Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
BMW_POWER написа:Всичко за електрическите автомобили
И на първо място ни трябва съгласието на Колегата Илков.
Нямам против , звучи смислено


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Всичко за електрическите автомобили
Ако се слеят двете теми ще стане 'лошо'! Сигурен съм!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Всичко за електрическите автомобили
Днес е топло (14С) и реших да пробвам икономично градско каране. Ето какъв разход даде за 99.9км. Тръгнал съм пълна батерия.
p.s. Аз попитах само за смяна на заглавието. Няма да обединявам нищо
p.s. Аз попитах само за смяна на заглавието. Няма да обединявам нищо

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Всичко за електрическите автомобили
Абе гледах преди около месец една малка пръдня - Ситроен Ами.
2 места, 70км рейндж, зареждане от контакт до 80% за 3 часа, 45км максимална скорост, 8 коня (силно го препоръчвам за следваща кола на Стинката
), седалки 1:1 като в градския транспорт, без климатик, без музика, без дори нормално отваряне на стъклата с ръчка (нещо като на рали кола са), някаква духалка като сешоар за стъклата, без каквито и да е било системи за сигурност (преобръща се лесно), 2000 цикъла на батерията, което при нашето ползване би означавало около 5 години.
Цената не знам защо я помня 15к. Което въпреки, че колата е пълен дръвляк ми се видя що-годе нормално. Ако имаше 3 места щеше да върши някаква работа да карам и взимам децата на училище. Ако пренебрегнем въпроса доколко сигурно е това нещо за да си вози някой редовно децата в него.
Гледам го обаче вчера, продават го в мола- цената вече е 20к. Помислих първоначално да не би да съм разбрал грешно, но гледам обявени цени в нета - 13к или 6к евро. Явно са я вдигнали рЕзко. А това са 25% ебаси.
Та си мисля. Нали уж искаме да се борим с джигитите и замърсяването. Една такава кола с всичките и недостатъци все пак е някакъв вариант. Хем сме еко, хем няма как да си джигит с нея.
Но какво би ме накарало да взема да си бракувам компакта да речем и да си взема тая пишня?
Цената за притежанието и след 5 години ще е еднаква. Плащам 10лв на ден за 5 години, докато убия батерията или давам 10лв на ден за нафта. Не слагам цената за тока, която да кажем ще е на кантар със сервизните обслужвания на другата кола.
Обаче от една страна имаме напълно нормална кола. Мога да кача 5 човека, имам климатик, парно, музика, 800км автономия в града, АБС, еърбеци, далеч по-голяма сигурност при инцидент.
От друга имаме кола с 2 места, само 60лт за багаж, никаква сигурност, защита или удобства. На практика електрическа тротинетка от тия по-мощните с пластмасова кабинка и 2 пластмасови стола.
Е как да стане? 100к за по-нормална електричка нямам. А за тази тия очакват клиентите да се хващат на бастун направо. Иначе говорим само за екология и забрани. Ми да отделят едни 10-20 милиона за субсидии на някаква подобна градска кола, да поемат поне 25% от цената, че да има някакъв стимул и смисъл поне човек да си купи подобно недоразумение.
2 места, 70км рейндж, зареждане от контакт до 80% за 3 часа, 45км максимална скорост, 8 коня (силно го препоръчвам за следваща кола на Стинката

Цената не знам защо я помня 15к. Което въпреки, че колата е пълен дръвляк ми се видя що-годе нормално. Ако имаше 3 места щеше да върши някаква работа да карам и взимам децата на училище. Ако пренебрегнем въпроса доколко сигурно е това нещо за да си вози някой редовно децата в него.
Гледам го обаче вчера, продават го в мола- цената вече е 20к. Помислих първоначално да не би да съм разбрал грешно, но гледам обявени цени в нета - 13к или 6к евро. Явно са я вдигнали рЕзко. А това са 25% ебаси.
Та си мисля. Нали уж искаме да се борим с джигитите и замърсяването. Една такава кола с всичките и недостатъци все пак е някакъв вариант. Хем сме еко, хем няма как да си джигит с нея.
Но какво би ме накарало да взема да си бракувам компакта да речем и да си взема тая пишня?
Цената за притежанието и след 5 години ще е еднаква. Плащам 10лв на ден за 5 години, докато убия батерията или давам 10лв на ден за нафта. Не слагам цената за тока, която да кажем ще е на кантар със сервизните обслужвания на другата кола.
Обаче от една страна имаме напълно нормална кола. Мога да кача 5 човека, имам климатик, парно, музика, 800км автономия в града, АБС, еърбеци, далеч по-голяма сигурност при инцидент.
От друга имаме кола с 2 места, само 60лт за багаж, никаква сигурност, защита или удобства. На практика електрическа тротинетка от тия по-мощните с пластмасова кабинка и 2 пластмасови стола.
Е как да стане? 100к за по-нормална електричка нямам. А за тази тия очакват клиентите да се хващат на бастун направо. Иначе говорим само за екология и забрани. Ми да отделят едни 10-20 милиона за субсидии на някаква подобна градска кола, да поемат поне 25% от цената, че да има някакъв стимул и смисъл поне човек да си купи подобно недоразумение.
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Всичко за електрическите автомобили
Взимаш прилична кола покриваща минимум Евро 5 категория и не го мислиш, електрчките са скъпи все още и това е факт.
Малко като с отоплителните системи е, вика ми един познат "ее аз почти не плащам комунални сметки в къщата с мойто отопление", пък той набил 70 000 лева за него които ще избие след 30 години
Малко като с отоплителните системи е, вика ми един познат "ее аз почти не плащам комунални сметки в къщата с мойто отопление", пък той набил 70 000 лева за него които ще избие след 30 години

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Всичко за електрическите автомобили
Този Ситроен няма амбицията да е ...автомобил.
Даже в описанията го пишат, че се кара без книжка (категория АМ) и си е тротинетка, но с покрив.
Даже в описанията го пишат, че се кара без книжка (категория АМ) и си е тротинетка, но с покрив.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Всичко за електрическите автомобили
bum_bum написа:Цената не знам защо я помня 15к. Което въпреки, че колата е пълен дръвляк ми се видя що-годе нормално. Ако имаше 3 места щеше да върши някаква работа да карам и взимам децата на училище.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... 3727592569
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Всичко за електрическите автомобили
dhtj написа:bum_bum написа:Цената не знам защо я помня 15к. Което въпреки, че колата е пълен дръвляк ми се видя що-годе нормално. Ако имаше 3 места щеше да върши някаква работа да карам и взимам децата на училище.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... 3727592569
0-100 for 4 business days
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
bum_bum написа:силно го препоръчвам за следваща кола на Стинката
Повече ще ти отива на теб, все пак трябва да поддържаш типичното ти амплоа на многострадалната бумбувева

Голямата част от ел колите на пазара дори в най-ниските си модификации са по-бързи от почти всичко на пътя... точно това не им е проблема.
Най-слабата Опел Корса (примерно) в момента е 80 коня, ама не виждам нещо да я обсъждате с такава злоба

Последна промяна steeN на 22 Ное 2023, 11:55, променена общо 2 пъти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Всичко за електрическите автомобили
Аз не търся кола. Просто се замислих като видях цената от 15к, че това не са някакви сериозни пари и би било алтернатива за семейства с 1 дете или двама възрастни пътуващи заедно до работа или за мен, ако се появи нещо подобно с 3 седалки поне.
Въпреки всичките му неудобства ако цената беше 15к или пък дай боже най-накрая наще бастуни прекопират и нещо друго, освен санкции и наказания от нормалния свят та да дотират част от покупката ще има някакво оправдание купуването на подобна "кола" като алтернатива на всякаквите стари дъргели, които въпреки, че са по на 20 години са все още някакви коли и притежанието и използването им е евтино и сравнимо с това на ЕА от този най-нисък клас.
И тогава освен пръчката със забраните ще има и морковче. Ама не. Ситуацията е бой през пръстите, щом караш стара кола. Ако искаш нова, вземи тоя скутер с покрив и след 5 години като ти замине батерията го мисли отново.
Аз нямам проблем със скоросите вече. За последните близо 200к имам 2 фиша, което го намирам за приемливо. И всъщност твърде малко от актовете ми са били за скорост. Повечето бяха за далеч по-прозаични джигитски прояви- завой от грешната лента, неспазване на маркировка и др. подобни.
Голямата част от ел колите на пазара могат да си ги позволят само малка част от ползвателите на автомобили в България, ако не си забелязал.
Предложих ти я най-чистосърдечно, защото ти след като никога през живота си не си нарушавал ограниченията на скоростта просто е напълно безпредметно да караш нещо, което вдига повече от 45км. Просто ми се видя като перфектната кола за теб и още няколко светци тук.
Въпреки всичките му неудобства ако цената беше 15к или пък дай боже най-накрая наще бастуни прекопират и нещо друго, освен санкции и наказания от нормалния свят та да дотират част от покупката ще има някакво оправдание купуването на подобна "кола" като алтернатива на всякаквите стари дъргели, които въпреки, че са по на 20 години са все още някакви коли и притежанието и използването им е евтино и сравнимо с това на ЕА от този най-нисък клас.
И тогава освен пръчката със забраните ще има и морковче. Ама не. Ситуацията е бой през пръстите, щом караш стара кола. Ако искаш нова, вземи тоя скутер с покрив и след 5 години като ти замине батерията го мисли отново.
steeN написа:bum_bum написа:силно го препоръчвам за следваща кола на Стинката
Повече ще ти отива на теб, все пак трябва да поддържаш типичното ти амплоа на многострадалната бумбувева
Голямата част от ел колите на пазара дори в най-ниските си модификации са по-бързи от почти всичко на пътя... точно това не им е проблема.
Аз нямам проблем със скоросите вече. За последните близо 200к имам 2 фиша, което го намирам за приемливо. И всъщност твърде малко от актовете ми са били за скорост. Повечето бяха за далеч по-прозаични джигитски прояви- завой от грешната лента, неспазване на маркировка и др. подобни.
Голямата част от ел колите на пазара могат да си ги позволят само малка част от ползвателите на автомобили в България, ако не си забелязал.
Предложих ти я най-чистосърдечно, защото ти след като никога през живота си не си нарушавал ограниченията на скоростта просто е напълно безпредметно да караш нещо, което вдига повече от 45км. Просто ми се видя като перфектната кола за теб и още няколко светци тук.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Това лоша алтернатива ли е? Не виждам каква е тая тояга... и колко е непосилно да се кара "чиста" кола. И тука си говорим за чисто нова кола.




- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Всичко за електрическите автомобили
Лелее, корсите станали по 50к
Колите са добър източник на приходи, властта няма интерес да стимулира намаляването им - веднъж субсидии, после не плащат данъци, още куп облекчения. А за екология на държавата й пука само, ако върви с някаква схема - соларни панели, вец-ове и т.н. Все пак да не забравяме, че счупиха "Чаира", за да работи тец-а на Доган. Дотук с екологията, по-добре да сме болни, така и точенето на здравната каса засилват.

Колите са добър източник на приходи, властта няма интерес да стимулира намаляването им - веднъж субсидии, после не плащат данъци, още куп облекчения. А за екология на държавата й пука само, ако върви с някаква схема - соларни панели, вец-ове и т.н. Все пак да не забравяме, че счупиха "Чаира", за да работи тец-а на Доган. Дотук с екологията, по-добре да сме болни, така и точенето на здравната каса засилват.
Never mistake motion for action...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Всичко за електрическите автомобили
Все пак темата е за електрически автомобили. Няма как да си купя нещо на бензин в тоя момент, след като след 5 години и то може да се окаже недостойно да се движи в центъра.
Ако изобщо изкара 5 години де, че един познат имаше такъв три цилиндров опел служебна. Първо бяха проблеми с ремъка, после духна гарнитура, след това нещо с налягането на маслото и накрая се окоти нацяло. Беше от по-старите, може и да са ги оправили де. Но не виждам ни една причина в този автомобил, нито от моя гледна точка, нито откъм екология като драснеш чертата накрая. Щото едното е на пътя 20+ години и още движи, а другото след 10 вече е само спомен.
То да беше само екологията. Дали и пука и за пътната безопасност или изобщо за нещо друго, ако няма схема?
Ако изобщо изкара 5 години де, че един познат имаше такъв три цилиндров опел служебна. Първо бяха проблеми с ремъка, после духна гарнитура, след това нещо с налягането на маслото и накрая се окоти нацяло. Беше от по-старите, може и да са ги оправили де. Но не виждам ни една причина в този автомобил, нито от моя гледна точка, нито откъм екология като драснеш чертата накрая. Щото едното е на пътя 20+ години и още движи, а другото след 10 вече е само спомен.
Leon написа: А за екология на държавата й пука само, ако върви с някаква схема
То да беше само екологията. Дали и пука и за пътната безопасност или изобщо за нещо друго, ако няма схема?
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
Leon написа: ... А за екология на държавата й пука само, ако върви с някаква схема - соларни панели, вец-ове и т.н. ...
Преди няколко месеца ходих да гледам едно 740д.
Много хубаво и на малко километри (ама след като проверих историята, се оказа не чак толкова хубаво

Собственика беше много приятен и разговорлив, приветлив човек (и съм сигурен, че не знаеше какво се е случвало с колата). Жена му обаче е знаела, имам доказателства

Викам хубаво де, що я продаваш тая хубава кола. Вика разведох се с жена ми (краставите магарета през 9 села, в 10-то се надушваме


И току-що си купил най-новата седмица с разделените фарове.
И понеже беше много приятен и разговорлив - му викам от къде толкова пари ве брат, тая новата е сигурно към 300К.
Та той ми разказа за соларните панели, ТЕЦ-овете и държавата, влезна и в детайли


Всичко е схема
