България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
NGneer4eto написа:...
Масата си карат със 130-140, защото всички насраха заради камерите и рядко има състезатели. Намалянето е от спазването на ограниченията, щото глобите почнаха да се трупат ей тъй както нищо нямаше да се променя. Не е от вчера, а вече едно 2 години си е така.
п.с. майските смеки ще са като априлските.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Разрешена минимална...айде моля те, на ТАЗИ наша магистрала ли?Всъщност като завали дъжд не виждам какъв е проблема да караш със 75...освен същите тези малоумници с тировете, умствения капацитет на 95%-та от които се свежда до това да я юдат и скат. Честно казано аз като съм се качвал на магистралата със скромна кола и желая да карам с 90, то не е възможно точно заради тъпунгерите с тировете. Защото за тях 90 максимално разрешено значи да карат с 93 постоянна скорост. Та като им намалят на тях максималната на 80 и ще се оправят нещата. А не сега някой решил да кара със 100 и онези почват да го настигат.
![]()
Относно дядката, който би карал 65-70...това е едно на хиляда. Може да има и повреда и да търси изход, откъде знаеш ти?Може да не е сигурен коя му е отбивката и да кара по-бавно за да не я изтърве. Но разбира се в тази ситуация ще му свирнат 45 човека и за 5 км. може и 5 птп-та да станат. Докато хората не разберат, че щом няма минимална скорост на движение, значи че някой СПОКОЙНО може да си кара с 65, все ще има ситуации като тази с тировете, които бързат за майната си. Те ако не бързаха като малоумни без значение дъжд ли е или сухо, нямаше да им поставят абсурдни срокове за придвижване и така.
П.п: При тези цени на горивата може пък да искам да си се нося с 80 на магистралата и да си пестя и горивото освен гуми, спирачки и окачване по колатаз което с по-високата скорост заминава по-бързо. Разбира се не се качвам на родния АУТОБАН тогава щото знам, че битува мнението тука, че "трябва да му мяза" с колко караш, че ще ми свирне някой, че ще ми светят тирове дори карайки ми на метър зад бронята. Та тези последните неща странно как съм ги правил в Германия, Чехия, Австрия, Словакия, Унгария и никой не ми е светил или притеснявал, че карам с 80-90 на магистрала. Тирът ме застига, пуска мигач и минава. Дори съм намалял така да се огледам внимателно за изхода, тира минава, оп, не е този, газ леко да изпрева тира, минавам пред него и не го мотам, но пак си е бавно каране и изпреварване после и смятай, никой не ти свири. Тука ще има да се чудят минимум ся тоя какво прави, кой им дава книжки на такива и куп изпростяли клишета. Правилникът е прост, ама не е лесно да го спазваш. Аз си изпълнявам нещата по правилник, някой съм го бавил, да се оправя. Ставам груб нарушител със скоростта, ок, мой си риск, отпред никой не е длъжен път да ми прави, ако иска да лази. Щом ми пречи или ме изнервя, проблема е в мен, не в него.
Направо съм разочарован колко тъп пост си изакал...
Тировете както ги наричаш са ограничени на 89-90 и това,че твоята скромна кола показва 90 на километража не значи,че караш с 90,а с по-малко от реални 85 и затова те натискат "тировете".
Бързат,защото имат разни срокове и работно време(няма да го осъзнаеш)
Това да си намаляваш на магистрала да се поогледаш направо не ми се коментира...

И не на последно място.Мислиш ли,че стотинкарите сте страшна интелигенция


- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
(bubsa) написа:Тировете както ги наричаш са ограничени на 89-90 и това,че твоята скромна кола показва 90 на километража не значи,че караш с 90,а с по-малко от реални 85 и затова те натискат "тировете".
Доста тирове карат над заветните 89-90. Нямам предствава как го правят.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пределно ми е ясно, че като показва 90 в масовия случай е отдолу, а за да го казвам, значи е било над 90.
За сроковете как да не го разбирам, нали това казах, че ги карат да бързат за да гонят тъпите срокове. А ти, че не разбираш как някой намалил да се огледа...веднага си представи как тръгнал с 20. А сротинкарите половината станаха тираджии и обратното, та няма как да направим извадка, макар да познавам бая и от двата лагера. Ама като гледам масово тежките катастрофи дали са причинени от едните или другите...явно сроковете ще да са виновни, няма как да го разбера все пак каза. Макар да съм гонил и аз стотинки и знам какво значи да те тресе лакомията и да бързаш. Само да не кажеш сега, че сроковете не да свързани с пари, ами има някакви дълбоки каузи.
П.п: Но да си призная малко прекалих с това 95%-та за акъла им да ядат и акат, обаче е свързано с много тъпанарщини, които съм видял. Да го кажа така, че във всяко стадо си има мърша, ама полето им за изява е много мащабно и докато на бакшишите се вижда основно в града, то на другите се вижда извън и често е свързано с много по-големи опасности. Иначе като всички участници ги уважавам, дори повече заради размера и когато трябва някъде да обърне или направи труден завой/включване винаги спирам, да не говорим колко съм опътвал, включително чужденци. Като се замисля даже като правят изпреварване с 3-4 км/ч разлика с друг тир и съм отзад идвайки бързо, никога не им светя, а ги няма изчаквам просто точно защото знам какво е да бързаш като шантав и че следваща възможно жност да изпревари може да му се отдаде след 10 км.
За сроковете как да не го разбирам, нали това казах, че ги карат да бързат за да гонят тъпите срокове. А ти, че не разбираш как някой намалил да се огледа...веднага си представи как тръгнал с 20. А сротинкарите половината станаха тираджии и обратното, та няма как да направим извадка, макар да познавам бая и от двата лагера. Ама като гледам масово тежките катастрофи дали са причинени от едните или другите...явно сроковете ще да са виновни, няма как да го разбера все пак каза. Макар да съм гонил и аз стотинки и знам какво значи да те тресе лакомията и да бързаш. Само да не кажеш сега, че сроковете не да свързани с пари, ами има някакви дълбоки каузи.
П.п: Но да си призная малко прекалих с това 95%-та за акъла им да ядат и акат, обаче е свързано с много тъпанарщини, които съм видял. Да го кажа така, че във всяко стадо си има мърша, ама полето им за изява е много мащабно и докато на бакшишите се вижда основно в града, то на другите се вижда извън и често е свързано с много по-големи опасности. Иначе като всички участници ги уважавам, дори повече заради размера и когато трябва някъде да обърне или направи труден завой/включване винаги спирам, да не говорим колко съм опътвал, включително чужденци. Като се замисля даже като правят изпреварване с 3-4 км/ч разлика с друг тир и съм отзад идвайки бързо, никога не им светя, а ги няма изчаквам просто точно защото знам какво е да бързаш като шантав и че следваща възможно жност да изпревари може да му се отдаде след 10 км.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тази сутрин возя клиент от Кувейт и до близко село един местен се включва от стопа без да чака с едно раздрънкано дърто Вито, понеже...абе той си е от тука и знае пътя.
Масово така правят. И съответно клиент ми вика, че заради тази ситуация тука може да слезенл да се биеш един вид, че тоя е много виновен. Обяснявам аз как е почти така и той ми разправя как в Кувейт е обратното. Тука вика много ви харесвам това, че карате толкова подредено и уважавате пътя и аз съответно...
и той продължава разправяйки как в Кувейт като излизаш от такъв път да се включваш в главен...ми не чакаш.
Включваш се в магистрала, не чакаш.
Имаме вика една магистрала със 120 разрешено, масово карат с 200-210. И тя вика е много кратка. След това стигаме до кръгово и чакаме тия вътре и той пак, ето в Кувейт така не чакаш, ако спреш да чакаш тези отзад могат да слезнат да те бият дори.
Съответно аз викам там дали нямат много какатсрофи така защото е глупаво това и той казва твърде много за тази малка страна. После го питам относно кръговото кой тогава е с предимство и трябва първи да влезе той вика абе всичко влизат и толкова.
Добре де, тогава ако се блъснем кой е виновен, ами ще дойде полицията и ще каже. Викам добре, ама кой е виновен по закон, ами няма вика кой е виновен по закон, полицията идва и ще провери.
И следва шока, ако вика си чужденец и се удариш с кувейтец(или както там се наричат)ти си виновен.
Няма значение вика какво ще кажеш или кой откъде и как е влезнал, кувееца никога няма да е виновен. 
Та не знам, май тука не сме чак толкова зле.
Сега не знам от форума дали има колеги карали в Кувейт, за Турция знам, че има много, ама аз не съм и само съм слушал легенди каква касапница е в Истанбул, но не вярвам да е чак като това описаното от мен в Кувейт. А този си е живял там цял живот, няма причина да лъже или преувеличава ако е бил просто турист за малко и това е видял.





Съответно аз викам там дали нямат много какатсрофи така защото е глупаво това и той казва твърде много за тази малка страна. После го питам относно кръговото кой тогава е с предимство и трябва първи да влезе той вика абе всичко влизат и толкова.






Та не знам, май тука не сме чак толкова зле.

Сега не знам от форума дали има колеги карали в Кувейт, за Турция знам, че има много, ама аз не съм и само съм слушал легенди каква касапница е в Истанбул, но не вярвам да е чак като това описаното от мен в Кувейт. А този си е живял там цял живот, няма причина да лъже или преувеличава ако е бил просто турист за малко и това е видял.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Истамбул не е кой знае какво.
Йордания е по-зле, а съвсем скоро се калих на максимум в Иран.
Турците карат като немци спрямо шофьорите в Иран.
Просто не може да си преставате за какво става дума. На всеки светофар е все едно на първия завой след старта на Ф1. Всеки кара където иска и се место когато иска, без значение къде са другите коли.
Мигачи изобщо няма, мушат се секат път на магистрали постоянно и всички.
В кръгово и светофари всеки се мести или завива от където свари, мотори на червено или в насрещното, включително в кръговото с по 2-3 до 4 човека без каски винаги.
На всичко отгоре по диагонал на кръствощата, улици и кръговови минават хора постоянно като на парад.
Чувствах се като в електронна игра, държа с две ръце волана все едно карам картинг и на макс напрегнат.
Минах 2700км, обаче не си свирят, много рядко светят и колите не са много очукани.
В Италия примерно са много по-зле ламарини и брони- демек не се удрят, което е чудно.
След връщането ми в София ми се струват, че всички карат с инструктор до тях, толкова примерно и спокойно е на фона на Иран.
Йордания е по-зле, а съвсем скоро се калих на максимум в Иран.
Турците карат като немци спрямо шофьорите в Иран.
Просто не може да си преставате за какво става дума. На всеки светофар е все едно на първия завой след старта на Ф1. Всеки кара където иска и се место когато иска, без значение къде са другите коли.
Мигачи изобщо няма, мушат се секат път на магистрали постоянно и всички.
В кръгово и светофари всеки се мести или завива от където свари, мотори на червено или в насрещното, включително в кръговото с по 2-3 до 4 човека без каски винаги.
На всичко отгоре по диагонал на кръствощата, улици и кръговови минават хора постоянно като на парад.
Чувствах се като в електронна игра, държа с две ръце волана все едно карам картинг и на макс напрегнат.
Минах 2700км, обаче не си свирят, много рядко светят и колите не са много очукани.
В Италия примерно са много по-зле ламарини и брони- демек не се удрят, което е чудно.
След връщането ми в София ми се струват, че всички карат с инструктор до тях, толкова примерно и спокойно е на фона на Иран.
- randity
- Photographer
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
А ще коментираме ли поредната, пресичала магистралата и отнесена от шофьор, който чинно си е карал и от къде ще очаква, че някаква шматка ще му излезе пред колата? И сега няма да се очудя да го изкарат, че е карал с 147км/ч, което е над разрешеното и за това е станала белята...
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..


- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ами вероятно е пресичала на прав участък и ако няма коли, които да я скрият, може и той да яде дървото, но не вярвам. А за какво е пресичала, за плюсканица ли?
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пресичала от бензиностанцията, където е работила, до селото. Ако беше заобиколила по надлеза всичко щеше да е ОК
За да спести 5 мин. си е заминала
https://www.google.com/maps/@42.5446148,26.444275,3a,75y,116.92h,89.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0bOFElwL9D_hcsUFY8irEQ!2e0!7i16384!8i8192

За да спести 5 мин. си е заминала

https://www.google.com/maps/@42.5446148,26.444275,3a,75y,116.92h,89.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0bOFElwL9D_hcsUFY8irEQ!2e0!7i16384!8i8192
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тва са единични случаи. Струва ли си да се коментират изобщо?
Мантинелата на магистралата не е накъсана през километър от неправилно пресичали пешеходци.
Все едно да коментираме мотористите, които самокатастрофират.
Проблема за обществото е такива, които трепят други невинни хора.
Проблема за хората, които се трепят сами е второстепенен, ако не и третостепенен.
Мантинелата на магистралата не е накъсана през километър от неправилно пресичали пешеходци.
Все едно да коментираме мотористите, които самокатастрофират.
Проблема за обществото е такива, които трепят други невинни хора.
Проблема за хората, които се трепят сами е второстепенен, ако не и третостепенен.
Последна промяна steeN на 11 Май 2022, 10:03, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
zAcK написа:Пресичала от бензиностанцията, където е работила, до селото. Ако беше заобиколила по надлеза всичко щеше да е ОК![]()
За да спести 5 мин. си е заминала
те и другите й колеги правят така и не е имало проблем ...


You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alekangg написа:Истамбул не е кой знае какво
Истанбул е тегав каво се заизнасят както тук - хванах Рамазана/Рамадана миналата седмица...беше нещо страшно, над 2 часа от влизането в града до старата част на града, все по-главни булеварди движение...
Следващите дни обаче беше рай, супер спокойно и организирано движение. Пешеходците обаче няма празник, няма делник - всеки ден са самоубийци

Последните дни пак гледам светофарите и знаците са станали пожелателни

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И аз карах в края на Рамадана в Иран, ама спокойно е само сутрин, тогава масово спят.Don_Diego написа:alekangg написа:Истамбул не е кой знае какво
Истанбул е тегав каво се заизнасят както тук - хванах Рамазана/Рамадана миналата седмица...беше нещо страшно, над 2 часа от влизането в града до старата част на града, все по-главни булеварди движение...
Следващите дни обаче беше рай, супер спокойно и организирано движение. Пешеходците обаче няма празник, няма делник - всеки ден са самоубийци![]()
Последните дни пак гледам светофарите и знаците са станали пожелателни
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е46-цата не мое я запре:
https://www.google.com/amp/s/btvnovinit ... ftove.html
Един път в живота му било завършването на този Кен Блок.
https://btvnovinite.bg/bulgaria/fatalen ... dzhip.html
А тука кофти за 16 годишното дете, ама и тия скутери съм казвал куп пъти(а и всеки го казва)че летят масово както и където им падне и ще се сетят да ги разкарат от пътищата когато започнат да умират деца. Напоследък виждам бая сополи летят като се затопли. И много често са някакви явни употребяващи наркотици, те нали са много модерни все.

https://www.google.com/amp/s/btvnovinit ... ftove.html
Един път в живота му било завършването на този Кен Блок.

https://btvnovinite.bg/bulgaria/fatalen ... dzhip.html
А тука кофти за 16 годишното дете, ама и тия скутери съм казвал куп пъти(а и всеки го казва)че летят масово както и където им падне и ще се сетят да ги разкарат от пътищата когато започнат да умират деца. Напоследък виждам бая сополи летят като се затопли. И много често са някакви явни употребяващи наркотици, те нали са много модерни все.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ма иначе е проблем за 30-40 ограничение. Отделно че то и текущото не се спазва. Не камери ми сателит в реално време даже трябва.
Хм,хм...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани