Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
- BorislavB
- ентусиаст
-
- Мнения: 868
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: Формула 1 - обща тема
Верстапен като го гледам май е доста нервен,че колата му не върви като преди. И т'ва изпреварване в бокса дето го направи ако бях на съдиите директно го бутам 5-10 позиции назад ей така да си знае,че не е толкова велик. Преди го харесвах ама сега с това държание започва да ме дразни. Като цяло съм за Макларъните показват доста добро темпо и развитие.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Формула 1 - обща тема
С две думи - взе да става интересно 

Re: Формула 1 - обща тема
Ситуацията с "Fidle brake 2.0" започва да изглежда все по-вероятна.
Навремето Хакинен се приспособи много бързо към системата, а Култард не я харесваше. Напълно е възможно да са я въвели някъде в началото на миналата година когато Перез потъна около Маями. А сега след Маями като я махнаха да му е отнело някакво време да я "забрави".
Ако тазгодишната кола е изградена около такава система ще е много трудно да оправят баланса и да я държат в оптималния прозорец.
Навремето Хакинен се приспособи много бързо към системата, а Култард не я харесваше. Напълно е възможно да са я въвели някъде в началото на миналата година когато Перез потъна около Маями. А сега след Маями като я махнаха да му е отнело някакво време да я "забрави".

Ако тазгодишната кола е изградена около такава система ще е много трудно да оправят баланса и да я държат в оптималния прозорец.
Re: Формула 1 - обща тема
Интересното е в това дали последната директива е ударила Редбул в слабото място
Говори се че Нюй е копирал системата с 3я педал и активната спирачна сиситема от Макларън през 1998, но в сегашния си вид със центробежно изпълнение, т.е. автоматично.
За мен не е това препъни камъчето за Редбул, защото спада им в темпото съвпадна точно с периода когато Дядо Нюй си тръгна от питуола
Но пък ако са се върнали на версията от началото на сезона, колата трябваше да се представя много по-добре с гумите. В момента Редбула изяжда адски много всякакъв тип гуми и продапа в състезателно темпо, докато в началото на сезона бяха царете в тази дисциплина, което им позволяваше да поддържат много по-високо състезателно темпо ... та не мога да дам конкретено предположение за момента. Очаквам в най-скоро време остро влизане от страна на Верстапен, понеже Макларъните в момента просто летят и Редбул им остава да гледат отстрани, което хич не се нрави на Максчо 

Точка 11.1.2 - „спирачната система трябва да е така конструирана, че прилаганото на спирачните накладки усилие да е едно и също. Всяка система или механизъм, произвеждащи систематично или умишлено асиметрично спирачно усилие, са забранени.“
Говори се че Нюй е копирал системата с 3я педал и активната спирачна сиситема от Макларън през 1998, но в сегашния си вид със центробежно изпълнение, т.е. автоматично.
За мен не е това препъни камъчето за Редбул, защото спада им в темпото съвпадна точно с периода когато Дядо Нюй си тръгна от питуола


Re: Формула 1 - обща тема
Точно тази система може да обясни промяната в работата с гумите.
Ако имаш нещо такова, не е нужно да си с агресивни настройки, за да накараш болида да се завърта. Ако сега са се върнали към агресивните настройки това се отразява на работата с гумите. Допълнително една такава система прави ротацията по-постоянна т.е. случаите в които правиш малка грешка и се налага да натоварваш гумите странично са по-малко.
Доколкото си спомням 97/98 това също беше налице и позволяваше на Макларън по-дълги стинтове.
Друго нещо което ме води в тази посока са по-изразените проблеми на Ред Бул на предно лимитирани писти. С такава система процентът работа за завиване, която вършат предните гуми е много по-малко. Ако са я махнали това е имало по-голям ефект над животът на предните гуми.
Ако имаш нещо такова, не е нужно да си с агресивни настройки, за да накараш болида да се завърта. Ако сега са се върнали към агресивните настройки това се отразява на работата с гумите. Допълнително една такава система прави ротацията по-постоянна т.е. случаите в които правиш малка грешка и се налага да натоварваш гумите странично са по-малко.
Доколкото си спомням 97/98 това също беше налице и позволяваше на Макларън по-дълги стинтове.
Друго нещо което ме води в тази посока са по-изразените проблеми на Ред Бул на предно лимитирани писти. С такава система процентът работа за завиване, която вършат предните гуми е много по-малко. Ако са я махнали това е имало по-голям ефект над животът на предните гуми.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
След поредния потрошен болид Логан Сърджант вече не е част от отбора на Williams. До края на сезона ще го замести Франко Колапинто
Ферари се очаква да покажат специална ливрея за домашното състезание, посветена на употребата на карбон в спорта. Състезателните екипи са основно черно и жълто, по болида май само са сменили цвета на номера на състезателите
Ферари се очаква да покажат специална ливрея за домашното състезание, посветена на употребата на карбон в спорта. Състезателните екипи са основно черно и жълто, по болида май само са сменили цвета на номера на състезателите

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Формула 1 - обща тема
https://clubs1.bg/news/dzhejms-vauls-za ... peczialen/
И после се извинил:
https://sportal.bg/news-2024083109015061488
Малко лицемерно, типично по западняшки да му каже, че не става(и то не на него, а на медиите)и после да го потупа по рамото, че не бил Сена. Само трябваше да добави, че не е баща си и после да обяснява как не е искал точно това да каже.
Не му стигаше напрежението, че всички го сравняваха с баща му и имаше огромни очаквания, ами сега направо си го закопаха.
И после се извинил:
https://sportal.bg/news-2024083109015061488
Малко лицемерно, типично по западняшки да му каже, че не става(и то не на него, а на медиите)и после да го потупа по рамото, че не бил Сена. Само трябваше да добави, че не е баща си и после да обяснява как не е искал точно това да каже.
Не му стигаше напрежението, че всички го сравняваха с баща му и имаше огромни очаквания, ами сега направо си го закопаха.
Re: Формула 1 - обща тема
Wow .. за 1ви път гледах цялата квалификация от доста време насам с интерес. Редбул като гледам се намират в knockdown , кога и дали ще се възстановят незнам. Факта че Макс с нов комплкет гуми беше по-бавен от времената си в Q2 е показателен, както и коментара му след тура "No grip at all with new tyres, shocking".
Логиката ме тласка натам, че при липсата на Нюй няма кой да разбира и настройва колата в тънките моменти(малките разлики с останалите). Ще видим утре в състезанието какво ще се получи, но давам на Макс 3тото място, ако 2та Макларъна се освободят след 1вата обиколка така както са наредени няма кой да ги стигне.
Мерцедес се предполага, че ще имат проблеми с износването на гумите, Ферари уж се точат за нещо повече но и за тях давам максимум 3та позиция.
Логиката ме тласка натам, че при липсата на Нюй няма кой да разбира и настройва колата в тънките моменти(малките разлики с останалите). Ще видим утре в състезанието какво ще се получи, но давам на Макс 3тото място, ако 2та Макларъна се освободят след 1вата обиколка така както са наредени няма кой да ги стигне.
Мерцедес се предполага, че ще имат проблеми с износването на гумите, Ферари уж се точат за нещо повече но и за тях давам максимум 3та позиция.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Ред Бул бяха с най-добро състезателно темпо от отборите в челото. Не огромно колкото беше на Макларън миналата седмица, но все пак
Ферари дано изчистят проблемите дето вкараха с предишния ъпдейт
Мерцедес официално обявиха, че Кими Антонели ще е вторият им пилот догодина.
Дано се справи успешно, че в петък беше малко превъзбуден и си развали дебюта

Ферари дано изчистят проблемите дето вкараха с предишния ъпдейт
Мерцедес официално обявиха, че Кими Антонели ще е вторият им пилот догодина.
Дано се справи успешно, че в петък беше малко превъзбуден и си развали дебюта
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Mamma mia
Изключително каране от Шарл за победата днес
Напълно заслужена, жалко че и Карлос не можа да я изпълни толкова безупречно и да се качи също на подиума
Макларън обаче са донор номер 1 на точки и победи на всички останали отбори
Победата нямаше да е толкова лесна без тяхна помощ



Изключително каране от Шарл за победата днес


Напълно заслужена, жалко че и Карлос не можа да я изпълни толкова безупречно и да се качи също на подиума
Макларън обаче са донор номер 1 на точки и победи на всички останали отбори

Победата нямаше да е толкова лесна без тяхна помощ
Re: Формула 1 - обща тема
Ейдриън Нюй в Астън Мартин от Март 2025 година 
Ферари отново останаха само с мечтите си, но сигурно има и други фактори привлекли дядо Нюй при чичо Строл освен парите
Първото нещо което ми идва на ум е сътрудничеството с Хонда, което ще започне от 2026г. Със сигурност е забелязал нещо положително в техния агрегат, което ще иска да доразвие.

Ферари отново останаха само с мечтите си, но сигурно има и други фактори привлекли дядо Нюй при чичо Строл освен парите

- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Зле пазена тайна
Предвид, че е и shareholder...Строл наистина го е искал "на всяка цена" в отбора си и хич не е жалил средства за да го привлече. Да видим обаче дали ще му донесе бърз успех...предвид, че сина му кара за отбора явно конструкторския шампионат не му е цел

Предвид, че е и shareholder...Строл наистина го е искал "на всяка цена" в отбора си и хич не е жалил средства за да го привлече. Да видим обаче дали ще му донесе бърз успех...предвид, че сина му кара за отбора явно конструкторския шампионат не му е цел

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Формула 1 - обща тема
В официалното си интервю каза, че искал да работи със собственик, ангажиран в отбора вместо с корпорации с много началници.
Never mistake motion for action...
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Ще е интересно какво ще говори като не започнат да побеждават веднага и Лорънс го напъне 

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Формула 1 - обща тема
Да, Лорънс хич не изглежда лесен характер, но пък за Нюи се бият на практика всички във Ф1, Индикар и кой знае още къде, та не е длъжен да се поддава много. От друга страна е на края на кариерата си и трябва да се пенсионира смислено във всеки аспект.
Never mistake motion for action...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани