Сервизен интервал при при g30
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Airdust
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 330
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530D
- Мечтае да кара: Тротинетка Lime
Re: Сервизен интервал при при g30
Основният проблем е километрите до 100 000... Първият собственик вероятно му дреме на шапката дали ще сменя масло на 10 или на 30к км... просто защото колата е гаранционна. До 100к км са сменени 3 масла вместо 10... След това, вторият собственик да му мисли.
Водил съм страшно много спорове, че няма масло, което да издържа 30к км и да има същите смазочни свойства, като такова на 10к км. Факт, по-скъпо излиза, но поне човек ще е малко по-спокоен.
Водил съм страшно много спорове, че няма масло, което да издържа 30к км и да има същите смазочни свойства, като такова на 10к км. Факт, по-скъпо излиза, но поне човек ще е малко по-спокоен.
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Сервизен интервал при при g30
Здравей, купих 540xi с Б58 мотор 2018г от САЩ. На 116 хил км е. Мисля да я покарам до 120 хил и да сменя маслото. На капака пише 0w20, но не съм сигурен дали да сложа такова или 5w30. Какво ще препоръчаш?zaharia написа:Редовната и навременна замяна на моторното масло, почти във всички случаи води до удължаване живота на двигателя, особено в ситуацията в която БМВ са поставили европейските си клиенти, като са заложили в алгоритмите си прекалено дълги периоди между смените на маслото, с цел да си намалят разходите в периода на гаранционното обслужване. За амортизиране на маслото в двигателя има няколко основни фактора - това е работната му температура, натоварването на му според условията на експлоатация и количеството гориво което минава през него за периода на ползване. Като се вземат предвид тези фактори, за да остане чист и в добро състояние един двигател на БМВ, то маслото му трябва да се сменя за изправните бензиновите двигатели на докъм 200-250 моторни часа, за дизеловите - докъм 300 моторни часа. Като си знае човек средната скорост и пробега за интервала, може сам да си сметне приблизително колко часа е работил мотора и от там да се ориентира кога да смени маслото. Например аз сменям на около 12-15К км, средната ми скорост е обикновено 65-70км/ч(карам основно извънградско), което ще рече, че го сменям приблизително на около 180-220 м.ч. Който не иска да си причинява сам проблеми с едно такова скъпо и важно нещо като двигателя на автомобила си, би трябвало да отделни нужните средства за подобаващ брой смени на маслото - филтърът струва 15-20лв, 5л туба хубаво масло - между 70 и 110 лева. Ако някой се интересува, повече за маслата е писано в съответната тема в раздела Е60/Е61.
Изпратено от моят 2304FPN6DG с помощта на Tapatalk
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 356
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: M5
Re: Сервизен интервал при при g30
djakere4a написа:Здравей, купих 540xi с Б58 мотор 2018г от САЩ. На 116 хил км е. Мисля да я покарам до 120 хил и да сменя маслото. На капака пише 0w20, но не съм сигурен дали да сложа такова или 5w30. Какво ще препоръчаш?zaharia написа:Редовната и навременна замяна на моторното масло, почти във всички случаи води до удължаване живота на двигателя, особено в ситуацията в която БМВ са поставили европейските си клиенти, като са заложили в алгоритмите си прекалено дълги периоди между смените на маслото, с цел да си намалят разходите в периода на гаранционното обслужване. За амортизиране на маслото в двигателя има няколко основни фактора - това е работната му температура, натоварването на му според условията на експлоатация и количеството гориво което минава през него за периода на ползване. Като се вземат предвид тези фактори, за да остане чист и в добро състояние един двигател на БМВ, то маслото му трябва да се сменя за изправните бензиновите двигатели на докъм 200-250 моторни часа, за дизеловите - докъм 300 моторни часа. Като си знае човек средната скорост и пробега за интервала, може сам да си сметне приблизително колко часа е работил мотора и от там да се ориентира кога да смени маслото. Например аз сменям на около 12-15К км, средната ми скорост е обикновено 65-70км/ч(карам основно извънградско), което ще рече, че го сменям приблизително на около 180-220 м.ч. Който не иска да си причинява сам проблеми с едно такова скъпо и важно нещо като двигателя на автомобила си, би трябвало да отделни нужните средства за подобаващ брой смени на маслото - филтърът струва 15-20лв, 5л туба хубаво масло - между 70 и 110 лева. Ако някой се интересува, повече за маслата е писано в съответната тема в раздела Е60/Е61.
Изпратено от моят 2304FPN6DG с помощта на Tapatalk
Слагам си 0w20 на моято, пак е щатско. Също не бих карал 4К с маслото с което е дошла, но това си е личен избор.

- djakere4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Сервизен интервал при при g30
В Карфакса пише, че е сменено преди 3 хил мили, затова, мисля, че ще е ок.
Re: Сервизен интервал при при g30
djakere4a написа:Здравей, купих 540xi с Б58 мотор 2018г от САЩ. На 116 хил км е. Мисля да я покарам до 120 хил и да сменя маслото. На капака пише 0w20, но не съм сигурен дали да сложа такова или 5w30. Какво ще препоръчаш?
По отношение на старото масло - в случая даже и да е на малко км според мен е по-добре да се смени. Не се знае какво е имало например преди него, колко време е карано с него и т.н. Иначе в този двигател позволено да се слагат всякакви вискозитети от 0w20 до 0w40. Какво е най-подходящо се определя от условията на експлоатация, също и какви ще са интервалите на замяна. За последното е добре да се знае средната скорост от там да се види колко моторни часа работа на маслото се събират. И съответно да се прецени дали е нужно да се намалява интервала или пък може да се ползват високопепелни масла(допуски LL-01(ACEA A3/B4), LL-01 FE(ACEA A5)), с които да се кара по-дълго, отколкото със среднопепелните LL-12 FE(ACEA C2), LL-04(ACEA C3), LL-14 FE+, LL-17 FE+(ACEA C5). След това трябва да се определи и подходящия високотемпературен динамичен вискозитет дали да е 0w20 от 2.6 mPa.s - ако се кара нормално и не се тормози особено двигателя, който е и препоръчания от производителя, LL-01 FE и LL-12 FE 2.9 =< x < 3.5 mPa.s, който дава известна резерва спрямо по-големи натоварвания, и >= 3.5 mPa.s - LL-01(ACEA A3/B4), LL-04(ACEA C3) който също е разрешен, но едва ли има смисъл да се ползва в подобни модерни двигатели, освен ако няма човек да кара някъде на писта, да се състезава или да тегли ремаркета.
ПП. Всъщност в последното изречение съм имал предвид маслата с вискозитет 0/5W40, при които HTHS обикновенно започва от 3.7 и стига докъм 4.0/4.5 mPa.s. При повечето масла LL-01(ACEA A3/B4), LL-04(ACEA C3) от категорията 0/5W30, HTHS е обикновенно около 3.5, при някои стига до 3.6 mPa.s. Те дават допълнителна защита спрямо маслата с по-нисък от този високотемпературен динамичен вискозитет при тежки условия на експлоатация(т.е. подходящи са за двигатели с въртящ момент до 500 N.m). Трябва да се има предвид, че ползване при високи външни температури също спада към последните.
Последна промяна zaharia на 03 Юни 2025, 13:29, променена общо 1 път
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Сервизен интервал при при g30
Ще се кара нормално, градско/извънградско 50/50. Ще се сменя на 10 хил. км.
Без рейсърски изпълнения, колата е семейна.
Мисля да му сложа 5W30. /В България лятото вече си е 42 градуса/
Без рейсърски изпълнения, колата е семейна.
Мисля да му сложа 5W30. /В България лятото вече си е 42 градуса/
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 425
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизен интервал при при g30
Околната температура има значение само при минусови градуси, търси се маслото да запазва течливостта си. Лятото на мотора му е все едно при положение, че работната температура е 100-110 градуса, навън и 50 да е тва нема как да повлияе на KV-кинематичния вискозитет. Да не говорим че има достатъчно на брой анализи на отработени масла 0W16 ,0W20 от коли карани в ОАЕ,Австралия,Африка и няма проблеми.
Ако навън е 50 градуса 5W50 ли ще и налееш? Гаражни митологии.
През соца стария съветски автопарк се караше с M10, което по същество е SAE 20 по КV.
Карай си с препоръчания визкозитет, zaharia правилно ти е написал при какви условия може да повиши. И не само тва е важно, а базата на маслото щото от 5W30 минерално и 5W30 синтетика има огромна разлика в термостабилността.
Ако навън е 50 градуса 5W50 ли ще и налееш? Гаражни митологии.
През соца стария съветски автопарк се караше с M10, което по същество е SAE 20 по КV.
Карай си с препоръчания визкозитет, zaharia правилно ти е написал при какви условия може да повиши. И не само тва е важно, а базата на маслото щото от 5W30 минерално и 5W30 синтетика има огромна разлика в термостабилността.
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Сервизен интервал при при g30
В крайна сметка се спрях на
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30
Изпратено от моят 2304FPN6DG с помощта на Tapatalk
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30
Изпратено от моят 2304FPN6DG с помощта на Tapatalk
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани