Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Ето обяснявам, но настоявам само да се концентрираш, да четеш внимателно и да не бързаш. Ще опитам да ги степенувам по важност и само ще изредя няколко фактори, после ще си ги навържеш:
-първо и най-важно, говорим за сигурност. Тоест, как ще спираме и ще се потретя, но забележи, как ще спираме при екстремна ситуация.
-второ по важност, което години наред пренебрегвахме е да останеш в следа! Какво имам предвид? От първостепенна важност е да не скочиш в пропастта, да не нацелиш нито насрещния автобус с деца, нито дебелото дърво, нито крайпътната сграда! Помисли! Излезеш ли от следа при екстремно спиране с огромна доза вероятност ще ти се случи едно от трите!! Сещаш се, че всите са фатални.
-доста по-назад по важност е при евентуален удар дали ще пристигнеш на мястото с 40 или 50 км\ч. Тук ще ти помогнат предните гуми, но просто го пренебрегваме, че другото с годините поумнях е, че е несравнимо по-важно! Ако не ти се вярва сравни го бързичко с горните възможности.
Та. Пропуснах малко обяснения, но би трябвало да е ясно и така, най-важното е да останеш в следа. А това пък ще ти помогнат да сториш, повтарям ПРИ СПИРАНЕ именно хубавите гуми ОТЗАД и ще ти попречат сериозно да сториш хубавите такива отпред! Нещо повече, хубавите гуми отпред дори ти предразполагат колата към завъртане! Преди да си подскочил и за да не се обяснявам още допълнително си спомни, че още индианските стрели са се правили със стабилизатори отзад, та до наши дни все що е модерна ракета пак тъй.
-първо и най-важно, говорим за сигурност. Тоест, как ще спираме и ще се потретя, но забележи, как ще спираме при екстремна ситуация.
-второ по важност, което години наред пренебрегвахме е да останеш в следа! Какво имам предвид? От първостепенна важност е да не скочиш в пропастта, да не нацелиш нито насрещния автобус с деца, нито дебелото дърво, нито крайпътната сграда! Помисли! Излезеш ли от следа при екстремно спиране с огромна доза вероятност ще ти се случи едно от трите!! Сещаш се, че всите са фатални.
-доста по-назад по важност е при евентуален удар дали ще пристигнеш на мястото с 40 или 50 км\ч. Тук ще ти помогнат предните гуми, но просто го пренебрегваме, че другото с годините поумнях е, че е несравнимо по-важно! Ако не ти се вярва сравни го бързичко с горните възможности.
Та. Пропуснах малко обяснения, но би трябвало да е ясно и така, най-важното е да останеш в следа. А това пък ще ти помогнат да сториш, повтарям ПРИ СПИРАНЕ именно хубавите гуми ОТЗАД и ще ти попречат сериозно да сториш хубавите такива отпред! Нещо повече, хубавите гуми отпред дори ти предразполагат колата към завъртане! Преди да си подскочил и за да не се обяснявам още допълнително си спомни, че още индианските стрели са се правили със стабилизатори отзад, та до наши дни все що е модерна ракета пак тъй.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
ivoaudi написа:-първо и най-важно, говорим за сигурност. Тоест, как ще спираме и ще се потретя, но забележи, как ще спираме при екстремна ситуация.
колите имат АБС, спирането в екстремна ситуация е спирачката до долу и се стараеш да маневрираш, за да избегнеш опасността. Можеш да го направиш, ако имаш контрол.
ivoaudi написа:-второ по важност, което години наред пренебрегвахме е да останеш в следа! Какво имам предвид? От първостепенна важност е да не скочиш в пропастта, да не нацелиш нито насрещния автобус с деца, нито дебелото дърво, нито крайпътната сграда! Помисли! Излезеш ли от следа при екстремно спиране с огромна доза вероятност ще ти се случи едно от трите!! Сещаш се, че всите са фатални.
Тука имаш предвид, че задните гуми имайки сцепление ще дърпат колата и няма да позволят тя да се завърти ли?
ivoaudi написа:-доста по-назад по важност е при евентуален удар дали ще пристигнеш на мястото с 40 или 50 км\ч. Тук ще ти помогнат предните гуми, но просто го пренебрегваме, че другото с годините поумнях е, че е несравнимо по-важно! Ако не ти се вярва сравни го бързичко с горните възможности.
тука си съгласен, че ти трябват предни гуми?
Понеже имам някакъв минимален опит в карането на писта, при екстремно спиране, задницата олеква и тръгва леко. Това го контрирам с волана.
Първите ми гуми на Е30-ката бяха точно така. Задните бяха по-хубави и на едно мокро в началото ми блокираха и продължих направо(нямам АБС). Пуснах спирачката и завих.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Kroki написа:От първостепенна важност е да не скочиш в пропастта, да не нацелиш нито насрещния автобус с деца, нито дебелото дърво, нито крайпътната сграда! Помисли! Излезеш ли от следа при екстремно спиране с огромна доза вероятност ще ти се случи едно от трите!! Сещаш се, че всите са фатални.
Тука имаш предвид, че задните гуми имайки сцепление ще дърпат колата и няма да позволят тя да се завърти ли?.[/quote]
Точно.
Kroki написа:колите имат АБС, спирането в екстремна ситуация е.....
АБС не променя по никой начин написаното от мен. Той действа и на задните гуми по аналогичен начин и задните лоши гуми ще се стремят да те завъртят дори не АБС, а AC/DC да свирят срещу теб! На всичкото отгоре още по-така стоят нещата ако лошите задни са комбинирани с хубави предни! Помисли, на индианската стрела си сложил перата отпред..... Простичка физика.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Kroki написа:ivoaudi написа:-доста по-назад по важност е при евентуален удар дали ще пристигнеш на мястото с 40 или 50 км\ч. Тук ще ти помогнат предните гуми, но просто го пренебрегваме, че другото с годините поумнях е, че е несравнимо по-важно! Ако не ти се вярва сравни го бързичко с горните възможности.
тука си съгласен, че ти трябват предни гуми?.
И съм упоменал, че е “доста назад по важност”, Kroki.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Kroki написа:
Понеже имам някакъв минимален опит в карането на писта, при екстремно спиране, задницата олеква и тръгва леко. Това го контрирам с волана.
Това го правиш ти и е коректно, но колите често ги карат дори инфантилни кифли, бабички и т.н. Помисли и вземи предвид ВСИЧКО, което съм написал. Има и още разбира се, но това би трябвало да е пре, пре, пре, пре достатъчно.
Сори за трипъл постовете, не е нарочно, нещо се омаза.
Най-важно от всичко е, че ако искате да имате хубаво поведение от беенветата си да си слагате хубавите гуми ОТЗАД! Това го твърдя аз, един никой от форума. Съжалявам, че това “О Т З А Д” не мога да го напиша с огромни букви.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
При екстремно спиране - да, задницата ще тръгне. То и в двата случая ще тръгне къде повече, къде по малко. Обаче имайки лоши гуми отпред и АБС спирачният ти път ще е много по-дълъг. Щото всичката тежест ляга отпред, нямаш сцепление, абс-а ги държи на леко приплъзване предните и вместо за 20 м примерно ще спреш за 30. Не знам кое е по-опасно. Все пак ако не можеш да си контролираш задницата си зимаш кола с предно ) Ще се намесят и другите системи за сигурност.
В "следа" би трябвало да си останеш поради наличието на дсц и абс и с малко работа с волана. Ся ако си се засилил с 200 нема те спаси нищо При нормално каране е възможно задника да се опитва да тръгне..ама то тогава карането не е нормално, а бързо ,а за да го контролираш това нещо пак ти трябва сцепление отпред.
Иначе най-добре си е и 4-те гуми да са си добре.
Аз си смених 2 от летните лани с нови /поради балон/ и си ги сложих отпред Мислех ся да зема същите и за отзад, ама това лято ще изкара така.
ПП Ако ти поднесе кола на задно /и не искаш дрифт/ просто връщаш газта и контрираш с волана = на предни гуми да са по-хубави.
Ако ти поднесе кола на предно - даваш газ за да те издърпа и пак предните са по-важните.
И в двата случая спирачката не е ок да я натискаш много много..дори и с абс.
В "следа" би трябвало да си останеш поради наличието на дсц и абс и с малко работа с волана. Ся ако си се засилил с 200 нема те спаси нищо При нормално каране е възможно задника да се опитва да тръгне..ама то тогава карането не е нормално, а бързо ,а за да го контролираш това нещо пак ти трябва сцепление отпред.
Иначе най-добре си е и 4-те гуми да са си добре.
Аз си смених 2 от летните лани с нови /поради балон/ и си ги сложих отпред Мислех ся да зема същите и за отзад, ама това лято ще изкара така.
ПП Ако ти поднесе кола на задно /и не искаш дрифт/ просто връщаш газта и контрираш с волана = на предни гуми да са по-хубави.
Ако ти поднесе кола на предно - даваш газ за да те издърпа и пак предните са по-важните.
И в двата случая спирачката не е ок да я натискаш много много..дори и с абс.
Хм,хм...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Не четеш. Или не мислиш.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Да, добре. Ку искаш зимата да пробваме? Само гуми трябват че нямам 2 лоши.
Чисто теоретично и само за да не тръгва да се върти относително лесно трябва да са отзад. Лично аз предпочитам да имам управление пред завъртане. Завъртането се овладява. Недозавиването не или поне не толко лесно.
Чисто теоретично и само за да не тръгва да се върти относително лесно трябва да са отзад. Лично аз предпочитам да имам управление пред завъртане. Завъртането се овладява. Недозавиването не или поне не толко лесно.
Хм,хм...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Човек, аз не претендирам изобщо как предпочиташ ти
Несериозно го даваш. Както ти казах не четеш, написал съм го:
Говорим за сигурност. Тя е ПРЕДИ ВСИЧКО! В резултат на това “Нагласаяме” колата да спира добре, често с компромиси в потеглянето. Връщаш ме в първи клас да дъвчим елементарни неща, стегни се. Нищо няма да пробвам зимата, колкото е по-хлъзгава настилката, толкова по-податлив ще си на завъртане с хубави отпред и лоши отзад!
Несериозно го даваш. Както ти казах не четеш, написал съм го:
Говорим за сигурност. Тя е ПРЕДИ ВСИЧКО! В резултат на това “Нагласаяме” колата да спира добре, често с компромиси в потеглянето. Връщаш ме в първи клас да дъвчим елементарни неща, стегни се. Нищо няма да пробвам зимата, колкото е по-хлъзгава настилката, толкова по-податлив ще си на завъртане с хубави отпред и лоши отзад!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Честно казано не успя да ме убедиш да си сложа по-хубавите гуми отзад. Нищо. Жив и здрав!
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Всички да са тъй! Даже душманите!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Да оставя и аз моите 5 ст по темата.
Имам малко опит от времето, когато Вида-спорт бяха невероятни, а зимата отзад се слагаха гуми от мотокар, нарязваше се грайфер със самоделен държач за бръснарско ножче, през втора употреба без ДОТ, среден клас та до спорт пакет.
И никога, никога стара гума отпред. Повечето евтини гуми започват да се кривят, да се износват неправилно, а човек, който се чуди какъв боклук да си сложи на колата най-вероятно никога не и е гледал геометрията. втора употреба ако ще и Мишлен отпред също има тъжни моменти.
Карал съм със всякакви конфигурации и кенефи, та хубавите предни с АБС те спират винаги както трябва (не говоря за сняг и лед, тези настилки ги мразя). Лошите задни на по-силна кола без АСЦ/ДСЦ те пързалят навсякъде, но такива коли се правят и карат от малоумници и без това.
Карането със зимни гуми през лятото също е самоубийство ако давате газ, случвало ми се е с чужда кола без да знам, че е със зимни в един момент да не мога да спра и завия с малка скорост след здраво каране по прохода от Варна към Бургас и никога не бих си позволил такъв "лукс".
И за да не съм съвсем голословен, чувал съм, че се кривят по-често предни дискове, нямам идея защо
Имам малко опит от времето, когато Вида-спорт бяха невероятни, а зимата отзад се слагаха гуми от мотокар, нарязваше се грайфер със самоделен държач за бръснарско ножче, през втора употреба без ДОТ, среден клас та до спорт пакет.
И никога, никога стара гума отпред. Повечето евтини гуми започват да се кривят, да се износват неправилно, а човек, който се чуди какъв боклук да си сложи на колата най-вероятно никога не и е гледал геометрията. втора употреба ако ще и Мишлен отпред също има тъжни моменти.
Карал съм със всякакви конфигурации и кенефи, та хубавите предни с АБС те спират винаги както трябва (не говоря за сняг и лед, тези настилки ги мразя). Лошите задни на по-силна кола без АСЦ/ДСЦ те пързалят навсякъде, но такива коли се правят и карат от малоумници и без това.
Карането със зимни гуми през лятото също е самоубийство ако давате газ, случвало ми се е с чужда кола без да знам, че е със зимни в един момент да не мога да спра и завия с малка скорост след здраво каране по прохода от Варна към Бургас и никога не бих си позволил такъв "лукс".
И за да не съм съвсем голословен, чувал съм, че се кривят по-често предни дискове, нямам идея защо
- abracadabra
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Колеги, аз питах (въпреки че мислех да ги сложа отзад). Получих отговор на когото вярвам и както казах и аз мислех така.
Предпочитанията са и лична работа, разбира се. Как беше, "всеки сам си преценя".
Благодаря на всички вас за коментарите, аз получих необходимите отговори и ми беше полезна дискусията.
Дано и други колеги имат полза.
Предпочитанията са и лична работа, разбира се. Как беше, "всеки сам си преценя".
Благодаря на всички вас за коментарите, аз получих необходимите отговори и ми беше полезна дискусията.
Дано и други колеги имат полза.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- abracadabra
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
Мнение за гуми. Спрял съм се на 4 вида всесезонни.
TIGAR 97V XL TL ALL SEASON
GENERAL TIRE 97V XL Altimax A/S 365
DEBICA 97V NAVIGATOR 3
VIKING 97V XL FourTech
Аз клоня към GENERAL TIRE и VIKING и двете марки били на Continental, от Германия.
Цената е в този ред.
Като харесаните от мен ми се струват много близки на вид...
Споделете мнение. Ще съм благодарен.
TIGAR 97V XL TL ALL SEASON
GENERAL TIRE 97V XL Altimax A/S 365
DEBICA 97V NAVIGATOR 3
VIKING 97V XL FourTech
Аз клоня към GENERAL TIRE и VIKING и двете марки били на Continental, от Германия.
Цената е в този ред.
Като харесаните от мен ми се струват много близки на вид...
Споделете мнение. Ще съм благодарен.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
Re: Гуми за е46 седан преди фейс 98г.
ivoaudi написа:Човек, аз не претендирам изобщо как предпочиташ ти
Несериозно го даваш. Както ти казах не четеш, написал съм го:
Говорим за сигурност. Тя е ПРЕДИ ВСИЧКО! В резултат на това “Нагласаяме” колата да спира добре, често с компромиси в потеглянето. Връщаш ме в първи клас да дъвчим елементарни неща, стегни се. Нищо няма да пробвам зимата, колкото е по-хлъзгава настилката, толкова по-податлив ще си на завъртане с хубави отпред и лоши отзад!
Колега не искам да те обидя но си написал 3 книги с глупости..
Ако говорим за BMW на задно, с калпави предни гуми, имаш единствено повишена проходимост/която нема нищо общо с стабилност/
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани