Акумулатор - рязко умрял на автомивка
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
При мен такива резки промени в напрежението започна да прави Варта АГМ като дефектира 2г.след като го купих, смениха ми го гаранционно.
Never mistake motion for action...
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
Оставям си колата на автомивка за външно и вътрешно , след около час отивам да си я взема - пичовете отворили вратите , намерили радио Веселина и волуме на мах В радиус 2 км. всичко живо играе кючек . Бате, вика , мноу яка музика , бате А акумулатора чак кутията му се свила...Няма Досиетата х , няма Теория на конспирацията докато се прибера акумулатора малко се сапфиряса и после 400 км. и всичко е шест.
Та нещо такова може да е станало , то ще си покаже .Пък ако на F30 e влязла вода при акумулатора , махай колата...
Та нещо такова може да е станало , то ще си покаже .Пък ако на F30 e влязла вода при акумулатора , махай колата...
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
Kroki написа:Не виждам защо искаш да си губиш времето да караш по магистрала до Бургас, за да си заредиш акумулатора.
С тия цени на тока може да е по-евтино
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
Ходих в сервиз, който замериха акумулатора и стигнаха до заключението, че е за смяна, макар и неспешна. Коментарът беше, че AGM акумулаторите веднъж като паднат на нула и след това са за изхвърляне. Тестът не е беше особено подробен, какъвто съм чувал, че правят в центровете за акумулатори.
Същевременно видях, че акумулаторът е на няма и 2 години и още е в гаранция. Може ли да споделите как се прави рекламация в такъв случай? Като им занеса гаранционната карта ще мерят ли нещо, ще свалят ли...
И само да спомена, че последно държах колата някаклко дни на открито без да я карам, след което напрежението беше 12 волта (т.е. 50% заряд по онази таблица горе, ако може да й се вярва) и си запали от раз без никакви предупреждения. Направих една магистрала каране и след това беше на 12.2-12-3 волта.
Същевременно видях, че акумулаторът е на няма и 2 години и още е в гаранция. Може ли да споделите как се прави рекламация в такъв случай? Като им занеса гаранционната карта ще мерят ли нещо, ще свалят ли...
И само да спомена, че последно държах колата някаклко дни на открито без да я карам, след което напрежението беше 12 волта (т.е. 50% заряд по онази таблица горе, ако може да й се вярва) и си запали от раз без никакви предупреждения. Направих една магистрала каране и след това беше на 12.2-12-3 волта.
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
Процедурата при нас (а и не само) е следната - акумулатора се взима, и задължително минава за тест . Теста е заряд според това колко е разреден акумулатора, след което се прави тест с товарна вилка, тест на плътност електролит и ако отговаря на критерия се предоставя на клиента . Ако Не - се заменя рекламационно .
Съдейки по това което си писал подозирам че няма да мине гаранция .
Нали, това с акумулатори наш внос .
Иначе преди с Киров и Бош акумулаторите беше малка драма - то нямат заместващ, поне 14 дни е всичкото като време .
Съдейки по това което си писал подозирам че няма да мине гаранция .
Нали, това с акумулатори наш внос .
Иначе преди с Киров и Бош акумулаторите беше малка драма - то нямат заместващ, поне 14 дни е всичкото като време .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
Т.е. отивам в магазина, откъдето съм го купил и там те си свалят акумулатора и го тестват. Ако мине теста успешно ми го монтират обратно, а ако не мине веднага ми слагат нов? И няма ли при това сваляне да се затрият някакви настройки или всички се пазят в ключа?
Защото е добре акумулатора според теб или поради друга причина?
ивчо написа:Съдейки по това което си писал подозирам че няма да мине гаранция .
Защото е добре акумулатора според теб или поради друга причина?
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
Не би трябвало да зачезнат .
Реално процедурата по зареждане на акумулатора така или иначе е около и над 12 часа - няма как да стане веднага да ти го сменят .
Оборотен може и да оставят ако ти трябва колата .
Реално процедурата по зареждане на акумулатора така или иначе е около и над 12 часа - няма как да стане веднага да ти го сменят .
Оборотен може и да оставят ако ти трябва колата .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
Направи си рекламация, моят го подмениха след 2г и малко употреба, просто даде дефект в определн момент. Заместващ дават на някои места.
Never mistake motion for action...
- kingkacho
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D GT F34
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
След като ти е преседяла колата няколко дни без да караш и нее изревала значи няма място за притеснение.С една магистрала няма как да заредиш акумолатора. Трябва си сваляне и на зарядно. Ще загубиш само настройките на звука и запаметените станции (ниски средни високи и т.н.)Всичко друго си остава не съм забелязъл нещо друго да се е променило. Тест на акумолатора можеш и сам са си направиш ако знаеш да боравиш с мултицет. Закачаш на волтметър и гледаш пада на напрежение в момента на запалване на мотора ако е >= 10.0V няма място за притеснение.
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
А има ли такъв филм като зареждане без сваляне? Да взема да го заредя на 100% (13 волта) и да видим как ще се държи...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
Колегата над теб просто те подвежда. Няма особена разлика да не кажа абсолютно никаква дали ще заредиш “магистрално” или ще го сваляш и ще му баеш. Ако е наред с-Мата и съвсем кратка “магистрала” стига да захапе батерията и да служи. Имаш проблем и със зарядка нищо няма да се промени. Дори напротив, частично прекъснати клетки (какъвто вероятно е твоя случай) се случва да се възстановят именно със силен заряден ток, какъвто може да даде динамото, а не зарядното. Просто го смени този акумулатор.
Колкото до зарядка на място, може, да. Просто едва ли ще помогне.
Колкото до зарядка на място, може, да. Просто едва ли ще помогне.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- kingkacho
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D GT F34
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
С какво съм подвел колегата ? Колко часа трябва да кара на магистрала за да зареди акумолатора ? По време на работа на мотора зарежда с 2.8А-3.5А при 90А акумолатор София Бургас и обратно.
При 100% зареден 13.7V Това показание зависи и от класа на точност на измервателния уред. Ако имаш Bimmerlink или Bimmertools и др.можеш да видиш на колко % ти е акумолатора.
При 100% зареден 13.7V Това показание зависи и от класа на точност на измервателния уред. Ако имаш Bimmerlink или Bimmertools и др.можеш да видиш на колко % ти е акумолатора.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
kingkacho написа: По време на работа на мотора зарежда с 2.8А-3.5А при 90А
Това трябва да го умножиш по 5-10-20, зависи. И не е само това.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- kingkacho
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D GT F34
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
ivoaudi написа:kingkacho написа: По време на работа на мотора зарежда с 2.8А-3.5А при 90А
Това трябва да го умножиш по 5-10-20, зависи. И не е само това.
Може и да си прав но при Моята съм го следил при пробег 350км(38% при тръгване на финала 76%) и през цялото време варираше 2.8-3.5А
Re: Акумулатор - рязко умрял на автомивка
При мен, след шофиране в дъжд, проблем с огромна утечка се оказа причиняван от водната помпа (335xi). Явно влизаше вода през буксата й, и макар самата помпа да работеше отлично по време на шофиране, когато се намокреше тя спираше да си комуникира (по LIN-BUS) с DME-то и явно е така измислено, че когато липсва LIN връзка с DME-то, помпата се включва на 100% (дори при изгасен мотор и заключен автомобил), при което консумира около 37А ток. С всички кори под и над мотора съм, не съм газил някакви дълбоки локви, нищо, никъде не е изглеждало мокро, когато съм го проверявал.
Смених водната помпа и проблемът се реши.
Пиша и подробна версия за проблема с идеята, че някой ден това може да бъде от полза на някой колега, ползващ търсачката.
Как го открих и как го реших:
карам си аз няколко часа по магистрала, в дъждовно време, пристигам, паркирам колата, връщам се при нея след точно 2 часа и акумулаторът е толкова паднал, че не мога да запаля.
Подадох ток, запалих, измерих напрежението при запален двигател, всичко с него изглеждаше наред. Проблемът изчезна за няколко седмици.
Грешки, записани в ДМЕ-то или таблото:
LIN bus: communication error / error not present
LIN, communication (intelligent battery sensor) / error not present
Не щеш ли, след следващото шофиране в дъжд стана същото - акумулаторът падна зверски бързо, излизаше в чека "increased battery discharge". Свалих акумулатора, заредих го, измерих го с вилка, монтирах го, измерих тока на утечката на колата, само че явно всичко вече беше изсъхнало, защото токът на утечката беше в норма. Вече забравих колко е нормата според TIS, но беше по-малко от 100mA, грешката в чека не се появяваше.
Това ме накара да си кажа, че сигурно акумулаторът умира и е време за нов.
Уви, с чисто новия направи същото още на първото каране в дъждовно време, само че този път бях подготвен с амперклещи, измерващи и постоянен ток (https://vikiwat.com/product/23252/amper ... -f-hz.html). И какво да видя, ток на утечката 37А.
Отварям ISTA, следвам стъпките за откриване на утечка и в една от тях посочваш колко е токът на утечката, който си измерил... Избрах 37А и воала - "водната помпа, пич".
Сменихме я и край на всички проблеми с утечки и записване на LIN грешки. Оттогава мина година.
Смених водната помпа и проблемът се реши.
Пиша и подробна версия за проблема с идеята, че някой ден това може да бъде от полза на някой колега, ползващ търсачката.
Как го открих и как го реших:
карам си аз няколко часа по магистрала, в дъждовно време, пристигам, паркирам колата, връщам се при нея след точно 2 часа и акумулаторът е толкова паднал, че не мога да запаля.
Подадох ток, запалих, измерих напрежението при запален двигател, всичко с него изглеждаше наред. Проблемът изчезна за няколко седмици.
Грешки, записани в ДМЕ-то или таблото:
LIN bus: communication error / error not present
LIN, communication (intelligent battery sensor) / error not present
Не щеш ли, след следващото шофиране в дъжд стана същото - акумулаторът падна зверски бързо, излизаше в чека "increased battery discharge". Свалих акумулатора, заредих го, измерих го с вилка, монтирах го, измерих тока на утечката на колата, само че явно всичко вече беше изсъхнало, защото токът на утечката беше в норма. Вече забравих колко е нормата според TIS, но беше по-малко от 100mA, грешката в чека не се появяваше.
Това ме накара да си кажа, че сигурно акумулаторът умира и е време за нов.
Уви, с чисто новия направи същото още на първото каране в дъждовно време, само че този път бях подготвен с амперклещи, измерващи и постоянен ток (https://vikiwat.com/product/23252/amper ... -f-hz.html). И какво да видя, ток на утечката 37А.
Отварям ISTA, следвам стъпките за откриване на утечка и в една от тях посочваш колко е токът на утечката, който си измерил... Избрах 37А и воала - "водната помпа, пич".
Сменихме я и край на всички проблеми с утечки и записване на LIN грешки. Оттогава мина година.
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани