Новите ГТП стикери

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от Don_Diego » 27 Юли 2024, 22:43

Добре де…аз минавах преди 10-15 дни със Zката и ми дадоха 3та еко категория (преди беше 4та).
С ново масло, нови филтри, нови свещи, 100 октана бензин, минах прегледа в деня след като бях карал извънградско и я бях “продухал” :angel: и беше напълно загряла. И въпреки всичко ми дадоха трета защото за момент нещо прескачаше в червено докато мериха газовете на празен ход.

Като я обслужваха колатаяв огледах от-до отдолу, не изглежда да има драми по генерацията, на живи данни е перфектна и пак не им покрива изискванията :banghead:
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от alx » 28 Юли 2024, 0:37

Don_Diego написа:Добре де…аз минавах преди 10-15 дни със Zката и ми дадоха 3та еко категория (преди беше 4та).
С ново масло, нови филтри, нови свещи, 100 октана бензин, минах прегледа в деня след като бях карал извънградско и я бях “продухал” :angel: и беше напълно загряла. И въпреки всичко ми дадоха трета защото за момент нещо прескачаше в червено докато мериха газовете на празен ход.

Като я обслужваха колатаяв огледах от-до отдолу, не изглежда да има драми по генерацията, на живи данни е перфектна и пак не им покрива изискванията :banghead:


Много неща може да са… Възможно е да гори масло… това вдига страшно много въглеродния окис…. Възможно е да имаш леко позапушени горивни дюзи… тези двете са най- честите причини ако всичко е наред както изглежда е при тебе…
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от dhtj » 28 Юли 2024, 4:02

steeN написа:
Top Gun Maverick написа:...


Газта разказва играта на инжекторите на мултипорт инжекционите накрая за капак съсипва и изпускателните клапани.


След кой милион?
Щото бай бакшиш веднага ще ти каже за некой екошпек на 1 500 000 км още със заводската глава и клапани. :mhihi:

За дюзите съм съгласен, че се позапичат като не се ползват, но след като изгорят един резервоар бензин и са като нови, нема кво да им стане, а за клапаните само японците съм чувал да имат проблеми.

Имал съм две коли на газ и една на метан, като метанката беше над 600к км, не съм имал проблеми с клапани.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от Ивайло Димов » 28 Юли 2024, 5:32

АГУ 1-2 ро поколение в карбураторен или моноинжекцион ДВГ също може да доведе до прегаряне на клапан,без значение кой е произвел колата.Тези уредби позволяваха постоянно човъркане ,палене винаги само на газ, въртиш тройника ,врътките на изпарителя .Друг е фактор е самото гориво-CNG и LPG са "сухи" ,гориво-въздушната смес гори по-бавно това също влошава положението .При колите с Делко газаджиите бутаха делкото да дава по-рано искрата,после се появиха ТАП- тайминг аванс процесор .Връзва се към бобината и я лъже да пали сместта по-рано ,за да изгаря напълно преди да е "облизала" всмукателния клапан .И не влияе при работа на бензин докато бутане на делкото влошава работата .Дори и при ГИ е добре поне веднъж в годината да се закачи колата и да се види кво е положението.Бившия ми шеф с Дачия Докер с К7М мотор след 250 к на газ прегори два клапана,уредбата е BRC слагана в сервиз на Рено ...но той се е керпеден и не обичаше да ходи да я поглеждат .Като цяло европейските коли ако се поддържат на време всички детайли АГУ,свещи,кабели ,бобини,филтри нямат проблеми с клапаните.

Дон Диего ....важното е ,че си минал .Доколкото съм те чел си поддържаш колата стриктно,но може да има някъде малък пропуск по генерацията ,трудно се открива бе сваляне на всичко.Може и да има лек харч на масло ,а може и да са я дали едно към гьотере тая 3-та група.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от Jordana » 28 Юли 2024, 7:28

Малко отиде пак - една жена казала ... Газта гори по бавно и доизгаря върху седлото на изпускателния клапан , но в съвременните ДВГ този ефект е минимизиран от ЕКУ и детонационните датчици . Такива има дори на 20 годишни ДВГ и позволяват да се работи с максималните аванси на запалване . Ако клапана или седлото е от нискокачествен материал и не държи повишеното топлинно натоварване от газта , се получава пропадане на клапана в седлото . Това води до 0 и дори - хлабина и той почва да остава полуотворен в работния такт , с което се ускорява още повече ерозиията прегарянето на седлото и периферията на клапана . Това е цялата драма с газта , по принцип почти липсва при клапани с хидравлични повдигачи и не влияе на ГТП . При другите ДВГ с фиксирана хлабина на клапана се решава с един реглаж на 80-100к пробег . Газта отделя само СО и вода при изгарянето , няма азотни окиси ФПЧ , серни окиси , неизгорял дизел и бензин , сажди и практически е абсолютно чисто гориво . Издевателствата на държавата върху собствениците на автомобил с АГУ е пословична в БГ . Вместо да получат облекчени условия за закупуване на АГУ , данъчно облекчение от еко таксите , висока еко група за АГУ както е в белите държави тука се създават допълнителни затруднения и спънки за да да се откажат хората от газта .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Новите ГТП стикери

Мнение от steeN » 28 Юли 2024, 8:33

dhtj написа:...


Ти като разбереш, че имаш проблем с клапаните той двигателя е умрял вече. Компресията си пада постепено и двигателя бавно почва да работи по-зле и по-зле. Тва дето нищо им нямало на дюзите след като покараш малко на бензин са алибали, особено ако не караш често на бензин, независимо колко резервоара изгориш след това. По-ранното запалване смекчава проблема, но не го премахва... LPG просто гори с по-висока температура. При метана проблемът с клапаните го няма заради температурата, затва бай бакшиш няма какво да ти каже по темата. Хидравличните повдигачи си имат лимит колко може да компенсират, а и леглото/клапана не се изяждат с перфектна геометрия, та колко да не влияе? Другите... те другите с механични повдигачи имат ли живи роднини :) (не че те нямат лимит, ама да кажем че е по-голям).

Аз нищо против нямам LPG и CNG, въпреки че не съм имал такава кола нито смятам да имам, но всичко си има предимства и недостатъци и няма безплатен обяд.

Карайте си кой каквото го кефи, дръжте си колите в изправност (което изисква да знаете повече за тях) и всички ще са доволни.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от Ивайло Димов » 28 Юли 2024, 9:22

Йордане пак ли четеш по диагонал :ok: .Ясно съм написал къде и при кои коли някога имаше драми с клапаните и седлата им .Към днешна дата с 4 /5 то поколение тези драми ги няма,ЕКУ на ГИ пистоянно се адаптира ,а при някои коли връзката с ЕКУ на колата е на всеки 3-4 секунди.При 6-то поколение ситуацията е вече съвсем различна и начина на работа като цяло,но такива АГУ съм виждал само от Виале и цената им отива над 5000.При азиатците проблема е в металите ,които се ползват в ГРМ ,някои носят газ без проблеми ,а други не .

Стинка ,метанова уредба без ТАП ще унищожи цялата глава за къс пробег .Виждал съм на Шевролет Авео толкова беше прегоряла за 100 к км ,че не можеше да се ремонтира.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от steeN » 28 Юли 2024, 9:30

Е де, точно това е написано - смекчава проблема, но не го премахва за LPG. Не знам за CNG.

Между другото не слагайте високооктанов безнин специално за теста за емисиите. Отидете с бензина, с който си карате по принцип.
Тва с високият октан е мит като това, че етанола ще помогне (то не че няма етанол бензина и по принцип вече).
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от Ивайло Димов » 28 Юли 2024, 9:44

Shell V-Power идва от Румъния ,виждал съм товарителници .Тук в Шумен има доста "точилки" само 100 октанов такъв сипват.Един момък кара Nissan GTR ,веднъж се заговорихме и сподели ,че не зарежда нищо друго.Аз слагам такъв ,на всеки 500 км на газ карам 50 само на бензин ,специфична миризма има сутрин като запалиш не е като 95.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 18.04.2009
Местоположение: София
Кара: TOYOTA

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от Двигателист » 28 Юли 2024, 9:49

Ивайло Димов написа:Йордане пак ли четеш по диагонал :ok: …но такива АГУ съм виждал само от Виале и цената им отива над 5000.


:OT:
Авангардни бяха Виале, но тези 5000 им изядоха главата… Преди няколко години фалираха. Няма вече Виале.
Лудия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Новите ГТП стикери

Мнение от steeN » 28 Юли 2024, 11:51

100 октановият има смисъл под висок товар на двигателя само. На тестовете за емисии буквално няма товар. Освен самият бензин да е по-качествен, щото е от друга рафинерия, което няма да е изненада. Ние тука винаги вадим късата клечка.

95 на ромпетрол ще свърши работа или ако нямаш проблем с руски петрол, газпромски (от Сърбия). По мои субективни наблюдения всичко останало е сомтаймс уим, сомтаймс люн.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от ildivvy » 28 Юли 2024, 13:00

Доста от японските производители продължават да си правят двигателите без хидравлични повдигачи и до ден днешен...

Одеве си говорих с един комшия, който миналия ден е минавал ГТП на едната от колите (дизел). Нямала никакви ядове. Познава се с тези от пункта и ги разпитал какво става, че има и един бензинов Голф 4. Казали му, че няма ядове с тези... За пример му показали едно тяхно, над 20 годишно, Поло (в поддържано състояние), което си минало без проблеми. Повечето проблеми били наистина с 'новите' коли или изцяло зарязаните.. Сега, коя българска еко-категория ще покрият е друг въпрос! Малко по малко ще се съберат наблюдения и ще стане ясна 'ситуацията'.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от Jordana » 28 Юли 2024, 13:15

Въпроса не е за октана на бензина а за био добавката . Етанола има AFR 7.2 срещу нормален бензин 11.8 при богати смеси . Тоест био добавката и трябва по малко кислород и това води до повече свободен кислород в изгорелите газове тъй като обемната ефективност на двигателя е нагласена за количеството бензин и въздух при определени обороти и зависи само от железата . А количеството гориво няма как лесно да бъде увеличавано заради наличната биодобавка и сместа остава бедна дори при максимално количество гориво минало през инжектора . За да се приведе в норма двигателя трябва да се използва бензин без биодобавка .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от Top Gun Maverick » 28 Юли 2024, 13:16

Почнах да се чуват митове, че при стар въздушен филтър не се минавало.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Новите ГТП стикери

Мнение от steeN » 28 Юли 2024, 13:22

ildivvy написа:Доста от японските производители продължават да си правят двигателите без хидравлични повдигачи и до ден днешен...

Одеве си говорих с един комшия, който миналия ден е минавал ГТП на едната от колите (дизел). Нямала никакви ядове. Познава се с тези от пункта и ги разпитал какво става, че има и един бензинов Голф 4. Казали му, че няма ядове с тези... За пример му показали едно тяхно, над 20 годишно, Поло (в поддържано състояние), което си минало без проблеми. Повечето проблеми били наистина с 'новите' коли или изцяло зарязаните.. Сега, коя българска еко-категория ще покрият е друг въпрос! Малко по малко ще се съберат наблюдения и ще стане ясна 'ситуацията'.


Може, от японските никога не съм се интересувал особено (витек кик'д ин :D ). Друга причина освен, че не могат да докарат нещата на високи обороти не си представям ако има още такива през 2024 г. на улична кола.
И Е36 М3 беше с механични, дълго след като всичко от гамата на марката беше на хидравлични, ама ги измислиха как да ги въртят и с хидравлични след това. Някой ако знае повече да сподели.

п.с. това беше първият "ремонт", който си направих сам заради няколко поредни майстора, които не успяха... дори един тъпанар ми обясняваше, че чукал бутален болт... та трябваше да разбера и това какво е, според мен ми го каза да се направи на голям разбирач :mhihi:

Jordana написа:За да се приведе в норма двигателя трябва...


А не може ли просто да ти работи кислородния сензор и да се спестят всякакви суеверия :ok:
Последна промяна steeN на 28 Юли 2024, 13:25, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook