Мотористите във форума!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Какъв тип и колко мотоциклета притежавате?

Скутер
10
11%
Круйзър/Чопър
2
2%
Ендуро
3
3%
Мотор за гората/Крос
1
1%
Градски спорт/турист (нейкед)
13
15%
Шосеен спорт/турист
7
8%
Чист турист
4
5%
Пистов
3
3%
Притежавам един мотор
12
14%
Притежавам два мотора
3
3%
Притежавам три и повече мотора
3
3%
До 500сс
8
9%
500-750сс
6
7%
750-1000сс
8
9%
Над 1000сс
5
6%
 
Общо гласове : 88
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Panamera 4S

Re: Мотористите във форума!

Мнение от skoti79 » 10 Юли 2023, 12:17

Гледам, мераклия момче си, добре направи ,че разкара недоразумението, което беше взел.
Доста екипировки и марки съм сменил и пробвал през годините.
Алпин... или Дайне... , това е правилния избор.
Малко по-скъпи са от другите, но има защо.
Ботушите ги имам, не са лоши, но за градско и всекидневна употреба ми идват в повече.

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Мотористите във форума!

Мнение от Spit-Fire » 10 Юли 2023, 12:26

Ти какво ползваш за всекидневна употреба? Ебахти раздвоението е навсякъде по тая тема с обувките.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Мотористите във форума!

Мнение от ildivvy » 10 Юли 2023, 12:32

Това е така, защото няма точна формула! За пътуване ботуши, за всекидневни 'цели' някакви боти! Третия вариант, който много хора ще потвърдят е - в лудницата на ежедневния трафик в града да не се кара мотор...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Мотористите във форума!

Мнение от Spit-Fire » 10 Юли 2023, 13:06

Добре, разбирам те, ама аз живея и работя в града а не извън него. Ако бях извън него и работех извън него, сигурно нямаше дори и да си мисля за мотор и каквото и да е различно от кола, а ако имах служебен транспорт сигурно и кола нямаше да карам.

За мен опциите да стигна до офиса от единия край на града до другия са:

1. Автомобил - с тазседмичните затваряния на още булеварди сигурно вече ще ми отнема около 40-50 минути в посока.
2. Градски транспорт - неприложимо, пробвах го и от 2 седмици ходене - 5 пъти не дойде вечерта за да се прибера, 3 пъти дойде но след 1 час, 4 пъти закъснях за работя поради съвкупност от горните две причини.
3. Тротинетка/Колело - имал съм, не ми се карат вече, и те си носят своите рискове.
4. Пеша - пробвах го, отнема ми по 1:15 ч. в посока ама на 40 градуса и 10 минути да е - няма шанс.
5. Мотор, каране с 30-40 в града, без да се вра между колите, без да изпреварвам на улици, където има шанс някой да завие или да излезе от някъде и т.н. - за сега ми се получава, дано и занапред е така. Тук опциите са: 50 кубика скутер - ще върши работа ама дори и 1 път да ми се наложи да вдигна над 50 няма да мога; скутер 300+ кубика - отговаря на изискванията, но е по-голям и по-тежък от повечето naked bikes; naked bike (до 300-400 кубика) - мяза да става за града - може да се движи и бавно, и бързо, по-малки размери и тегло от скутер 300+ кубика, по-маневрен.

Мисълта ми е - питам нещо конкретно, не се нуждая от отговор тип "не е хубаво да се кара в града". То не е хубаво и да се пие, пуши, НЕспортува, да се яде само месо, да дишаш гняста от колите в града, да седиш на слънце и т.н. ама всички правим поне едно от тея неща.
Един приятел тези дни много хубав лаф ми каза - всеки ти дава съвет пречупен през неговата си призма, който почти никога не е приложим за теб. Масово хората асоциират моторите в града с каране на слалом между колите с над ограничението, каране между две ленти, каране на задна гума и т.н. И да, тогава стават инциденти. Не че аз като карам с 40-50-60 там според зависи ситуацията и трафика не може да стане, ама аз съм толкова посран, че нон-стоп гледам клипове и чета четива за как евентуално да бъда добър и безрисков и добре екипиран водач докато се ПРИДВИЖВАМ с мотор, не говорим дори да ходя по завои, да карам на задна гума и да правя каквото и да е било друго, което дори леко би се доближило до това, за което повечето хора в България взимат мотори.

Ей го, вчера се върнах от Гърция. В Кърджали видях мотор на земята - пешеходна пътека, мерцедес дето е спрял в последния момент и моторист, дето явно е карал на 2 метра от мерца и се беше нацепил между него и преградата между платната на булеварда. Та аз дори и с колата гледам да спазвам повече от препоръчителна дистанция. Ако някой се навре пред мене пускам същата дистанция и от него, вместо да "отмъщавам".

После пък по новия път от Асеновград, който явно е модерна дестинация за мотористи, станах свидетел на такава ситуация, която държа да опиша в детайли.

Двама мотористи - пистарка и дукати монстър. Момче на пистарката, момиче на дукатито. И двамата по къси гащи и тениски, без протектори. Караха супер неадекватно и бавно по правите един до друг, да не може да ги изпревариш даже, на по 2 метра зад колите и т.н. Накрая преди един десен за нас и тях завой момчето отби в ЛЯВО ПРЕД един камион в насрещното за да пикае. После за да настигне момичето ни изпревари на малка права, точно преди завоя, с над 100 и едвам спря за да успее да завие. В колата бях с един приятел, който е карал мотор над 10 години по планини и писти, който ме караше да ги изпреваря понеже били супер неадекватни и рискови.

Та по тая логика то и извън града не е хава да се кара мотор, демек никъде не е хава и най-добре да не се кара.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Мотористите във форума!

Мнение от drifty » 10 Юли 2023, 13:57

Обмислял ли си 125ца със скорости за тези цели? Или все пак искаш да има сила и за извън града?
Изображение

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Мотористите във форума!

Мнение от Spit-Fire » 10 Юли 2023, 14:27

Ами мислил съм го ама ми се иска да има сила за каране и извън града. То аз като взимах електрика си мислех, че ми е ок щото карам в града и по малко ама като ми се наложи N пъти да ида до Митницата/околовръсното, което реално пак е в града ама не баш, и като се наложи да се прибирам N пъти да взимам колата, че нямах ток, се наядох на кОр. Та тоя път не искам след 4 месеца пак да търся мотор за това искам да се "застраховам". Реално и 125 ще ми върши идеална работа. Както и на теория тея боти ще ми вършат работа ама поръчах ботуши A* SMX-6.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Panamera 4S

Re: Мотористите във форума!

Мнение от skoti79 » 10 Юли 2023, 17:05

За твоята цел и изисквания си за макси скутер 150 - 250 кубика, от рода на X-max, Pcx, Forza .
Няма да ти давам наклон в избора ти, но това е моето мнение по твоя казус.
Кеф ти костюмче и панталонче, кеф ти дънки и маратонки, даваш само газ и спирачка.
Изброените модели по-горе ,си вдигат, без проблем 120.
Пари да ми дава някой, няма шанс да си разваля рахата със скутера и да карам мотор в града.
Казвам ти го, като човек, каращ мотори 20+ г.

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Мотористите във форума!

Мнение от Spit-Fire » 10 Юли 2023, 17:12

Каква е най-съществената разлика между скутер и мотор от рода на KTM Duke / BMW G310R и т.н. в града - освен смяната на скорости? Има ли други неща с които едното превъзхожда другото и прочие. Не съм си навил да взимам KTM Duke или подобно ако наистина няма да ми върши работата, която си мисля, че ще ми върши.

Скутер ОК, ама аз съм насраняк както казах по-напред т.е. шубе си ме е, не съм от хората "ride or die". Та и него трябва да го карам с пълна екипировка.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Мотористите във форума!

Мнение от ildivvy » 10 Юли 2023, 17:22

Spit-Fire написа:....


Мисля, че те разбрах напълно и ще поправя грешката си :yes: !
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 8.07.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е83 05, К25 06

Re: Мотористите във форума!

Мнение от NiksGS » 10 Юли 2023, 18:34

Мотоциклет се купува със сърцето + възможен бюджет. Не съм фен на КТМ, но за твоите нужди, мисля ще ти върши работа. Все пак ти ще го ползваш. :D Кефи се на това което ти харесва, за парите/ труда, които ти си изкарал.
В началото и аз се връзвах на многото реклами как едно яке/ панталон/ обувки са с всевъзможни екстри, направени за всички сезони и т.н. пълни глупости. Както останалите дрехи, така и мото дрехите са само за един сезон. Едните са за голяма жега - мрежестите, после са по- тънките и най- дебелите са и водоустойчиви. Просто с времето ще си накупиш отделни за всеки каприз на природата.
Аз в началото започнах само с мотора и каска, карах го с едно старо зимно яке и едни стари зимни ботуши.
Мотора е нещото, което повече трябва да търсиш, а аз мисля, че си го намерил. Екипировката сам ще прецениш кое за кога и дали да купуваш.
Аз зимата гледам, когато има някакви промоции на нова екипировка, си взимам, от каквото имам нужда. Като дойде сезона имам каквото ми трябва.
Ultimate Riding Machine

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Мотористите във форума!

Мнение от bum_bum » 10 Юли 2023, 18:54

Аз по-горе споменах сертификациите неслучайно.

Каквото и да твърди една реклама, всяка една дреха е сертифицирана.

Тези с най-висока защита са най-неудобни за носене. И колкото по-надолу слизаме по скалата на защитата, толкова по-удобни стават дрехите. Едно лятно яке трудно ще има ААА сертификация или ако има няма да е толкова проветриво и удобно като някое, което е само А.

Значение има и марката. Добрите марки са естествено с най-голяма надценка, но и в повечето случаи ползват най-добрите материали и ноу-хау до което масовите марки нямат достъп. Тия, които правят дрехи за мото гп например имат сериозен фийдбек от най-добрите мотористи в света по отношение на комфорт, вентилация, защита и всичко останало, което е важно. Та затова тях няма кой да ги бие.

По отношение на ботушите за мен това е грешка. Разбира се винаги е добре да си защитен възможно най-сигурно, но карайки в града трябва да мислим също и за комфорт, вентилация и т.н. Та затова при нормално каране и не толкова високи скорости правим донякъде компромис със сигурността за сметка на комфорта. Тия ботуши вървят с кожен панталон, сериозно яке и истински ръкавици. Ако се натовариш с всичките тия неща ти гарантирам със 100% сигурност, че само след 5-6 карания лятото половината неща няма да ги обличаш.
Изображение

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Мотористите във форума!

Мнение от Spit-Fire » 10 Юли 2023, 19:51

Твоето мнение го уважавам доста, та може би ще помисля за ботушите. Ако си правил ресърч, има ли кецове с протектори на глезен/пета/пръсти които са CE certified и биха имали защита против усукване на глезена?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Мотористите във форума!

Мнение от slatanic » 10 Юли 2023, 20:38

Кец глезен не пази.Това е положението.Просто височина не му стига за тая работа. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: 056
Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43 600RR

Re: Мотористите във форума!

Мнение от apexs » 10 Юли 2023, 21:33

Каквото и да избереш няма да е достатъчно. Рецептата е от всичко по едно. Жегата и студа променят ситацията и нуждите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Мотористите във форума!

Мнение от bum_bum » 10 Юли 2023, 23:27

Spit-Fire написа:Твоето мнение го уважавам доста, та може би ще помисля за ботушите. Ако си правил ресърч, има ли кецове с протектори на глезен/пета/пръсти които са CE certified и биха имали защита против усукване на глезена?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Всяка една обувка, дреха, част и каквото си помислиш за мотор подлежи на сертификация. Тук разбира се сме в каменната ера, но ако в нормална държава се опиташ да минеш преглед или те спрат на пътя с несертифицирани огледала например гориш. За дрехите си е твоя работа. Имаш ли каска, надолу ако щеш карай и по потник. Но всичко що е дреха от свестна марка и се продава легално в ЕС е било тествано и е покрило поне минимума на приложимия сертификат. Там в повечето случаи е разликата и между по-плебейските марки и най-добрите. Едните едвам минават, другите в повечето случаи надхвърлят с доста стандарта.

Повечето ботуши имат някакъв механизъм, който ограничава движението на глезена при инцидент. На Дайнесе това е D-Axial. Другите не знам как им викат, щото съм роб на разни марки. За мото дрехи това е Дайнезе :mhihi; Кецовете, предвид височината и конструкцията няма как да предложат това. Може и да има нещо подобно, но аз поне не знам. Най-близкото, което се сещам до това, са ботушите на Дайнезе Axial D1 In. Пак си е ботуш, но поне влиза под панталона и с дънки повече мяза на маратонка.

Както предполагам си разбрал това не е абсолютна гаранция за нищо. Можеш да носиш най-доброто облекло от най-добрия производител и пак да се потрошиш като куче. Но със сигурност в болшинството случаи един ботуш, дори и най-смотания ще свърши по-добра работа и от най-добрите кецове по отношение усукване на глезена. Също така, понеже са по-високи от кецовете може би ще ти предпазят и тибията до някаква степен. От там нататък кецовете предлагат същата или почти същата защита на пръстите или петата. При положение, че си ги вързал както трябва и не отлетят де :mhihi:

Опитвам се да обясня концепцията на мото облеклото. В града се почват градски дрехи. По-ниска степен на защита, но несравними като комфорт. Караш по-бавно, по-внимателно и се надяваш да не се стига до там да ги тестваш.

Просто хората обикновено не носят дрехи направени за каране с 300км, когато карат със средна скорост 60 или 80км.
Най-сигурния вариант е да караш 50сс скутер със състезателен костюм с еърбег, ботуши като тия дето споменах, ръкавици от типа на Фул метал или Хандроид, но в реалния живот никой не го прави.

Въпрос на компромис както винаги. Тук е сигурност срещу комфорт. Мен ако питаш, избери си добри качествени дрехи за градско и карай с внимание. Евентуално смени протекторите с левъл 2, защото повечето идват с 1. Купи си и нагръден протектор, защото повечето якета идват без. Откажи се от тия ризници и си вземи яке, което лесно се сваля. Избери си най-добрия протектор за гръб, който можеш да си позволиш и си карай с кеф. Ако се екипираш като за Мото ГП ще си по-сигурен, но ти гарантирам, че като се свариш няколко пъти в собствен сос или ще се откажеш да носиш половината неща или ще спреш да караш мотор.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook