Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Формула 1 - обща тема
Не куца математиката, но като знаеш от къде да започнеш, сам може да научиш повече, ако те интересува.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Формула 1 - обща тема

Това джанта срещу джанта предполагам?
Моят опит с пистови сетъпи сочи, че гумата е по-тежкият елемент. Ако работим с един и същ общ диаметър - голяма джанта + ниска гума би следвало да е по-лека комбинация от малка джанта + висока гума.

При нормални шосейни сетъпи може да е различно, защото там джантите са си тежки, но пак 30% ми звучи много.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Формула 1 - обща тема
С 30% по-тежки са самите автомобили и болиди спрямо 20+ години.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1648
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Формула 1 - обща тема
Не става дума за тежеста на колелата, а за техния диаметър! При равни други обстоятелства, по-големия диаметър се търкаля 'по-леко'.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Въртележката с пилотите продължава с пълна сила:
Окон напуска Алпин в края на сезона. Фамин е искал да го свали от колата за предстоящия старт в Канада заради случката от Монако, но адвокатите на отбора го разубедили
. Говори се, че Хаас и Уилямс били заинтересувани от него. Според мен няма място на грида
Перез с нов двугодишен договор с Ред Бул и по-интересното е, че не е 1+1. Явно наистина носи страшно много пари на отбора щом го оставят при подобно представяне. Отделно ги интересува и комфорта на Макс според мен. Сайнц например ми бу дал доста по-голям зор в шампионата със същата кола.
Юки избухна с коментар относно това преподписване
. Очаквам да търси бъдеще извън Ред Бул отборите защото направо се подиграха с него
Уви за Сайнц нещата не изглеждат чудесно и със сигурност ще трябва да направи крачка назад по отношение на отбора...Ауди/Заубер май е най-удачното място за него. Уилямс ще е прекалено голяма крачка назад
Окон напуска Алпин в края на сезона. Фамин е искал да го свали от колата за предстоящия старт в Канада заради случката от Монако, но адвокатите на отбора го разубедили


Перез с нов двугодишен договор с Ред Бул и по-интересното е, че не е 1+1. Явно наистина носи страшно много пари на отбора щом го оставят при подобно представяне. Отделно ги интересува и комфорта на Макс според мен. Сайнц например ми бу дал доста по-голям зор в шампионата със същата кола.
Юки избухна с коментар относно това преподписване

Уви за Сайнц нещата не изглеждат чудесно и със сигурност ще трябва да направи крачка назад по отношение на отбора...Ауди/Заубер май е най-удачното място за него. Уилямс ще е прекалено голяма крачка назад
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Верстапен, Ферари и Макларън отново са много близки. Перез пак е някъде назад…
Интересно е да се отбележи, че Макс използва последния си разрешен двигател, турбо и хибридна система…със сигурност ще има наказания през втората половина на сезона. Остава да видим къде ще ги търпи и колко общо ще бъдат
Интересно е да се отбележи, че Макс използва последния си разрешен двигател, турбо и хибридна система…със сигурност ще има наказания през втората половина на сезона. Остава да видим къде ще ги търпи и колко общо ще бъдат
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Мина и замина състезанието, Макс пак ги би въпреки, че нямаше най-бързата кола. Но пък ясно се вижда, че само бърз кола не стига за да ги победиш
Постоянството на времената му с различните гуми беше впечатляващо
. Норис макар да правеше по-бързи обиколки на моменти беше доста непостоянен и имаше големи разлики в обиколките.
Като цяло прилично състезание, няколко страхотни изпреварвания.
Ферари нямаха темпо, нещо започнаха да изостават или по-скоро още отбори намериха темпо и ги настигната. В тренировките вървяха наравно с Ред Бул, Макларън и Мерцедес. Има вече и търкания между пилотите, Сайнц започва да се излага с тези изцепки и изказвания след състезанието.
Предвид колко мрънка по радиото и после да казва, че друг го прави...жалка картинка. Явно, че му влияе липсата на конкуретно място за следващите сезони и нервите взимат връх. Отделно и не спазва уговорките вътре в тима за стратегията в състезанието
Мерцедес май я направиха колата най-накрая и по-често ще са в битката в челото, не за победа но поне за 3-4-5 позиция. Да видим дали обаче наистина е както казва Хамилтън - много ограничена в настройките и да е силно зависима от пистите

Постоянството на времената му с различните гуми беше впечатляващо

Като цяло прилично състезание, няколко страхотни изпреварвания.
Ферари нямаха темпо, нещо започнаха да изостават или по-скоро още отбори намериха темпо и ги настигната. В тренировките вървяха наравно с Ред Бул, Макларън и Мерцедес. Има вече и търкания между пилотите, Сайнц започва да се излага с тези изцепки и изказвания след състезанието.
Предвид колко мрънка по радиото и после да казва, че друг го прави...жалка картинка. Явно, че му влияе липсата на конкуретно място за следващите сезони и нервите взимат връх. Отделно и не спазва уговорките вътре в тима за стратегията в състезанието

Мерцедес май я направиха колата най-накрая и по-често ще са в битката в челото, не за победа но поне за 3-4-5 позиция. Да видим дали обаче наистина е както казва Хамилтън - много ограничена в настройките и да е силно зависима от пистите

Re: Формула 1 - обща тема
Аз не съм убеден, че Макларъна в комбинация с Норис беше по-бърз спрямо Редбул/Верстапен. Според мен Макс почти през цялото време крие темпо. Единственият момент в който му се наложи да почерпи от този резерв беше, когато му казаха да ползва "страт 10", но дори и тогава не съм убеден, че натисна на максимум гумите в завои 3 и 14. Видя се, че когато го направи разликата спря да пада и дори се увеличаваше. След това спадът от ~ 5 секунди до 2.2 секунди беше изцяло контролиран от Макс.
Доколкото разбирам обаче, Макс е използвал доста от полагаемите компоиненти и ще има наказания. Не знам Норис до къде е по този показател.
Доколкото разбирам обаче, Макс е използвал доста от полагаемите компоиненти и ще има наказания. Не знам Норис до къде е по този показател.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Maкс ползва последния двигател, турбо и хибридна система. На тренировките мисля, че основно гледаха колко мощност трябва да изстискат от двигателя за да спечелят без да го убият за един старт
Норис беше в състояние да прави по-бързи обиколки, но не беше постоянен в това докато Макс ги редеше с минимална разлика обиколките във всеки стинт
Новина от последните минути, още непотвърдена официално: Енрико Кардиле щял да напусне Ферари и да оглави аеро отдела на Астън Мартин. Идващия заедно с Хамилтън, Лоик Сера щял да го замести във Ферари, очаква се да започне работа на 01.09

Норис беше в състояние да прави по-бързи обиколки, но не беше постоянен в това докато Макс ги редеше с минимална разлика обиколките във всеки стинт

Новина от последните минути, още непотвърдена официално: Енрико Кардиле щял да напусне Ферари и да оглави аеро отдела на Астън Мартин. Идващия заедно с Хамилтън, Лоик Сера щял да го замести във Ферари, очаква се да започне работа на 01.09
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Формула 1 - обща тема
Бриаторе става съветник на Алпин.
Иска да привлекат Карлос Сайнс за догодина и ми се струва добра опция за него на фона Уилямс и Ауди.
Иска да привлекат Карлос Сайнс за догодина и ми се струва добра опция за него на фона Уилямс и Ауди.
Re: Формула 1 - обща тема
Макс е ошлайфан пилот вече, сезона в който се бори с Хам и Мерцедес научи много трикове и начини за справяне в много специфични ситуации(същото се отнася и до отбора). Не мисля че това състезание му се наложи дори да ползва нещо от тях, от началото до края си контролираше темпото без риск.
Чудя се как така всички говорят че Макларън били настигнали и подминали Редбул, като от видяното това изобщо не е вярно. Да имат подобрения, които работят и топят разликата с РБ но все още нямат капацитета да настигнат Макс, а камоли да го изпреварят на пистата.
Ако Ландо беше задържал 1вото място след старта можеше да гледаме повече борба за победата, но изтърват ли Макс най-отпреде не мисля че е възможно в момента някой да го мине с чисто темпо.
Ферари отново се лутат в тъмнината, за мен и Мерцедес вече ги изпревариха като представяне в квалификации и темпо в състезанието.
Чудя се как така всички говорят че Макларън били настигнали и подминали Редбул, като от видяното това изобщо не е вярно. Да имат подобрения, които работят и топят разликата с РБ но все още нямат капацитета да настигнат Макс, а камоли да го изпреварят на пистата.
Ако Ландо беше задържал 1вото място след старта можеше да гледаме повече борба за победата, но изтърват ли Макс най-отпреде не мисля че е възможно в момента някой да го мине с чисто темпо.
Ферари отново се лутат в тъмнината, за мен и Мерцедес вече ги изпревариха като представяне в квалификации и темпо в състезанието.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:Доколкото разбирам обаче, Макс е използвал доста от полагаемите компоиненти и ще има наказания. Не знам Норис до къде е по този показател.
Eто информация докъде са с бройката на позволените елементи. Макс почти всичко е издумкал, а двигателя от Китай май е за кофата след инспекцията на Хонда. Ще е интересно къде ще решат да претърпят наказанията - при толкова сбито чело на колоната няма да му е толкова лесно да си пробие път напред. Ако Чеко не започне да печели точки скоро може и да стане интересно за WCC, за пилотския шампионат мисля че догодина ще има по-голяма интрига.
По темата Ферари: снощи четох материал, че били много доволни от нововъведенията до момента. В Каталуния били неприятно изненадани от подскачането във високоскоростните завои и това ги принудило във времето между FP3 и Q1 да повдигнат колата за да не поскача толкова, но жертвали и малко темпо в квалификацията и в състезанието по този начин. Очаква се до Силвърстоун да въведат всички неща по втория си пакет актуализации (в Барселона са докарали около 80% от частите) и всичко да заработи както трябва.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Формула 1 - обща тема
Благодаря
Така погледнато не изглежда чак такъв проблем. Приемаме, че всички използвани вече не стават за състезание, а само за тренировки(вероятно обаче не е така).
Макс ще вземе от всеки изчерпан компонент и ще натрупа десетки позиции наказание в едно единствено състезание. Норис и Пиастри ще трябва да направят същото заради електрониката. В крайна сметка и Норис, и Верстапен ще жертват едно състезание, остава въпросът дали на Макс ще му се наложи да го прави втори път или наличните 'стари части' ще го добутат до края на сезона.

Така погледнато не изглежда чак такъв проблем. Приемаме, че всички използвани вече не стават за състезание, а само за тренировки(вероятно обаче не е така).
Макс ще вземе от всеки изчерпан компонент и ще натрупа десетки позиции наказание в едно единствено състезание. Норис и Пиастри ще трябва да направят същото заради електрониката. В крайна сметка и Норис, и Верстапен ще жертват едно състезание, остава въпросът дали на Макс ще му се наложи да го прави втори път или наличните 'стари части' ще го добутат до края на сезона.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Много стартове има този сезон и не мисля, че ще се отърве само с 1 допълнителен двигател
Същото важи за всички в колоната разбира се, а да не забравяме че винаги я има опцията от инциденти и потрошени компоненти в следствие на тях. Втората половина на сезона се очертава да е интересна (ако Ред Бул пак не избухнат с втората актуализация за сезона
)
И забавния прочит на последния старт
. Последният кадър с Чеко е priceless
Update: да не пускам изцяло ново мнение, допълвам старото
От днес има развитие при пилотските места
- Гасли е подписал multy-year deal с Алпин
- Строл e подпписал multi-year deal с Астън Мартин...о каква изненада
. Честно казано тук съм изненадан как акционерите в отбора са се навили на това защото е трагичен в представянето си
- Очаква се преди GP на Великобритания Хаас да обявят Оли Беарман като един от пилотите си за догодина.
- Акционерите в Ред Бул са изразили недоволство от налагането на Дани Рикиардо във втория отбор и искат млади пилоти и в двата болида, тъй като това бил junior отбора. Може да има смяна още през този сезон и Лоусън да стане титулярен пилот (лично аз съм много ЗА подобен ход, Дани Рик никога не ми е допадал и в момента с нищо не доказва, че заслужава място пред някой младеж от долните серии)

Същото важи за всички в колоната разбира се, а да не забравяме че винаги я има опцията от инциденти и потрошени компоненти в следствие на тях. Втората половина на сезона се очертава да е интересна (ако Ред Бул пак не избухнат с втората актуализация за сезона

И забавния прочит на последния старт




Update: да не пускам изцяло ново мнение, допълвам старото
От днес има развитие при пилотските места
- Гасли е подписал multy-year deal с Алпин
- Строл e подпписал multi-year deal с Астън Мартин...о каква изненада


- Очаква се преди GP на Великобритания Хаас да обявят Оли Беарман като един от пилотите си за догодина.
- Акционерите в Ред Бул са изразили недоволство от налагането на Дани Рикиардо във втория отбор и искат млади пилоти и в двата болида, тъй като това бил junior отбора. Може да има смяна още през този сезон и Лоусън да стане титулярен пилот (лично аз съм много ЗА подобен ход, Дани Рик никога не ми е допадал и в момента с нищо не доказва, че заслужава място пред някой младеж от долните серии)
Re: Формула 1 - обща тема
Я кажете как видяхте края на състезанието в Австрия
Случилото се преди удара между двамата няма да го коментирам за сега, но опитите на Макс със спукана гума да блокира Норис между 3ти и 4ти завой съм учуден, че не бяха отразени от никого и не бяха поне разследвани от стюардите.

Случилото се преди удара между двамата няма да го коментирам за сега, но опитите на Макс със спукана гума да блокира Норис между 3ти и 4ти завой съм учуден, че не бяха отразени от никого и не бяха поне разследвани от стюардите.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: slatanic