помощ отностно шпер диференциал

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

помощ отностно шпер диференциал

Мнение от ludiagsm » 30 Ное 2003, 23:47

От няколко месеца карам със 6пер , и естествено веднага направих един тест на сухо и топло време колата е неподвижна на асфалтова настилка гумите са 205 50 15 (еднакви :)) едната е стъпила на 4ист асфалт а другата от към тротоара върху засъхнала кал и пясък, тръгвам рязко с пилене на гуми и слизам да видя резултата :) бяха се полу4или две еднакви следи

Днес повторих опита, но ве4е бях сложил(по4ти нови на две години)зимни гуми с много як грайфер 195 65 15!!!

Зна4и имаме мокро време едната гума (лявата ) е стъпила на грапав асфалт , а другата (дясната)в кална трева , накарах двама приятели да гледат от двете страни какво става....

Тръгвам рязко , но гумата която е стъпила в калта превърта, а тази на асфалта само в на4алото за кратко

При съ6тите условия направих опит на задна скорост , двете гуми превъртат заедно както тази на асфалта така тази на калта


повторих опитите о6те два пъти , все съ6тия резултат


последва о6те един опит при малко по-леки условия едната гума е на асфалт а другата е в края на тротоара върху асфалт и малко кал и листа , има6е успех :) три пъти тест и трите пъти превъртат и двете:)


Въпроса ми е следния от какво зависи силата която кара двете гуми да се въртят заедно и нормално ли е при много голяма разлика в сцеплението 6пера да се държи като нормален диференциал, и о6те за6то на задна превъртат и двете а на пред само едната(да неби защото като се тръгва напред тежестта на колата отива на задните гуми и усилието е по голямо??????)????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 01 Дек 2003, 0:46

Неразбирам много но когато колата тръгва напред много голяма част от тежеста отива от зад а когато тръгваш на зад отива на предницата.
Та затова по-трудно губиш сцеплението на задните гуми когато тръгваш напред.Сигурно си чувал че колите с задно имат по-бърз старт от тези с предно(това е заради тежеста)

Абе незнам дали обясних добре ама ако не съм някой да ме поправи.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 01 Дек 2003, 0:57

///M Power написа: Сигурно си чувал че колите с задно имат по-бърз старт от тези с предно.


това според мен не е вярно...
двигатела е отпред и тежи ДОСТА !
колите с предно тръгват по-добре
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 01 Дек 2003, 1:03

///M Power написа:Неразбирам много но когато колата тръгва напред много голяма част от тежеста отива от зад а когато тръгваш на зад отива на предницата.
Та затова по-трудно губиш сцеплението на задните гуми когато тръгваш напред.Сигурно си чувал че колите с задно имат по-бърз старт от тези с предно(това е заради тежеста)

Абе незнам дали обясних добре ама ако не съм някой да ме поправи.



прав си така е :))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 01 Дек 2003, 1:05

моля да не влизата в спорове!!!!! бих искал хора които карат бмв със 6пер или познават устройството му да изкажат мнения!!!!!!!!!!!!!!



БЛАГОДАРЯ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 24.03.2002
Местоположение: Costa Blanca, ESP
Пол: Мъж
Кара: E81 123d, E70 3.0d
Мечтае да кара: Alpina B10

Мнение от Bergayos » 01 Дек 2003, 4:25

Все пак диффа не се блокира на 100%нали?? а грапав асфалт,зимна гума(мека) а от другата страна много хлъзгаво-все пак разликата в сцеплението е голяма.... та мисля че е нормално

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 01 Дек 2003, 12:49

Няма да се караме (поне от моя страна) карам кола с 6пер тои май се болкира само 20-40% трудно е да накараш и двете гуми да превъртът
(Вчера на мокрото пробвах врътнах и двете гуми ама след няколко врътвания задницата започна да подскача като стар двуосов камион)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 01 Дек 2003, 19:22

ве4е съм по спокоен :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 01 Дек 2003, 21:52

Що не вдигнеш едното задно колело на крик и да видиш кво ще стане,а?Може да си отговориш после на въпроса сам.Но първо пробвай полекичка,а после го направи от раз.Аз така вадя залепнали джанти,но съм пробвал само без шпер. :D
П.С.Ама се чудя що ти се въртят такива неща в главата?Строши един мотор,сега искаш и шпера да прецакаш.Луд умора няма.Луд,луд,луд. :D :D :D.Днеска ти го казах същото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 02 Дек 2003, 0:36

landikar написа:Що не вдигнеш едното задно колело на крик и да видиш кво ще стане,а?Може да си отговориш после на въпроса сам.Но първо пробвай полекичка,а после го направи от раз.Аз така вадя залепнали джанти,но съм пробвал само без шпер. :D
П.С.Ама се чудя що ти се въртят такива неща в главата?Строши един мотор,сега искаш и шпера да прецакаш.Луд умора няма.Луд,луд,луд. :D :D :D.Днеска ти го казах същото.



тръгва да пада от крика :), а преди без 6пера си върте6е свободно колелото което е във въздуха. :) такива работи


ето тука една сним4ица :)
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 7423#47423

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 02 Дек 2003, 1:17

върти се колело то ама се прецаква диф.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 02 Дек 2003, 8:50

///M Power написа:върти се колело то ама се прецаква диф.



уто4ни се де :) ТВОЙТО ВЪРТИ ЛИ СЕ??? ако си с 6пер не би трябвало да се върти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 02 Дек 2003, 12:32

Моето не се върти(шпера сложен точно заради това) едната гума като загуби сцепление другата започва да бута.Карал ли си 4х4 с блокирани диф. ? Става като трактор гумите се въртят синхронизирано независимо от настилката от долу.(Абе общо взето можеш само да се радваш че си шпер)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 02 Дек 2003, 12:37

Между другото веднъж се въртях в двора на 125 СОУ(ако знаеш къде е)гумите загряха много и като исках да въртя гуми при старт нищо не се получаваше шпера и топлите гуми направо ме истрелваха без никакво превъртане(дори като пробвах 6000rpm пускаш съединителя нищо)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
Аватар
Мнения: 6034
Регистриран на: 15.09.2003
Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
Пол: Мъж
Кара: E53 Х5 3.0d
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от X-citer » 03 Дек 2003, 2:17

///M Power написа:Между другото веднъж се въртях в двора на 125 СОУ(ако знаеш къде е)

:OT: Някои хора даже сме завършили там :lol:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook