплекта ) пробвано е за паразитен въздух , при запален мотор да се пръска по гумените гофрета със спрей за почистване на спирачки и общо взето по целия мотор , промяна или изфорсиране на място нямаше .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от v_p_m » 21 Окт 2024, 12:30

gencho22 написа:Здравейте , колата е е 39 520 бензин 150 коня двоен ванус с газ 99 година. Колата трудно пали студена ( в смисъл пали държи ниски обороти-550/650 ,гледано на диагностика и претриса ) ако три или четири пъти я запаля и загася на петия път си пали супер изфорсира се до 1200 оборота и заспи. След първото палене за деня и като покарам малко , може 1 час да я паля и гася няма проблеми. Записва грешки само за ламбда сонда 1- вата отговаряща за 1 ви до 4 ти цилиндър , по колата са сменени -Картерна вентилация , пълен рециклаж на ванусусите, филтри на газовата ,филтри на бензина, бензинова помпа , свещи /преди 2 хиляди километра , въздушен филтър , пробвани са няколко бубини ( понеже дава на моменти мис фаери на различни цилиндри ) , предстой да се сменят газовите дюзи и да се рециклират бензиновите . Свеща на 4 ти цилиндър винаги след всяка смяна на свещи което за 60 хиляди километра се е случило 4 пъти , винаги е черна от нагар на масло . Реално по мой впечетления колата гори около 1 литър на 10 хиляди километра , два пъти е карана с равенол два пъти с тотал и един път с кастрол почти винаги разхода на масло е литър ( но с равенола е най- добре ) 10 ве 40 . Попрочетох за проблемите с паленето и за това, че често е бил в следсвие на датчик разпределитен вал или колянов вал , но никога не ми го е записвала като грешка , склонен съм да ги сменя и тях ако това ще доведе до жалното. Мерена компресия на цилиндрите при последната смяна на свещи е около 11
, моля за мнения и съвети ако някой се е сблъсвал с подни проблеми.

П.П. - понеже при четенето на темите за трудното палене има мнениея,че при проблеми с датчик разпределителен вал колата не върви като цяло ( при мен колата въри супер особенно след рециклажа на двойния ванус - върви на прибиване) .
Очаквам съвети от сблъсвалите се с този проблем.


Може ли да опишеш "трудното палене" ,
При първото завъртане , двигателя веднага ли стартира или отнема повече време/върти на стартер 4-5 секунди/ ?

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 9.05.2024

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от gencho22 » 22 Окт 2024, 19:45

Стартира нормално просто гасне след 1 до 5-6 секудни

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 9.05.2024

Re: Трудно пали студена , е 39 520i

Мнение от gencho22 » 06 Ное 2024, 19:05

Здравейте , под трудно палене обяснявам следното - въртя пали бързо не върти много около 5 секудни работи двигателя на много ниски обороти и гасне сам , въртя пак пали пак бързо ( винаги пали бързо не върти повече от нормалното ) пак не може да задържи оборти и гасне , натискам педала на газта никаква реакция и си гасне , пак вътря вече трети път този път се изфорсира добре над 1000 оборота , започва да тресе и след 5 скудни гасне ( или аз я гася понеже ми е жал за работата на мотора . Вече 4 тото или 5 тото палене както ТЯ си реши е супер изфорисирва се работи си на 1000 оборота малко претриса но работи стабилно не гасне , имам едно обд закачено на нея винаги свързвам се през андроида навигацията , трия грешките ,а те са обикновено двете ламбди сонди P0170 и P0173 , няколко мис фаера , обивкновенно на различни цилиндри , и колата е нормална може да мина 500 килоемтра и да я гася и паля на всеки километър , няма проблеми .

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 9.05.2024

Re: Трудно пали студена , е 39 520i (РЕШЕН )

Мнение от gencho22 » 04 Дек 2024, 15:04

Здравейте на всички имаме развръзка с трудното палене , работата се оправи посъветваха ме добавка https://rimetbg.com/product/rimet-za-po ... a-sistema/ за чистене на горивната система всичко се оправи , явно дюзите са ми били зацапани много.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook