Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
alx написа:Говорете си…![]()
Nordschleife lap times
7:25.231 Tesla Model S Plaid Track Package/2023-06-02/AWD/1020 hp
7:15.677 BMW M4 CSL /2022-04-12 /Rear-Wheel Drive/ 543 hp
Едното прави около 10 обиколки на ринга с един резервоар, а другото 3 обиколки с едно зареждане, ако не заври чайника (това видео ме върна 70-те години на миналия век, когато 8-ка на баща ми загряваше по проходите).
Ifo Institute for Economic Research написа:Такова изследване е проведено от експерти на престижния германски институт ИФО, които са сравнили общия обем на парниковите газове, произвеждани през целия "живот" на един дизелов Мерцедес С 220d и на една електрическа Тесла модел 3.
Добиването и обработката на литий, кобалт и манган, влагани в батериите на електромобилите, е изключително енергоемко. Авторите на изследването са установили, че при производството на една-единствена батерия, чийто живот е най-много 10 години, се отделят между 11 и 15 тона въглероден двуокис. Ако Теслата изминава по 15 000 километра годишно, това означава, че на километър тя ще изпуска по 73 до 98 грама CO2. Ако отчетем и факта, че електричеството, което потребява тази кола, се произвежда основно от централи на въглища, тогава изхвърляните в атмосферата отровни вещества скачат на 156 до 181 грама на километър пробег, посочват изследователите от ИФО. При дизеловия Мерцедес този показател е 112 грама на километър.
Нали не е тайна, че автомобилите с газови уредби замърсяват най-малко, що ги пренебрегват?
Надявам се, че почитателите на електричките не са си сменили и жените с електрически надуваеми кукли.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Само на мен ли ми се струва много зле-дори смешно това време, като за 1000 коня??
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
alekangg написа:Само на мен ли ми се струва много зле-дори смешно това време, като за 1000 коня??
На писта конете са основата, но не са основно определящи. Баланс, окачване, спирачки, гуми… в този ред позволяват да “приложиш” конете
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1649
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Lenco написа:Нали не е тайна, че автомобилите с газови уредби замърсяват най-малко, що ги пренебрегват?
Надявам се, че почитателите на електричките не са си сменили и жените с електрически надуваеми кукли.
+1
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Lenco написа:Нали не е тайна, че автомобилите с газови уредби замърсяват най-малко, що ги пренебрегват?
Това е валиден въпрос. Отговора е че основния двигател на подмяната на ДВГ е геополитически и е свързан с това, че EU и САЩ са вносител на петрол, същото важи и за Китай. Тези големи икономики не искат да зависят от други държави. Видя се какво стана като зависим от русия за внос на петрол, газ и т.н. Когато някой диктатор реши, може да ни бръкне в джоба като вдигне цената на енергорурса и да всее хаос в толкова големи икономики. Вноса на петрол в EU възлиза на година на близо трилион евро годишно. С тези пари може да се финансира прехода от нефт към електричество и водород. След като се изгради инфраструктурата, след това тези пари ще останат в европейската икономика и ще бъдем по-богати, защото производството на енергията ще се случва в Европа и няма парите ни да изтичат към араби или руснаци. Скъсването със зависимостта от вноса на петрол е трудно да се обясни на масите хора, затова се набляга на екологията, защото е по-лесно да се представи пред хората. Знам че в този форум има доста хора, които мразят "еврогейския съюз" или САЩ и всичко което се прави там е лошо според тях, но да си зададат въпроса защо Китай прави същото и те са много по-напред в подмяната на ДВГ от запада. Ако беше лошо защо го правят китайците?
Контра-аргумент за зависимостта от петрола е че го заменяме с друг ресурс, който отново не се намира в западните държави - литий, кобалт, мед и т.н. Истината е че тези елементи са много разпространени по земята и причината да няма добив в западните икономики е че добива им в мини в западни държави е труден заради регулациите за екология. Този проблем е много по-лесно решим от това да нямаш собствен добив на нефт. Променят се регулации за да се позволи да отворят нови мини в европа и САЩ за да не се разчита отново на внос от диктаторски режими.
Относно екологията - ел автомобил и ДВГ. Много се пише по темата, повечето статии са платени от тези които експортват нефт, за да се опитат да убедят хората, че производството на батерии за ел. автомобил е толкова мръсно колкото ДВГ или дори повече. Истината е че когато двата типа автомобила излязат от завода, за ел. автомобил е отишла повече енергия за производство и той е по-мръсен. Но ДВГ автомобила продължава да изгаря петрол за всеки изминат километър и съответно продължава да замърсява. Ел. автомобил е много по-икономичен на енергия (грубо 4 пъти) и 35% от електричеството в европа се произвежда от възобновяеми източници. Така че след 30хил. км ДВГ надминава ел. автомобила като замърсяване и след 200 хил. пробег е многократно по-мръсен. Това умишлено се пропуска в платените статии и се набляга само на това, че самото производство на ел. автомобила е по-мръсно от ДВГ. Масовото производство на батерии ще свали цената, съответно и въглеродния отпечатък и скоро дори производството на ел. автомобил няма да е по-мръсно. Другия важен момент е че замърсяването от производството на енергия за ел. автомобилите е изнесено от големите градове и не вдишваме концентрирани замърсители директно от ауспуха на дизела с чип тунинг, производството на енергия за ел. кола, която евентуално може да включва и въглища е в някаква централа извън града, тогава замърсяването има по-малък ефект върху здравете но хората, отколкото да вдишва концентрирани газове в задръственото в софия.
Всеки може грубо да си направи сметката с колко обеднява на година от това че купува гориво за ДВГ, като сметне колко пари дава като отиде сега на бензиностанцията. Аз като отидох до Гърция на море тази година сметнах че пътя ми е 260лв за гориво, докато мой приятел с тесла му струваше 30лв (сметнато по цената на тока в България но всъщност му излезе 15лв, защото зареждането в гръцката къща не му струваше нищо).
Последна промяна ekalchev на 16 Юли 2023, 21:42, променена общо 1 път
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Или просто има някакви хора, за които ако не им се обясни, че нещо се прави по геополитическа линия, няма да го приемат.
Това е 2021
https://www.reuters.com/article/russia- ... SL8N2KM38Z
До преди войната имаше преговори немците да получават водород от Русия в един момент.
Това за ресурсите не е просто контра аргумент, а нещо което ти разбива тезата на пух и прах.
Не, изненадващо света не се движи само от стремежа към икономически растеж и геополитически интереси.
Това е 2021
https://www.reuters.com/article/russia- ... SL8N2KM38Z
FRANKFURT, Feb 16 (Reuters) - Germany is in close communication with Russia about the potential of “green” hydrogen production and transport, Economy Minister Peter Altmaier said at a Russian-German conference.
Altmaier said in the webcast that Russia could work with Germany in the production and transport of green hydrogen that Germany hopes to develop on a large scale by sending renewable power from wind and sunshine through electrolysis to make synthetic fuel for the industry, energy and transport sectors.
До преди войната имаше преговори немците да получават водород от Русия в един момент.
Това за ресурсите не е просто контра аргумент, а нещо което ти разбива тезата на пух и прах.
Не, изненадващо света не се движи само от стремежа към икономически растеж и геополитически интереси.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Първо EU не е само Германия. Има доста търкания между EU и старите членки за различни въпроси. Тази идея не е реализирана, това какво ти говори? Германия си беше пробита отвсякъде от русия и това че газохранилищата и бяха собственост на газпром само показва, че тогава решенията не са се взимали в интерес на европейските или немските граждани, така че не знам как някаква идея, която само съществува в медиите опровергава тезата ми. Със сигурност руснаците искат Германия да остане зависима от тях дори и да се случи преход към водород не виждам нищо учудващо и тази новина само потвърждава това което казвам.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
ekalchev написа:Първо EU не е само Германия. Има доста търкания между EU и старите членки за различни въпроси. Тази идея не е реализирана, това какво ти говори? Германия си беше пробита отвсякъде от русия и това че газохранилищата и бяха собственост на газпром само показва, че тогава решенията не са се взимали в интерес на европейските или немските граждани, така че не знам как някаква идея, която само съществува в медиите опровергава тезата ми. Със сигурност руснаците искат Германия да остане зависима от тях дори и да се случи преход към водород не виждам нищо учудващо и тази новина само потвърждава това което казвам.
Леле каква пропаганда се лее, не е истина. Ако извадим всички мита, акцизи и не знам си колко още начина за смучене на пари от правителството, колко ще излезе цената на литър бензин? Каква е гаранцията, че утре няма да плеснат някаква подобна измишльотина (никой няма да остави хиляди и милиони електрички да карат практически безплатно) и цената на зареждането да се умножи х5, х10 или с повече? При мен се промени пред очите ми вече достатъчно. Зареждането в града беше безплатно, вече никъде не е така.
Стинка, дай малко пояснение за "търсене и предлагане" и по какъв начин хилядократното (че и повече) умножение на клиентите, няма да довече до лавинообразно покачване на цените.
Може да обясниш и на колегата, какво ще рече "съвместно предприятие". Обясни му, че когато някой дойде и със свои пари ти построи нещо, не можеш да очакваш да ти го подари заради двете ти сини очи.
- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
BMW_POWER написа:
Леле каква пропаганда се лее, не е истина. Ако извадим всички мита, акцизи и не знам си колко още начина за смучене на пари от правителството, колко ще излезе цената на литър бензин? Каква е гаранцията, че утре няма да плеснат някаква подобна измишльотина (никой няма да остави хиляди и милиони електрички да карат практически безплатно) и цената на зареждането да се умножи х5, х10 или с повече? При мен се промени пред очите ми вече достатъчно. Зареждането в града беше безплатно, вече никъде не е така.
Нали за ток става въпрос ?
P.S. Намини към съседната тема за морето като имаш време, раздуй нещо за Куба че ми е интересна дестинация.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
peshehodetz написа:BMW_POWER написа:
Леле каква пропаганда се лее, не е истина. Ако извадим всички мита, акцизи и не знам си колко още начина за смучене на пари от правителството, колко ще излезе цената на литър бензин? Каква е гаранцията, че утре няма да плеснат някаква подобна измишльотина (никой няма да остави хиляди и милиони електрички да карат практически безплатно) и цената на зареждането да се умножи х5, х10 или с повече? При мен се промени пред очите ми вече достатъчно. Зареждането в града беше безплатно, вече никъде не е така.
Нали за ток става въпрос ?
P.S. Намини към съседната тема за морето като имаш време, раздуй нещо за Куба че ми е интересна дестинация.
Да, зареждането с ток в едни десетина имота беше безплатно. От март - април това отпадна. Плащаш си на общо основание. Не знам колко струва обаче

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз мисля, че максимум 4-5 години и в България ще отпаднат всякакви "благини" за електричките, каквито сега са на лице.
Като начало първо ще отпадне безплатната синя зона за ЕА .
Като от "Паркинги и Гаражи" минат по синята зона и видят всеки трети автомобил ЕА и не плаща, до 2 месеца ще променят стратегията.
На никой в България не му пука за екологията а за парите, които може да "отмъкне" от гражданите.
После идва ред на данъците и там ще ударят секирата и после някой умник ще се плесне по челото и ще въведе "Еко такса" за ЕА, щото видиш ли, тая батерия къде ще се хвърли, трябва пари да се рециклира като опасен отпадък.
Подобно на еко таксата, когато си купуваш автомобил, която еко такса била за рециклирането му
Като начало първо ще отпадне безплатната синя зона за ЕА .
Като от "Паркинги и Гаражи" минат по синята зона и видят всеки трети автомобил ЕА и не плаща, до 2 месеца ще променят стратегията.
На никой в България не му пука за екологията а за парите, които може да "отмъкне" от гражданите.
После идва ред на данъците и там ще ударят секирата и после някой умник ще се плесне по челото и ще въведе "Еко такса" за ЕА, щото видиш ли, тая батерия къде ще се хвърли, трябва пари да се рециклира като опасен отпадък.
Подобно на еко таксата, когато си купуваш автомобил, която еко такса била за рециклирането му

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Е.Димитров написа:Аз мисля, че максимум 4-5 години и в България ще отпаднат всякакви "благини" за електричките, каквито сега са на лице.
Като начало първо ще отпадне безплатната синя зона за ЕА .
Като от "Паркинги и Гаражи" минат по синята зона и видят всеки трети автомобил ЕА и не плаща, до 2 месеца ще променят стратегията.
На никой в България не му пука за екологията а за парите, които може да "отмъкне" от гражданите.
После идва ред на данъците и там ще ударят секирата и после някой умник ще се плесне по челото и ще въведе "Еко такса" за ЕА, щото видиш ли, тая батерия къде ще се хвърли, трябва пари да се рециклира като опасен отпадък.
Подобно на еко таксата, когато си купуваш автомобил, която еко такса била за рециклирането му
Не си много наясно, и в момента има градове където отпадна безплатното паркиране за електрички, а еко такса винаги е имало за електричките.
ПС: въпреки, че тези неща си ги плащам пак съм супер доволен от електричките си

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
adovet написа:Е.Димитров написа:Аз мисля, че максимум 4-5 години и в България ще отпаднат всякакви "благини" за електричките, каквито сега са на лице.
Като начало първо ще отпадне безплатната синя зона за ЕА .
Като от "Паркинги и Гаражи" минат по синята зона и видят всеки трети автомобил ЕА и не плаща, до 2 месеца ще променят стратегията.
На никой в България не му пука за екологията а за парите, които може да "отмъкне" от гражданите.
После идва ред на данъците и там ще ударят секирата и после някой умник ще се плесне по челото и ще въведе "Еко такса" за ЕА, щото видиш ли, тая батерия къде ще се хвърли, трябва пари да се рециклира като опасен отпадък.
Подобно на еко таксата, когато си купуваш автомобил, която еко такса била за рециклирането му
Не си много наясно, и в момента има градове където отпадна безплатното паркиране за електрички, а еко такса винаги е имало за електричките.
ПС: въпреки, че тези неща си ги плащам пак съм супер доволен от електричките си
Сега почти нищо не се плаща, реалното плащане ще започне когато намалеят приходите то акциза на горивата и хазната започне да страда.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Момчета така мразещи тия електрички, чудя ви се наистина ли мислите, че някой си купува електричка заради спестените пари за паркинг и безплатното зареждане? Аз живея в малък провинциален град, Мездра се казва. 95% от куросвете, които изпълнявам с 2 лапета и жена са Мездра-Враца, Мездра-Ботевград, Мездра-Ребърково. Най-далечни ми курс е 80-90км. Един и два пъти я се наложило или просто да се разходим до столицата са едни 250км общо. В момента с жената обмисляме покупката на ел.автомобил поради много причини. Намалена поддръжка, абсолютно безплатно зареждане( имам си инсталирани 15кВ фотоволтаик на покрива на блока и толкова на село), удоволствието от мигновенния въртящ момент и тишината на колата. Не знам какво толкова ревете срещу тези ел.автомобили и сте се прехласнали по тия двг, дето само се чупят. Аз съм на заплата и като човек на такава за мен е много по икономично да карам ел.автомобил и да поддържам такъв. АКо искам да стигна София за 98те км до нея имам 3 зарядни станции, демек ме боли къде ще ми свърши батерията. Карам изключително много над 8к месечно и редовно имам дълги служебни пътувания и винаги на 200-240км спирам за 30 мин почивка. Тука сте рейсъри и карате по 1200км без да пикате дори. Аз съм тръгнал по пътя на ел.автомобилите, щото ме кефят, а не щото са екологични.

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Много, ама много хора все още не са наясно с условията да имаш електричка у нас. Масово не знаят, че по Тракия има зарядни станции през 40км и че не е задължително да можеш да стигнеш до морето без спирка, сякаш стигането до него е най-важното събитие в годината. И че по-вероятно е да откарат 20 минути чакайки да заредят гориво(особено lpg) в неделя по Тракия, отколкото да минат в чакане да се освободи станция.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани