Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Правилно си го разбрал. Спестява се мед с по-тънки кабели = по-евтино и по-малко тегло.
Второто не е свързано... вероятно става дума, че са се отказали от canbus и ползват ethernet... по-голям bandwidth не налага свързаност от всякъде до всякъде, защото всичко минава по един общ bus.
Второто не е свързано... вероятно става дума, че са се отказали от canbus и ползват ethernet... по-голям bandwidth не налага свързаност от всякъде до всякъде, защото всичко минава по един общ bus.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Всичко за електрическите автомобили
ildivvy написа:Това с 48В инсталация и по-малкото кабели не го разбрах... Или това са две отделни неща, а не са свързани? С по-голям волтаж е необходим по-малък ток за една и съща мощност - т.е. кабелите може да са по-тънки. Това за бутоните също не го разбрах... Те, ако влизат на вход, искат една жица за +Захр. и една до входа. Ако са по комуникация искат повече обикновено, но пък по-тънки ...
Да внеса яснота, понеже преди 4-5 години, като бях по automotive-а участвах в т. нар. "New E/E Architecture Definition" за разни OEM-и


1. Ползва се тъй наречената "зонална архитектура", по чиято парадигма електронните модули биват разделени на 4 (поне) периферни зони (5-тата е Central Computing Unit). Пести се от жица, да, защото се обособява една обща магистрала по периферията на колата, която свързва главните ECU-та. Да кажем, че му викат "шинна топология", вместо предишната концепция коняща към "звездна топология", или дори "йерархия от звезни топологийки"


2. Съответно, като имаш шинна топология за данните, е удобно да имаш и шинна топология за захранването на модулите




"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Всичко за електрическите автомобили
На първите ситроени ц5 мисля, че всички тоци в задната част на колата бяха на една шина/един кабел.
Управлението беше едно малко кабелче и така хем революционно, хем пести средства.
Управлението беше едно малко кабелче и така хем революционно, хем пести средства.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Всичко за електрическите автомобили
Учудващо е че още няма електромобили без кабели , да черпят модулчетата енергия от файф жи полетата .. Специално за Тесла го намирам за голям пропуск ..все пак е кръстена на Никола Тесла откривателя на безплатната енергия от етера ..

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Докато не разработя гравитационният двигател има да чакат...



- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Всичко за електрическите автомобили
carmanf1 написа:nikola59 написа:8) Малко снежни истории:
Забавлявали са се хората![]()
Ама тоо с брадичката, жилетчицата и изкуствените зъбки![]()
![]()

Ей тоя същия , бях споменал в спам темата, че когато влезна в един ресторант в Плд да вечеря, на 99% от жените трябваше да им раздадат лигавници че почнаха да им текат лигите и то беше очеизвадно зяпане и погледи и намигания и какво ли не


Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

Re: Всичко за електрическите автомобили
Ще ме откажете да ида да вечерям навънка вече ей....
Аз се чудя къде е проблема...мислех да си го направя 25см...а то било зъбите и брадичката...няма да мина евтино...


Аз се чудя къде е проблема...мислех да си го направя 25см...а то било зъбите и брадичката...няма да мина евтино...


- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Всичко за електрическите автомобили
slatanic написа:Ще ме откажете да ида да вечерям навънка вече ей....![]()
Аз се чудя къде е проблема...мислех да си го направя 25см...а то било зъбите и брадичката...няма да мина евтино...![]()
Може и без елечето и брадичката, направи като негово тяло, учствай като него в някое реалити което да гледат 99% жени, направи неговите спортни постижения по гребане и придобии такова излъчване и държание към жените и може без брадичката и елечето споко

Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:
То тоя фолксваген кой го хване го бие
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Всичко за електрическите автомобили
The rumored $25,000 entry-level electric vehicle that’s being developed by Tesla will first be assembled in Austin, Texas,
with the Mexico Gigafactory in line to pick up the manufacturing effort further down the line,
CEO Elon Musk confirmed during an interview with teardown expert Sandy Munro on YouTube (embedded above).
The confirmation comes after several reports that said the smaller, more efficient EV would be made in Texas, Mexico, and even Germany.
Now, the matter seems to be settled, and in the usual fashion, Musk turned on the hype machine, saying that it will blow people’s minds, one way or the other.
“We are working on a low-cost electric vehicle that will be made in really high volume,” Tesla’s CEO said.
“We're quite far advanced in that work. I review the production line plans for that every week.
I think that the revolution in manufacturing that will be represented by that car will blow people’s minds.
It is not like any car production line that anyone's ever seen.” he added during the interview with Sandy Munro.
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
Супер, ама в северна америка ще е 25к долара, в Европа 50к евро :Д
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Дам
Стремежа е да е по-евтино, както откъм материали за производство на автомобила, така и да се сведе до минимум ръчната работа по купето. Съответно по-добър "time-to-market" 
Едно от огромните пера е полагането на многото (и сложни) кабелни комплекти (освен цената им дето вече коментирахме). В голям процент това е почти изцяло ръчна дейност. И това е една от другите причини за концепцията на зоналната аркитектура. Също можеш да бълваш N на брой почти еднакви модули (с лека девиация в софтуерния flavor), вместо супер специфични такива като хардуер, със съответните им изисквания към кабели, сензори и т.н. А бе конвейр се гони на макс
Дори софтуерната архитектура в една такава кола следва същата идея - диплойване на сървиси, който вървят, където и да било (seamlessly), където може (а също и за redundancy), ако са някакви просто "сметкаджийски" (а тези стават все повече и повече
), и не са "functional safety" и/или "real-time" отговорни. Пълна прозрачност и uniformity по отношение на вход/изход
"Write once, run everywhere"
Което, за съжаление, не значи, че колите ще стават много по-евтини (или изобщо евтини) за крайния клиент
Ето и еволюцията в картинки всъщност
https://blog.teledynelecroy.com/2023/02 ... twork.html

Figure 1. In the Classic IVN architecture, different functional networks utilizing different topologies, protocols and data rates are connected to each other.

Figure 3. In the Domain IVN architecture, domain controllers organize the ECUs under them and communicate with each other through “gateways”.

Figure 4. In the Zonal INV architecture, Zone controllers organize the ECUs in their region, while the Zone controllers are connected to each other and a Central Controller by a high-speed “backbone”.


Едно от огромните пера е полагането на многото (и сложни) кабелни комплекти (освен цената им дето вече коментирахме). В голям процент това е почти изцяло ръчна дейност. И това е една от другите причини за концепцията на зоналната аркитектура. Също можеш да бълваш N на брой почти еднакви модули (с лека девиация в софтуерния flavor), вместо супер специфични такива като хардуер, със съответните им изисквания към кабели, сензори и т.н. А бе конвейр се гони на макс

Дори софтуерната архитектура в една такава кола следва същата идея - диплойване на сървиси, който вървят, където и да било (seamlessly), където може (а също и за redundancy), ако са някакви просто "сметкаджийски" (а тези стават все повече и повече


"Write once, run everywhere"

Което, за съжаление, не значи, че колите ще стават много по-евтини (или изобщо евтини) за крайния клиент

Ето и еволюцията в картинки всъщност



Figure 1. In the Classic IVN architecture, different functional networks utilizing different topologies, protocols and data rates are connected to each other.

Figure 3. In the Domain IVN architecture, domain controllers organize the ECUs under them and communicate with each other through “gateways”.

Figure 4. In the Zonal INV architecture, Zone controllers organize the ECUs in their region, while the Zone controllers are connected to each other and a Central Controller by a high-speed “backbone”.
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Nickelback написа:Което, за съжаление, не значи, че колите ще стават много по-евтини (или изобщо евтини) за крайния клиент![]()
мда. илон им демонстрира на другите производители, че като имаш 20-30% печалба заложена във всяка кола (а не 5-10%) е много по-лесно да си играеш с крайната цена и да си подържаш продажбите и да парираш атаките на конкурентите...
плюс, че в момента световната лакомия е на нива на които аз никога не съм виждал през живота си а и винаги съм си мислел, че са непостижими... сега остава да видиме колко са състейнъбъл... това е многотрилионния въпрос...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana