България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:Top Gun Maverick написа:.....
Как не караш на магистралата, а определяш кой-какъв?
Крайно време е да има такси за магистралите и да се приключи с голяма част от мъката, като в Сърбия, примерно. Уикенда имаше хора на Тракия дето за последно са били там лятото на 2021 г. или преди пандемията 2019 г. На отбивките, като видят камерите на калпаците набиват спирачките, това, че не знаят, че вече са снимани ако са с превишена скорост е малкия проблем, повечето не знаят и каква е максимално разрешената скорост.
Иначе пред Logitech-а и аз съм безгрешен, но за да съм в играта и там с малкото си невинно пръстче отбелязвам куки в Waze, да се знае.
Ами първо съм карал достатъчно преди да пуснат цялата Тракия и да я приключа със задоволство. Второ, все пак понякога ми се случва поради някакви причини да се наложи да се кача, а на няколко години веднъж ми се случва да се окажат и с автобус на нея както миналия ден София - Бургас за което писах по-назад, та да видя, че нещата не са се променили особено.

Смятай щом тебе с 18-ката както каза те вълнуват уейзове и т.н. какво да говорим за тия с вървящите дизели по 200-300 коня.

Да ги правят платени магистралите? А не, ще секне рахатлъка тука, много моля, стойте си там всичките и си карайте безплатно.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:.....
И аз съм останал с такова убеждение, че си карал, а пишеш странни работи, понякога.
Ако тръгнеш с деца или кучета по подбалканския си е почти двойно Бургас - София, особено ако на някой му става лошо по завоите. Като съм сам и аз обичам от там, но съм пробвал с "каране" и спазване на ограниченията в населените места си е време.
И щеш или не, магистралите ще станат платени, само да успеят да завършат една в задоволително състояние.
Другата седмица (живи и здрави) ще пътувам до Чехия, ще гледам да снимам как истински километрични задръствания на магистрали, като нашите, лявата лента се движи с 110-130 и никой не мърда, а камионите си карат средно в дясната с 80.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:НАЙ-ГОЛЕМИТЕ простотии без абсолютно никаква конкуренция на пътя съм ги виждал лятно време на Тракия, засилват се още повече в неделен ден, това е топа.
Тракия Стара Загора - Бургас е доста по-добре от София- Пловдив, иначе неделята за мен не е топа, петък вечер е най-зле, изморени след работа, прибиращи се от работа смесени със сътезателите и хората тръгнали на море-уикенд = мазало
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- anttonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 7.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M62B44
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Това със задръстванията е направо кошмарно в Унгария, по магистралата след Будапеща, посока Австрия и Словакия. А влезеш в дясната лента, а си останал там. И никой не ебава да намали, за да те пусне в лявата, трябва да "сръчкаш" кочината, да свалиш някоя предавка и газ до ламарината.Lenco написа:Top Gun Maverick написа:.....
И аз съм останал с такова убеждение, че си карал, а пишеш странни работи, понякога.
Ако тръгнеш с деца или кучета по подбалканския си е почти двойно Бургас - София, особено ако на някой му става лошо по завоите. Като съм сам и аз обичам от там, но съм пробвал с "каране" и спазване на ограниченията в населените места си е време.
И щеш или не, магистралите ще станат платени, само да успеят да завършат една в задоволително състояние.
Другата седмица (живи и здрави) ще пътувам до Чехия, ще гледам да снимам как истински километрични задръствания на магистрали, като нашите, лявата лента се движи с 110-130 и никой не мърда, а камионите си карат средно в дясната с 80.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:Top Gun Maverick написа:.....
И аз съм останал с такова убеждение, че си карал, а пишеш странни работи, понякога.
Ако тръгнеш с деца или кучета по подбалканския си е почти двойно Бургас - София, особено ако на някой му става лошо по завоите. Като съм сам и аз обичам от там, но съм пробвал с "каране" и спазване на ограниченията в населените места си е време.
И щеш или не, магистралите ще станат платени, само да успеят да завършат една в задоволително състояние.
Другата седмица (живи и здрави) ще пътувам до Чехия, ще гледам да снимам как истински километрични задръствания на магистрали, като нашите, лявата лента се движи с 110-130 и никой не мърда, а камионите си карат средно в дясната с 80.
Да, ако сравняваш целия път София-Бургас стигаш малко по-бавно, ама чак почти двойно...
Има завои от София до Калофер на моменти, но тези за някакво отчитане са три на брой места. Пътят вече е без дупки до Сливен, а след това има малко около Карнобат и Айтос. При мен има и нещо друго. Аз съм в центъра и София примерно ми е 36-38км. по-далеч ако мина по магистралата, а ако го направя, губя много време по пътя от Баня до Пловдив, особено в отсечката Калояново-Труд.

От Бургас ако хванеш пътя до София през Казанлък, до тука няма никакъв трафик. После вече става малко повече, но пак за моите предпочитания ще е ок ако гледаме супер натоварените летни петъци или недели.
И пак опираме до любимото...всеки сам си преценя.



In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Разликата между подбалканския и магистралата(в ограниченията и на двете) не е двойна, но е достатъчно сериозна - от рода на 2-3 часа. За теб от Казанлък може да не е така, но за тръгващите/пристигащите в крайните точки си е сериозна. Особено, както спомена колегата, ако возиш деца.
Ако на подбалканския се кара със 120 може и да не е толкова, но аз не бих карал така.
Ако на подбалканския се кара със 120 може и да не е толкова, но аз не бих карал така.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4208
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Последните 2 вечери в тъмното засичаме хора пресичащи по тъмното на околовръсното и цариградско. 

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
zAcK написа: Но хубавото е, че през това време имаше страшно много хора, които изпреварваха през аварийната.
Застъпваш половината аварийна лента и спират да изпреварват

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Petrolhead написа:На мен ми създава проблем адаптивния круиз контрол. Трябва да му добавят опция - балкански джигит. Когато застигна по-бавна кола и не й се залепя на бронята, водачът решава че всичко е ток и може да си караме заедно в лявата лента.
КАРАМЕ СИ!!!



You said: "Time will change!" What if it changes you?
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
При условие, че дясната лента е свободна да седиш в лявата, освен че е нарушение е белег и за дребна душичка 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тоя има време да се прибере вдясно, да го изпреварят 5 човека и после пак да мине вляво да изпреварва...
И като му сипаха в коментарите се обяснява, че карал с максимално разрешената скорост
И като му сипаха в коментарите се обяснява, че карал с максимално разрешената скорост

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
streetz написа:Застъпваш половината аварийна лента и спират да изпреварват
Правех го преди преди време, но само покачваш напрежението и риска за всички.

steeN написа:При условие, че дясната лента е свободна да седиш в лявата, освен че е нарушение е белег и за дребна душичка
Първо трябва да дефинираме какво е "свободна дясна лента" извън вече разписаното от закона.

Примерно тирове и каравани каращи с около 90км/ч в дясна лента с различни пролуки помежду им. По закон си длъжен да се прибираш навсякъде където има дистанция между тях, но това определено не е най-добрият избор.
Другата крайност е това което видяхме в клипа - рехава дясна лента с коли движещи се с около и над 100км/ч. и пролуки в лявата Аз лично в такава ситуация се прибирам в дясно, а поведението на снимащия намирам за грешно.

Ако обаче лявата лента е плътна и влизането обратно е много трудно, вероятно бих карал както кара този който снима.

Имам въпрос към Lenco - При ситуацията от клипа с рехава дясна лента и трафик основно в лявата, би ли използвал пролуките в дясна лента, за да изпреварваш през тях?
- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като гледам подобни клипове си мисля, че тия с камерите нарочно правят тъпотии само и само да има мат'риал за фейсбука.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:...
Коментираме конректна ситуация от видеото, ти искаш да дефинираме някакви хипотетични

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drago_pavlov написа:Тоя има време да се прибере вдясно, да го изпреварят 5 човека и после пак да мине вляво да изпреварва...
И като му сипаха в коментарите се обяснява, че карал с максимално разрешената скорост
Точно. Двама тъпаци на едно място и така стават белите. Това с лепенето на бронята също ми е идиотско. Да, светя като не ми виждат мигача. Да, 2 пъти в годината изпреварвам през дясната лента (никога през аварийна) като не виждат и мигача и фаровете, ама да се лепя на 1 метър зад бронята с магистрални скорости не се случва.
При мен пък имаше друга ситуация. Спирачки до 60, заради изпреварване в лявата лента. После си задавах въпроса с колко караше тоя в дясна, че с 60 си го изпреварват с прилично темпо


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани