Загуба на масло
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Загуба на масло
Здравейте, имам е90 320д 2005 преди фейс, от както съм я взел сменям масло на 10 000км (под 12 месеца, обикновено на 7-8-10). Слагам 5 литра, като колата ми дава че е на средата след смяната. След 2000-3000км ми светва датчика за нивото на маслото и гледам е минимума, купувам 1 литър, доливам 500-600 мл и вдига г/д до средата, оставям отсатъка за по-нататък. След 2-3- месеца пак същото нещо. Гд 1 литър+ добавям от смяна до смяна. Въпроса ми е дали това е адекватно и дали случайно няма теч или нещо? Огледах двигателя няколко пъти няма омасляване почти никъде, пушека си е нормален цвят и не дими много.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Загуба на масло
Не си казал с какво масло караш ,марка вискозитет ..........картерната вентилация гледана ли е,пуши от ауспуха ?Турбината чува си се да чурулика ? Стила на шофиране какъв е ?
Re: Загуба на масло
Ивайло Димов написа:Не си казал с какво масло караш ,марка вискозитет ..........картерната вентилация гледана ли е,пуши от ауспуха ?Турбината чува си се да чурулика ? Стила на шофиране какъв е ?
Масло motul 5w40
картерната вентилация е с постоянен филтър
колата не пуши почти, съвсем малко дим излиза, махнат е катализатора
турбината не шуми и я проверявах за луфт и омасления
Шофирам си ... стандартно без газ до ламарината, от време на време я настъпвам да изчисти мръсотиите но като цяло си карам до 2000-3000 оборота
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Загуба на масло
На първо време смени това масло смотано утрепано .Според мен щом започва да го гори след определен пробег значи може нещо да не е както трябва да се справи тоя Мотул.2005 тази кола няма ли ДПФ ?
Re: Загуба на масло
Ивайло Димов написа:На първо време смени това масло смотано утрепано .Според мен щом започва да го гори след определен пробег значи може нещо да не е както трябва да се справи тоя Мотул.2005 тази кола няма ли ДПФ ?
По принцип повечето където чета карат с него и са доволни, но мога да пробвам друго, някакви препоръчки?
Иначе катализатора и дпф-а са избушени от предния собственик.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Загуба на масло
Стига сте чели .......това масло по състав е като Total Quartz 5W40 нищо особено но на висока цена .Принципно вискозитета ти е 5W30 C3 BMW -LL04 но щом екологията е премахната 5W40 LL01 е компромисен вариант и върши работа .Лично аз бих заложил на Mobil 1 ESP 5W30 ,Ravenol VMP 5W30 ,Amsoil European car formula 5W30 ако все пак държиш на 5W40 Shell Helix Ultra 5W40 ,Ravenol VST 5W40,FUCHS TITAN GT1 5W40 XTL/това покрива BMW LL-04/ и е на много дoбра цена , VALVOLINE SynPower 5W40 ,Motorex SELECT SP-X 5W40-също покрива BMW LL-04.
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: Загуба на масло
Провери си вакуум помпата. Тук някъде имаше тема viewtopic.php?f=112&t=446280
///M power
Re: Загуба на масло
Moni_BMW написа:Провери си вакуум помпата. Тук някъде имаше тема viewtopic.php?f=112&t=446280
Днес докато слагах течност за чистачки огледах двигателя без да махам корите и забелязах че верно около помпата има течност а самата тя е доста омаслена. До колкото се вижда я снимах
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: Загуба на масло
wdas написа:Moni_BMW написа:Провери си вакуум помпата. Тук някъде имаше тема viewtopic.php?f=112&t=446280
Днес докато слагах течност за чистачки огледах двигателя без да махам корите и забелязах че верно около помпата има течност а самата тя е доста омаслена. До колкото се вижда я снимах
Да слабо място им е ,и по моята в горния край гледам имаше избило малко масло,засега проблеми нямам.Ако я правиш ще споделиш ли какъв е точно ремонта и какви пари ти е излязло,че може би все някога ще ми се наложи.
///M power
Re: Загуба на масло
Ами като се зачетох в темите, които даде с линка, се отказах от собствен ремонт, гледам че нито е ясно какво е уплътнението, а и при слагане има някаква специфика и може да се прецака тотално помпата, та мисля, да взема цялата да я сменя. Ще пиша допълнително дали след това продължава да гори масло и дали е омазана пак.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CB600F
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Загуба на масло
Нищо сложно не е, подмяна на две уплътнения, вакум помпата се държи на два болта, половин час работа е общо. Размерите на уплътненията съм ги писал преди в този форум, има ги и в олх-а и други сайтове.
Re: Загуба на масло
След ровене в интернет и писане на колеги за повече информация - взех 2 нови уплътнения (95х2.5, термоустоичиво за вътре в помпата) и малкото което си се продава, но аз реших от същия магазин да го взема, термоустоичиво (по официални размери е 61х3,5мм - вътрешния диаметър дават). Сглобява се внимателно, за да си паснат пластинките както са били, аз снимах нещата и за всеки случай гледах да не местя нищо.
Помпата вече беше отваряна тъй като имаше силикон, резнах го изчистих го без да местя нищо и я сглобих. Пластинката която е отзад, също я проверих има минимален луфт при по-силно натискане, за не стана дума в темите че също може да е проблем ако има голям луфт.
Поставих помпата, като се слага малко трудно и внимателно, за да се уцели всичко кое където си е, влиза леко под ъгъл (първо ляво долу, после леко завъртане) и после с почукване си пасна. Тествах вакуумите, спирачки и тн всичко си е топ, за сега няма грам омасляване.
Помпата вече беше отваряна тъй като имаше силикон, резнах го изчистих го без да местя нищо и я сглобих. Пластинката която е отзад, също я проверих има минимален луфт при по-силно натискане, за не стана дума в темите че също може да е проблем ако има голям луфт.
Поставих помпата, като се слага малко трудно и внимателно, за да се уцели всичко кое където си е, влиза леко под ъгъл (първо ляво долу, после леко завъртане) и после с почукване си пасна. Тествах вакуумите, спирачки и тн всичко си е топ, за сега няма грам омасляване.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани