Колко сме със Z-ки...?
Модератор: Технически модератори
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
На е85 има дренажни отвори пред калниците, но не съм ги преглеждал моите. Ако караш в калищаци и луга, могат да се запушат. Когато това стане, след като се наводни, изгаря наблизо разположеният двигател на гюрука. Много хора превантивно разглабят и го местят от там - в багажника.
Какво ви е мнението за летния сезон относно прибирането на колата в гаража без да й се затваря покрива. Чул съм, че уж не било добре... Z3-ката ми едно време като се прибирах си я оставях без таван в гаража..... Не забелязах да има проблем...
Какво ви е мнението за летния сезон относно прибирането на колата в гаража без да й се затваря покрива. Чул съм, че уж не било добре... Z3-ката ми едно време като се прибирах си я оставях без таван в гаража..... Не забелязах да има проблем...
Re: Колко сме със Z-ки...?
sub_eleven написа:
Какво ви е мнението за летния сезон относно прибирането на колата в гаража без да й се затваря покрива. Чул съм, че уж не било добре... Z3-ката ми едно време като се прибирах си я оставях без таван в гаража..... Не забелязах да има проблем...
В един момент, когато я карах по-редовно я оставях отворена. Подозирам, че не е много добре за плата, защото е сгънат на няколко места и неминуемо ще се отрази в дългосрочен план. Честно казано това не ме плаши толкова, но когато плочата на гаража прокапа точно върху Airbag модула и трябваше да се боря месец да намеря такъв и да го сменя... почнах винаги да я затварям

Re: Колко сме със Z-ки...?
sub_eleven написа:На е85 има дренажни отвори пред калниците, но не съм ги преглеждал моите. Ако караш в калищаци и луга, могат да се запушат. Когато това стане, след като се наводни, изгаря наблизо разположеният двигател на гюрука. Много хора превантивно разглабят и го местят от там - в багажника.
Мойта така я купих, със запушени дренажи и удавено моторче. Гумените тапи отдолу са конструктивно недомислени и лесно се запушват от прах, кал и листа. Битката по ваденето на моторчето е нещо, което не бих пожелал и на най-големия си враг, така че ви препоръчвам да си проверявате дренажите превантивно. Иначе при всяка автомивка при моторчето става аквариум.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Ivo-G написа:Мойта така я купих, със запушени дренажи и удавено моторче. Гумените тапи отдолу са конструктивно недомислени и лесно се запушват от прах, кал и листа. Битката по ваденето на моторчето е нещо, което не бих пожелал и на най-големия си враг, така че ви препоръчвам да си проверявате дренажите превантивно. Иначе при всяка автомивка при моторчето става аквариум.
Откъде ги проверяваш най-лесно?
Re: Колко сме със Z-ки...?
"Лесно" на тая кола почти няма, когато говорим за ремонти, обслужване и поддръжка, но варианта е да се свалят тапите на изхода на дренажите, които са в задните подкалници. От там ровиш с някаква тел или твърд проводник и след това поливаш с вода отгоре, за да се отмие мизерията.
Този линк би трябвало да ти даде някаква идея:
https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=84474
Този линк би трябвало да ти даде някаква идея:
https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=84474
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Ще го пробвам тези дни задължително. Мерси.
п.п Получих писмо от гаранционния фонд за Z4. Само две седмици откакто беше изтекла. Ще има да си чакат.
п.п Получих писмо от гаранционния фонд за Z4. Само две седмици откакто беше изтекла. Ще има да си чакат.
Re: Колко сме със Z-ки...?
Аз ще си проверя за Е 89 дали е на подобно място, като посоченото на снимките. При нас мотора....хм май и мотор и резервоар са интегрирани в едно цяло. Виждал съм този "възел" отдолу в багажника , но там трудно ще проникне вода. Лошото при Е89 е че ако се задържа вода в задните калници долу и потенциално да ти ръждяса нещо няма как да се види ако преди това не разглобиш маса неприятни пластмаси. Явно ще трябва да ги намеря тези дренажи и периодично да ги инспектирам.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Колко сме със Z-ки...?
Тази сутрин попаднах на тази статия: https://autobild.bg/%d1%81%d0%b5%d1%80% ... %b4%d0%b8/
Според 2 сайта на BMW, конкретно за мойта кола няма сервизна акция, но въпреки това ще проверявам отново от време на време.
Обмисляте ли вече някакви трипчета с колите? Аз съм почти готов с организацията на един Адриатически тур, нямам търпение вече
Според 2 сайта на BMW, конкретно за мойта кола няма сервизна акция, но въпреки това ще проверявам отново от време на време.
Обмисляте ли вече някакви трипчета с колите? Аз съм почти готов с организацията на един Адриатически тур, нямам търпение вече

Re: Колко сме със Z-ки...?
Как па ти се пътува толко дълго с тази кола? Ходя до Варна и се връщам ама за повече........... хем шумно ,хем потръсква по пътя. Кефи ме да я карам по разни завои доколкото ми стискат гащите да давам газ, лятото евентуално из града с махната таван ама общо взето това. А, и на работа ходя с нея. Дойдоха ми най накрая бъмп стоповете за 5 месеца. Два десни, ще видя как ще приспособя десен за лявата страна. Мислех , че ще стане лесно с обръщане, обаче те всъщност са огледални и този номер няма да мине. Ще падне мислене и после майсторене. Имам една , две идеи.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Колко сме със Z-ки...?
Аз затова я взех все пак - да си правя кефа, а какъв по-голям кеф от пътуване покрай Адриатическо море със свален таван
На хубав път почти не друса, скоро слагам нормалните гуми и предполагам още ще се подобри возията.
Маршрута ми е София - Дубровник - Херцег Нови - обиколка на Которския залив - Будва - Охрид и след това все още обмислям през Скопие към София или да отида до Серес в Гърция, че има Overdrive Lap Battle

На хубав път почти не друса, скоро слагам нормалните гуми и предполагам още ще се подобри возията.
Маршрута ми е София - Дубровник - Херцег Нови - обиколка на Которския залив - Будва - Охрид и след това все още обмислям през Скопие към София или да отида до Серес в Гърция, че има Overdrive Lap Battle
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Браво за ентусиазма!
Бих го направил и аз. Според мен като излезеш и стъпиш на хубав път - нататък всичко става песен.
Жена ми не е на този акъл, иначе щях да я разцъкам зетката и аз по подобен маршрут.
Бих го направил и аз. Според мен като излезеш и стъпиш на хубав път - нататък всичко става песен.
Жена ми не е на този акъл, иначе щях да я разцъкам зетката и аз по подобен маршрут.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Колко сме със Z-ки...?
Moйта няма много избор - аз търпя нейните капризи и прищевки, ще се съобрази и с моя единствен
Майтапа настрана - ако имаш възможност си добре дошъл да се включиш, към момента сме 3 коли, като има още 1, която не може да потвърди в момента и ако идва ще се включи в последния момент.

Майтапа настрана - ако имаш възможност си добре дошъл да се включиш, към момента сме 3 коли, като има още 1, която не може да потвърди в момента и ако идва ще се включи в последния момент.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Don_Diego написа:Moйта няма много избор - аз търпя нейните капризи и прищевки, ще се съобрази и с моя единствен![]()
Майтапа настрана - ако имаш възможност си добре дошъл да се включиш, към момента сме 3 коли, като има още 1, която не може да потвърди в момента и ако идва ще се включи в последния момент.
Благодаря ти за поканата. Много е сложно при мен отсъствието ми... Дълго е за обяснение.

- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Колко сме със Z-ки...?
Най-накрая я закарах да сменим гарнитурите на масления охладител и на корпуса на масления филтър, сменихме също маслото и всички филтри. Сега поръчах и нови летни гуми за отзад...боли ме портфейла вече
Голямо разглабяне падна за тия уплътнения...има няколко болта, които са ужасни за достигане. А за капак сега имам и да чистя още при двигателя
Оказа се, че дори в Германия правят цигании - тампона под филтърната кутия на въздушния филтър при мен е заменен с топче болкит
. Едно, че едвам извадихме кутията за да сменим филтъра, второ, че после със зор я нагласихме да си дойде на мястото. Сега ще поръчам тоя тампон и като съм ааадски спокоен някой ден ще се захвана да чистя болкита от винта, на който се навива тоя тампон
Интересно, че и нивото на антифриза беше намаляло (една идея под минимума беше), а колата не сигнализира за това. Взех антифриз и утре като е студена ще я наглася да е на макс

Голямо разглабяне падна за тия уплътнения...има няколко болта, които са ужасни за достигане. А за капак сега имам и да чистя още при двигателя

Оказа се, че дори в Германия правят цигании - тампона под филтърната кутия на въздушния филтър при мен е заменен с топче болкит



Интересно, че и нивото на антифриза беше намаляло (една идея под минимума беше), а колата не сигнализира за това. Взех антифриз и утре като е студена ще я наглася да е на макс

Re: Колко сме със Z-ки...?
Като каза за антифриза. Как ще разбереш какъв точно да допълниш? При мен е някакъв розов прозрачен обаче какъв точно и аз не знам. Знам , че не бива да се смесват различни и още, че трябва да е точно по предписание на производителя защото иначе може да скапе гумени съединения и да увреди блока на двигателя т.е. да предизвика нещо , като корозия. Аз като я вземах ми се струва , че трябва да долея едни 200-300 грама обаче страхувайки се от горните неща още нищо не предприемам. Евентуално да сменя целия ама ме е страх на местните майстори да я давам. Гледам предупреждение да сменя спирачната течност. И там същата работа. Принципно знам, че на две години трябва да се сменя макар, че на мерцедеса не съм сменял вече 5 -та година. И не от друго а пак поради страх да не ми прецакат нещо спирачките. Като ги познавам из града хората дето си сложиха на гърдите табели майстори и почнаха да правят коли. Чак се плаша как може някой от чист ентусиазъм да почне да работи нещо от което има само чиста проба мерак и може да развива гайки. Как да е.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани