Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз го следя без да са ми интересни.
Работили сме бюро до бюро няколко месеца и пичът определено има какво да каже. Най-малкото има дар слово и изказ колкото всички останали български блогъри и журналисти взети заедно и е удоволствие да го слушаш.
На 19ти за наистина заинтересованите ще води интересно събитие в София.

Работили сме бюро до бюро няколко месеца и пичът определено има какво да каже. Най-малкото има дар слово и изказ колкото всички останали български блогъри и журналисти взети заедно и е удоволствие да го слушаш.
На 19ти за наистина заинтересованите ще води интересно събитие в София.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз чакам за деградацията да дойде ред.
Щото нали...за 4-5 години и немаш батерия вече. И ел. мотор също.
Щото нали...за 4-5 години и немаш батерия вече. И ел. мотор също.
Хм,хм...
- vixx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 320d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
За този Дани съм абониран и съм гледал някои видеа по няколко пъти. Много ме кефи че се опитва да превърне всичко казано в доказуеми факти. Не е като оня Норвежо-китаец Бьорн, който честно казано е перфектният пример за фенбой на дадена технология. От БГ каналите не мисля, че има по-добър от на Дани, но в мойте таблици не излизат сметките така, както в неговите. Той не смята време=пари и не сравнява правилно обеценяването и цената (стотици Шкоди в продажба, а няма и две страници Тесла.) Въпреки това много се надявам да не спира с този канал.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Онзи ден по АМС гледах предаване под рубликата "Блоk обяснява" за възобновяемите източници.
Беше в някаква централа, в която централа бяха поставени батерии от автомобили, които според тестовете вече са негодни за автомобили.
Тоест разряда/заряда е под 80% и дори 70%.
Човека обясни, че една батерия се ползва диапазона 20-100%
Даже не е 100% и когато падне под 80% , реално вече е 60% и се поставят в такива централи, които да отдават ток, когато няма добив от ВЕИ.
Първо ми направи впечатление, че има доста подобни батерии от автомобилната индустрия с вече намален капацитет и освен това имало и други подобни централи, което означава, че доста батерии "хвърлят кърпата" образно казано и това на фона, че не са толкова разпространени електричките.
Същият репортер обясни, че бързият заряд на практика попрецаква батерията.
Беше в някаква централа, в която централа бяха поставени батерии от автомобили, които според тестовете вече са негодни за автомобили.
Тоест разряда/заряда е под 80% и дори 70%.
Човека обясни, че една батерия се ползва диапазона 20-100%
Даже не е 100% и когато падне под 80% , реално вече е 60% и се поставят в такива централи, които да отдават ток, когато няма добив от ВЕИ.
Първо ми направи впечатление, че има доста подобни батерии от автомобилната индустрия с вече намален капацитет и освен това имало и други подобни централи, което означава, че доста батерии "хвърлят кърпата" образно казано и това на фона, че не са толкова разпространени електричките.
Същият репортер обясни, че бързият заряд на практика попрецаква батерията.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Доста пъти използваш "доста", което е доста субективно и абстрактно 

- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз пак да повторя - на 4 очи в Мерцедес казаха, че бързото зарядно не е много добре за батериите на всички марки електрички . Разговора беше на приятелска основа . Същото потвърдиха и казаха и в Мерцедес Германия .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Това мисля, че е ясно на всички. Бързото зарядно е за извънградско зареждане. Електричката си я зареждаш вкъщи и то всяка вечер в някакъв диапазон 40%-60% примерно, в зависимост от всекидневното ти каране. Аз с моето каране би ми се налагало 10 пъти в годината преко сили да зареждам на бързо зарядно. И то в повечето случаи не правиш пълен заряд и там ами вкарваш от 20% до 80% примерно. Така че, батериите ако се ползват с малко мисъл не се скапват както се опитват да го изкарат.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Това ми е странно, не би ли слевало производителя да я е заключил така че да не се презарежда, а не ти да го смяташ, както и да се зарежда на макс скорост между 20 и 80 процента и след това само да пада на примерно 20% от скоростта за зареждане, както правят телефоните от много години?
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
То е така, има заключен капацитет на батерията който е такъв буфер. Но все пак, колкото по малко я зареждаш до позволените 100% толкова по добре. А това не представлява голямо неудобство според мен, просто настройка на зарядното. Единственото което трябва да мислиш е, преди дълъг път да го пуснеш да натъпче до горе. А това може и от телефона докато седя на дивана да стане. А ако пътуваш всеки уикенд дори може да го настроиш в четвъртък или петък вечер винаги да зарежда целия капацитет. Като цяло със сигурност ще има хора които ще си видят сметката на батерията за 100К км, точно както има хора които съсипват коли с двг за същия пробег.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Батерията на електромобила се ограничава от бързите зарядни до позволеното прегряване на батерията . Огромните токове на заряд прегряват батерията и тя се опитва да охлади като стои на ръба на допустимата температура . Ако автомобила е каран активно примерно на магистрала за кратко време е използван капацитета на батерията тя вече е прегряла . При спиране за зареждане на бърза колонка това вече е проблем . Много вероятно е да не може да зареди повече от 80% на бърза заряд ако е започнало зареждането от 10% примерно . Ще зарежда с големия ток докато издържи вътрешното охлаждане после ще намали тока , процеса не е просто да включиш един щепсел и като стане 80% да го изключиш . Производителите се презастраховат от проблеми с деградацията на батерията като ограничават капацитета на батерията , реално достъпния за потребителя е по малък от максималния и това гарантирано не позволява 100% зареждане . Така че колкото по малко се ползват бързи зарядни и се зарежда до 50% примерно толкова повече ще изкара като брой цикли заряд защото по малко се стресира батерията .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
По мой груби сметки едно 5-10% от батерията не е “достъпна” за ползване и зареждане.
Термалния контрол на батерията почти никога не е проблем освен ако не си се гонил с някой по магистралата и/ или си карал много ама много агресивно в горещо време Говоря за такова каране дето жена ти няма да ти го позволи така или иначе
Също така по- хубавите електрички си имат опция чрез която й казваш, че скоро ще зареждаш и батерията се приготвя термално за оптимално зареждане. Говориме за 15-20 минути преди зареждането. По мой наблюдения по- често се загрява от колкото охлажда преди включването в зареждалото.
И последно - това което съм забелязал е, че независимо как е карана преди това и каква е температурата на батерията колкото повече е заредена толкова по- слаб става тока на дозареждане-което е нормално
Термалния контрол на батерията почти никога не е проблем освен ако не си се гонил с някой по магистралата и/ или си карал много ама много агресивно в горещо време Говоря за такова каране дето жена ти няма да ти го позволи така или иначе

Също така по- хубавите електрички си имат опция чрез която й казваш, че скоро ще зареждаш и батерията се приготвя термално за оптимално зареждане. Говориме за 15-20 минути преди зареждането. По мой наблюдения по- често се загрява от колкото охлажда преди включването в зареждалото.
И последно - това което съм забелязал е, че независимо как е карана преди това и каква е температурата на батерията колкото повече е заредена толкова по- слаб става тока на дозареждане-което е нормално
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Съвсем на скоро се засякох с един грък, напълно непознат, на опашката на Маказа. Кола до кола бяхме.
Чакахме около 2 часа и си говорихме много с човека.
Той беше с Бенц Ц300 2022. Страхотна кола, много ми хареса, с изключение на задницата.
После той ми вика, искаш ли да покараме хубаво сега като слезем долу на магистралата след Комотини, знам къде можем да караме и къде трябва да намаляме. Мен само тва ми трябва
За късмет магистралата беше полу-празна, да не кажа празна. И си покарахме хубаво. Голям кеф.
Предимно беше в диапазона 210-240-250. Имаше и 90-100.
Където намаляше той, намалях и аз и след това всичката газ.
Това беше около 50-тина минути може би.
Следях си температурата на маслото през цялото време, не мръдна от 98-100 градуса.
Искам да отбележа, че колата ми не е бърза и не се смятам за Фитипалди.
Но се чудя, ако това го бях направил с електричка, примерно с тесла или тайкан, какво щеше да се случи с пробега.
В моя случай разликата в разхода беше почти пренебрежима.
ПС. И да, знам, че ще има пуритани да ме порицават що карам с такива скорости. На същите ще кажа, че и децата ми бяха на задната седалка, и се пръснаха от кеф и двамата.
Чакахме около 2 часа и си говорихме много с човека.
Той беше с Бенц Ц300 2022. Страхотна кола, много ми хареса, с изключение на задницата.
После той ми вика, искаш ли да покараме хубаво сега като слезем долу на магистралата след Комотини, знам къде можем да караме и къде трябва да намаляме. Мен само тва ми трябва

За късмет магистралата беше полу-празна, да не кажа празна. И си покарахме хубаво. Голям кеф.

Предимно беше в диапазона 210-240-250. Имаше и 90-100.
Където намаляше той, намалях и аз и след това всичката газ.
Това беше около 50-тина минути може би.
Следях си температурата на маслото през цялото време, не мръдна от 98-100 градуса.
Искам да отбележа, че колата ми не е бърза и не се смятам за Фитипалди.
Но се чудя, ако това го бях направил с електричка, примерно с тесла или тайкан, какво щеше да се случи с пробега.
В моя случай разликата в разхода беше почти пренебрежима.
ПС. И да, знам, че ще има пуритани да ме порицават що карам с такива скорости. На същите ще кажа, че и децата ми бяха на задната седалка, и се пръснаха от кеф и двамата.
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Кво да се случи?
Последната електричка която ме напъваше на магистралата изкара 5 минути с 200 зад мен преди да се откаже, явно тока нема да стигне
Нали ги гледаш по ревютата си карат с 120 за да може да имат някъв нормален range, всичко над тая скорост е мъка.
Последната електричка която ме напъваше на магистралата изкара 5 минути с 200 зад мен преди да се откаже, явно тока нема да стигне

Нали ги гледаш по ревютата си карат с 120 за да може да имат някъв нормален range, всичко над тая скорост е мъка.
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
carmanf1 написа:Съвсем на скоро се засякох с един грък, напълно непознат, на опашката на Маказа. Кола до кола бяхме.
Хвалиш се, че си Шумахер или плюеш по електричките. За децата на задната седалка няма да се плашиш, има си Дарвин.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
carmanf1 написа:Съвсем на скоро се засякох с един грък, напълно непознат, на опашката на Маказа. Кола до кола бяхме.
Чакахме около 2 часа и си говорихме много с човека.
Той беше с Бенц Ц300 2022. Страхотна кола, много ми хареса, с изключение на задницата.
После той ми вика, искаш ли да покараме хубаво сега като слезем долу на магистралата след Комотини, знам къде можем да караме и къде трябва да намаляме. Мен само тва ми трябва![]()
За късмет магистралата беше полу-празна, да не кажа празна. И си покарахме хубаво. Голям кеф.![]()
Предимно беше в диапазона 210-240-250. Имаше и 90-100.
Където намаляше той, намалях и аз и след това всичката газ.
Това беше около 50-тина минути може би.
Следях си температурата на маслото през цялото време, не мръдна от 98-100 градуса.
Искам да отбележа, че колата ми не е бърза и не се смятам за Фитипалди.
Но се чудя, ако това го бях направил с електричка, примерно с тесла или тайкан, какво щеше да се случи с пробега.
В моя случай разликата в разхода беше почти пренебрежима.
ПС. И да, знам, че ще има пуритани да ме порицават що карам с такива скорости. На същите ще кажа, че и децата ми бяха на задната седалка, и се пръснаха от кеф и двамата.
От това изказване най важните поуки са: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ЕЛЕКТРИЧКА, ЗАЩОТО НЯМА ДА МОЖЕТЕ ДА КАРАТЕ С 250КМ/Ч С ДЕЦАТА НА ЗАДНАТА СЕДАЛКА.



ПС: най са ми интересни такива дето дават зор светкат, кара 20 мин бързо и после намалят, че то явно разхода се вдигна с 0,5 литра

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick