Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
- Spit-Fire
- Scrapyard user
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09
Re: Мотористите във форума!
Да, копие на Пуиг е, ама не на туринга ами на спорт мисля. Туринга е по-висок малко в средата, ама четох, че много гадно насочва вятъра да те блъска баш в главата.
Иначе честно казано с мойта малка слюдичка дето ми крие дисплея от мухи в момента е ОК до 100-110, нагоре става зор. Целта ми е да вдигна до 130-40 с тая новата слюда. Ако успея ще е успех за мен. А тая другата простотия пак е копие на пуиг и де да знам, просто беше 30 лева и викам що да не, може на живо да ми хареса много
Иначе честно казано с мойта малка слюдичка дето ми крие дисплея от мухи в момента е ОК до 100-110, нагоре става зор. Целта ми е да вдигна до 130-40 с тая новата слюда. Ако успея ще е успех за мен. А тая другата простотия пак е копие на пуиг и де да знам, просто беше 30 лева и викам що да не, може на живо да ми хареса много

The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1646
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!



Тези, новите, гаснат по съвсем тривиални причини - за да спазят 'зелените' норми, ги карат дори в началото да работят на 'извратени' смеси! Решава се елементарно за дребни стотинки

И последно - нормално е майсторите да препоръчват това, което могат да правят! Нали и те хляб ядат? Каква е разликата между Ф-ката и Пегасо-то, като двигателя е еднакъв и идва от Ротакс

Не се съобразявайте с моето мнение! Аз не съм специалист, нито съм майстор! Аз само обичам моторите още от дете!
П.П. За Гуци-то можем да си говорим до утре, но няма смисъл! За който се чуди - да прочете първото изречение от 'поста'

Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Мотористите във форума!
Ildivvy и другите колеги като сте се заговорили за клапани я кажете каква е идеята да се освободи обтегача на веригата при проверка на хлабините. Досега не съм го правил, а на моя мотор вече съм му навъртял към 25-30к и мисля тази зима да го свърша това. По принцип в user manual-а тази процедура я има описана доста добре кое как се прави и аз мисля да си я следвам, даже си има специален инструмент за освобождаване на въпросния обтегач, но аз ли нещо не разбирам принципа му на работа 

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1646
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Предполагам, за да няма напън върху валовете, които така да обират някаква част от хлабините на клапаните... Т.е. измерването да стане по-реално.
В интерес на истината, като се обтягат ремъците на Дукати-то, пише да се превърти вала, за да се направи обтягането на вертикалния цилиндър както трябва. Иначе разпр.вал го я напъва и малко лъже... Т.е. има си разлика и в двата случая!
В интерес на истината, като се обтягат ремъците на Дукати-то, пише да се превърти вала, за да се направи обтягането на вертикалния цилиндър както трябва. Иначе разпр.вал го я напъва и малко лъже... Т.е. има си разлика и в двата случая!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:Какъв е проблема до се сменят два ремъка за 90лв общо и за 40 минути работа от някой, който не е сляп и ръцете не са му съвсем в хххх ?
Масово не ни се занимава, а сервизи за мотори има само в големите градове, повечето през активния сезон са затрупани с работа и чакаш ред за другия месец, а половината майстори искат да правят само японски мотори...
Не е като да караш голф и във всяко село да има кой да ти смени ремъка.
Аз имах някакъв младежки ентусиазъм в началото, цепил съм балканчето на 13-15 години, колите си ги ремонтирах от 18 до към 28, беше ми интересно и любопитно, но вече ми е досадно и не ми се цапа. Предпочитам да карам, а някой друг да се цапа вместо мен. Даже и веригата мe мързи да си мажа.

А и е още нещо което трябва да го мислиш - тва ангренажния ремък на мотора. "Ама направил ли си е километрите, направил ли си е годините, 2023 ли го смених или 2022, записах ли в тефтера, а къде ми е тефтера..."

ildivvy написа:Тези, новите, гаснат по съвсем тривиални причини - за да спазят 'зелените' норми, ги карат дори в началото да работят на 'извратени' смеси! Решава се елементарно за дребни стотинки... Така гаснеше и Ф-ката на моя познат, преди да я оправя...
Разкажи, че ми стана интересно, какво си правил?
ildivvy написа: И последно - нормално е майсторите да препоръчват това, което могат да правят! Нали и те хляб ядат? Каква е разликата между Ф-ката и Пегасо-то, като двигателя е еднакъв и идва от Ротакс?
Всъщност беше 660 това пегасо. Двигателя трябва да е същия като ямахите. И аз това попитах майстора, но той каза "остави двигателя, проблема им е в електрониката на тея априлии, бягай далече".

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1646
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Отдавна няма нужда да се пише нещо в тефтер и да се помни къде е оставен той... Има си приложения/сайтове в мрежата за тази работа! Отделно, смяната на ремък на мотор не е 'мръсна' работа и не се цапаш. Свалят се два външни капака... Не ровя в двигателя! Ресурса им е поне двоен на това, което препоръчват, но са се застраховали яко... Ангр.вериги на моторите не са като на колите. Ресурса им е доста по-малък и се сменят, ако се кара мотора повече време от един човек, като им дойде времето. За мазането на веригата го пропускам... все едно не съм го чул! Тук всеки си преценя... Замислял ли си се, какво всъщност правят майсторите по японските мотори? 90% е само профилактика и 'традиционни' за моторите 'операции'. Те са еднакви за всички марки, без значение произхода. Каква е разликата дали ще опъне/смени верига на ВФР или на Мултистрада? Смяна на масла (филтрите са ми по 5лв), гуми, предница и т.н. Компонентите на ел.системата са еднакви, спирачките са еднакви... Стандартни конструкции! Между другото, разглобяване и смяна на сух съединител става за под 20мин с два имбуса дори на някоя поляна
.. Пак не се цапаш
!
По другите питания не ми се пише! Някакси нямам мотивация и ми се вижда излишно, нали и без това не ги карат тези мотори...


По другите питания не ми се пише! Някакси нямам мотивация и ми се вижда излишно, нали и без това не ги карат тези мотори...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- turieca
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 19.03.2004
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
Re: Мотористите във форума!
Чета темата с интерес, понеже нямам бмв и тази ми е единствената в, която чакам някой да пише нещо да се поограмотя или да видя нещо ново.
Та моля да не го обръщаме на мерене на моторетки всяко нещо е интересно на някой.
Аз карам Хонда, но с интерес чета и за други машини, та колега споделяй има кой да чете с интерес.
Благодаря на всички, които споделят неща полезни и интересни свързани с моторите.
Та моля да не го обръщаме на мерене на моторетки всяко нещо е интересно на някой.
Аз карам Хонда, но с интерес чета и за други машини, та колега споделяй има кой да чете с интерес.
Благодаря на всички, които споделят неща полезни и интересни свързани с моторите.

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1646
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Както казах, проблема с гасненето и 'кривата' работа на празен ход при студен старт на тези (а и доста други) мотори е, че смесите, които са им зададени, са бедни, за да покрият еко-емисиите. Решава се лесно, като се 'излъже' датчика за температура, че тя не е примерно 15'С или каквато и да е, а че е примерно -30'С. Датчика е с резистор с променливо съпротивление, като на всички останали МПС-та. Свързва се един резистор от 2,4кОм, примерно, последователно на темп.датчик и се прави едно 'копче', което го шунтира, когато не ни трябва. При студен старт се натиска копчето, ЕКУ-то си мисли, че навън е яка зима, отива на други полета от картата (или допълнителните корекции) и работи с доста по-богати смеси. Двигателя стартира и работи перфектно! След минутка или две просто превключвате копчето и всичко си заработва оригинално! Това с гасненето е гадно и много изнервящо иначе.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа: Ангр.вериги на моторите не са като на колите. Ресурса им е доста по-малък и се сменят, ако се кара мотора повече време от един човек, като им дойде времето.
Зависи от мотора явно. В тази тема сме коментирали онзи американец с f4i, който подмина 300 000 МИЛИ.

Това са 500к км, не беше сменял ангр. верига, само някакъв ремонт по скоростите имаше, мисля че даже беше на оригинален съединител още, а караше и по писти.
ildivvy написа:Замислял ли си се, какво всъщност правят майсторите по японските мотори? 90% е само профилактика и 'традиционни' за моторите 'операции'. Те са еднакви за всички марки, без значение произхода. Каква е разликата дали ще опъне/смени верига на ВФР или на Мултистрада? Смяна на масла (филтрите са ми по 5лв), гуми, предница и т.н. Компонентите на ел.системата са еднакви, спирачките са еднакви... Стандартни конструкции!
Разбирам те, но защо тогава майсторите се дърпат от тези италиански мотори, защо не искат да ги правят като всичко им е еднакво?
Защо пегасо с ротакс е 50% по-евтино от бмв със същия ротакс?
Защо пегасо с 660 мотор е няколко хиляди лв по-евтино от ямаха хт660 със същия двигател?
Явно има нещо.
Аз не се заяждам, дано не ме разбираш грешно, просто опитвам да науча повече.
Между другото бях гледал един клип в ютуб преди време, където събраха първото масло от доста чисто нови мотори след разработката и го изпратиха за изследване. японците почти нямаха стружки в маслото, а априлия и ктм бяха чорба масло пълно с метали вътре.

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Мотористите във форума!
Попадам вече на наколко статии, където са "захапали" КТМ, за ниско качество, при изработката на разпределителните валове, последвано от брутално износване в периода на експлоатация. Ако не ме лъже паметта, дори производителя е започнал да признава, така че собствениците на по-нови машини, да се ослушват за евентуален рикол.
VPM, благодаря за снимките, беше споменал за ФБ група, ако се сетиш, пусни препратка.
Това, което казва ildivvy, за празният ход, е самата изтина, бедни смеси и екология. Разтягам малко ластика и излизам от зоната на студения старт, защото ако ти угасне двигателя на място, най-много да ти постарада егото, обаче това обедняване в горивните карти, при празен ход и в прехода при отваряне на дросела, води до един нервен и небалансиран мотоциклет при ниска скорост, рязко грабване при отваряне на газта, това е много неприятно в градски условия, обратни завои, на светофари и т.н. Много ми хареса, това което са правили с датчика, чел съм по темата, никъде нямаше вариант с ключе. Един германец, от хоби проект (същите проблеми с личния си мотор с Ротакс) започва да произвежда подобна залъгалка за датчика, Booster Plug за заинтересованите. Италианец, пък беше модифицирал самият датчик, с подмяна на резистора. Мненията за тази "гяволия" са че работи, но според някои, след време компютъра, чрез обратна връзка от ламбда сензора, научава гяволъка и коригира смесите. Под работи, се има предвид, че мотоциклета става по-плавен и приятен за каране в ниските скорости и предавки.
VPM, благодаря за снимките, беше споменал за ФБ група, ако се сетиш, пусни препратка.

Това, което казва ildivvy, за празният ход, е самата изтина, бедни смеси и екология. Разтягам малко ластика и излизам от зоната на студения старт, защото ако ти угасне двигателя на място, най-много да ти постарада егото, обаче това обедняване в горивните карти, при празен ход и в прехода при отваряне на дросела, води до един нервен и небалансиран мотоциклет при ниска скорост, рязко грабване при отваряне на газта, това е много неприятно в градски условия, обратни завои, на светофари и т.н. Много ми хареса, това което са правили с датчика, чел съм по темата, никъде нямаше вариант с ключе. Един германец, от хоби проект (същите проблеми с личния си мотор с Ротакс) започва да произвежда подобна залъгалка за датчика, Booster Plug за заинтересованите. Италианец, пък беше модифицирал самият датчик, с подмяна на резистора. Мненията за тази "гяволия" са че работи, но според някои, след време компютъра, чрез обратна връзка от ламбда сензора, научава гяволъка и коригира смесите. Под работи, се има предвид, че мотоциклета става по-плавен и приятен за каране в ниските скорости и предавки.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1646
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
dhtj написа:
Разбирам те, но защо тогава майсторите се дърпат от тези италиански мотори, защо не искат да ги правят като всичко им е еднакво?
...
Честно казано, аз не разбирам, какво се включва под 'не искат да правят' ? В Пловдив го няма този проблем - не се дърпат да правят италиански мотори. По останалата част мисля, че нямам какво повече да кажа... Лично аз се радвах, че никой не иска италиански мотори и затова са по-евтини...
Всички знаем, че стружките в първото масло са и от зъбните колелета в скоростите! Това не са 'чепаци' от буталата и цилиндрите, нали? Знам за поне няколко КТМ-а (640сс и 990сс), които нямат ядове с нищо по над 200хил.км ... Проблемите са май с 790сс моделите... Кое производство преместиха в Индия, не помня...
'Хакването' на показанието на температурния датчик се прави само в самото начало (първите 1-2мин) на студен старт! Тогава ламбда-сондата е студена и ЕКУ-то изобщо не я гледа, както е и при колите (всички ДВГ-та)! След това се възстановява 'оригиналното' му показание и всичко си е както преди! Това не е за оправяне на бедните смеси след като е загрял мотора... За тях правят 'ъпдейти' на софта и т.н. Или караш с повечко газ или ако си с мотор от определени марки си 'барваш' леко картите със софтуер за това нещо и т.н.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Мотористите във форума!
Представиха новата ямаха R9... Същия мотор от мт модела но в пистова опаковка. Очаквах поне още някой кон да изстискат повече...
Между другото има доста добри намаления на дукатита в овърдрайв в момента.
Чисто нов монстър 2024, 937 кубика който е - 22 770лв. Намален от 25к.
Следя как са цените на новите мотори в последно време и най-вероятно догодина мисля да изкарам нещо ново от магазина. За (хубава) нова кола нямам пари, но поне един нов мотор ще си взема да се поглезя.
Понеже имам един нов "мотор", който макар и китайска електричка, виждам че всичко му е перфектно, защото сега е излязъл от завода и само аз съм го пипал, а на моторите втора ръка които съм имал, все има нещо преебано от някой преди мен, което ме дразни.
Между другото има доста добри намаления на дукатита в овърдрайв в момента.
Чисто нов монстър 2024, 937 кубика който е - 22 770лв. Намален от 25к.
Следя как са цените на новите мотори в последно време и най-вероятно догодина мисля да изкарам нещо ново от магазина. За (хубава) нова кола нямам пари, но поне един нов мотор ще си взема да се поглезя.

Понеже имам един нов "мотор", който макар и китайска електричка, виждам че всичко му е перфектно, защото сега е излязъл от завода и само аз съм го пипал, а на моторите втора ръка които съм имал, все има нещо преебано от някой преди мен, което ме дразни.

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Мотористите във форума!
dhtj написа:Следя как са цените на новите мотори в последно време и най-вероятно догодина мисля да изкарам нещо ново от магазина. За (хубава) нова кола нямам пари, но поне един нов мотор ще си взема да се поглезя.![]()
Понеже имам един нов "мотор", който макар и китайска електричка, виждам че всичко му е перфектно, защото сега е излязъл от завода и само аз съм го пипал, а на моторите втора ръка които съм имал, все има нещо преебано от някой преди мен, което ме дразни.
Как мислиш, можеш ли да избереш кой е твоя мотор, без множество тестове?
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Spit-Fire
- Scrapyard user
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09
Re: Мотористите във форума!
Ти си знаеш, колега, но помисли добре. Аз мойта ямаха я взех на 1600 км. (малко след разработка) дето се вика за 3-4-5К по-малко от цена на нова. Аз ако съм пак бих търсил такава офертичка ако изпадне. Хем няма да го разработваш, хем ще спестиш пари.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани