С какви гуми карате?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: С какви гуми карате?
Не сравнително, ами в климат като нашия направо са си студени. Още помня 2009г като си купих Yokohama Parada Spec-2. Всички ми викат, това е гумата, луда работа. А то - шарка само. Градско се пързалях като на кънки
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 792
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: С какви гуми карате?
drago9205 написа:ekalchev написа:Общо взето само си чешем езиците ето надеждна информация за това коя гума как се представя https://www.youtube.com/watch?v=yqXQgBdqVqI
Пичът прави супер тестове и аз го следя. Но нека не се лъжем - на пътя не се кара състезателно както той ги тества на писта.
В един друг тест обясняваше за една от хубавите гуми загрява доста бавно и преди да загрее не е много предвидима. Съответно той ако успява да ги загрее на писта не знам в нормални пътни условия дали гумите не стоят сравнително студени.
Смисъла на това което прави е да докара всяка гума до момента за загуба на сцепление. Времената на пистата показва, коя гума губи по-рано сцепление, защото като загуби, той намалява скоростта. Тоест времето за една обиколка е правопропорционално на сцеплението на гумата. Това че кара на писта не значи, че това което измерва е приложимо само на писта. Просто използва пистата за да достигне до предела на гумата, което би било опасно на пътя. В края на видеото показва разстоянието за което колата спира от 0-100 и комфорта на всяка гума. В крайна сметка защо някой си купува скъпи гуми? Защото при една аварийна ситуация, когато гумата е на предела на сцеплението си, може да ти спаси живота. За да знаем обаче за какво си даваме парите, някой трябва да ги докара тези гуми на този предел за да можем да преценим какво купуваме. Затова са и тези тестове на пистата, а не че ще ги караме на писта тези гуми.
Относно твърдостта на гумата. Един гумаджия ми показа едно число на гумата, което показва колко е твърда каучуковата смес. Твърдостта определя, дали трябва да я загряваш или не тази гума и всеки преценява в какви условия кара и избира тая твърдост. Ако караш в Австралия е добра да е по-твърда за да не се разпада на горещия асфалт и т.н. Преди години карах летни гуми Goodyear Eagle F1 и без да ги знам тези неща забелязах, че пролетно време, сутрин като е студен асфалта, колата се плъзгаше като на лед, когато правя 90 градусов завой на кръстовище. Почнах вече да се интересувам и от твърдостта, най-вече да знам как да давам газ когато са студени гумите.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какви гуми карате?
В този ред на мисли ето малко храна за размисъл.
-Ако аз карам с китайска гума но с по-бавно гарантирано ще имам по-къс спирачен път и повече време за реакция спрямо по-бързо каране с топ гума.
-Ако жертваш 20сек от всяка обиколка и не си на лимита на гумата - сцеплението на гумите ще е еднакво - тоест всички ще го имат.
А относно аварийните ситуации - когато се стигне до такива, то всяка разлика идва не от гумата, а от съобразената скорост, дистанцията и навременната реакция. Ако закъснееш със спирането с 0.1 сек - това ти изяжда всяко предимство от по-добра гума.
Разбира се всичко това не значи да се взимат евтини гуми, защото скъпите не стават. Идеята ми просто е, че скъпата гума не значи автоматично, че имаш сигурност, а евтината гума не онзачава, че има по-голям риск да се пречукаш.
-Ако аз карам с китайска гума но с по-бавно гарантирано ще имам по-къс спирачен път и повече време за реакция спрямо по-бързо каране с топ гума.
-Ако жертваш 20сек от всяка обиколка и не си на лимита на гумата - сцеплението на гумите ще е еднакво - тоест всички ще го имат.
А относно аварийните ситуации - когато се стигне до такива, то всяка разлика идва не от гумата, а от съобразената скорост, дистанцията и навременната реакция. Ако закъснееш със спирането с 0.1 сек - това ти изяжда всяко предимство от по-добра гума.
Разбира се всичко това не значи да се взимат евтини гуми, защото скъпите не стават. Идеята ми просто е, че скъпата гума не значи автоматично, че имаш сигурност, а евтината гума не онзачава, че има по-голям риск да се пречукаш.
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 792
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: С какви гуми карате?
Разбира се, ако не караш колата и тя стои в гаража без гуми, тогава ще имаш максимална сигурност
Мисля че е пределно ясно, че като караш с по-ниска скорост, намаляваш риска. Но и при ниска скорост, премиум гумата ще спре преди китайската.
Напротив, при една и съща скорост китайската спира с няколко метра по късно, тоест точно това означава, че има по-голям риск. Това което ти се опитваш да кажеш, че ако досега си карал максимално с 100км/ч с премиум гуми и вземеш китайски и вече решиш да караш не повече с 70км/ч, тогава, да, ще имаш същата или по-висока сигурност но това не е реалистичен сценарии.
Мисля че е пределно ясно, че като караш с по-ниска скорост, намаляваш риска. Но и при ниска скорост, премиум гумата ще спре преди китайската.
Идеята ми просто е, че скъпата гума не значи автоматично, че имаш сигурност, а евтината гума не означава, че има по-голям риск да се пречукаш.
Напротив, при една и съща скорост китайската спира с няколко метра по късно, тоест точно това означава, че има по-голям риск. Това което ти се опитваш да кажеш, че ако досега си карал максимално с 100км/ч с премиум гуми и вземеш китайски и вече решиш да караш не повече с 70км/ч, тогава, да, ще имаш същата или по-висока сигурност но това не е реалистичен сценарии.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какви гуми карате?
Просто гумата не е толквоа важна за ежедневно каране и возене на семейството, колкото много колеги във форума твърдите. Иначе е ясно, че Конти е по-хубаво от Фулда/Семперит/Кумхо.
Има безброй примери на повярвали си хора с Мишелин, Пирели, Конти (и разни там поршаци, gtr-и, AMG-та и све) редовно са размазани по Черни Връх и околовръстното.
Но за сметка на това е пълно с професионални шофьори, които карат работни коли с нисък клас гуми минават милиони км без ПТП.
Има безброй примери на повярвали си хора с Мишелин, Пирели, Конти (и разни там поршаци, gtr-и, AMG-та и све) редовно са размазани по Черни Връх и околовръстното.
Но за сметка на това е пълно с професионални шофьори, които карат работни коли с нисък клас гуми минават милиони км без ПТП.
Последна промяна drago9205 на 05 Апр 2022, 13:41, променена общо 3 пъти
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 792
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: С какви гуми карате?
Това дали гумите имат или нямат значение, вече е лично твое мнение, с което не смятам да споря защото е субективно. Аз не съм добър шофьор и не разбирам толкова от гуми, затова залагам на сигурното, което ми дава марката за да не ги мисля толкова тези неща. Китайските гуми ме притесняват, защото не знам след 1-2-3 години като остареят дали въобще ще са гуми и дали разликата в спичания път като нови (която е около 2-3-4 метра, няма да стане още по-голяма). Мислил съм си даже дали не е по-добре да купувам нови китайски всяка година вместо премиум на 4 години, горе долу цената идва 1:1. Обаче тъй като не съм специалист залагам на сигурното.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: С какви гуми карате?
Айде сега да обсъдим и 4 годишен Мишлен срещу чисто нов Нанканг и всичко ще е ток
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 792
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: С какви гуми карате?
Последна промяна ekalchev на 05 Апр 2022, 14:20, променена общо 1 път
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 912
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: С какви гуми карате?
Проблема на евтините гуми е,че имат 2мм каучук и надолу всичко е найлон. след като изчезнат тия 2мм сцепление няма.
Иначе преди това са добре, каквото плащаш това получаваш в крайна сметка.
Да не съм Off, карам с GoodYear тая година взех asymmetric 6
Бриджстоун
Камък, то си го пише
Иначе преди това са добре, каквото плащаш това получаваш в крайна сметка.
Да не съм Off, карам с GoodYear тая година взех asymmetric 6
X5 E70 написа:Миналото лято бях с Мишлен Примаси 3, сега съм с Бриджстоун, и двете марки рънфлат. Мишлена е по-мек, по-комфортен и по-тих
Бриджстоун
Камък, то си го пише
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: С какви гуми карате?
И са тихи първите 5000км. После си викаш - малко са шумнички ама нали са без пари
"Чемодан, вокзал, Москва"
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какви гуми карате?
Нека само уточним - като кажем "евтини гуми" говорим за разните там китайски и сръбски (Goodride, Tigar, Riken, Sailun, Sunful и подобни), които са в свой собствен клас или гуми от нисък-среден класа като Нексен, Клебер, Firestone?
Защото според мен разликата между Nexen и Riken ще е доста по-забележима отколкото между Nexen и Goodyear.
Защото според мен разликата между Nexen и Riken ще е доста по-забележима отколкото между Nexen и Goodyear.
Re: С какви гуми карате?
ekalchev написа:Мислил съм си даже дали не е по-добре да купувам нови китайски всяка година вместо премиум на 4 години
Аз го правя и съм окей с този вариант.
Карал съм и премиуми, след втори сезон не остава и спомен от сцеплението, което е имала гумата в първи сезон. Някои ги карат по 5 години и твърдят, че са си същите... други пък твърдят, че земята е плоска
Като цени е много разтегливо, зависи от премиума, зависи от китайската, зависи и на колко продадеш китайските след първи сезон. Обикновено се купуват като топъл хляб на половин цена от нови, особено по-големите размери
Re: С какви гуми карате?
drago9205 написа:Нека само уточним - като кажем "евтини гуми" говорим за разните там китайски и сръбски (Goodride, Tigar, Riken, Sailun, Sunful и подобни), които са в свой собствен клас или гуми от нисък-среден класа като Нексен, Клебер, Firestone?
Защото според мен разликата между Nexen и Riken ще е доста по-забележима отколкото между Nexen и Goodyear.
Тоя коментар съм го пропуснал като писах.
Пак казвам, тука ги мерите само по пари и нищо друго, а това не е правилно. Ясно е, че Континентал от 600лв е по-добра гума от Тигър за 120лв, но тия всичките между 140 и 360 не са наредени по пърформънс според парите, там си е джунгла, особено с нечуваните марки и модели.
Писах го и преди, чисто като грип съм по-доволен от гума от тия в свой собствен клас отколкото от Нанканг, която е почти двойно по-скъпа. Не знам как биха изглеждали нещата на втори и трети сезон, но не мисля и да разбирам.
Един сезон и чао, следващите.
Теорията за първите 2мм от грайфера може и да не е съвсем грешна.
- Ppetkow
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 126
- Регистриран на: 3.11.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: F10 M550D
Re: С какви гуми карате?
Да се включа и аз за гумите. Според мен винаги щом има възможност е най-добре да се вземат от топ марките гуми (Мишелин, Конти, Дънлоп, Пирели и тн.). Приказката важи в пълна сила - един път ще ти трябват, но ще те спасят. Това да могат да спрат с 5,6 метра преди останалите в средния клас и вече над 5метра по-добре от ниския клас хич не е малко. Това си е една стабилна катастрофа разстояние. Друго важно според мен е да се гледа и скоростния индекс на гумата. Защото една и съща гума я има с по-висок и по-нисък скоростен индекс от там и по-твърдата и по-мека гума. Тук зависи ако ще се кара само или много градско аз вземам ниския ск индекс с по-меката гума. Конкретно за София с тоя лъскав и хлъзгав асфалт си ако ще се кара предимно градско колата си е задължителен нисък ск индекс и по-мека гума.
П.С : още малко ще изкарат някои хора, че видиш ли няма нужда от скъпа марка гуми Дай Боже възможност всекиму, но марката си е марка и както съм написал горе едни 4,5 метра са разстояние за много щети. Тук дори не говорим за поведение в завой, аквапланинг, шум тн...
П.С : още малко ще изкарат някои хора, че видиш ли няма нужда от скъпа марка гуми Дай Боже възможност всекиму, но марката си е марка и както съм написал горе едни 4,5 метра са разстояние за много щети. Тук дори не говорим за поведение в завой, аквапланинг, шум тн...
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: С какви гуми карате?
Едно от наи важните неща според мен е, на каква кола ще се монтират гумите просто не мога да приема на кола 250кс+ да ми монтира евтина китайска гума, едно е на пунто 1.2 бензин астматик да караш със китайска гума щото до как набера 100 и трябва да спирам. Класът на колата си иска своя клас гума.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани