Т'ва какво е?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Т'ва какво е?
Въпрос към специалистите- Това на снимката по-долу какво върши и каква е намесата му във Ванос системата? Бях закачил към него мултицет и в движение замерих, че до 3000 оборота няма напрежение, а след 3000 започват да текат 12 волта?


Последна промяна VENBO на 16 Фев 2007, 19:14, променена общо 4 пъти
Ваноса мисля си работи постоянно, нали тва му е работата - според оборотите да променя газоразпределението.Датчика според мен е за инфо към кумпютура ама нека се произнесат спецовете

lowdriver написа:ВАНОС-а се включва в момента , в който двигателят "излезе" от режим на празен ход.Действието му се състои в промяна на положението на всмукателният разпределителен вал, като му се дава "аванс" от 12 градуса (както е написал turbo-то). Диапазона на действие му е от излизане от режим на празен ход до около 4.5к - 5к об/мин.
(където всмукателния вал се премества на "нормално" положение). Ефекта е, както някой спомена по-горе, по-голям въртящ момент при ниски и средни честоти на въртене (и натоварване). Самата промяна на положението на разпределителният вал става посредством предавателен и хидравличен механизъм и соленоиден клапан, чрез който се подава маслото (момента на подаване и стойността на налягането се управлява от ЕКУ-то). Разбира се, има и корекции в момента и продължителността на подаване на гориво и в ъгъла на изпреварване на запалването.Иначе от конструктивна гледна точка М50 и М50TU/52 имат доста разлики (нищо,че са от едно моделно семейство).
- Angel_Georgiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 877
- Регистриран на: 13.10.2005
ре:
Яро написа:Ваноса мисля си работи постоянно, нали тва му е работата - според оборотите да променя газоразпределението.Датчика според мен е за инфо към кумпютура ама нека се произнесат спецоветеlowdriver написа:ВАНОС-а се включва в момента , в който двигателят "излезе" от режим на празен ход.Действието му се състои в промяна на положението на всмукателният разпределителен вал, като му се дава "аванс" от 12 градуса (както е написал turbo-то). Диапазона на действие му е от излизане от режим на празен ход до около 4.5к - 5к об/мин.
(където всмукателния вал се премества на "нормално" положение). Ефекта е, както някой спомена по-горе, по-голям въртящ момент при ниски и средни честоти на въртене (и натоварване). Самата промяна на положението на разпределителният вал става посредством предавателен и хидравличен механизъм и соленоиден клапан, чрез който се подава маслото (момента на подаване и стойността на налягането се управлява от ЕКУ-то). Разбира се, има и корекции в момента и продължителността на подаване на гориво и в ъгъла на изпреварване на запалването.Иначе от конструктивна гледна точка М50 и М50TU/52 имат доста разлики (нищо,че са от едно моделно семейство).
Абсолютно вярно

- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Добре де, ясно ама ей тва дето съм го оградил на снимката, какво е и за какво служи? Промених заглавието на темата, за което се извинявам...
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
И аз бях задал същия въпрос, ама така и никой не ми отговори..
Може пък точно тия дето са знаели, да не са ми забелязали темата тогава
Все пак.. ако някой знае, да каже, интересуваме се доста хора щото
П.С.: Не го знам какво е, ама кабела му беше откачен по едно време и аз го закачих пак. Не го знам кво е, но явно и без него може
Може пък точно тия дето са знаели, да не са ми забелязали темата тогава

Все пак.. ако някой знае, да каже, интересуваме се доста хора щото

П.С.: Не го знам какво е, ама кабела му беше откачен по едно време и аз го закачих пак. Не го знам кво е, но явно и без него може

Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- gani76
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 16.02.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: Старо BMW
- Детайли за колата: E36 320i
Това на снимка е"Camshaft position actuator(CMP).Казано на кратко чрез него ЕУБ регулира центровка на всукателния разпределен вал.Вътре представлява един обикновен магнитен клапан.Дано да съм помогнал.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Това е соленоид (електромагнитен клапан) и до него стига масло с налягане еди колко си атмосфери и компютъра като му е кеф
шибва на жицата едни 12 волта, клапана се отваря и маслото блъска всмукателния вал и т'ва е. Ванос, братче, к'во го праиш.





- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани