проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- ventsi denev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 316 ti
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
The Heartlistener написа:...Интересно кое се наглася и на другия ден "губи настройките", опорите ли?
Моторчето отговаря за ексцентрик вала - валвтроника. При проблем с елементите на валвтроника (моторче, сензор, модул), светва EML лампата и двигателя влиза в авариен режим. Колега, ще си позволя да повторя нещо за N-ти път - не се връзвайте на хора (дори и от сервизи), които хал-хабер си нямат от тоя двигател. Всеки приказва каквото му дойде на акъла, а ако усети че клиента поназнайва нещо - почва да се дръвчи и гледа да го маршира . Прочетете колата и дословно дай тук каквото е записала (ако пожелаеш). Пари не вземаме, но съвсем случайно можем и да помогнем .
Съгласен за това повечене отидох при него както ти казваш започна да дъвче ама тя зацепена ли е както трябва?????Може да е то ва ама може и онова такива ми ти работи и реших да си я карам така вместо да я ръчка този и онзи и изкара 2 години включително ходене до италия и обратно но вече започна прекалено много да тресе. Препоръчаха ми един който се занимава с бмв ще го видя другата седмица дали наистина е кадърен че тука в Казанлък „специалисти много„
- Мартин Недев
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 24.10.2022
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте,
Оказа се, че биелата на 1ви цилиндър е пробила блока. Купих друг двигател смениха го, но беше Шумен като дизел и като го запаля претрисаше няколко минути след което спира да претриса и след като покарах 300 км. Го закарах на друг сервиз в който установиха, че има стружки в маслото и сега пак ще свалят мотора да го отварят и да установят от къде са дошли стружките
Оказа се, че биелата на 1ви цилиндър е пробила блока. Купих друг двигател смениха го, но беше Шумен като дизел и като го запаля претрисаше няколко минути след което спира да претриса и след като покарах 300 км. Го закарах на друг сервиз в който установиха, че има стружки в маслото и сега пак ще свалят мотора да го отварят и да установят от къде са дошли стружките
- volk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 13.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316ti M; BMW E61 525ix
- Мечтае да кара: M
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Нямаш голям късмет с колата. Внимавай да не си даваш парите на вятъра. Незнам какво ще свалят, но ако са малко мърлячи ще останеш с празни джобове и без кола, която да ползваш. Успех!
- Мартин Недев
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 24.10.2022
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
До тук ми излезе 2130 лв. закупуването на друг двиагател смяната му с гарнитури картер, капак глава, съединител и още дреболии. В другия сервиз където откриха стружки в маслото, след като съм го карал 300 км. ми казаха, че е за основен ремонт. Сега са го разхвърляли и ще сменят вериги , основни и биелни лагери, болтове , сегменти, почистване на главата в Казанлък, датчик колянов вал, маслен охладител, датчици ли какво беше на ваносите където седят над пистовия ремък отпред се виждат захванати с някакви планки под капака на главата и още други работи 3200 лв. ми казаха, че ще излезе някъде. Занесох им стария двигател където биелата на 1-ви цилиндър е пробила блока и казаха, че ако може да ползват някакви части може да падне малко сумата. Общо взето всичко ще ми излезе 5-6 хиляди лв. ремонта на този двигател Оставих им вчера 1600 лв. капаро за да може да поръчват части , казах им да го правят и се надявам, че ще успеят да го направят кадърно и да си карам количката още дълго време и безаварийно Надявах се да ми стигнат 2-3 хиляди лв. за ремонта ама се оказа, че трябва по 2
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
На мен както си карам! намалявам си за червен светофар и лампата на скоростната кутия (зъбчатката) светна, и колата от трета наби първа, чак гумите припискаха
Закачих кутията грешката.
92 can torque interface
Което до колкото разбрах е липса на сигнал за натоварването от DME.
закачих Д.М.Е. излязоаха.
Дебитомер 2783 - air flow meter hot film
датчик на ВВТ 2854 - vvt sensor plausibility
датчик на всмукателният вал.
Запуших картерната вентилация, че моята много духа от там, не се оправи.. https://www.youtube.com/watch?v=d3HBHkTqyCg
почистих дебитометъра, не се оправи.
смених буксата на деб. не се оправи.
смених дебитометъра, познайте, не се оправи естествено.
проверих инсталацията на колата, перфектна е!!
Заключения...
Заключение номер едно: Всички грешки са свързани с входящият вал и засмукването на въздух, валветроник датчици, изпълнителни елементи и тнт..
Заключение номер две: Продали са ми някой некачествен дебитомер, а е Пиербърг УЖ, не е някакво пълно китайско лайно.
Заключение номер три: Ще търся компютър, дори и да не е от компютъра (голяма вероятност да не е) ще си го имам, аз съм решил да си я карам тази кола, а тези компютри са нещото което не мога да го ремонтирам иначе по двигателя съм чума, за половин час глава свалям..
Закачих кутията грешката.
92 can torque interface
Което до колкото разбрах е липса на сигнал за натоварването от DME.
закачих Д.М.Е. излязоаха.
Дебитомер 2783 - air flow meter hot film
датчик на ВВТ 2854 - vvt sensor plausibility
датчик на всмукателният вал.
Запуших картерната вентилация, че моята много духа от там, не се оправи.. https://www.youtube.com/watch?v=d3HBHkTqyCg
почистих дебитометъра, не се оправи.
смених буксата на деб. не се оправи.
смених дебитометъра, познайте, не се оправи естествено.
проверих инсталацията на колата, перфектна е!!
Заключения...
Заключение номер едно: Всички грешки са свързани с входящият вал и засмукването на въздух, валветроник датчици, изпълнителни елементи и тнт..
Заключение номер две: Продали са ми някой некачествен дебитомер, а е Пиербърг УЖ, не е някакво пълно китайско лайно.
Заключение номер три: Ще търся компютър, дори и да не е от компютъра (голяма вероятност да не е) ще си го имам, аз съм решил да си я карам тази кола, а тези компютри са нещото което не мога да го ремонтирам иначе по двигателя съм чума, за половин час глава свалям..
Тиез коне искат да ядат....
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
На вниманието на всички с този двигател. всички проблеми дебитометър и мап сензор, сменяш дебитометър, сменяш компютър сменяш инсталация! грешките стоят..
Симптоми: студена трудно пали, пали гасне пали гасне, не може да се форсира в началото прекъсва гасне, сменяш бобини свещи инжектори същата работа, без разлика!!! сменяш пак компютри инсталации датчици, никаква промяна.
Всички тея шетни един датчик ги предизвиква VVT SENSOR, датчика на ъгъла на ексцентричният вал...
Как точно е писан софтуера на тоя шибаният компютър DME9.2 не ми е ясно, но леко отклонение в този ВВТ сензор предизвиква всички тези простотии, че и куп още.
А най тъпото в случая е че дори може да не излезе като грешка VVT sensor. а ако влиза повече въздух отколкото трябва за даденият режим на двигателя компютъра не ти казва, или дебитометъра ти е неварен или клапаните не стоят механически колкото е нужно отворени за даденият режим..
Малко допълнение: научаването на позицията на валвтроника, може да го оправи за известно време, и после пак става така, механически износен издухан двигател, не работещ цилиндър, пак може да излиза датчик ВВТ, заял двигател на валв троника, износен валвтроник механизъм, проблем на компютъра на валветроника,(намира се под акумулатора) пак може да излезе такава грешка ВВТ сензор, без сензора да е развален практически!!
За това трябва да се адресират другите неща преди да се замени, че цената на тези шетни варира от 400-600 за оригинален..
Симптоми: студена трудно пали, пали гасне пали гасне, не може да се форсира в началото прекъсва гасне, сменяш бобини свещи инжектори същата работа, без разлика!!! сменяш пак компютри инсталации датчици, никаква промяна.
Всички тея шетни един датчик ги предизвиква VVT SENSOR, датчика на ъгъла на ексцентричният вал...
Как точно е писан софтуера на тоя шибаният компютър DME9.2 не ми е ясно, но леко отклонение в този ВВТ сензор предизвиква всички тези простотии, че и куп още.
А най тъпото в случая е че дори може да не излезе като грешка VVT sensor. а ако влиза повече въздух отколкото трябва за даденият режим на двигателя компютъра не ти казва, или дебитометъра ти е неварен или клапаните не стоят механически колкото е нужно отворени за даденият режим..
Малко допълнение: научаването на позицията на валвтроника, може да го оправи за известно време, и после пак става така, механически износен издухан двигател, не работещ цилиндър, пак може да излиза датчик ВВТ, заял двигател на валв троника, износен валвтроник механизъм, проблем на компютъра на валветроника,(намира се под акумулатора) пак може да излезе такава грешка ВВТ сензор, без сензора да е развален практически!!
За това трябва да се адресират другите неща преди да се замени, че цената на тези шетни варира от 400-600 за оригинален..
Тиез коне искат да ядат....
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте
От скоро съм собственик на е46 с въпросния двигател
След като го купих я закарах в сервиз за обслужване, подмяна на гарнитури, вериги и тн...
И от тогава нещата са зле
Та ако може да ми препоръчате някой който разбира на тези мотори в Стара Загора или околията ще съм много благодарен
От скоро съм собственик на е46 с въпросния двигател
След като го купих я закарах в сервиз за обслужване, подмяна на гарнитури, вериги и тн...
И от тогава нещата са зле
Та ако може да ми препоръчате някой който разбира на тези мотори в Стара Загора или околията ще съм много благодарен
- Denisbelqta99
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 17.11.2021
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте. Имам проблем с моя компакт Е46 m42b20. Има доста голям разход на масло а също и нещо подобно на прекъсване около 1500 600 обороти и когато се случи да прекъсне отзад става страшен облък от масло. Мисълта ми е дали блока след като е алуминиев е с никасилово покритие което да се е износило с времето и от там да идва в известна степен горенето на масло или проблема си е в гумичките на клапаните. Ще съм благодарен ако дадете малко акъл защото обмислям да извадя този мотор и да сложа m43b18 или направо някой 6так
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1137
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, Sports package, High speed setup
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Сменяй гумички на клапаните, при този мотор това е проблема с горенето на масло и пушилката. Разисквано е стотици пъти и е доказано. Гилзите на цилиндрите са от чугун.
Като сменяш гумичките е много желателно да го съчетаеш с комплект верига, водачи, обтегач - ако нищо не е пипано преди теб. Това са основните неща и получаваш ресурс занапред.
Като сменяш гумичките е много желателно да го съчетаеш с комплект верига, водачи, обтегач - ако нищо не е пипано преди теб. Това са основните неща и получаваш ресурс занапред.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Denisbelqta99
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 17.11.2021
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ако може да ми препоръчате сервиз в който да извършат процедурата по смяна на гумичките на клапани че нямам инструмент за зацепването на веригата. А също и да попитам този двигател успешно ли се газифицира и ако да има ли някаква особеност специални газови и т. Н.
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравей те, на скоро забелязах, че когато вали малко по сериозен дъжд или след автомивка колата изгасва за секунда в движение и запалва ,някой път само веднъж някой път повече пъти.Проблема изчезва след час/два след като колата изсъхне добре.
Някой знае ли кое може да е проблемни места или предположение което се мокри(маса/еку)?
Колата е с N42B20 автомат купе.
Някой знае ли кое може да е проблемни места или предположение което се мокри(маса/еку)?
Колата е с N42B20 автомат купе.
- ivokar
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 3.10.2023
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 143 k.с. 2.0
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Denisbelqta99 написа:Ако може да ми препоръчате сервиз в който да извършат процедурата по смяна на гумичките на клапани че нямам инструмент за зацепването на веригата. А също и да попитам този двигател успешно ли се газифицира и ако да има ли някаква особеност специални газови и т. Н.
Същият въпрос имам и аз за Варна за смяна на гумички но без да се сваля главата и т.н.
- ventsi denev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 316 ti
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Привет група при мен имам следния проблем при студено палене мното бързо започва да сваля обороти и има един момент точно преди стрелката на температурата да излезе от синия сектор започва едно притрисане на мотора за около пинута после сваля оборотите на 600 и мотора се успокоява.Тук в КАЗАНЛЪК се чудя на кой да я закарам вече никой не може да ми каже от какво е това включително ми казаха че и на диагностика не показва нищо а човека ми го препоръчаха като голям специалист по таратайки като моята.Забравих да кажа мотора е 1.8ti 115 кс.
Последна промяна ventsi denev на 16 Дек 2023, 16:13, променена общо 1 път
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1137
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, Sports package, High speed setup
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Соленоидите на ваносите чистил ли си някога?
Изключи помпата за вторичен въздух от буксата и наблюдавай ще има ли промяна.
Изключи помпата за вторичен въздух от буксата и наблюдавай ще има ли промяна.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ventsi denev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 316 ti
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
[quote="The Heartlistener"]Соленоидите на ваносите чистил ли си някога?
Изключи помпата за вторичен въздух от буксата и наблюдавай ще има ли промяна.[/quote Не не съм не вярвам като са ми сменяли веригата да са го направили.Въпрос също и за миризма на изгорели газове в купето при запалване „гърнетата са добре нямат дупки „от какво може да е ?
Изключи помпата за вторичен въздух от буксата и наблюдавай ще има ли промяна.[/quote Не не съм не вярвам като са ми сменяли веригата да са го направили.Въпрос също и за миризма на изгорели газове в купето при запалване „гърнетата са добре нямат дупки „от какво може да е ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани