Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
acho.rs написа:А немците реагират "адекватно" - доста по-скъпи електрички с наполовина мощност и 2 пъти по-бавно зареждане ... соу смарт.
Ако гледаме новата платформа, на която е базирано Х1 (и бъдещото Х2), както и i4-ките (особено eDrive 40).... 150kW+ зареждане, 300PS+ мощност, батерия 70KW+ (Х1 е 320 коня, Х2 ще е толкоз, i4-ките са ясни)... дай пак да сравняваме

iX не ги броя тук, че са бая скъпи и не са в тази (ценова) категория...
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Nickelback написа: Мечтая си за момента, в който ще стане масово shared mobility-то, и като ти дотрябва си викаш
https://www.youtube.com/watch?v=OObwqre ... z&index=35
В някои градове изглежда е възможно нещо подобно


- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jorixa написа: На електрочката на 200к вероятно си сменил и батерия и 2 мотора вече, дет струват колкото една f30-ка
"Вероятно" ама не, за 200к деградацията на батериите на теслите е около 10%, а електромоторите карат много повече и е рядкост да се наложи смяна под 3-400 000. При другите от тоя клас ме съмнява да са по-зле нещата.
Sent from my 2109119DG using Tapatalk
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
b_u_b_o написа:Jorixa написа:Важното е че пестиш от горивоBMW_POWER написа:Ето нещо конкретно по тематаivoaudi написа:Абе, поне не е скъпо!
Да си бяхте направили труда да видите линка на Моджо, че е фейк тая фактурка и не са толкова фрапиращи цифрите реално.
Важното е, че поне някой се усмихна и раздвижихме темата. Нека да станат масови и тогава ще говорим за каквото и да е. Тук Тесли има доста и някое и друго Нисанче. Смарт и Митсубиши са рядкост. ВОЛТ също се мяркат, ама не са особенно много. Процентно електричките сигурно са в рамките на 5%.
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Е така казваш ти, ама като почетеш форуми на тесла и маса хора на 100к километра сменят електромотор за втори път. То там всичко е затворен пакет подобно на iPhone и един чарк да се строши сменяш целия drive unit. А за деградацята - ето ти една тема от преди седмица - https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... on.277991/b_u_b_o написа:Jorixa написа: На електрочката на 200к вероятно си сменил и батерия и 2 мотора вече, дет струват колкото една f30-ка
"Вероятно" ама не, за 200к деградацията на батериите на теслите е около 10%, а електромоторите карат много повече и е рядкост да се наложи смяна под 3-400 000. При другите от тоя клас ме съмнява да са по-зле нещата.
Sent from my 2109119DG using Tapatalk
Очевидно хора с тесли на по 2 години деградацията им е вече 10%
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Много па интересно как ремонтират мотори в бг, официално, кат е затворена система. А и не само моторите
Зема да го прочета и аз тоя форум на тесла, м? Да ги видя масата кои са.
я линк, моля.
Зема да го прочета и аз тоя форум на тесла, м? Да ги видя масата кои са.
я линк, моля.
Хм,хм...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Вземаме коментираните данни 400 000 км пробег . Вземаме за база и каталожните данни на тесла 3 със 62 квт батерия или 380 км пробег уж реален !!!! Ко прави това ? 1052 цикъла заряд разряд . Вземаме и данните за живота на LiFe батерии които вероятно са използвани при новите електромобили защото са с повишен живот и по непретенциозни ...1000 до 2000 цикъла в зависимост от условията , автомобила работи в тежък режим вземаме база 1000 цикъла . И воала 1054 цикъла заряд разряд и тази батерия е тоталка на 400 000 км . Не 10% деградация а ТОТАЛКА - неизползваема . На практика сгъват много по рано защото отделните елементи на батерията се разбалансират и умират със времето . Литиевите елементи имат една много неприятна особеност че ако падне напрежението им под 2.7 волта деградират и повече не могат да се възстановят . Така че проблемите със батерията ще започнат много преди 400 000 км , а най вероятно ще се наложи рециклиране много преди тия сакрални 400 000 . Какво представлява рециклирането ? Вариант 1 - замяна на дефектните елементи в батерията с нови оригинални . Вариант 2 - замяна на дефектиралите елементи с китайски аналози неоригинални . Вариант 3 - замяна на цялата батерия с оригинална . 3 го отлюспваме от класацията щото цената за нова батерия гони космоса . Вариант 2 и 3 означава че слагаме нови елементи заедно със вече деградирали такива в комплект . Това е още един потенциален проблем който се комбинира с факта че старите не сменени елементи в батерията ще продължат да умират . Що не пробвате да си смените на батерията в лаптопа само 2 от 6 елемента и да пробвате колко ще изкарат ? В европа и америка не виждам кой ще се занамива с рециклиране на батерии на EV , цената на труда е умопомрачяваща . Тази които го правят сменят умрелите елементи в батерията , после се балансира цялата батерия на специален стенд и това е цялото рециклиране до следващия път когато останете на пътя .
Мотор не се ремонтира , заменя се с нов или втора употреба . Като пробие междувитково или към корпус само пренавиване, обаче не знам как ще ти пренавият такъв мотор изобщо извън завода и после ще работи .Много па интересно как ремонтират мотори в бг
Последна промяна Jordana на 03 Сеп 2022, 12:34, променена общо 3 пъти
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Затворена система значи чупи-купи. Ако ще само 1 винтче да е паднало.
Та тая гледна точка не е вярна щото СЕ ремонтират ако го позволява повредата.
Аз чакам форума да чета. Да видя как ги сменят на 100 000 по 2 пъти масово . И най-вече защо. Щото са калпави или по друга причина. И дали е за сметка на гаранцията.
Та тая гледна точка не е вярна щото СЕ ремонтират ако го позволява повредата.
Аз чакам форума да чета. Да видя как ги сменят на 100 000 по 2 пъти масово . И най-вече защо. Щото са калпави или по друга причина. И дали е за сметка на гаранцията.
Хм,хм...
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:Вземаме коментираните данни 400 000 км пробег . Вземаме за база и каталожните данни на тесла 3 със 62 квт батерия или 380 км пробег уж реален !!!! Ко прави това ? 1052 цикъла заряд разряд . Вземаме и данните за живота на LiFe батерии които вероятно са използвани при новите електромобили защото са с повишен живот и по непретенциозни ...1000 до 2000 цикъла в зависимост от условията , автомобила работи в тежък режим вземаме база 1000 цикъла . И воала 1054 цикъла заряд разряд и тази батерия е тоталка на 400 000 км . Не 10% деградация а ТОТАЛКА - неизползваема .
Много е интересно как едно субективно мнение трябва да се приеме за "адекватен анализ на реалността", без да са налични каквито и да било реални* данни за съответните автомобили, батерия и т.н. 'начи приемаме каквото ни е на кеф и това е

Ама... и "само" 400к километра да издържат тия батерии.... ужасТ... трябва поне по 1м да могат, нали... тия 400к са направо подигравка...
*данни, предоставени от сериза/производителя на автомобила, показващи конкретен брой автомобили и ситуацията с батериите им за съответен пробег, начин на експлоатация и прочие...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Какви са тия "реални" данни след като производителя е обявил 380км пробег с едно зареждана за тесла 3 или 16 квт на 100 км ? Трябва да си купя електромобил да го карам докато се счупи и тогава да пиша ? Някъде има ли "реални" данни за това колко трябва да измине този EV без ремонт на батерията ? След като няма , вземаме това което твърди Ачката - 400 000 км шото неговите данни са реални и очевидно това е абсолютния лимит на батерията . Какво неясно има тука ? Не е ясно че батерията на електромобила деградира и се разваля като всички други подобни батерии ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Реални данни за разлика от водата от деветте кладенеца дето се носи тука…
Единия от двата Болт-а дето имам е на 70к км вече. За това време са му завъртяни гумите 2-3 пъти и му е наливанс вода на чистачките. Пробега не съм го усетил две намалял а и чета често по форумите и има вече със по 150-200к км пробег и не се оплакват от реално падане на капацитета или някакви по- сериозни проблеми.
Пък вие се разправяйте кое как било с елетричките. Ние глупаците ще ги караме и няма дори да се сещаме като разходи и обслужване, че ги имаме. Не разбрахте, че ценното на електричката е в това, че не я мислиш. Другото е … сладолед на клечка
Сега- да не си кривя душата- в Америка ако трябва да избирам между панамера турбо и тайкан турбо- ще избера (и съм избрал) електричката. Но в родината бих избрал сега на момента- панамерата. Защото ако караш много (а аз карам много) все още логистиката и и фраструктурата в източна Европа не е готова за електричка да ти е единствената кола. Но е въпрос на време. Мисълта ми е, че неизбора на електричка не е продиктуван от надеждност, остатъчна стойност и овехтяване на електричката (неща които никой тука не разбира ако трябва да бъдеме честни) а от факта, че зареждането далеч от дома може да се окаже тягостно. Факт.
Единия от двата Болт-а дето имам е на 70к км вече. За това време са му завъртяни гумите 2-3 пъти и му е наливанс вода на чистачките. Пробега не съм го усетил две намалял а и чета често по форумите и има вече със по 150-200к км пробег и не се оплакват от реално падане на капацитета или някакви по- сериозни проблеми.
Пък вие се разправяйте кое как било с елетричките. Ние глупаците ще ги караме и няма дори да се сещаме като разходи и обслужване, че ги имаме. Не разбрахте, че ценното на електричката е в това, че не я мислиш. Другото е … сладолед на клечка

Сега- да не си кривя душата- в Америка ако трябва да избирам между панамера турбо и тайкан турбо- ще избера (и съм избрал) електричката. Но в родината бих избрал сега на момента- панамерата. Защото ако караш много (а аз карам много) все още логистиката и и фраструктурата в източна Европа не е готова за електричка да ти е единствената кола. Но е въпрос на време. Мисълта ми е, че неизбора на електричка не е продиктуван от надеждност, остатъчна стойност и овехтяване на електричката (неща които никой тука не разбира ако трябва да бъдеме честни) а от факта, че зареждането далеч от дома може да се окаже тягостно. Факт.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ся кат премерят деградиралите батерии и пуснат видео /Дани, ютуб/ ще видим реални данни от бг.
По общи писания и без да имам тесла циклите са около 1500 , деградацията около 10% на 150-200 000 км . Да речем около тия числа нещо се въртят.
Приемаме Данчовия вариант /който е възможно най-лошия/ - 400 000 км, да ? Сметнато в години каране, така средно ? 16-20 години добре ли е ?
Понеже аз имам друго виждане за притежанието на нещо, каквото и да е то, та по мойта логика е така - Купувам си нещото , карам го 15 години или 20 и после го изхвърлям бре. Не го продавам, не търся да не се вътра нещо случайно. В коша и следващото. Ако ми е омръзнало може и по-рано да го продам /досега почти не ми се е случвало/ или даже да го подаря /което се е случвало/. Колкото струва в момента-толкова. Да не говорим , че 20-те хиляди за нова батерия ще съм ги "избил" 3 пъти от спестени други разходи.
Това мислене ма как ще си избивам покупката, как ще я продавам накрая, па колко ли ще струва- за мен е мислене на бедни /което няма лошо/ или скъперници.
Стана ясно, че засега няма да си купуваме повечето тука ев, в това число и аз, така че кво ви/ми дреме.
Който иска ще си купи и ще си кара и няма да го интересува батерията ще му изкара ли 200 000 или не.
Който няма финансова възможност няма да си купи и толкова.
Финансов анализ за покупка на Тесла3
Цена - 120 000 лв
Полезен срок за ползване - 15 години
Нещото ще ми струва 667 лв на месец без други разходи.
И това всъщност се отнася за всяка кола. Не само за тесла.
Пример с мойта шкода, която в момента е на 103 000 км и януари прави 5 години.
Мога да я карам докато не се разпадне, вложените пари са възстановени вече /почти/.
Мога да я продам за не лоша сума, която да ми е първа вноска за следващата нова /което е нормалния начин/. В момента просто няма свободни налични коли иначе изобщо нямаше да стои въпроса с първия вариант.
Та вероятно ще я карам още година , две иао ситуацията с пазара нанови коли не се промени ще си я карам колкото може. Не ми пречи.
От там натам сметката е следната
Мога ли да си позволя всеки месец да отделям настрана 667 лв , така щото след 15 години да имам първоначалната инвестиция отново. Или казано по друг начин - ще имам ли след 15 години свободни 60 000 евра отнякъде
Да - Купувам си я.
Не - Не си я купувам.
При промяна на обстоятелствата - продавам я на цена каквато е в момента пазарната.
По общи писания и без да имам тесла циклите са около 1500 , деградацията около 10% на 150-200 000 км . Да речем около тия числа нещо се въртят.
Приемаме Данчовия вариант /който е възможно най-лошия/ - 400 000 км, да ? Сметнато в години каране, така средно ? 16-20 години добре ли е ?
Понеже аз имам друго виждане за притежанието на нещо, каквото и да е то, та по мойта логика е така - Купувам си нещото , карам го 15 години или 20 и после го изхвърлям бре. Не го продавам, не търся да не се вътра нещо случайно. В коша и следващото. Ако ми е омръзнало може и по-рано да го продам /досега почти не ми се е случвало/ или даже да го подаря /което се е случвало/. Колкото струва в момента-толкова. Да не говорим , че 20-те хиляди за нова батерия ще съм ги "избил" 3 пъти от спестени други разходи.
Това мислене ма как ще си избивам покупката, как ще я продавам накрая, па колко ли ще струва- за мен е мислене на бедни /което няма лошо/ или скъперници.
Стана ясно, че засега няма да си купуваме повечето тука ев, в това число и аз, така че кво ви/ми дреме.
Който иска ще си купи и ще си кара и няма да го интересува батерията ще му изкара ли 200 000 или не.
Който няма финансова възможност няма да си купи и толкова.
Финансов анализ за покупка на Тесла3
Цена - 120 000 лв
Полезен срок за ползване - 15 години
Нещото ще ми струва 667 лв на месец без други разходи.
И това всъщност се отнася за всяка кола. Не само за тесла.
Пример с мойта шкода, която в момента е на 103 000 км и януари прави 5 години.
Мога да я карам докато не се разпадне, вложените пари са възстановени вече /почти/.
Мога да я продам за не лоша сума, която да ми е първа вноска за следващата нова /което е нормалния начин/. В момента просто няма свободни налични коли иначе изобщо нямаше да стои въпроса с първия вариант.
Та вероятно ще я карам още година , две иао ситуацията с пазара нанови коли не се промени ще си я карам колкото може. Не ми пречи.
От там натам сметката е следната
Мога ли да си позволя всеки месец да отделям настрана 667 лв , така щото след 15 години да имам първоначалната инвестиция отново. Или казано по друг начин - ще имам ли след 15 години свободни 60 000 евра отнякъде
Да - Купувам си я.
Не - Не си я купувам.
При промяна на обстоятелствата - продавам я на цена каквато е в момента пазарната.
Хм,хм...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз лично много харесвам идеята на електричката, но за момента завишената цена не би могла да покрие разходите спрямо двх и неудобството, което идва с електричка в България.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Моджо написа:.......
Сметката ти е точна, но само когато можеш да си я позволиш. За съжаление релноста е че по-голямата част от източна европа не може. Та реално твоята Шкода на 5г. и 100к км. е мечтата на повечето хора.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ми когато не можеш не си купуваш, това е. И не хейтиш. Иначе излиза оная работа с киселото грозде.
Хм,хм...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани